Hvad elsker du at smovse?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2516
Kontakt:

Re: Hvad elsker du at smovse?

Indlægaf Annione » 26. apr 2016, 20:15

Hvis jeg skal smovse (og det er tilladt, fx. i perioder hvor jeg ikke skal i en brudekjole til sommer) så skal det være chokolade. Gerne rittersport. Og gerne meget af det.

- og for gudernes skyld uden nødder, chili, appelsin eller andre afskyligheder, som kan fyres i lækkerheden.
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Sunbeam
Kort karma: 7
Likede indlæg: 43

Indlægaf Sunbeam » 26. apr 2016, 23:17

Altså, der er jo meget :ivrig:

Jeg er vild med sushi, men det går vist ikke ind under kategorien "smovseri". Ellers elsker jeg salte ting, chips og popcorn fx, men jeg prøver at holde den sunde linje bare en lille smule, så jeg spiser det ikke. Jeg kan også godt lide at eksperimentere med smoothies, det spiser jeg så til gengæld ret tit. Jeg ELSKER også søde kartofler i alle afskygninger, men det er bare lidt dyrt, så det bliver det heller ikke så ofte til. Og så er jeg helt tosset med hjemmelavet bearnaise, men eftersom det jo nærmest kun består af æggeblommer og smør, så er det heller ikke noget, jeg spiser til hverdag. Generelt er sovs noget, jeg nærmest kunne drikke, og JA, når jeg er alene, så slikker jeg altså tallerknen, hvis der har været sovs på, haha :banan:
Senest rettet af Sunbeam 26. apr 2016, 23:18, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Sunbeam

Indlægaf Sunbeam » 26. apr 2016, 23:18

Uh, eller ristede mandler med soja!
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 27. apr 2016, 05:58

Jeg har fundet mig en ny smovse-lækkeri. I Kvickly i lørdags, så jeg nogen små poser med popcorn. De var med forskellig smag og jeg snuppede en med sour-cream and black pepper.
I går eftermiddags skulle jeg da lige smage. De var overraskende lækre og kæresten har fået besked på, at købe et par poser hjem til mig. :D
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 58
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 458

Indlægaf Santopia » 27. apr 2016, 14:17

Altså smovse betyder fråde i store mængder ikk'?

vandmelon og jordbær. Her kan jeg sagtens spise et kg jordbær eller en hel vandmelon noget jeg så meget som løfter et øjenbryn.

Nybagte kanelsnegle. Her ryger der hurtigt 3-7 stykker..

Brød, helst med hvidløgssmør. Jeg ender som regel med at bede om mere brød når jeg er ude at spise, og de har været så lemfældige at sætte en brødkurv foran mig.
2
Brugeravatar
Craver
Kort karma: 43
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 342

Indlægaf Craver » 27. apr 2016, 17:07

Den her tråd giver mig alt for mange cravings :love:

Hvis jeg smovser igennem, kan det være:
- Nachos med salsa, ost og guacamole
- Kex. Seriøst. Der ryger nemt en plade eller 4, hvis de er i huset - jeg har lige spist en, as we speak :genert:
- Chips med holidaydip. Det er nærmest ligemeget, hvilken slags chips det er, bare der er holidaydip.
- Vandmelon, kirsebær, ribs, jordbær, brombær, hindbær, friske ærter - sjældent jeg har sådan noget liggende i længere end en dag.
- Risalamande - haps!
0
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Sunbeam

Indlægaf Sunbeam » 27. apr 2016, 20:05

Lemonella skrev:Jeg har fundet mig en ny smovse-lækkeri. I Kvickly i lørdags, så jeg nogen små poser med popcorn. De var med forskellig smag og jeg snuppede en med sour-cream and black pepper.
I går eftermiddags skulle jeg da lige smage. De var overraskende lækre og kæresten har fået besked på, at købe et par poser hjem til mig. :D

Ooooh, mine to yndlingsting kombineret; sourcream og popcorn! Ja ja ja! Kan du huske, hvad mærke det var? Så det ud til at være et engangsparti eller en del af deres faste sortiment? Jeg. Må. Smage!
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1833

Indlægaf Anilara » 28. apr 2016, 00:05

Åreå. Eller oreo som de smarte kalder det.

Og chips. Og dracula bom. Og de der Kinder-stænger. :love2:
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1833

Indlægaf Anilara » 28. apr 2016, 00:10

Uh, og dip! Heriblandt cremefraiche med hvidløg, guacamole, holidaydip og hummus.

Og cheesecake! Og sovs. Og lakseruller.
Arrrgh jeg er på nattevagt og meeega sulten!
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 28. apr 2016, 05:17

Sunbeam skrev:
Lemonella skrev:Jeg har fundet mig en ny smovse-lækkeri. I Kvickly i lørdags, så jeg nogen små poser med popcorn. De var med forskellig smag og jeg snuppede en med sour-cream and black pepper.

Ooooh, mine to yndlingsting kombineret; sourcream og popcorn! Ja ja ja! Kan du huske, hvad mærke det var? Så det ud til at være et engangsparti eller en del af deres faste sortiment? Jeg. Må. Smage!

Jeg mener de hedder "prober popcorn" og dem jeg taler om, er i en lille lysegrøn pose. De står sammen chips og nødder og der er flere forskellige slags. Jeg tror de har dem hele tiden. Jeg har set dem før, men først købt dem nu.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2481

Indlægaf Pandesteg » 28. apr 2016, 10:53

AldrigMedStort skrev:Peanutbutter er åbenbart en af mine smovseting generelt. Skal det Være lækkert, skal det have Peanutbutter på eller til. Og avokado, elsker avokado, gerne rent, med salt, peber og citron.

Mmmh ja peanutbutter. Jeg elsker desværre en virkelig underlødig udgave jeg engang har købt i Lidl, den er blød og cremet og smager så englene synger!

(grunden til at jeg skriver, at den er underlødig er, at den er blandet op med solsikkeolie)
1
Heaven is a place on earth :jule:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2933

Indlægaf JoyNips » 28. apr 2016, 10:55

Lige for tiden er jeg helt skør med chiliost fra philadelphia. Og K's smørbar kyllingesalat.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 258
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Flora » 28. apr 2016, 11:02

Cola zero :love:

Hvis altså man kan smovse en drikkevare :gruble:
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2481

Indlægaf Pandesteg » 28. apr 2016, 18:26

AldrigMedStort skrev:
Pandesteg skrev:
AldrigMedStort skrev:Peanutbutter er åbenbart en af mine smovseting generelt. Skal det Være lækkert, skal det have Peanutbutter på eller til. Og avokado, elsker avokado, gerne rent, med salt, peber og citron.

Mmmh ja peanutbutter. Jeg elsker desværre en virkelig underlødig udgave jeg engang har købt i Lidl, den er blød og cremet og smager så englene synger!

(grunden til at jeg skriver, at den er underlødig er, at den er blandet op med solsikkeolie)

Køber altid de økologiske, har aldrig kunnet lide dem med tilsat sukker osv. Men er det så skidt med solsikkeolie? Åndssvagt sparetrick egentlig, men den er sikkert også billigere end de andre så :)

Jeg har så til gode at smage en med tilsat sukker, det er jeg ikke stødt på nogen steder :gruble: ud over der er flere kalorier i den med tilsat olie, så er solsikkeolie i min verden noget man skal holde sig på et minimum af indtag af. Det er mættet fedt og højt indhold af omega6 - ikke godt i min verden :)
Senest rettet af Pandesteg 28. apr 2016, 20:08, rettet i alt 1 gang.
2
Heaven is a place on earth :jule:

Tilbage til "Mad og drikke"