Kønsopdelt svømmehal

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf ShuruQ » 29. apr 2016, 08:35

Apropos :-D.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 321
Likede indlæg: 3485

Indlægaf dgd2007 » 29. apr 2016, 08:44

ShuruQ skrev:Som sagt, så er der regler selv når det kun er kvinder, men det er lidt svært at overholde her til lands, men ser man bort fra det ville en badedragt ikke være nok :).

Det er ikke for at fluekneppe, bare lidt oplysningsservice :-D).

Du har jo nok en del mere street cred inden for det der end jeg - men jeg synes at hørt/læst reklamer for dokumentarprogrammer og/eller boganmeldelser, der tyder på, at der er flere forskellige varianter/traditioner, så der er stor forskel på Marokko og Afghanistan mht. det der.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 29. apr 2016, 08:48

dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:Som sagt, så er der regler selv når det kun er kvinder, men det er lidt svært at overholde her til lands, men ser man bort fra det ville en badedragt ikke være nok :).

Du har jo nok en del mere street cred inden for det der end jeg - men jeg synes at hørt/læst reklamer for dokumentarprogrammer og/eller boganmeldelser, der tyder på, at der er flere forskellige varianter/traditioner, så der er stor forskel på Marokko og Afghanistan mht. det der.

Det er der blevet, kulturforskelle gør at der reformeres på forskellig vis. Men de fundementale regler for påklædning i islam er de samme uanset hvor i verden, men udviklingen gør at folk ændrer deres veje, men de konkrete skrifter er de samme og vil altid være det.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 775

Indlægaf thomassneum » 29. apr 2016, 09:04

Hvis der er plads til det, og ikke fratager andre muligheder, så ser jeg ikke det store problem.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Indlægaf Akehurst2 » 29. apr 2016, 09:21

ShuruQ skrev:
dgd2007 skrev:

Det er der blevet, kulturforskelle gør at der reformeres på forskellig vis. Men de fundementale regler for påklædning i islam er de samme uanset hvor i verden, men udviklingen gør at folk ændrer deres veje, men de konkrete skrifter er de samme og vil altid være det.

Men hvordan så med Hammam? Der havde jeg indtryk af, at kvinder godt kunne være nøgne sammen.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 29. apr 2016, 09:26

Akehurst2 skrev:
ShuruQ skrev:
dgd2007 skrev:

Men hvordan så med Hammam? Der havde jeg indtryk af, at kvinder godt kunne være nøgne sammen.

Back to basics og principielt set nej. Men tiderne, landene og kulturerne ændrer sig, Tyrkiet i særdeleshed har undergået en kæmpe reformation og burkinien er ret beser mest lavet for at den muslimske kvinde fx kan bade på stranden, i poolen osv og hurra for det, jeg synes det er fantastisk :).
2
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3586

Indlægaf Lemonella » 29. apr 2016, 10:53

thomassneum skrev:Hvis der er plads til det, og ikke fratager andre muligheder, så ser jeg ikke det store problem.

This. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 29. apr 2016, 12:56

ShuruQ skrev:Det er der blevet, kulturforskelle gør at der reformeres på forskellig vis. Men de fundementale regler for påklædning i islam er de samme uanset hvor i verden, men udviklingen gør at folk ændrer deres veje, men de konkrete skrifter er de samme og vil altid være det.

Hvis du mener, at den helt autoritative sandhed om påklædning står et bestemt sted, kan du så give en henvisning til præcis hvor?
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 29. apr 2016, 16:03

dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:Det er der blevet, kulturforskelle gør at der reformeres på forskellig vis. Men de fundementale regler for påklædning i islam er de samme uanset hvor i verden, men udviklingen gør at folk ændrer deres veje, men de konkrete skrifter er de samme og vil altid være det.

Hvis du mener, at den helt autoritative sandhed om påklædning står et bestemt sted, kan du så give en henvisning til præcis hvor?

"Det autoritative sandhed", lyder godt nok formelt.

Jeg har sendt dig et link angående regler for påklædning overfor forskellige grupper med henvisninger til hadeeth :). Har du brug for mere skal jeg gerne lede videre.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 29. apr 2016, 22:33

ShuruQ skrev:"Det autoritative sandhed", lyder godt nok formelt.

Jeg har sendt dig et link angående regler for påklædning overfor forskellige grupper med henvisninger til hadeeth :). Har du brug for mere skal jeg gerne lede videre.

Tak. Jeg prøver, om jeg kan få hoved og hale på det :)
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 164
Likede indlæg: 1846

Indlægaf Anilara » 30. apr 2016, 10:37

Jeg er ret enig med KVINFO i den her sag.
Intentionen har været god, men tror det er en bjørnetjeneste.
http://www.b.dk/nationalt/kvinfo-det-er ... vej-at-gaa
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 30. apr 2016, 10:46

Anilara skrev:Jeg er ret enig med KVINFO i den her sag.
Intentionen har været god, men tror det er en bjørnetjeneste.
http://www.b.dk/nationalt/kvinfo-det-er ... vej-at-gaa

Ja, jeg er altså heller ikke særlig begejstret.
Det kan vel kun bekræfte de der miljøers opfattelse af tingene:
"Vores regler er de rigtige. Se, nu begynder danskerne også at rette sig efter dem ..."
2
Brugeravatar
Nordkoster
Kort karma: 0
Geografisk sted: Göteborg
Likede indlæg: 1

Indlægaf Nordkoster » 30. apr 2016, 16:17

Det er så trist! Dette er problem vi ikke havde tidligere. For et par år siden, det var dejligt at svømme sammen. Det er trist at man behøver danse under piben, af et mindretals skæve syn på mennesket.

Måske er det temmelig enkelt. Rigets lovgivninger er baseret på flertallets vilje, som i flere 100 år har udviklet sig til, hvad det er i dag.

Religionsfrihed er blot pa papiret, med håbet om, at alle religioner er venlige. Vi kan ikke have en aztek-religion der praktisere deres menneskeofringer i religiøs-frihedens navn.

Religion skal nok være en privat sag, og rigets love skal følges. Flertallet bør ikke have til at tilpasse sig et mindretal ønske!? Disse drenge, der pote piger skal porteres fra badehusen, straffes ved den lov som de fleste er enige i.
1
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 474

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 2. maj 2016, 09:49

Guldlok skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Det bliver sjovt når Ibi Pippi kommer på banen.

Edit: oh nice, han er allerede i aktion: Ibi-Pippi vil bade med muslimske kvinder

Høn er sådan en person, der helst bare skal ties ihjel, :tie: så jeg fryder mig egentlig bare over denne kommentar;

UPDATE

Ibi-Pippi Orup Hedegaards video er i skrivende stund (torsdag klokken 20.00) set over 15.000 gange, men historien er ikke blevet taget op af et eneste medie.
Medier er so last century. Hvis du med medier mener ting som traditionelle aviser, tv, radio - er der overhovedet andre end pensionister der har fjernsyn el. radio mere. Og aviser - doh. Godt det samme.

Men Facebook-mediet (hvor han er blevet set 15.000 gange?) har tydeligvis taget ham op.
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 775

Indlægaf thomassneum » 3. maj 2016, 06:18

Nordkoster skrev:Det er så trist! Dette er problem vi ikke havde tidligere. For et par år siden, det var dejligt at svømme sammen. Det er trist at man behøver danse under piben, af et mindretals skæve syn på mennesket.

Måske er det temmelig enkelt. Rigets lovgivninger er baseret på flertallets vilje, som i flere 100 år har udviklet sig til, hvad det er i dag.

Religionsfrihed er blot pa papiret, med håbet om, at alle religioner er venlige. Vi kan ikke have en aztek-religion der praktisere deres menneskeofringer i religiøs-frihedens navn.

Religion skal nok være en privat sag, og rigets love skal følges. Flertallet bør ikke have til at tilpasse sig et mindretal ønske!? Disse drenge, der pote piger skal porteres fra badehusen, straffes ved den lov som de fleste er enige i.

Men vi skal også kunne leve med de udfordringer vi har som samfund. Hvis vi kan tolerer pensionist arrengementer, kvindehappenings, kønsopdeling i omklædning, sovesale osv. - så kan vi også imødekomme et ønske for nogen som ikke får lov til at bade med mænd. Så længe det ikke betyder, at andre må undværer, så er det bare et tilbud, som dækker et behov i samfundet.

Jeg mener vi aktivt skal arbejde for integration, men vi skal også kunne leve og forholde os til de forskellige behov.
2
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"