Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 15. maj 2016, 13:11

Jeg har haft lidt af en øv-uge. Jeg har ikke kunnet overholde en eneste fastedag, og jeg har ikke spist nok de andre dage, og det viser sig på vægt og væskeophobninger nu. Jeg kan tydeligt mærke det på min dobbelthage og kommende mens-mave :boo:

Derudover har jeg haft tiltagende ondt i nakke, skulder og ryg, som til sidst strålede ud i højre arm. Torsdag begyndte jeg at få en prikkende fornemmelse i tungen, og området fra overlæbe op til næsen og ud i højre kind begyndte at blive følelsesløs ligesom når man er blevett bedøvet hos tandlægen og narkosen er ved at fortage sig. Jeg har prøvet det før - dengang resulterede det i tre ugers ansigtslammelse i højre side med en masse undersøgelser som CT-/MR-scanninger og rygmarvsprøver til følge. Så jeg panikkede og drønede til læge, som konstaterede kraftige myoser og gav mig noget muskelafslappende - og i dag er første dag i en uge, jeg er vågnet uden smerter :banan:

Jeg er alene hjemme med ungerne, og vi skulle rigtig hygge til MGP i går med god mad, rabarberkage, slik og chips med dip. Jeg fik indbagte rejer, og de fyldte åbenbart mere end jeg husker, for jeg fik kun et stykke kage - slik og chips stod urørt hen. Vi skal se Harry Potter i dag, så det bliver nok en gang snask der i stedet :lol:

Jeg håber virkelig, det lykkes for mig at faste en enkelt gang i næste uge og forhåbentlig kan massøren på tirsdag løsne så meget op, jeg kan få trænet lidt. Jeg føler mig virkelig flommet og slasket!
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3455

Indlægaf Ballademager » 15. maj 2016, 17:00

Evaluering:,
- Ingen sukker, hvidt brød, sodavand, slik, chokolade etc.: Tja... Spiste en halv portion hvid pasta først på ugen. Var ude at spise med en leverandør, og syntes det var upassende at være på tværs, så jeg spiste, hvad der blev serveret. Men derudover har jeg holdt det :D
- Forberede næste skridt af min instruktøruddannelse (shiiiit, det begyndt at blive krævende :genert:): Arh, kunne godt være bedre. Har øvet mig lidt, men kunne klart have gjort mere. Blev lidt sat tilbage af min dårlige fod, men den har det bedre, så nu må jeg i gang igen.
- Cykle på job to gange: Tjek! Fire gange eller 104 km blev det til. Eller 2000 kcal, hvis man regner på den måde.
- Træne min. to gange: Jeps.To gange blev det til. Den ene gang bag mikrofonen :lun: .

Næste uge:
- Ingen hvedemel, sukker osv.
- Øve certificering (vi starter i morgen, frøken :naughty: )
- Træne min. to gange
- Cykle på arbejde to gange
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 15. maj 2016, 17:13

Guilded_Lily skrev:Jeg har haft lidt af en øv-uge. Jeg har ikke kunnet overholde en eneste fastedag, og jeg har ikke spist nok de andre dage, og det viser sig på vægt og væskeophobninger nu. Jeg kan tydeligt mærke det på min dobbelthage og kommende mens-mave :boo:

Derudover har jeg haft tiltagende ondt i nakke, skulder og ryg, som til sidst strålede ud i højre arm. Torsdag begyndte jeg at få en prikkende fornemmelse i tungen, og området fra overlæbe op til næsen og ud i højre kind begyndte at blive følelsesløs ligesom når man er blevett bedøvet hos tandlægen og narkosen er ved at fortage sig. Jeg har prøvet det før - dengang resulterede det i tre ugers ansigtslammelse i højre side med en masse undersøgelser som CT-/MR-scanninger og rygmarvsprøver til følge. Så jeg panikkede og drønede til læge, som konstaterede kraftige myoser og gav mig noget muskelafslappende - og i dag er første dag i en uge, jeg er vågnet uden smerter :banan:

Jeg er alene hjemme med ungerne, og vi skulle rigtig hygge til MGP i går med god mad, rabarberkage, slik og chips med dip. Jeg fik indbagte rejer, og de fyldte åbenbart mere end jeg husker, for jeg fik kun et stykke kage - slik og chips stod urørt hen. Vi skal se Harry Potter i dag, så det bliver nok en gang snask der i stedet :lol:

Jeg håber virkelig, det lykkes for mig at faste en enkelt gang i næste uge og forhåbentlig kan massøren på tirsdag løsne så meget op, jeg kan få trænet lidt. Jeg føler mig virkelig flommet og slasket!

Pyh, hvor er det godt, at der ikke var noget alvorligt galt med dig :ae: Og den usunde kost til trods, så lyder det som en virkelig hyggelig weekend, I har haft.
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1051

Indlægaf Ally » 15. maj 2016, 17:26

Guilded_Lily skrev:Ally Jeg er simpelthen så topmisundelig på dig! Hav den mest fantastiske tur og kom nu hjem med bagagen fuld af gode idéer og pragtfulde oplevelser!
Og tillykke med vægttabet, det er så fedt! Nyyyyyd det! Og drik en Guinness og spis en gang fish and chips for mig - med shit loads of mushy peas og tartare sauce til, tak! :-D :savl: :savl:

Ord kan ikke beskrive, hvor meget jeg glæder mig til at skulle af sted. Kufferten og rygsækken er pakket, passet er fundet frem og flybilletterne + boarding passes er printet ud. Jeg planlægger bestemt også at komme hjem med bagagen fuld af gode ideer og oplevelser - af enhver art. Jeg har også joket med mine elever, at jeg skal besøge en pub eller to :lol: Uhh, fish and chips har jeg ikke fået siden 2007 på Gibraltar - dét skriver jeg mig lige bag øret. Det samme med Guinness. Tænker også, at der skal smages lidt irsk whiskey og/eller lokal øl. Haps!

Ang. vægttabet - tak :kys: Jeg holder lige "fri" fra Madlog, mens jeg er i Belfast - og så fornyer jeg abonnementet, når jeg kommer hjem. Jeg er slet ikke færdig med at tabe mig og Madlog virker. I hvert fald for mig.
3
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 15. maj 2016, 19:49

Ballademager skrev:Pyh, hvor er det godt, at der ikke var noget alvorligt galt med dig :ae: Og den usunde kost til trods, så lyder det som en virkelig hyggelig weekend, I har haft.

Tak :) Ja, det var godt, det ikke udviklede sig. Det var rædsomt at ligne Quasimodo (dog uden rygpukkel). Jeg var desværre ramt værst, da min søster, mand og jeg skulle fejre min lige afdøde mors would-have-been-60års fødselsdag med restaurantbesøg og udendørskoncert. Du milde, hvor folk glor, når man ser anderledes ud! Men okay, jeg lignede også en freak!

Jeg er sådan et menneske, der får rod i mit hoved, uanset hvad jeg gør/ikke gør. Min datter og jeg har nydt dagen på sofaen uden at røre en finger - nu har jeg afsindigt dårlig samvittighed over, vi ikke har lavet noget aktivt sammen uden for hjemmet. Det er sgu lige meget hvad, jeg vælger at bruge dagen på, så ender jeg med at være utilfreds. Det er noget, jeg virkelig skal arbejde på!! :tie:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 15. maj 2016, 19:53

Ally skrev:Ord kan ikke beskrive, hvor meget jeg glæder mig til at skulle af sted. Kufferten og rygsækken er pakket, passet er fundet frem og flybilletterne + boarding passes er printet ud. Jeg planlægger bestemt også at komme hjem med bagagen fuld af gode ideer og oplevelser - af enhver art. Jeg har også joket med mine elever, at jeg skal besøge en pub eller to :lol: Uhh, fish and chips har jeg ikke fået siden 2007 på Gibraltar - dét skriver jeg mig lige bag øret. Det samme med Guinness. Tænker også, at der skal smages lidt irsk whiskey og/eller lokal øl. Haps!

Ang. vægttabet - tak :kys: Jeg holder lige "fri" fra Madlog, mens jeg er i Belfast - og så fornyer jeg abonnementet, når jeg kommer hjem. Jeg er slet ikke færdig med at tabe mig og Madlog virker. I hvert fald for mig.

Årh, fantastisk, altså! :lun:

Manden har lige bestilt flybilletter til vores sommerferie. Vi tager første etape af vores drøm om at køre rundt i UK. Vi lander hos min søster, besøger Harry Potter-studierne (ligger ca. 30 km fra hendes bopæl), kører videre til Oxford, hvor min mand har boet, mens han stod i lære som kok, til Stonehenge, Bournemouth, gennem New Forrest til Portsmouth, videre til Brighton og Hastings, hvor jeg var på sprogskole og tilbage til London via Eltham/Greenwich, hvor jeg har boet. 10 dage i alt. Det bliver skøøøøønt! :love:

Vi har så bare lige opdaget et mindre hick-up: begge børns pas er udløbet :rulle:
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 16. maj 2016, 06:36

Jeg har tabt 2,1 kg siden sidste mandag :pompom:
Desuden 3(!) cm i taljen, 1 cm på hofter, 1 cm på hvert ben og 1 cm på hver arm. Jeg er glad :lol:
7
x
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 16. maj 2016, 18:52

Jeg synes godt nok, jeg har været mega irritabel de sidste par dage. Jeg tror, det delvist skyldes at jeg er enormt presset med deadlines både på studie og på arbejde, og delvist skyldes at jeg har cuttet sukker og chips på den måde. Jeg kan næsten fysisk mærke "chipsmanglen", haha. Er der andre, der mærker sådan en forandring i humøret når de går all in på maden? Jeg har normalt intet temperament, men hold nu op hvor skal der lidt til i de her dage.
0
x
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1170

Indlægaf Muspel » 16. maj 2016, 18:57

En dag for sen Update, fordi det er pinse :)

Jeg blev syg, så nåede ikke mine bevægelsesmål, men har været god med kosten. En enkelt meget lækker trøffel i går er alt usundt, det er blevet til hele ugen.

Denne uge bliver svær, da jeg skal på konference, men vil forsøge at spise ordentligt og bevæge mig lidt.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 603
Likede indlæg: 5015

Indlægaf Aima » 16. maj 2016, 22:01

Jeg har fået privat bokseundervisning i dag :D Min boksetræner træner selv styrke i centeret, han er ret flink og vi plejer lige at småsludre lidt, når vi støder i hinanden. I dag kom han over mens jeg stod på crosstraineren og spurgte, om vi lige skulle slå lidt. Det gad jeg sgu godt, og så trænede vi boksehalløj i omkring 40 minutter. Det er lidt noget andet med sådan en one-on-one-træning, hvor han havde 100% fokus på mig, fordi der jo ikke var andre. Megafedt og ret hyggeligt og mine arme og skuldre er så ømme. Vi udvekslede facebook og aftalte, han lige ville skrive i løbet af ugen, så vi kunne træne sammen igen. Rimelig sej træningsmakker, og jeg tænker, det måske også er sjovt nok for ham at have mig som sit lille, håbløse bokseprojekt. Og så har han jo også en til at tage tid når han selv hamrer løs, det er jo lissom hvad jeg kan bidrage med. Udover selskabet.

Man får åbenbart de sejeste træningsvenner, når man sådan cirka er den eneste dame i centerets styrkeafdeling :D
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1514

Indlægaf Bad Samaritan » 17. maj 2016, 14:57

Jeg har lavet mit eget fine lille træningscenter på mit tag, hvor jeg kan røre mig lidt uden at have vagter i hælene (selv om én af dem spotter mig engang imellem). Det er vildt, egentlig, hvor meget man kan forbedre sin livskvalitet for 15 dollars, en pose cement og to brugte olie-tønder! :lol:

Anyways, et trænings-sæt (8 intervaller) én gang dagligt, selvom jeg var sendt til tælling i forrige uge med en grim infektion. Jeg holder vægten meget godt. Tabte ellers 3 kg de første to uger, men dem fik jeg hurtigt igen, da jeg lærte at spise lokalt...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 17. maj 2016, 16:45

Bad Samaritan skrev:Jeg har lavet mit eget fine lille træningscenter på mit tag, hvor jeg kan røre mig lidt uden at have vagter i hælene (selv om én af dem spotter mig engang imellem). Det er vildt, egentlig, hvor meget man kan forbedre sin livskvalitet for 15 dollars, en pose cement og to brugte olie-tønder! :lol:

Anyways, et trænings-sæt (8 intervaller) én gang dagligt, selvom jeg var sendt til tælling i forrige uge med en grim infektion. Jeg holder vægten meget godt. Tabte ellers 3 kg de første to uger, men dem fik jeg hurtigt igen, da jeg lærte at spise lokalt...

Det ser godt nok lækkert (og ikke særlig dansk) ud :banan:
0

Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5686

Indlægaf Animi » 19. maj 2016, 08:24

Den er desværre helt galt med mine ben :( Hver gang jeg prøver at løbe, gør det virkelig ondt. Og jeg sørger kun for at løbe hver anden dag og det er ikke engang særlig langt, så det er virkelig irriterende :( Jeg overvejer at det måske er mine løbesko der er problemet, men jeg har bare før kunne løbe langt i dem uden problemer.
Anyways, for at give mine ben en pause, prøver jeg i stedet at lave Kayla Itsines Bikini Bodyguide. Den lavede jeg lidt af sidste år, og den er uden tvivl effektiv :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2469

Indlægaf Pandesteg » 19. maj 2016, 08:39

Animi skrev:Den er desværre helt galt med mine ben :( Hver gang jeg prøver at løbe, gør det virkelig ondt. Og jeg sørger kun for at løbe hver anden dag og det er ikke engang særlig langt, så det er virkelig irriterende :( Jeg overvejer at det måske er mine løbesko der er problemet, men jeg har bare før kunne løbe langt i dem uden problemer.
Anyways, for at give mine ben en pause, prøver jeg i stedet at lave Kayla Itsines Bikini Bodyguide. Den lavede jeg lidt af sidste år, og den er uden tvivl effektiv :)

Hvad er det, der gør ondt? Altså ankler/knæ? Hvis du lige er startet op kan det være overbelastning. Jeg synes også det lyder af lidt for meget at løbe hver 2. dag, men nu skriver du at du ikke løber særlig langt, men hvor langt er det?
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5686

Indlægaf Animi » 19. maj 2016, 08:44

Pandesteg skrev:
Animi skrev:Den er desværre helt galt med mine ben :( Hver gang jeg prøver at løbe, gør det virkelig ondt. Og jeg sørger kun for at løbe hver anden dag og det er ikke engang særlig langt, så det er virkelig irriterende :( Jeg overvejer at det måske er mine løbesko der er problemet, men jeg har bare før kunne løbe langt i dem uden problemer.

Hvad er det, der gør ondt? Altså ankler/knæ? Hvis du lige er startet op kan det være overbelastning. Jeg synes også det lyder af lidt for meget at løbe hver 2. dag, men nu skriver du at du ikke løber særlig langt, men hvor langt er det?

Jeg løber ca 3 km. Jeg er bestemt ikke en ny løber, har løbet i mange år, hvor jeg kunne løbe 8-10km et par gange om ugen uden problemer, derfor tænkte jeg at det var fint med hver 2. dag, nu hvor jeg er vant til løb. Men måske skulle jeg sætte det til hver 3. dag. Jeg elsker bare at løbe og det er den eneste motionsform hvor jeg føler at jeg får noget ud af det :/
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Sund og/eller slank"