Sofabakke - stabilitet?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1513

Sofabakke - stabilitet?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 26. apr 2016, 12:16

Jeg har kigget lidt på sofabakker, altså sådan nogle her:

sofabakke i eg 3-p.jpg

Men jeg er lidt bekymret for stabiliteten, når det er lameller. Det ville være ærgerligt i en grad jeg slet ikke kan begribe, hvis der væltede en kop kaffe ned i den nye sofa fordi man lige rykkede måsen lidt eller satte albuen op på armlænet (bag bakken, obviously :-D ).
Jeg har engang set nogle der var formstøbte og de virkede jo lidt mere stabile, men skal så være lavet specifikt til det pågældende armlæn går jeg ud fra.
Er der nogen der har prøvet dem her? Skulle I have ny sofa (igen) bagefter?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Re: Sofabakke - stabilitet?

Indlægaf girl_beat » 26. apr 2016, 12:46

Vi har sådan én og er rigtig glade for den :)

Vores sofa-armlæn er ret brede, så det bredeste stykke af bakken ligger fladt, mens 'flapperne' der går ned på hver side kun er 3-4 lameller. Den er ikke sådan helt vildt stabil, men fin til en fjernbetjening og en kop ét-eller-andet. Risikoen opstår især hvis man sidder tæt på bakken og rejser sig op - så kan man godt komme til at tage 'flapperne' med, altså sådan at man støder låret i mod, og så har man risikoen for kaffe i sofaen eller på gulvet ved siden af :genert:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4271

Indlægaf Rapfisk » 26. apr 2016, 13:09

Jeg ville ikke kunne styre det :genert: Jeg har kigget på nogle, men er altid gået fra det igen.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1513

Indlægaf Velvet-Goldmine » 26. apr 2016, 14:08

Tak for input :-)

Min hjerne koger med spekulationer om, og beregninger af, køb af bolig og lidt inventar (incl. sofa), men jeg har jo for hulen ikke købet noget af det endnu, så jeg kunne jo lige skynde mig at købe en bakke og se om jeg kunne styre det på den gamle sofa, inden jeg kan lave større ulykker :lol:
1
Nuttede-Nuser
Kort karma: 59
Likede indlæg: 376

Indlægaf Nuttede-Nuser » 26. apr 2016, 15:43

Vi har en billig en fra ikea, hvilket faktisk er en fordel. Den er så lang, meget længere end den på billedet, hvilket gør at den kan komme ned mellem sofapuden og armlænet og bliver derved holdt på plads. Jeg har aldrig følt at den var ustabilt, og vi har heller aldrig væltet noget. Jeg tænker faktisk aldrig over at den er der.
0

Tilbage til "Bolig"