Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

MånedstrådTS
Kort karma: 0
Likede indlæg: 28

Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf MånedstrådTS » 1. maj 2016, 15:19

Her er tråden for maj 16 :banan:

Siden januar 15 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Du skal selv opdatere dine mål i det indlæg, der passer til hver etape. Hvis du liker dette indlæg sender jeg et login til dig, så du selv kan logge ind.

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
3
MånedstrådTS

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf MånedstrådTS » 1. maj 2016, 15:20

Etape 1: 1-8 maj

Ally:
- Føre Madlog - undgå røde dage
- Drikke vand
- Neglepleje
- 16:8-faste de dage, hvor jeg føler for det
- 2 x træning - gerne mere

Ballademager:
- Cykle på arbejde to gange (maj er jo "vi cykler til arbejde"
- Træne tre-fire gange
- Holde mig fra sukker, hvidt brød, kage, chips, sodavand og alt andet, der er sjovt :fløjt:

Animi:
- Drikke mere vand
- Være aktiv hver dag

LadyFox:
- 1 kødfri dag.
- Cykle mindst 20 km.
- Gå 3 ture på mindst 8 km.
- Undlad at spise slik før klokken 10.00.
Senest rettet af MånedstrådTS 3. maj 2016, 20:19, rettet i alt 4 gange.
0
MånedstrådTS

Etape 2: 9-15 maj

Ally
- Drikke vand (både hjemme og på arbejde)
- Neglepleje
- Føre Madlog - ingen røde dage mandag-fredag
- 16:8-faste de dage, jeg føler for det
- 2 x træning

Ballademager
- Ingen sukker, hvidt brød, sodavand, slik, chokolade etc.
- Forberede næste skridt af min instruktøruddannelse (shiiiit, det begynder at blive krævende :genert:)
- Cykle på job to gange
- Træne min. to gange

Animi
- Drikke mindst 1l vand om dagen
- Aktiv hver dag
- Undgå slik og andre søde sager

LadyFox
- 1 kødfri dag.
- Cykle mindst 20 km.
- Gå 3 ture på mindst 8 km.
- Undlad at spise slik før klokken 10.00.
- Drikke vand hver dag.
Senest rettet af MånedstrådTS 9. maj 2016, 15:19, rettet i alt 5 gange.
0
MånedstrådTS

Etape 3: 16-22 maj
0
MånedstrådTS

Indlægaf MånedstrådTS » 1. maj 2016, 15:21

Etape 4: 23-30 maj
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Ballademager » 1. maj 2016, 15:29

Jeg har sat maj måned af til at prøve, om jeg kan holde mig fra alt det, som min krop er bedre tjent uden. Synes, det er svært at holde mig fra usunde ting til daglig, og særligt i weekenderne kan kosten godt stikke lidt af med mig. Min mave bryder sig dog ikke om det, og nogle gange bliver jeg virkelig dårlig, når jeg spiser forkert (og nej, det burde ikke komme bag på mig, har jo en vis mængde empirisk data efterhånden :blush2: ) Men nu vil jeg prøve at se, om jeg får det bedre af at lade være med at spise sukker, hvidt brød, hvid pasta, kage, drikke sodavand etc. Da det jo samtidig er vi cykler til arbejde-måned i hele landet, så håber jeg at kunne få noget godt ud af at kombinere det med lidt ekstra motion.

Det bliver absolut ikke let...Men nu gør jeg forsøget. Så må vi se, om min svage karakter kan stå distancen :gruble:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5035

Indlægaf Aima » 1. maj 2016, 15:39

Jeg er supermotiveret for at få lidt struktur på trænings- og mad-fronten ind i min hverdag igen. Det går egentlig ok, jeg har trænet 4-6 gange om ugen de sidste mange uger, og maden er nogenlunde, men jeg trænger til en periode hvor jeg spiser sundt-sundt og udover træningerne i centeret også får skruet lidt op for gåture og løb. Så jeg planlægger en masse mad- og træningsplanlægning i aften, hvor jeg laver nogle konkrete planer for både det ene og andet. Jeg tænker at de næste 14 dage bliver med ekstra fokus på sundhed.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 1. maj 2016, 16:10

Aima skrev:Jeg er supermotiveret for at få lidt struktur på trænings- og mad-fronten ind i min hverdag igen. Det går egentlig ok, jeg har trænet 4-6 gange om ugen de sidste mange uger, og maden er nogenlunde, men jeg trænger til en periode hvor jeg spiser sundt-sundt og udover træningerne i centeret også får skruet lidt op for gåture og løb. Så jeg planlægger en masse mad- og træningsplanlægning i aften, hvor jeg laver nogle konkrete planer for både det ene og andet. Jeg tænker at de næste 14 dage bliver med ekstra fokus på sundhed.

Det lyder rigtig godt med planlægning af kost. Det er i hvert fald en god måde at strukturere sit indtag lidt mere på. Og nu begynder vejret at være lidt mere egnet til udendørsaktiviteter, så bliver det nok lidt lettere med gå- og løbeture, når det ikke er så koldt længere.
1

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Muspel
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1202

Indlægaf Muspel » 1. maj 2016, 18:31

Jeg tror, at mine knæ er ved at være næsten i orden igen. Så nu vil jeg gerne være med igen.

Jeg gik kold i at sætte mål, jeg endte med ikke at overholde, så jeg sætter første etape lidt lavt.

Træne to gange
Gå tur de dage, jeg ikke træner. Minimum 20 minutter
Cykle to dage på arbejde
Kun en sød sukker-agtig ting pr dag.

Den sidste er virkelig et indsatsområde. I går spiste jeg fx to kanelsnegle, en is og en øko-rittersport. Selv for en lørdag er det jo alt alt alt for meget! Så kan det jo være helt ligegyldigt om måltiderne er sunde ...
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 396
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 1. maj 2016, 19:46

Jeg så lige et full body billede af mig selv til min søsters kandidataflevering, og det var ikke kønt. Jeg har dog rigtig travlt, så det skal også være overskueligt. Derfor er mine mål:
- Sundere kost end normalt
- Mere motion end normalt
- Mere vand end normalt
0
x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1727

Indlægaf Guilded_Lily » 1. maj 2016, 20:06

Jeg er helt færdig i kroppen efter dagens træning, pølsehornsbagning, børnebadning og -putning, vasketøjsophængning og hundeluftning. Men følelsen af at have fået noget ud af dagen er noget bedre end i går, hvor jeg gik i seng med sølle 5218 skridt på vivofit'en. Jeg lå på sofaen med hovedpine indtil aftensmaden, men det er den typiske første feriedag for mig :rulle:

Jeg tror, jeg vil udnytte min ferieuge på bedst mulig vis med min. to gange træning, to fastedage og så ellers se, om jeg kan få ryddet lidt op i haven. Den står stadig hen som i vinters pga. nattefrosten, så jeg håber, den slipper nu, så jeg kan få tømt vindueskarmene for diverse forspirrede grønsager - her ligner snart et mindre drivhus!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 2. maj 2016, 06:57

Aaaaaaaaaav, mine arme, lænd, baglår, lægge og brystmuskulatur!!!!! :tie: :tie: :whine:
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 2. maj 2016, 07:26

Guilded_Lily skrev:Aaaaaaaaaav, mine arme, lænd, baglår, lægge og brystmuskulatur!!!!! :tie: :tie: :whine:

I mit fitnesscenter siger de to ting omkring træningssmerte:

"Pain is just weakness leaving your body"

og

"Alt godt kommer til den, der knokler sin røv i laser"

:D :kys:
1

Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 2. maj 2016, 08:28

Ballademager skrev:
Guilded_Lily skrev:Aaaaaaaaaav, mine arme, lænd, baglår, lægge og brystmuskulatur!!!!! :tie: :tie: :whine:

og

Det første har også været min extremsports-brors motto i mange år :lol:

Jeg kan knapt løfte min datter - og hun vejer altså kun ca. 16 kg! Tanken om at gå ud og fjerne nedfaldne grene og kviste og rense plænen for hundelort er ikke skide tillokkende lige nu, må jeg sige :tie:
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 2. maj 2016, 10:40

Guilded_Lily skrev:
Ballademager skrev:

og

Det første har også været min extremsports-brors motto i mange år :lol:

Jeg kan knapt løfte min datter - og hun vejer altså kun ca. 16 kg! Tanken om at gå ud og fjerne nedfaldne grene og kviste og rense plænen for hundelort er ikke skide tillokkende lige nu, må jeg sige :tie:

Det forstår jeg godt... Håber kroppen snart får det bedre :ae:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"