Hjemmeværnet ved grænsen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Re: Hjemmeværnet ved grænsen

Indlægaf Firebird » 27. apr 2016, 02:13

vibbsen skrev:
Angelina skrev:
De ville i hvert fald ikke få lov til at tjekke mit, det er jo personfølsomme oplysninger (cpr nr) ... men rent juridisk tror jeg godt de må stille det som et krav hvis du ønsker at sejle med dem (og så ville jeg så undlade at sejle med dem).

Så hvis du skulle rejse med fly til Stockholm så ville du nægte check-in personalet at se dit pas ?

Jamen, der har du jo allerede dit boarding pass. Skal man så også vise pas? Det virker lidt dobbeltkonfekt på mig. :gruble:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1971

Indlægaf Lurende Peber » 27. apr 2016, 03:58

Firebird skrev:.....
Jamen, der har du jo allerede dit boarding pass. Skal man så også vise pas? Det virker lidt dobbeltkonfekt på mig. :gruble:
Et Boarding pass er jo ikke officiel billeddokumentation. Så du viser (nogen gange) passet for at vise, at du er den person, som nævnes på Boarding passet.
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 27. apr 2016, 04:07

Lurende Peber skrev:
Firebird skrev:.....
Et Boarding pass er jo ikke officiel billeddokumentation. Så du viser (nogen gange) passet for at vise, at du er den person, som nævnes på Boarding passet.

Okay. Makes sense. :gogo:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3923

Indlægaf Angelina » 27. apr 2016, 04:16

vibbsen skrev:
Angelina skrev:
De ville i hvert fald ikke få lov til at tjekke mit, det er jo personfølsomme oplysninger (cpr nr) ... men rent juridisk tror jeg godt de må stille det som et krav hvis du ønsker at sejle med dem (og så ville jeg så undlade at sejle med dem).

Så hvis du skulle rejse med fly til Stockholm så ville du nægte check-in personalet at se dit pas ?

Ja... jeg har aldrig oplevet andet end paskontrol har bedt om mit pas når jeg har været udenfor EU ... jeg kan slet ikke se hvad check in personalet skal med mit pas.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 27. apr 2016, 07:18

vibbsen skrev:
dykkersild skrev:Når nu vi taler om kontrol, så slår det mig:

Når vi tager til Sverige tjekkes vores pas på begge sider af sundet. På den svenske siden af politiet - men på den danske side, af en medarbejder fra rederiet. Det har jeg faktisk slet ikke tænkt over før nu - altså det med at vise sit pas til en privat-ansat person. Gad vide om der er forkert i det - sådan rent juridisk - anyone?

Det eneste jeg hidtil har tænkt over, er at en privat virksomhed har ekstra udgifter grundet et krav fra et andet land. Jeg ved, at rederiet har udtalt, at de ønsker kompensation for denne mer-udgift.

Det svarer jo til at du viser dit pas til en sas-ansat i forbindelse med check-in når du skal rejse fra København til Stockholm.

Det har du fuldstændig ret i - jeg har som sagt ikke skænket det en tanke. Nok fordi vi grundet vores nordiske samarbejde, aldrig før at skulle vise pas/legimitation. Vi tager den færge ret så ofte - så for mig bliver det ikke anderledes, jeg viser bare mit pas nu - men af ren interesse vil jeg spørge næste gang (hvis der ikke er kø ;) )
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 2996

Indlægaf vibbsen » 27. apr 2016, 13:03

Angelina skrev:
Ja... jeg har aldrig oplevet andet end paskontrol har bedt om mit pas når jeg har været udenfor EU ... jeg kan slet ikke se hvad check in personalet skal med mit pas.

Så når du har været i udlandet har du har simpelthen fået lov til at gå igennem check-in proceduren i den danske lufthavn uden at vise nogen som helst form for gyldigt ID ? Med check-in mener jeg selve skranken eller selvbetjeningsmaskinen hvor du får dit boarding kort.
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2079

Indlægaf eks-Maupassant » 27. apr 2016, 13:20

Angelina skrev:
vibbsen skrev:
Angelina skrev:

Det er fordi hvis du kommer frem og du så ikke har noget pas, så får flyselskabet en bøde.

Vel også fordi det er lidt rodet at have pas-løse folk der hænder ud i lufthavnen indtil de kan komme hjem.

Ku egl godt tænke mig at vide hvordan det foregår rent praktisk hvis du har planlagt at tage 14 dage til USA og de så afviser dig i lufthavnen, hvis du nu ikke har råd til at købe en ny billet for at komme hjem. Om man så bare venter 14 dage i lufthavnen eller hvad der sker.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2079

Indlægaf eks-Maupassant » 27. apr 2016, 13:27

Nu de lissom er igang kunne de vel fint også overtage de omdiskuterede fartkontroller, så politiet kunne få endnu mere pusterum :)
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3923

Indlægaf Angelina » 27. apr 2016, 13:43

vibbsen skrev:
Angelina skrev:

Så når du har været i udlandet har du har simpelthen fået lov til at gå igennem check-in proceduren i den danske lufthavn uden at vise nogen som helst form for gyldigt ID ? Med check-in mener jeg selve skranken eller selvbetjeningsmaskinen hvor du får dit boarding kort.

Ja, jeg blev faktisk pisse skuffet første gang jeg var i Barcelona, fordi jeg havde brugt en formue på et pas, ingen skulle se på noget tidspunkt. Kun når jeg har været udenfor EU
0
~indsæt smart signatur her~

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"