Langt hår til drengebørn

Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1287

Re: Langt hår til drengebørn

Indlægaf Muuh » 27. aug 2015, 05:30

PublicLibrary skrev:Ligegyldigt hvilken hårlængde mine børn har haft, er de blevet kønsbestemt efter farven på deres tøj.

Min den yngste søn på 9 år havde i sommers en periode, hvor han gerne ville have flettet en masse små franske fletninger i pandehåret, det fik konsekvent fremmede til at omtale ham som pige til trods for at hans tøj bar tydeligt præg af at være en dreng og at han ikke var langhåret.
Vi oplevede sågar en dame, som nægtede at tro på min søn var en dreng, selvom han flere gange sagde til hende "jeg er altså en dreng"

Jeg tror bare folk generelt er hurtig til at dømme børn køn ud fra deres ansigt/hår og så er der desværre nogen som ikke kan forholde sig til andet end at drenge har kort hår og piger har langt hår.

Det er jo lidt samme dilemma, som med drenge der har neglelak på. Hvilket begge mine drenge ofte har haft og ønskede de at få langt hår, ville det være helt fint for mig. Så længe det er noget de selv ønsker.
1
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3481

Indlægaf FruDulle » 27. aug 2015, 05:30

Christoffer får nok snart langt hår. Han bliver hysterisk ked af det når der kommer en kam eller saks i nærheden af ham. Så det bliver nok bare langt for en periode. Han går i ret drenget tøj, så der skal folk nok kunne se at han er en dreng på den måde. Så må folk jo mene hvad de vil. Han var til frisør i Dk for en måned siden og han har et lille traume så han vil ingenting som har med en saks at gøre nu, inkl at få klippet negle...eller klippe en pose oreos op. Det sidste er faktisk noget nær en jordens undergang katastrofe. For han vil meget gerne have oreos... den er hård.

Generelt er folk som har en mening om at man bør gør x istedet for y for at undgå mobning jo tåbelige. Lær dog børn ikke at mobbe istedet. Forskellighed og accepten af denne er jo nøglen. Men okay, var det så nemt, var der vel også lidt mere fred i verden end der egentlig er.
4
Whatever
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9727

Indlægaf kidkomb » 27. aug 2015, 09:02

Hvis nu man har et barn, med en "kønsstridig klipning" (ej, men jeg brillerer da i dårlige formuleringer idag :lol:) er det så ikke natuligt, at lære sit barn (ved ikke at blive fornærmet that is) at andre mennesker godt kan forveksle een med det modsatte køn. Og selv sige "jeg er altså en dreng/pige"? Og først, hvis den fremmede så påtaler det igen, så blive fornærmet (denne gang med rette) og sige fra?

Jeg har ikke selv haft problematikken inde på livet, så det er ment helt oprigtig, neutralt nysgerrigt.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 27. aug 2015, 10:01

Børn må have det hår, som forældrene mener deres barn skal have. Men så må de altså lade være med at blive sure, når nogen tror, at deres langhårede lille dreng, er en lille pige.
9
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1314

Indlægaf hotlips » 27. aug 2015, 11:07

Min dreng har langt hår i perioder,jeg elsker hans lange hår og hvis folk har behov for at kende hans køn kan de jo spørge hvad han hedder.
Om foråret bliver det klippet kort,han har meget tykt hår og døjer med varmen i forvejen,men det bliver langt igen ud på efteråret.

Da jeg gik i børnehave havde de fleste drenge langt hår,min søster har altid haft kort og jeg synes det er ærgerligt det går den forkerte vej.

Iøvrigt kan man se på næsten alle drengene i vores Børnehave de er drenge helt uden at se hovedet for de er blå/grønne/sorte i tøjet altid.
0
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 717

Indlægaf HappyHippo » 27. aug 2015, 11:58

Folk er altså også retarderede når det kommer til at gætte køn. Jeg kan klæde min dreng i blåt og får stadig at vide at jeg har en sød lille pige. Og han er korthåret ;)

Jeg forstår bare ikke hvorfor drenge ikke må have længere har end den der standardklipning uden det skal kommenteres. Da prins vincent var langhåret blev det også kommenteret overalt.
1
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1314

Indlægaf hotlips » 27. aug 2015, 23:53

Som det er skal jeg i pigeafdelingen for at finde gult tøj medmindre der er superhelte eller den slags på,en helt upyntet gul trøje med knapper foran er øjensynligt kønsbestemt nu,det er gule flyverdragter også.

Min dreng er til stærke farver og han har haft sølvstøvler han har været vildt glad for de sidste 2 vintre.
Idag har vi så snakket om hvad farve flyverdragt han kunne tænke sig i år g han endte med at komme frem til at han ville ha 2,den ene skal være rød og den vil han aldrig have på i børnehaven for nogen af drengene siger man er klam hvis man går med rødt tøj når man er en dreng.

Rædsomt,jeg tror det er meget få der lærer deres børn den slags men nogen må jo høre det et sted.
1
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 1. sep 2015, 17:56

Yvooonne skrev:Det er noget fis at drenge ikke kan være langhåret - men jeg synes også det er mærkeligt at holde på at ens søn skal være langhåret når han nu ikke gider være det.

Enig.

Jeg kan huske den lidt omvendte situation fra den unævnelige: En mor skriver, hvad hun dog skal gøre, nu hvor hendes 6-7-8 årige (som jeg husker det) pige, ville klippes korthåret. Og det var jo SÅ synd...
Seriøst, det er hår!!!

Min pige bliver korthåret, indtil hun er gammel nok til selv at bestemme - og det er hun den dag, hun selv kan holde, sætte og vaske et eventuelt langt hår.

Jeg var selv MEGET korthåret, havde nok en såkaldt drengefrisure, og begyndte at hade det som pesten, da jeg blev 7-8 år, fordi jeg altid blev kaldt dreng. Havde jeg ingen kommentarer fået, tænker jeg, at jeg havde været korthåret den dag i dag.
1
Tally-ho
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 1. sep 2015, 18:03

Annione skrev:Børn må have det hår, som forældrene mener deres barn skal have. Men så må de altså lade være med at blive sure, når nogen tror, at deres langhårede lille dreng, er en lille pige.

Eller deres korthårede lille pige i drengetøj er en dreng! Jeg er da inderligt ligeglad! Med det temperament damen lægger for dagen, så tænker jeg, hun tids nok skal gøre opmærksom på sit køn, hvis det stadig er et problem, når hun begynder at forstå, hvad folk siger....
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Tally-ho
computermus
Kort karma: 44
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 913

Indlægaf computermus » 4. sep 2015, 20:00

milisa skrev:
Annione skrev:Børn må have det hår, som forældrene mener deres barn skal have. Men så må de altså lade være med at blive sure, når nogen tror, at deres langhårede lille dreng, er en lille pige.

Eller deres korthårede lille pige i drengetøj er en dreng! Jeg er da inderligt ligeglad! Med det temperament damen lægger for dagen, så tænker jeg, hun tids nok skal gøre opmærksom på sit køn, hvis det stadig er et problem, når hun begynder at forstå, hvad folk siger....

Nej hvor er det bare en dejlige datter du har :love: Sikke nogle mørke dejlige øjne og smilet er bare :love:
2
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 5. sep 2015, 18:20

computermus skrev:
milisa skrev:

Nej hvor er det bare en dejlige datter du har :love: Sikke nogle mørke dejlige øjne og smilet er bare :love:

Årh tak! Jeg synes sjovt nok også, hun er ret skøn! :-D
1
Tally-ho
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 962

Indlægaf Evapeva » 8. sep 2015, 17:18

HappyHippo skrev:Folk er altså også retarderede når det kommer til at gætte køn. Jeg kan klæde min dreng i blåt og får stadig at vide at jeg har en sød lille pige. Og han er korthåret ;)

Jeg forstår bare ikke hvorfor drenge ikke må have længere har end den der standardklipning uden det skal kommenteres. Da prins vincent var langhåret blev det også kommenteret overalt.

Yes, min dreng bliver også ofte kommenteret, når hans krøllede hår bliver lidt halvlangt ind imellem. Det ser bare dejligt ud, og når nu han har store krøller, så skal de da også blomstre frem. Han bliver cirka klippet hver 3. måned. Men hey, vi bor også i et område, hvor standarden er maskinklip hver 14. dag til de små drenge ( :nerve: ), så jeg forventer ikke den store forståelse for vores valg. :D
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1345

Indlægaf Sophies-mor » 16. okt 2015, 12:43

Urtekussen skrev:Som fx dette
Billede

Jeg kan seriøst ikke se, om det er en dreng eller pige...?
:gruble:

Ville ud fra frisuren gætte på en pige.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1345

Indlægaf Sophies-mor » 16. okt 2015, 12:47

Men hov - jeg aner ikke, hvordan man retter i indlæg:

Folk må give deres børn, den frisure, som de og barnet bliver enige om.
Selv synes jeg ikke, at langt hår eller "pigede" frisurer er såååå pænt igen til drenge, men så længe de ikke blander sig i min datters hår, blander jeg mig ikke i deres barns hår ;)

Jeg har set ganske få langhårede mænd, hvor jeg tænkte Wauw. Ellers er jeg - kedeligt, konservativt nok - til mænd med kort hår :D
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2280

Indlægaf Zombie » 27. okt 2015, 20:42

Min dreng må gerne gå i kjole og have langt hår, og pigen kort i fodbold shorts.

De må bare ikke gå i gult, det hader jeg.
0

Tilbage til "Børn"