Socialdemokrat går til Alternativet

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 227

Re: Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf Sjg » 25. apr 2016, 16:10

eks-Maupassant skrev:
Akehurst2 skrev:
eks-Maupassant skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg synes, det er pinligt at sige et og gøre det stik modsatte. Der var ikke tale om at hverken Venstre eller DF havde ændret sig, så hvis man er gået til valg på en specifik ting, så må man holde ved det. Ellers må man i hvert fald begrunde det langt mere klart, hvorfor det nu ikke er af betydning at holde DF fra indflydelse længere i stedte for at komme med forblommede politikersvar om at "jeg tror ikke på projektet".

Hvorfor må man det hvis man har skiftet mening?

Du glemte at markere tilføjelsen :)

Hvis man har skiftet mening må man jo sige, at det er derfor.

Og så synes jeg i øvrigt stadig, at man bør overveje om det kun er en selv, der har skiftet mening eller om ens vælgere også har. Jeg er ret sikker på, at mange af Malou Aamunds vælgere ikke havde skiftet mening om DF, så det bør spille ind i hedes overvejelser.

Jow, men Malou Aamund, altså hun poster sådan noget her på instagram

https://www.instagram.com/p/6XrD75oN75/ ... alouaamund

Så er man da selv ude om det hvis man stemmer på hende. Hun er vel generelt bare ret overfladisk og har ikke de store dybtfølte meninger om så meget når de kommer til stykket.

Så man har jo fået 1 stks overfladisk politiker, og det var det man "købte" da man stemte på hende.

Så... Fordi Malou Aamund som privatperson poster et billede af sig selv på vej til fødselsdagsfest på et socialt medie, er hun per definition "overfladisk" og uden "dybfølte meninger"?! :forvirret:

Det var da alligevel utroligt, så præcis en personlighedskarakteristik du kunne få ud af det ene billede.
2
Brugeravatar
paint
Kort karma: 97
Likede indlæg: 2410

Indlægaf paint » 26. apr 2016, 08:11

Akehurst2 skrev:
ajnaM skrev:
Men er der ikke her nærmest tale om, at hun har bevaret ideologien, mens partiet har bevæget sig i en anden retning? ;)

Jeg tror, der er rigtig, rigtig mange, der ikke kan genkende socialdemokraterne oven på udlændingesituationen. Og det, jeg hører fra baglandet, er, at de, der gerne ville blive og kæmpe, begynder at frygte, at det ikke er muligt at ændre linjen... og så er de jo på et tidspunkt nødt til at finde en anden vej.

Det er jo i hvert fald det, hun siger. Så kan man så sige, at det jo ikke er længe siden, der var valg og at ændringerne siden valget jo ikke er så store som fx ændringerne siden sidste valg, så hun burde have vidst, at S har flyttet sig en del på fx udlændingeområdet - hvor hun så omvendt siger, at hun troede, Mette Frederiksen ville betyde en forskel. På den anden side står, at hun lod sig genvælge som folketingskandidat for under to uger siden - så er det mærkeligt at skifte nu, for der er jo ikke sket ændringer på den korte tid.

Uanset, at jeg synes, hun har nogle vægtige argumenter, så er hendes skifte også sket på meget kort tid og med begrundelse i nogle ændringer, der var kendelige for hende, da der var valg.

Jeg hælder jeg stadig til, at skifter man selv holdning, så man ikke længere synes, man hører hjemme i sit parti, så må man nedlægge sit mandat. Skifter partiet så holdning kan man diskutere, hvornår man kan "forsvare" et partihop med det - og det giver så al diskussionen, for som regel er et skifte i parti-holdninger mere glidende, og hvornår skal man så sige stop.

Præcis! Det er 12 dage siden, at hun på et møde i sin opstillinskreds agiterede for og accepterede at blive genopstillet som kredsens spidskandidat. Det gør man ikke, hvis man har sit moralske kompas, nogenlunde anstændigt indstillet. Der er trods alt vælgere der ham stemt på hende, samt hun har fået stemmer på partiet 'overført' til sig selv (kredsens ikke-personlige stemmer).
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Indlægaf Akehurst2 » 26. apr 2016, 08:52

TomKah skrev:Jeg skrev da heller ikke at Venstre lå på linje med NA. Jeg skrev at jeg godt forstod hun valgte NA fra. Jeg kunne sagtens have ageret som hende. Jeg tror der var langt mere personligt fnidder end politisk ideologi i hendes skifte.

Så misforstod jeg det, du skrev - sorry :)

Der var formentlig mere personligt fnidder og NA var jo helt til grin på det ridspunkt. Det ændrer bare ikke på, at nogen vælgere har stemt på et ret klart værdigrundlag, som Malou Aamund gik imod ved at skifte til Venstre.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2122

Indlægaf eks-Maupassant » 26. apr 2016, 11:45

Sjg skrev:
eks-Maupassant skrev:
Akehurst2 skrev:
eks-Maupassant skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg synes, det er pinligt at sige et og gøre det stik modsatte. Der var ikke tale om at hverken Venstre eller DF havde ændret sig, så hvis man er gået til valg på en specifik ting, så må man holde ved det. Ellers må man i hvert fald begrunde det langt mere klart, hvorfor det nu ikke er af betydning at holde DF fra indflydelse længere i stedte for at komme med forblommede politikersvar om at "jeg tror ikke på projektet".

Hvorfor må man det hvis man har skiftet mening?

Du glemte at markere tilføjelsen :)

Hvis man har skiftet mening må man jo sige, at det er derfor.

Og så synes jeg i øvrigt stadig, at man bør overveje om det kun er en selv, der har skiftet mening eller om ens vælgere også har. Jeg er ret sikker på, at mange af Malou Aamunds vælgere ikke havde skiftet mening om DF, så det bør spille ind i hedes overvejelser.

Jow, men Malou Aamund, altså hun poster sådan noget her på instagram

https://www.instagram.com/p/6XrD75oN75/ ... alouaamund

Så er man da selv ude om det hvis man stemmer på hende. Hun er vel generelt bare ret overfladisk og har ikke de store dybtfølte meninger om så meget når de kommer til stykket.

Så man har jo fået 1 stks overfladisk politiker, og det var det man "købte" da man stemte på hende.

Så... Fordi Malou Aamund som privatperson poster et billede af sig selv på vej til fødselsdagsfest på et socialt medie, er hun per definition "overfladisk" og uden "dybfølte meninger"?! :forvirret:

Det var da alligevel utroligt, så præcis en personlighedskarakteristik du kunne få ud af det ene billede.

Åh gud er det sæson for at misforstå hvad folk skriver for tiden :)
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2122

Indlægaf eks-Maupassant » 26. apr 2016, 11:48

Wizzze skrev:
eks-Maupassant skrev:Slet ikke optaget af at pleje sit ego og image :) Det ligner en reklame.

https://www.instagram.com/p/5vGRZLIN6i/ ... alouaamund

(Sygt nok, jeg har boet et sted med den samme stol engang.)

Nu har hun jo ikke været politikker siden 2011, men er bosskvinde for salg/udbredelse af Windows i Europa (en omend endnu mere udskældt position end politikker :lol: ) så tror næppe hun reklamerer.

Hehe hun forstår da at tage de nemme jobs.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"