Skal jeg trække mig for min venindes skyld?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4093

Re: Skal jeg trække mig for min venindes skyld?

Indlægaf Viskelæder » 25. apr 2016, 20:52

Din veninde skal da ikke settes up med "dine rester". Det var noget andet, hvis hun selv havde udvist interesse for ham, men jeg synes, det er mærkeligt, at jeres fælles venner skal bestemme det.
Hun skal da have en anden fyr, der er helt hendes egen :)
9
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9621

Indlægaf kidkomb » 25. apr 2016, 20:56

Jeg tænker faktisk at det ville være bedst at fortælle det til din veninde?
Altså at du har flirtet med ham, men at den anden veninde synes at de ville passe godt sammen, så om hun er interesseret?
For så vil du droppe ham med det samme (Hvis du altså vil det)
Så er hun fri til at sige, næh han interesserer mig ikke særligt eller tjo, det kunne da egentlig godt være.
9
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5920

Indlægaf LadyFox » 25. apr 2016, 21:14

Altså, er vi sikre på at de begge er interesseret i spontant at blive matchet up, af deres venner?

Jeg synes på ingen måde du er moralsk forpligtet til at droppe en flirt for en veninder der hverken er involveret med ham, eller endnu ønsker at blive det, blot fordi nogen mener de ville være "sååå perfekte" for hinanden. Men altså, hvis de virkelig bare virker til at være et sindssygt godt match, og de begge er vilde med det der med blind date's arrangeret af venner og bekendte, så kunne det da godt være du skulle give dem et skud, hvis du har lyst. Men helt ærligt, hvor stor er sandsynligheden for at de klikker så godt som vennerne forstiller sig?
Og jeg tænker at det er mega mærkeligt hvis du får en rolle i det der, jeg ville personligt synes det var mærkeligt hvis en veninde prøvede at hooke mig op med en hun selv have haft sex med, og det er da mindst lige så underligt for ham fyren at først har i sex, og derefter prøver du at sætte ham af hos en veninde. Og bliver de kærester, så kommer sandheden frem.

Egentlig synes jeg nok ikke du burde blive en del af det projekt, og hvis det skal forsøges burde det blive helt uden din hjælp :)
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10151

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. apr 2016, 21:18

kidkomb skrev:Jeg tænker faktisk at det ville være bedst at fortælle det til din veninde?
Altså at du har flirtet med ham, men at den anden veninde synes at de ville passe godt sammen, så om hun er interesseret?
For så vil du droppe ham med det samme (Hvis du altså vil det)
Så er hun fri til at sige, næh han interesserer mig ikke særligt eller tjo, det kunne da egentlig godt være.

Ja, eller simpelthen orientere veninden om, at der er det her sammenfald, som du ikke er interesseret i, at der skal blive drama ud af.
Det er egentlig mest det, jeg ser som et potentielt problem.
At du får problemer, fordi tingene åbenbart kører meget emsigt i din vennekreds.
Derimod mener jeg ikke, at du skylder din veninde noget i forhold til manden, så længe hendes interesse er noget, der kun foregår oppe i hovederne på jeres fælles bekendte.
Senest rettet af DetSorteCirkus 25. apr 2016, 21:19, rettet i alt 2 gange.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 25. apr 2016, 21:18

Det der "Kirsten giftekniv" er jo latterligt, hvis de 2 slet ikke kender hinanden, eller har ænset hinanden.
You znooze you loose. Du kom først.

Kender hun ham, og har tilkendegivet interesse, så bakker du ud. Ellers ikke.
5
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 25. apr 2016, 21:18

Ellers kunne man lade den anden veninde sætte daten i stand og se hvordan det spænder af?
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 25. apr 2016, 21:19

Sådan i nærmeste fremtid tænker jeg.
Men hvis du har skrevet med ham længe, så ved jeg sgu ikke. Det er altså ret akavet.
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10255

Indlægaf icelady » 25. apr 2016, 21:26

Jeg tænker; Hvis de to nu bliver et par og han ved et uheld kommer til at fortælle han har kissemisset med dig, før han var sammen med hende, hvordan vil hun så reagere?

Udfra hvad du skriver tyder det på, hendes reaktion bliver kraftig.

Bortset fra det; hvis veninden har udtrykt interesse for at møde ham så bak lidt af. Ellers lad være.
Men jeg er så også lidt imod det der "Kom lad os matche disse to."

Og er fyren og veninden i det hele taget interesseret i et sådant set-up-møde?
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 213
Likede indlæg: 2197

Indlægaf Zombie » 25. apr 2016, 21:59

Jeres fælles venner skal droppe objektificeringen af din veninde og fyren. De er mennesker, som nok selv har en idé om hvad de vil og ikke vil, og at foretage valg på deres vegne er absurd.

En helt anden ting er jo så, at du allerede har været ret intim med fyren, så står din beskrivelse af veninden til troende, er hun jo ikke interesseret alligevel.
Jeg ville uanset hvad fortælle hende om situationen, da jeg jf. det første jeg skrev, synes at man skal respektere hendes holdning, og derfor ikke lyve om /skjule, at der er sket noget mellem jer. Da hun ikke kender fyren og du ikke havde nogen idé om vennernes planer, kan det næppe være et problem - er det, ville jeg genoverveje relationen.
3
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 213
Likede indlæg: 2197

Indlægaf Zombie » 25. apr 2016, 22:04

Altså, ift. det du fortæller om din veninde, virker det virkelig som en no-brainer. Toget er allerede kørt, da du kyssede med ham og opsatte en date mellem jer, så det handler jo bare om at respektere din veninde som det menneske hun er, og informere hende om at den fyr, de andre vil splejse hende sammen med, er/har været din flirt.

Problematikken er du jo uden skyld i, så du kan ikke bebrejdes noget, så længe du er en loyal veninde.
4
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5920

Indlægaf LadyFox » 26. apr 2016, 07:49

misshyde skrev:
LadyFox skrev:Altså, er vi sikre på at de begge er interesseret i spontant at blive matchet up, af deres venner?

Jeg synes på ingen måde du er moralsk forpligtet til at droppe en flirt for en veninder der hverken er involveret med ham, eller endnu ønsker at blive det, blot fordi nogen mener de ville være "sååå perfekte" for hinanden. Men altså, hvis de virkelig bare virker til at være et sindssygt godt match, og de begge er vilde med det der med blind date's arrangeret af venner og bekendte, så kunne det da godt være du skulle give dem et skud, hvis du har lyst. Men helt ærligt, hvor stor er sandsynligheden for at de klikker så godt som vennerne forstiller sig?
Og jeg tænker at det er mega mærkeligt hvis du får en rolle i det der, jeg ville personligt synes det var mærkeligt hvis en veninde prøvede at hooke mig op med en hun selv have haft sex med, og det er da mindst lige så underligt for ham fyren at først har i sex, og derefter prøver du at sætte ham af hos en veninde. Og bliver de kærester, så kommer sandheden frem.

Egentlig synes jeg nok ikke du burde blive en del af det projekt, og hvis det skal forsøges burde det blive helt uden din hjælp :)

Altså jeg har faktisk været med det at sætte min veninde op med hende sidste eks-kæreste. Forholdet holdte jo
Så ikke. Men hun var glad for at få at have været matchet op med ham. Hun skal på speed-dating, som hun har prøvet et par gange før, her i midt i maj, for at prøve at møde nye emner og hun har så stort et afsavn af en kæreste at hun er villig til at date stortset hvem som helst(så længe han ikke har været sammen med nogen hu. kender), hvis der var mulighed for et match.
Hvordan han står i forhold til alt det her dating halløj, det ved jeg ikke. Så overvejer tage en snak med ham først, inden der sker det store i mellem os, så jeg kan nå at trække mig og høre min veninde. Er helt enig om at hun ikke skal matches op med ham, hvis jeg først har haft sex med ham.

Hov, det er da mig der ikke har været rigtig vågen da jeg læste tråden :) Jeg troede du allerede havde haft sex med manden. Men selvom i "kun" har kysset tænker jeg dog stadig at det kan opfattes sært fra dem begge to. Situationen er jo lidt underlig.

Men jeg tror egentlig det er en god idé at få snakket med dem inden du beslutter dig for hvad der er det rigtige for dig at gøre. Hvis en af dem ikke ønsker at matches, kan det jo være fuldstædig ligegyldigt hvis du trækker dig, og så kan du jo lige så godt forsætte med at flirte med ham.
Men altså, hvis de begge går og mangler en at dele livet med, og de gerne vil ses med hinanden er det jo meget fint af dig at trække dig lidt. Men skal de ende sammen skal det da i hvert fald være udfra at det er det de vil.

Men altså, det er o slet ikke sikkert de er interesseret, og slet ikke under den forudsætning at du allerede har haft et eller andet med ham at gøre.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 503

Indlægaf Luffegås » 26. apr 2016, 07:50

Jeg ville nok tage dine andre venners maske på, og prøve at spørge hende om hvad hun synes om ham der, og omvendt måske også spørge ham om hvad han synes om veninden. Er der et match, så ville jeg holde mig væk, men hvis de begge siger "det er ikke noget for mig", jamen så er det jo sådan det er.

Det er ikke fordi jeg har noget i mod åbne forhold, men du lyder til at du nemt kan finde andre, her står 2 mennesker der måske ikke lige nemt finder andre, derfor synes jeg du bør lade veninden komme først.
1
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2860

Indlægaf JoyNips » 26. apr 2016, 08:35

På den ene side synes jeg bestemt ikke, man kan "reservere" en fyr på den måde på andres vegne. Der er jo ingen der ved, om de to rent faktisk er et match.
Omvendt, så er du jo ikke seriøst interesseret i ham. Det er bare knald og gak og løjer. Og det kan du nok også finde andetsteds.

I bund og grund ville jeg nok bare trække mig, hvis jeg var i dine sko. Han er jo ikke vigtig for dig i det store billede...
3
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 348
Likede indlæg: 3453

Indlægaf Ballademager » 26. apr 2016, 09:22

Har jeg forstået det rigtigt, at din veninde ikke selv har udtrykt interesse for fyren?
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2554

Indlægaf LaScrooge » 26. apr 2016, 09:41

Åh, jeg synes det er en træls sag. Det er træls for dig, at du ikke kan være åben om dit arrangement med din kæreste, fordi andre ikke forstår det. Det er træls for dig, at du ikke kan være ærlig overfor din veninde, fordi hun er så usikker. Og det er træls, at du bliver begrænset i dit eget liv, fordi du åbenbart skal beskytte hende på en måde, jeg rent faktisk ikke synes er dit ansvar. Hun er voksen. Hendes usikkerhed og jalousi er hendes problem, ikke dit.

Har du lyst til at være sammen med ham? Ulig andre, så synes jeg ikke at den relation er mindre værd end den din veninde eventuelt kunne have med ham. Din kæreste og du har et åbent forhold og det betyder, at I har lov til at udse jer andre at være sammen med også. Fordi I har lyst til det og brug for det. Det er en del af det liv, der gør jer glade. Det er ikke mindre værd, end andres muligheder for potentielt at finde sammen med en kæreste. Hav respekt for dig selv, dit eget liv og dine behov. Det er ikke noget, der skal gemmes væk eller ringeagtes, det er noget, du skal ære, fordi det er vigtigt for dig.

Hvis du ikke føler at du mister noget ved at forsøge at smede dem sammen, så synes jeg at det er det du skal gøre.

Et forslag er at du siger til hende, at du mødte denne fyr og at I kyssede, men at andre efterfølgende har udtrykt, at hun og han måske vil være et match - skal du arrangere et møde? Siger hun nej, fortsætter du med ham som planlagt. Siger hun ja, spørger du ham om han er interesseret i det og siger samtidig, at det så betyder, at I to ikke kan mødes. Siger han nej, kan I to mødes som planlagt.
16

Tilbage til "Forhold og sex"