Appellerer Ny Borgerlige til borgerlige ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Appellerer Ny Borgerlige til borgerlige ?

Indlægaf Jørn » 26. apr 2016, 10:19

Jeg er ikke borgerlig, så Ny Borgerlige appellerer ikke til mig.

Men gør de det for borgerlige vælgere ?

https://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-2016-04-16#!/

Kan det passe, at Pernille Vermund (16:00, ca) siger :

Vi har en befolkning, hvor 90% af befolkningen betaler til 90%.

Eller hører jeg galt ?

Det bliver ikke rettet eller spurgt om.

Giver det mening ?

Eller er det bare en "smutter".

Jeg troede, det var noget med, at de rigeste 10 ? 20 ? 30 ? % betaler til 90 %, der er på overførsels indkomster.

Men jeg aner det ikke.
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Re: Appellerer Ny Borgerlige til borgerlige ?

Indlægaf Rapfisk » 26. apr 2016, 10:30

Det er i hvert fald en klassisk sætning i borgerlige kredse. Det, der refereres til, er, at næsten alle betaler skat, og næsten alle får noget tilbage (børnepenge, boligstøtte osv.), så der er en massiv statslig omfordeling, der gør hovedparten af borgerne afhængige af statslig indblanding i privatøkonomien.

Euroskepticismen appellerer ikke til mig, ej heller gør deres ønske om at udtræde af internationale konventioner. Andre dele kan jeg som borgerlig godt tilslutte mig, men det kan jeg heldigvis også få andre steder.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2375

Re: Appellerer Ny Borgerlige til borgerlige ?

Indlægaf paint » 26. apr 2016, 11:57

Som allerede nævnt af rapfisk, så får næsten alle borgere i landet 'overførselsindkomster', i et eller andet omfang. Børnecheck, tilskud til tandlæge fra sygesikringen, indregnede tilskud i medicinpriserne, gratis uddannelse, hospitalsbehandling osv.osv. Disse penge betales af alle borgere via skatterne Dvs. vi får alle nogle af skattepengene retur igen, i form af disse gratis ydelser.

Vermund, mener at dette skal høre op og pengene skal blive i borgernes lommer, så de kan betale for sig selv.
Det er en pænere måde at sige, at man går ind for en nedlæggelse af velfærdssamfundet på. 'Bageren på Nørregade'- politikken (børnesangen), kaldes det også. ”Har du penge, så kan du får. Har du ingen, så må du gå” (eksempelvis, gå i hundene). Eller få den hospitalsbehandling,uddannelse mv. som du har råd til

Det er Liberal Alliance, på den helt store klinge.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"