Kønsopdelt svømmehal

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2387

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf paint » 28. apr 2016, 21:00

ajnaM skrev:
paint skrev:Lidt OT. :)

Nu er jeg ganske vist ikke kvinde, men jeg har hørt det du siger før (især fra kvinder) og forstår det simpelthen ikke. Jeg elsker at gå i min lokale Øbro-hal, og de få minutter hvor jeg er nøgen i brusebadet, skænker jeg ikke en tanke. Som regel har jeg tankerne alle mulige andre steder.

I selve hallen, tænker jeg på intet tidspunkt på min krop eller hvordan jeg ser ud. Jeg er der bare og er bare én blandt mange andre, som er der af samme grund. Jeg er der for at svømme og springe fra vipperne og that's it. :forvirret:

Helt OT tror jeg, der bliver mere og mere blufærdighed. Jeg er blandt de mere blufærdige 30-årige, jeg kender - men går man længere ned, er de yngre kvinder ofte lige så eller mere blufærdige end mig. Blandt skole- og gymnasieeleverne går snakken jo også på, at de ikke tager bad efter idræt, fordi de ikke bryder sig om at vise sig nøgne.

Man kan mene, det er fjollet - men jeg tror, det afslappede forhold til kroppen, mange i de ældre generationer (blandt andet mine forældre og bedsteforældre) har set som en del af 'danskheden', er på vej væk.

Måske danskerne også i fremtiden kommer til at efterspørge kønsopdelte svømmehaller? Eller bare svømmehaller med individuelle omklædningsfaciliteter... ;)

Endnu mere OT. Jeg ved ikke rigtig om jeg har et specielt afslappet forhold til min krop. Men svømmehaller trigger i hvert fald ikke mit blufærdigheds-gen. Og jeg er, langt fra, på alder med dine forældre eller bedsteforældre. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3885

Indlægaf Delfin » 28. apr 2016, 21:06

Tux skrev:
I øvrigt har jeg aldrig forstået, hvorfor alle svømmehaller skal have kæmpe glaspartier udtil, så enhver kan glo på de badende.

Det forstår jeg heller ikke. Jeg er ikke en akvariefisk, og har jeg valgmuligheder, vil det få mig til at vælge en anden hal - eller vælge dameturen med gardiner
Ligeledes med fitnesscentre, selvom jeg er påklædt der.
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2387

Indlægaf paint » 28. apr 2016, 21:10

Delfin skrev:
Tux skrev:
I øvrigt har jeg aldrig forstået, hvorfor alle svømmehaller skal have kæmpe glaspartier udtil, så enhver kan glo på de badende.

Det forstår jeg heller ikke. Jeg er ikke en akvariefisk, og har jeg valgmuligheder, vil det få mig til at vælge en anden hal - eller vælge dameturen med gardiner

;)

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 679
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5922

Indlægaf Dikus » 28. apr 2016, 21:15

Man må jo sende nogle socialarbejdere afsted og hjælpe de piger, man har identificeret som lidende under forældrenes forældede syn på køn.

men det er nok billigere at forbyde de piger at svømme også.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3029

Indlægaf vibbsen » 28. apr 2016, 21:53

Dikus skrev:Man må jo sende nogle socialarbejdere afsted og hjælpe de piger, man har identificeret som lidende under forældrenes forældede syn på køn.

men det er nok billigere at forbyde de piger at svømme også.

Jeps....Man kan jo altid indføre obligatorisk svømmevest til dem....Så de ikke drukner hvis de falder i en eller anden havn - bare så vi sikre os at de ikke drukner med vilje for at ligge det danske samfund til last......Med rabat koster en svømmevest i en OK kvalitet omkring 150 kroner (forudsat at man køber større mængder). Og det er da billigere at give ALLE muslimske piger en svømmevest (og eftersom de "vælter ind over grænserne" og "Avler som rotter" så er der da basis for solide rabatter) fra starten af. Så behøver vi ikke alle de særhensyn.

Disclaimer : vi kan selvfølgelig risikerer at muslimerne udnytter dette ved bevidst at søge at få piger, hvis svømmeveste de så kan sælge på de sorte marked, mens de stakkels piger så bare kan dø i landets havne....Måske som selvmords-druknere
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3454

Indlægaf dgd2007 » 28. apr 2016, 21:58

Delfin skrev:Det forstår jeg heller ikke. Jeg er ikke en akvariefisk, og har jeg valgmuligheder, vil det få mig til at vælge en anden hal - eller vælge dameturen med gardiner

Det ender sgu nok med, at delfiner også skal have tøj på i akvarierne! :gruble:
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 28. apr 2016, 23:38

I mit gamle træningscenter var der en afdeling kun for kvinder. Jeg synes det var hyggeligt at træne derinde, fordi jeg for det meste have alle maskinerne for mig selv.

Var min lokale svømmehal et sted med en masse (mandlige) idioter, der kommenterede på min krop og kom med tilråb, eller bare gloede, så ville jeg foretrække at komme på dage/tidspunkter, hvor der kun var kvinder til stede.

Jeg har intet problem med kønsopdelte svømmehaller.
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9722

Indlægaf kidkomb » 29. apr 2016, 00:58

Annione skrev:I mit gamle træningscenter var der en afdeling kun for kvinder. Jeg synes det var hyggeligt at træne derinde, fordi jeg for det meste have alle maskinerne for mig selv.

Var min lokale svømmehal et sted med en masse (mandlige) idioter, der kommenterede på min krop og kom med tilråb, eller bare gloede, så ville jeg foretrække at komme på dage/tidspunkter, hvor der kun var kvinder til stede.

Hvis svømmehaller skal kønsopdeles af den årsag, så ser jeg langt hellere, at der bliver taget hånd om "bøllerne" og de bliver bortvist og nægtet adgang igen.
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 29. apr 2016, 04:40

kidkomb skrev:
Annione skrev:I mit gamle træningscenter var der en afdeling kun for kvinder. Jeg synes det var hyggeligt at træne derinde, fordi jeg for det meste have alle maskinerne for mig selv.

Hvis svømmehaller skal kønsopdeles af den årsag, så ser jeg langt hellere, at der bliver taget hånd om "bøllerne" og de bliver bortvist og nægtet adgang igen.

Enig. Men jeg tror ikke man kan blive bortvist for at glo.
0
At rejse er at leve :love2:
ajnaM
Kort karma: 54
Likede indlæg: 748

Indlægaf ajnaM » 29. apr 2016, 06:36

ShuruQ skrev:Det vil der stadig være jo.

Jeg ved ikke hvordan de klarer omklædningen inden og efter, men en burkini vil stadig være nødvendig da den dækker det den skal (i følge islam), det gør en badedragt ikke :).

Så vidt, jeg har forstået, er det kun når der er mænd til stede?

Muslimske kvinder er jo også nøgne i omklædningen. Det er når de bevæger sig ud i offentligheden, at de dækker sig til.

(Edit: Havde ikke lige set, der var kommet en side mere med svar. :D )
0
ajnaM

Indlægaf ajnaM » 29. apr 2016, 06:40

paint skrev:

Endnu mere OT. Jeg ved ikke rigtig om jeg har et specielt afslappet forhold til min krop. Men svømmehaller trigger i hvert fald ikke mit blufærdigheds-gen. Og jeg er, langt fra, på alder med dine forældre eller bedsteforældre. ;)

Haha, jeg beklager antydningen af, at du er gammel. :P

Jeg tror, mange mænd har et anderledes afslappet forhold til kroppen. Og så kan man så begynde at analysere på, hvorfor kvinder har det forhold til deres kroppe, som de har - men det vil vist være at bevæge sig (om muligt) endnu mere ud af tangenten...
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 29. apr 2016, 06:42

ajnaM skrev:
ShuruQ skrev:Det vil der stadig være jo.

Jeg ved ikke hvordan de klarer omklædningen inden og efter, men en burkini vil stadig være nødvendig da den dækker det den skal (i følge islam), det gør en badedragt ikke :).

Så vidt, jeg har forstået, er det kun når der er mænd til stede?

Muslimske kvinder er jo også nøgne i omklædningen. Det er når de bevæger sig ud i offentligheden, at de dækker sig til.

(Edit: Havde ikke lige set, der var kommet en side mere med svar. :D )

Som sagt, så er der regler selv når det kun er kvinder, men det er lidt svært at overholde her til lands, men ser man bort fra det ville en badedragt ikke være nok :).

Det er ikke for at fluekneppe, bare lidt oplysningsservice :-D).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
ajnaM

Indlægaf ajnaM » 29. apr 2016, 07:04

ShuruQ skrev:
ajnaM skrev:
Som sagt, så er der regler selv når det kun er kvinder, men det er lidt svært at overholde her til lands, men ser man bort fra det ville en badedragt ikke være nok :).

Bare af interesse - de skal ikke dække håret, vel?

Det er nok også forskelligt, hvad man gør. De muslimske kvinder, jeg kender, ville sagtens kunne gå i svømmehallen i almindeligt badetøj, hvis der ikke var mænd. Men igen, de bader jo også med de andre kvinder, så det ville være sært, hvis de så insisterede på at tage burka-badedragt på, fordi de skiftede rum.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 29. apr 2016, 07:15

ajnaM skrev:
ShuruQ skrev:
ajnaM skrev:

Bare af interesse - de skal ikke dække håret, vel?

Det er nok også forskelligt, hvad man gør. De muslimske kvinder, jeg kender, ville sagtens kunne gå i svømmehallen i almindeligt badetøj, hvis der ikke var mænd. Men igen, de bader jo også med de andre kvinder, så det ville være sært, hvis de så insisterede på at tage burka-badedragt på, fordi de skiftede rum.

Nej, og heller ikke underben og underarme.

Altså islam ændrer sig ikke, men alt efter hvor man bor tilpasser man jo også lidt for at få det hele til at hænge sammen. Som du siger, det er forskelligt, ligesom det er forskelligt om en dansk kvinde har bikini eller badedragt på. Det handler blot om at gøre det der føles rarest for en selv :).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 472

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 29. apr 2016, 08:09

Det bliver sjovt når Ibi Pippi kommer på banen.

Edit: oh nice, han er allerede i aktion: Ibi-Pippi vil bade med muslimske kvinder
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"