Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2224

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 16:27

Annione skrev:Jeg står heller ikke nede ved min cykel og siger at det er min, når der er cykeltyve på spil. Men de bryder alligevel loven.

Nu talte jeg i generelle vendinger.
Var det for subtilt til dig?

Du kan komme med de søforklaringer, du vil. Din sammenligning er helt i skoven, uanset om den er generel eller konkret. Dit belæg og din påstand kan ikke overføres, da de er modsatrettede - i den ene situation er der sket noget ulovligt, i den anden situation er der ikke sket noget ulovligt. Tyveri er altid ulovligt. Det er kun ulovligt for de fyre at have sex med hende mod hendes vilje. Det var det ikke, så der skete ikke noget ulovligt.

Nu da du selv spiller smart, kan jeg jo spørge: Er Toulmins grundlæggende argumentationsmodel for svær for dig?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 16:31

HappyPaww skrev:Jeg ville selvfølgelig ikke ønske det for min værste fjende - men skulle det ske må man jo tage kampen op og anke igen og igen.

Man kan som udgangspunkt anke én gang i domstolssystemet. Og hvad skulle det i øvrigt hjælpe, hvis systemet er så korrupt, at det fængsler uskyldige?
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 570
Likede indlæg: 10965

Indlægaf Animi » 22. apr 2016, 16:36

Altså nu kan mænd og kvinder der rent faktisk HAR voldtaget nogen, godt blive frifundet pga manglende beviser. Så at nogen bliver frifundet betyder ikke at der ikke er sket en forbrydelse, men at det er for svært at dømme nogen når det er ord mod ord.

Igen, det er ikke en kommentar om lige præcis denne her sag, men bare helt generelt.
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 16:37

fisken80 skrev:http://www.fyens.dk/svendborg/39-aarig-mand-anholdt-Kvinde-voldtaget-paa-psykiatrisk-afdeling/artikel/2982697

Er det så heller ikke voldtægt? Kan man være sikker på, at den psykisk syge kvinde sagde fra?

Det er under et døgn siden at episoden skete. Tror du måske vil kunne foretage lidt efterforskning og så prøve sagen i retten, før vi dømmer manden offentligt?
2
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3389

Indlægaf Code71 » 22. apr 2016, 16:49

HerErJeg skrev:
Pølsemix skrev:Hvis bevisbyrden ikke kan løftes, så skal de selvfølgelig frikendes.

Det må være bevist at de alle 3 har haft sex med hende. Hun har bare ikke råbt og skreget, derfor frifindes de for voldtægt.
Derfor siger jeg at vi trænger til en anden fortolkning end voldtægt, for det har jo på ingen måde været frivilligt, når hendes berusede tilstand og insulinmangel tages i betragtning. Det er absurd at de kan gå fra retten som sejrherrer, de har intet lært, andet end det er OK en anden gang pikken klør.

Selv i Danmark er man uskyldig indtil andet er bevist.

Jeg er glad for at bo i et retssamfund og ikke den bananrepublik du så ofte har givet udtryk for at ønske
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1929
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 18709

Indlægaf kidkomb » 22. apr 2016, 16:49

Kan vi så få kammertonen!
Lad hinanden være, anmeld til mods og videre i teksten.
Det er en drøn-spændende debat, jeg ville være ked af at se den drukne i fnidder :(
7
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 22. apr 2016, 16:56

Fordi der kun er plads til dem der er enige her? Er det ikke en debatside? Debatterer man udelukkende med personer man er enige med?

Citater fjernet af moderator
9
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 743
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 8082

Indlægaf Rikke » 22. apr 2016, 17:03

Code71 skrev:
Fordi der kun er plads til dem der er enige her? Er det ikke en debatside? Debatterer man udelukkende med personer man er enige med?

I hvert fald ikke med dem, der holder fast i juridiske fakta, ser det ud til...

1
:whip:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1929
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 18709

Indlægaf kidkomb » 22. apr 2016, 17:07

Guldlok skrev:
Jeg er all-in for uenighed, men ikke når det bliver serveret i den tone bl.a advocatus altid kører.
Eller synes du ting som;

Er passende for debatten?

Nøh, men kommentarer om uempatisk og skrid tilbage hvor du kom fra, krydret med versaler og udråbstegn er godt nok heller ikke passende synes jeg.

6
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 22. apr 2016, 17:07

Har du læst de ting folk smider efter ham fordi de ikke kan argumentere sig ud af deres uenighed med ham?

3
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 743
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 8082

Indlægaf Rikke » 22. apr 2016, 17:07

Synes du HELT ærligt, Guldlok, at tonen den anden vej har været passende?
4
:whip:
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 309
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 3057

Indlægaf Lurende Peber » 22. apr 2016, 17:12

kidkomb skrev:Kan vi så få kammertonen!
Lad hinanden være, anmeld til mods og videre i teksten.
Det er en drøn-spændende debat, jeg ville være ked af at se den drukne i fnidder :(
Tåler en gentagelse.
Det ER et svært emne, men generelt er nyhedsformidlingen blevet (har altid været?) sensationslysten (sælger annoncer?) på bekostning af vigtige detaljer.
Jeg må tilslutte mig ønsket om , at man skal være(her menes naturligvis: "regnes for") uskyldig, til det modsatte er bevist.
Hvorvidt kriterierne for at bevise dette kan forbedres, må mere jurakyndige så arbejde hen imod.
At vidners erklærede opfattelse af et tydeligt nej skulle veje lettere end anklagedes oplyste opfattelse, er nyt for mig.
Senest rettet af Lurende Peber 22. apr 2016, 17:54, rettet i alt 1 gang.
6
Registreret Gammel Gris :gris:
fisken80
Kort karma: 212
Likede indlæg: 6713

Indlægaf fisken80 » 22. apr 2016, 17:29

Prøv lige og hør: Jeg er overhovedet ikke enig med AD i den her sag, hvilket jeg også har skrevet. Men det var fanme ikke HAM der startede med at kalde andre grimme ting, han svarede igen på den spand lort han selv fik i hovedet.

Jeg synes godt nok det er voldsomt ubehageligt at læse kommentarerne til ham. En af grundende til, at jeg gerne ville have AD herover var netop, at jeg så var sikker på at have en modstander i mange debatter. Og det fik jeg og det er jeg fint tilfreds med. Også selvom jeg tit bliver voldsomt frustreret over ham. Men det gør jeg da også på folk irl, derfor vil jeg stadig gerne diskutere med dem.

Så ærlig talt, styr jer lige med at gå efter manden på den måde, det er overhovedet ikke i orden!

10
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 340
Likede indlæg: 6568

Indlægaf eks-Maupassant » 22. apr 2016, 17:42

HappyPaww skrev:
eks-Maupassant skrev:
HappyPaww skrev:
Pølsemix skrev:Hvad blev der af retssikkerheden?
Det er nu engang bedre at 10 voldtægtsforbrydere går fri end at en person bliver uskyldig dømt.

Det kan diskuteres...

What? Vil du gerne have et system hvor random folk bliver smidt i fængsel?

Hvis det er prisen for at de 10 andre dømmes og straffes, så hellere det ja. Det er selvfølgelig ganske forfærdeligt år en uskyldig bliver dømt, men det er også forfærdeligt når gerningsmænd ikke straffes for deres forbrydelser.

Forskellen er så den, at hvis vi burer uskyldige ind uden beviser - så er det OS der er forbryderen.
3
I wish the left would learn to love objectivity, reason, science, and evolutionary theory. They are very useful tools. - Keith Frankish
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 340
Likede indlæg: 6568

Indlægaf eks-Maupassant » 22. apr 2016, 17:50

KORREKTION!

Første røde kort er fra 8:12 og andet røde kort er fra 8:13.

På grund af mangelen af sekundangivelse ville 8:12.59 stå som 8:12 og 8:13.00 ville stå som 8.13.

Derfor kan vi på ingen måde konkludere at de røde kort er faldet "på 2 minutter". Fra 8:12.59 til 8:13.00 er der kun 1 sekund.

Det eneste vi kan sige med sikkerhed er, at de fire røde kort er faldet i et tidsinterval der går fra 1 sekund til 2 minutter.

Citat fjernet af moderator
0
I wish the left would learn to love objectivity, reason, science, and evolutionary theory. They are very useful tools. - Keith Frankish

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"