Gave til manden, som har alt?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Gave til manden, som har alt?

Indlægaf Sjo » 27. apr 2016, 07:42

Vi skal til 50 års fødselsdag hos en kammerat, som virkelig har alt - undtaget en kone, og det er måske lige grænseoverskridende nok at give ham en date i fødselsdagsgave...

Jeg er sådan i vildrede fordi jeg tænker, at jeg vil lave en kæmpe kurv med en masse hjemmelavede sager, såsom kryddersalt, marmelader, eddiker, ketchup, relish, osv. Men er det fedtet? Jeg ved, at vi bliver omkring 60 og jeg er overbevist om, at han får masser af vingaver, blomster, gavekort og lign.

Jeg regner med at købe noget stof til at sætte over lågene, sætte en sløjfe på og lave en label med et forslag til hvordan den givne ting kan bruges, men altså jeg er s'gu egentlig lidt bange for, om det er for lidt?

Bonusinfo: Han er glad for mad og spørger altid vældig interesseret til hvad jeg sidst har lavet og spiser med stor glæde de her ting, når jeg serverer dem for ham.
1
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5958

Re: Gave til manden, som har alt?

Indlægaf LadyFox » 27. apr 2016, 07:48

Sjo skrev:Vi skal til 50 års fødselsdag hos en kammerat, som virkelig har alt - undtaget en kone, og det er måske lige grænseoverskridende nok at give ham en date i fødselsdagsgave...

Jeg er sådan i vildrede fordi jeg tænker, at jeg vil lave en kæmpe kurv med en masse hjemmelavede sager, såsom kryddersalt, marmelader, eddiker, ketchup, relish, osv. Men er det fedtet? Jeg ved, at vi bliver omkring 60 og jeg er overbevist om, at han får masser af vingaver, blomster, gavekort og lign.

Jeg regner med at købe noget stof til at sætte over lågene, sætte en sløjfe på og lave en label med et forslag til hvordan den givne ting kan bruges, men altså jeg er s'gu egentlig lidt bange for, om det er for lidt?

Bonusinfo: Han er glad for mad og spørger altid vældig interesseret til hvad jeg sidst har lavet og spiser med stor glæde de her ting, når jeg serverer dem for ham.

Jeg synes overhovedet ikke det lyder fedtet :) Men du kan jo aldrig købe et eller andet ved siden af til kurven hvis du ikke helt føler det er nok.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 27. apr 2016, 07:52

Det er rigtig fint med noget man ikke kan købe. Det viser at du har lagt en personlig indsats i gaven. :gogo:
5
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10167

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. apr 2016, 07:57

Jeg synes heller ikke, at det er fedtet.
Faktisk kan en ekstra gave, der lidt for tydeligt er med for at gøre prisen højere, ofte trække en god ide ned.
4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6739

Indlægaf Wizzze » 27. apr 2016, 08:05

Sjo skrev:Vi skal til 50 års fødselsdag hos en kammerat, som virkelig har alt - undtaget en kone, og det er måske lige grænseoverskridende nok at give ham en date i fødselsdagsgave...

Som en anden mand, der har alt, ville jeg elske sådan en gave :love:
4
Do as I say! :whip:
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2555

Indlægaf LaScrooge » 27. apr 2016, 08:16

Jeg synes også kurven er en rigtig god idé. Og ikke spor fedtet. Prøv at tænke på hvor længe han får glæde af den gave. I hvor lang tid han vil kunne supplere måltider med lækkerbiskener du har lavet til ham. Det er perfekt - også ideen med at skrive ideer uden på glassene.

Som en der elsker pesto og tapanade vil jeg foreslå nogle glas i kurven af det også :lun:
1
Sjo

Indlægaf Sjo » 27. apr 2016, 09:09

Ja, pesto og tapenade er også gode idéer. Jeg tænker, at jeg vil prøve at se hvad jeg kan lave af mine hjemmedyrkede sager og så må jeg supplere med hvad jeg nu kan få brug for.
1
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2067

Indlægaf Tibbler » 27. apr 2016, 09:13

En personlig gennemtænkt gave, som du har lagt tid i, er da meget mere værd end en eller anden ligegyldig dyr flaske vin. Jeg er sikker på, at han vil sætte pris på din gave
2
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 27. apr 2016, 09:16

Wizzze skrev:

Som en anden mand, der har alt, ville jeg elske sådan en gave :love:

Min mand passer også på beskrivelsen (bortset fra at han så har en kone) og han ville blive rigtig glad for sådan en gave.
1
didaa
Kort karma: 10
Likede indlæg: 71

Indlægaf didaa » 27. apr 2016, 09:17

Jeg synes det er en perfekt gave! Jeg ville dog selv lægge en god flaske specialrom og lidt kaffebønner eller lign. sammen med de andre ting, hvis han altså er til det.
2
Sjo

Indlægaf Sjo » 27. apr 2016, 09:43

didaa skrev:Jeg synes det er en perfekt gave! Jeg ville dog selv lægge en god flaske specialrom og lidt kaffebønner eller lign. sammen med de andre ting, hvis han altså er til det.

Jeg vil egentlig gerne holde den hjemmelavet, så kaffebønner og chokolade og købesprut er udelukket, men jeg har selv lavet en jordbærrom, en hindbærvodka og en Romtopf, som jeg regner med at hælde på nogle mindre patentflasker med porcelænsprop og så får han dem også.
3
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4236

Indlægaf Flora » 27. apr 2016, 09:48

Jeg synes det lyder som en rigtig fin gave. Ikke fedtet overhovedet. Du lægger jo et kæmpe arbejde i det og det er da langt mere værd end at gå ned og købe en flaske vin eller lignende. Og når nu han plejer at være glad for de ting du laver kan jeg ikke forestille mig andet end at gaven vil falde i god jord :)
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4280

Indlægaf Rapfisk » 27. apr 2016, 09:52

Jeg synes, det er den perfekte gave, som ud over at give ham noget, han ikke kan købe, viser relationen mellem jer.

Det eneste er, at jeg måske ikke kan se din mand i gaven, så evt. kunne I lægge en pakke af de dér isterninge-sten eller noget andet køkkengrej ved?
2
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
didaa
Kort karma: 10
Likede indlæg: 71

Indlægaf didaa » 27. apr 2016, 10:10

Sjo skrev:
didaa skrev:Jeg synes det er en perfekt gave! Jeg ville dog selv lægge en god flaske specialrom og lidt kaffebønner eller lign. sammen med de andre ting, hvis han altså er til det.

Jeg vil egentlig gerne holde den hjemmelavet, så kaffebønner og chokolade og købesprut er udelukket, men jeg har selv lavet en jordbærrom, en hindbærvodka og en Romtopf, som jeg regner med at hælde på nogle mindre patentflasker med porcelænsprop og så får han dem også.

Det lyder lækkert :) Det var mere også hvis der "kun" (og det skal virkelig ikke misforstås, for jeg synes det er gode ting) var marmelade, salt, relish osv. i, så synes jeg der manglede lidt ifht. at det er en rund fødselsdag.
1
Sjo

Indlægaf Sjo » 27. apr 2016, 10:27

Rapfisk skrev:Jeg synes, det er den perfekte gave, som ud over at give ham noget, han ikke kan købe, viser relationen mellem jer.

Det eneste er, at jeg måske ikke kan se din mand i gaven, så evt. kunne I lægge en pakke af de dér isterninge-sten eller noget andet køkkengrej ved?

Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt på, Rapper, men helt klart noget at gå videre med.
0

Tilbage til "Livets forhold"