Hvornår er nok, nok????

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Moartilto
Kort karma: 0

Hvornår er nok, nok????

Indlægaf Moartilto » 28. apr 2016, 17:23

Ja hvornår er nok, nok? Og er græsset grønnere på den anden side....?????

Jeg går med tanken om jeg skal blive i mit forhold eller flytte. Jeg er meget i tvivl da jeg hader at skal gøre vores to børn til skilsmisse børn.

Men jeg er ret træt af mit forhold til børnenes far, vi har intet tilfælles mere, vi snakker næsten ikke sammen, kun om børnene.

Samtidig med vi ikke kommunikerer så føler jeg mig overvåget, kan ikke gå et sted hen i lejligheden uden han efter et par minutter råber hvor jeg er og hvad jeg laver. Hvis jeg er på arbejde kan han finde på at ringe og spørge hvor jeg er for han kan ikke se bilen på mit arbejde selvom bilen holder på P pladsen mellem 200 andre biler.

Jeg har været sammen med ham i mange år og ved at jeg vil såre ham meget ved at smutte, og at han vil gøre alt for at vi ikke bliver skilt da han er imod skilsmisse og mener bare man skal tage sig sammen.

Ved ikke hvad jeg vil med tråden men måske er der nogen der har haft de samme tanker der vil fortælle om det?
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 182
Likede indlæg: 2180

Re: Hvornår er nok, nok????

Indlægaf Moxy-lady » 28. apr 2016, 17:35

Har du snakket med ham om at du har det svært med at han har behov for hvor du er og hvad du laver hele tiden?

Er det tilfældigt at han kører forbi din arbejdsplads og ikke lige kan se din bil, eller kører han ud og decideret tjekker om din bil holder der?

Kan du være sammen med familie og venner (uden ham) uden at han også tjekker op på dig her?

Har du selv kontrol over hvem du er sammen med og hvad du laver?

----------------------------------------------

Disse er selvfølgelig spørgsmål der forsøger at gøre det klart hvilket type forhold du er i, men i bund og grund, hvis du ikke er glad og ikke har følelser for din mand mere og ikke tror at det kan ændres, så skal du gå. Børn overlever at være skilsmissebørn, lad være med at ofre din egen (og din mands) lykke på det spinkle grundlag at du tror at de ikke kan klare det eller bliver permanent skadede. Det gør det (højst sandsynligt) ikke.
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5932

Indlægaf LadyFox » 28. apr 2016, 17:35

For dig lyder det i hvert fald til at der er grønnere på den anden side :)
Du skal ikke blive sammen med ham blot fordi i har børn sammen, det er er et misforstået hensyn at tage til børnene. På mig lyder det til at i er på vej væk fra hinanden og du ender med at ville skilles før eller siden uanset hvad - og der kommer aldrig et passende tidspunkt til den slags.
Jeg tror ikke du gør nogen en tjeneste ved at blive i det forhold, din mand har fortjent at være sammen med en der begærer ham, du har fortjent at være med en du begærer - og børnene har fortjent forældre der er glade for deres forhold.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1818

Indlægaf Sangius » 28. apr 2016, 17:42

Hvad gjorde at du elskede ham og fik børn med ham til at starte med? Har han ændret sig, så han ikke længere har de kvaliteter? Ved du hvorfor han har ændret sig?

Jeg synes det er svært. ALLE forhold vil have nedture, også i lange perioder. Har I forsøgt at redde det? Gjort det til den prioritet, som det burde være? :)
4
Moartilto
Kort karma: 0

Indlægaf Moartilto » 29. apr 2016, 09:11

Tak for jeres svar. Ja jeg har snakket med ham om det mange gange og det er desværre ikke blevet bedre.

I sidste ende er vi nok begge to konfliktsky, men synes det er svært når vi snakker om tingene så siger han at han synes det går så godt og at vi har jo to sunde og raske børn, han kan ikke sætte sig ind i at jeg ikke synes det går ok. Så efterhånden gider jeg ikke sige noget for føler ikke det bliver bedre.

Må have en god snak med ham i weekenden
0
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 48
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 406

Indlægaf Santopia » 29. apr 2016, 09:23

Altså børn er jo aldrig tjent med forældre der ikke har det godt. At blive i et ulykkeligt ægteskab er misforstået hensyn til børnene. Men omvendt vil jeg sige, at det er vigtigt at kæmpe for tingene, og det lyder til, at I måske skulle have noget parterapi indover der kunne være formidler imellem jer?
2
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 48
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 406

Indlægaf Santopia » 29. apr 2016, 09:24

Jeg synes i hvert fald at alle partnere fortjener at få en heads up før ens kæreste/ægtefælle smutter ud af døren. Et brud bør ikke føles som et lyn fra en klar himmel. Man bør have haft en ærlig chance for at forbedre situationen inden.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2016, 09:53

Når din mand ringer til dit arbejde om det med bilen, skyldes det så mistænksomhed eller bekymring, tror du, og hvor tit er det sket?
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3266

Indlægaf Hunkat » 29. apr 2016, 09:56

Jeg tror du er nødt til at sætte ham stolen lidt mere for døren, for du lader ham jo også slippe for nemt når han bare siger "det går da fint" og så er den potte ud. Du holder ham jo ikke op på det heller. Du siger ikke, "nej det gør ej, det går faktisk så dårligt at jeg overvejer at forlade dig!"

Det synes jeg du skal gøre. I skal begge tage dig lidt mere alvorligt, det andet er magerlighed og det kommer til at koste i den anden ende og så bliver det først for alvor grimt.

Man kan ikke kræve i et forhold men jeg synes faktisk sagtens du akn gøre f.eks. parterapi til en betingelse for at du skal blive hos ham.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 35
Likede indlæg: 561

Indlægaf Q-beben » 29. apr 2016, 10:06

Hvad med at tage til parterapi? Parterapeuten er jo ekspert i at få folk til at tale sammen, forstå hinanden osv :)
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 29. apr 2016, 10:07

Jeg undrer mig så over at han kigger efter bilen .... hvad er hans årsag til det?
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3225

Indlægaf DD_81 » 29. apr 2016, 10:59

Moartilto skrev:Tak for jeres svar. Ja jeg har snakket med ham om det mange gange og det er desværre ikke blevet bedre.

I sidste ende er vi nok begge to konfliktsky, men synes det er svært når vi snakker om tingene så siger han at han synes det går så godt og at vi har jo to sunde og raske børn, han kan ikke sætte sig ind i at jeg ikke synes det går ok. Så efterhånden gider jeg ikke sige noget for føler ikke det bliver bedre.

Må have en god snak med ham i weekenden

Måske i skulle tage skridtet, at få hjælp til samtalen!
Det er jo også en mulighed, terapi! At få nogle til at guide en igennem den vigtige samtale, en der holder tovet, spørger til om budskabet er hørt, modtaget, forstået etc.

Man kan rette op på rigtig mange ting, dårlige spiraler osv. med den rette hjælp :) Så i stedet for at skele til om græsset er grønnere på den anden siden, for sådan ser det helt sikkert ud fra din position, så kunne de jo være jeres plæne kan gødes, blive smuk og frodig igen :)
2
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5868

Indlægaf Smiling_Goat » 29. apr 2016, 11:19

Hvor meget ude er du af forholdet?

Når jeg læser dine indlæg, får jeg lidt en følelse af, at du i virkeligheden er ret færdig, men føler du bør arbejde på det. Hvis du virkelig bare er fyldt helt op og ikke orker mere, så synes jeg egentligt, du skal gå. Der kommet intet godt ud af at indlede parterapi, hvis du allerede har tjekket ud. Det er jo stadig et kæmpe arbejde med en terapeut inde over, for vedkommende giver jer jo kun værktøjer og pointer at overveje. I gør selv arbejdet, og orker du det?

Jeg synes, det er godt og fint, hvis du gider give det en sidste skalle, du må endelig ikke tro andet. Jeg mener bare også, at det er okay at konstatere, at de sidste års modgang har drænet dig, og du føler, du har brugt nok tid på et forhold, du måske føler ikke kan reddes. Under alle omstændigheder skal du ikke blive i et forhold, du ikke vil være i, fordi din mand synes, man bare skal tage sig sammen, eller fordi dine børn ikke skal være skilsmissebørn.
2
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1287

Indlægaf hotlips » 29. apr 2016, 11:20

Jeg vil også gerne vide hvad der gør han ikke alene kigger efter om bilen er der men at han ligefrem ringer for at høre hvor du så er og hvor tit det eller andet af samme type ting er forekommet?

Hvornår nok er nok er der ingen der kan svare dig på for det er efter min mening først og fremmest et spørgsmål om hvordan man har det men det er uhyggeligt drænende at dele hjem med folk man bare ikke magter at holde ud og det er jo meget forskelligt hvad der gør man når dertil.
0

Tilbage til "Forhold og sex"