Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5999

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf LadyFox » 21. maj 2016, 09:41

Muspel skrev:
LadyFox skrev:Puha. Jeg har det seriøst nedern lige nu! Jeg skal have sat mig nogle mere seriøse mål for den næstetid, så jeg får nok brug for jer.

Jeg har været oppe og snakke med min læge om en brystreduktion af helbredsmæssige årsager, en snak jeg har brugt 10 år på at tage, fordi jeg ikke har haft modet. Men nu skulle det være og det er enormt vigtigt for mig. Jeg bliver så målt og vejet fordi jeg skal være inden for min normale BMI. Min BMI var så ET tal for højt, så han kunne på nuværende tidspunkt ikke sende mig videre så en kirurg kan vurdere mig.
Så nu er jeg blevet sendt på skrump. Så vi kan komme videre. Det er bare første gang i mit liv at min BMI er for høj, og det er ikke mange måneder siden jeg begyndte at tage på. Så hvis jeg bare havde været ude i bedre tid, så havde processen ikke trukket ud. Det er alligevel noget der ender med at tage langtid hvis jeg får lov.

Ih, jeg er træt af det. Og jeg kan slet ikke overskue at skulle tabe mig nu, selvom det ikke er mange kilo det handler om. Øv, hvor er jeg træt af det lige nu!
Heligvis er min læge sød og støttende og vi har lavet en aftale om 14 dage så han lige kan holde mig op på det med at tabe mig. Jeg tror godt han kunne se jeg blev ked af det, selvom vi smilede og grinede.

Øv hvor hårdt, at det bliver det, der står i vejen.

Hvordan spiser du nu? Er der noget, du selv kan se, vil være nemt at skrue på?

Jeg spiser for få måltider, drikker for meget Pepsi Max, og alt for mange snacks i form ag is, chips, kage og slik. Eller synes jeg at jeg spiser rimelig sundt og varieret, dog med plads til forbedring.
Så jeg kan klart se steder som jeg ret nemt kan ændre lidt på. Jeg kender mig selv nok til at vide det nytter intet at blive for ambitiøs omkring det. Men jeg har købt noget god saft, og danskvand jeg kan drikke i stedet for cola, og så har jeg købt lidt frugt og knækbrød jeg kan snacke, og et bedre alternativ at stege i end smør.
Så jeg tænker det er en ret fin start, og så vil jeg bruge aftenen på at søge inspiration til alternativer og sunderetter jeg kan kaste mig ud i.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1177

Indlægaf Muspel » 21. maj 2016, 15:47

LadyFox skrev:
Muspel skrev:
LadyFox skrev:Puha. Jeg har det seriøst nedern lige nu! Jeg skal have sat mig nogle mere seriøse mål for den næstetid, så jeg får nok brug for jer.

Jeg har været oppe og snakke med min læge om en brystreduktion af helbredsmæssige årsager, en snak jeg har brugt 10 år på at tage, fordi jeg ikke har haft modet. Men nu skulle det være og det er enormt vigtigt for mig. Jeg bliver så målt og vejet fordi jeg skal være inden for min normale BMI. Min BMI var så ET tal for højt, så han kunne på nuværende tidspunkt ikke sende mig videre så en kirurg kan vurdere mig.
Så nu er jeg blevet sendt på skrump. Så vi kan komme videre. Det er bare første gang i mit liv at min BMI er for høj, og det er ikke mange måneder siden jeg begyndte at tage på. Så hvis jeg bare havde været ude i bedre tid, så havde processen ikke trukket ud. Det er alligevel noget der ender med at tage langtid hvis jeg får lov.

Ih, jeg er træt af det. Og jeg kan slet ikke overskue at skulle tabe mig nu, selvom det ikke er mange kilo det handler om. Øv, hvor er jeg træt af det lige nu!
Heligvis er min læge sød og støttende og vi har lavet en aftale om 14 dage så han lige kan holde mig op på det med at tabe mig. Jeg tror godt han kunne se jeg blev ked af det, selvom vi smilede og grinede.

Øv hvor hårdt, at det bliver det, der står i vejen.

Hvordan spiser du nu? Er der noget, du selv kan se, vil være nemt at skrue på?

Jeg spiser for få måltider, drikker for meget Pepsi Max, og alt for mange snacks i form ag is, chips, kage og slik. Eller synes jeg at jeg spiser rimelig sundt og varieret, dog med plads til forbedring.
Så jeg kan klart se steder som jeg ret nemt kan ændre lidt på. Jeg kender mig selv nok til at vide det nytter intet at blive for ambitiøs omkring det. Men jeg har købt noget god saft, og danskvand jeg kan drikke i stedet for cola, og så har jeg købt lidt frugt og knækbrød jeg kan snacke, og et bedre alternativ at stege i end smør.
Så jeg tænker det er en ret fin start, og så vil jeg bruge aftenen på at søge inspiration til alternativer og sunderetter jeg kan kaste mig ud i.

Det lyder da som en ok plan. Måske du fx kan aftale med dig selv, at du kun må spise een usund ting om dagen?

Pøj pøj med projektet.
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1057

Indlægaf Ally » 22. maj 2016, 12:02

Well, hello there, ladies... :D

Jeg er hjemme igen efter den mest fantastiske tur til Belfast! Jeg nød det simpelthen SÅ meget og jeg er ikke ét sekund i tvivl om, at jeg gerne vil derover igen.

Arbejdsmæssigt har det givet mig rigtig meget; mit netværk er blevet udvidet, jeg mødte og talte med elever og lærere, jeg har fået en masse inspiration til min undervisning - bl.a. en USB-pen med SÅ meget materiale, som jeg skal have set nærmere på ved lejlighed.
Madmæssigt har jeg forsøgt at spise fornuftigt; yoghurt + müsli, ristet brød, juice og te til morgenmad; frokost var på campus (og som regel wraps eller sandwiches inkl. pommes frites) og aftensmaden blev spist på restauranterne rundt om i byen. Der blev naturligvis også besøgt flere pubs og drukket både Guinness og Harp.

Fredag aften, mens jeg sad uden for en pub og nød min øl og stemningen, satte en ung mand (ganske good looking) sig ved siden af mig. Jeg lagde godt mærke til, at jeg fik elevatorblikket et par gange og inden længe kom vi i snak. Han fortalte om sin kæreste, der havde boet i DK - og senere mødte jeg også hende. Hun havde boet i Grenå et par år; kunne få gloser på dansk og var generelt rigtig snakkesalig. Hendes kæreste komplimenterede mig flere gange for mit udseende, særligt mit smil og mine øjne - inden de gik videre, fik jeg et stort knus af dem begge - og han kvitterede også med et kindkys.

Naturligvis var der også tid til at shoppe i bl.a. Primark og jeg fik også købt en LBD, jeg skal have på i næste uge, når manden og jeg skal til hans moster og onkels guldbryllup. Lederne på skolen, jeg var "koblet til" under opholdet, opfordrede mig til at lege turist i byen, så torsdag formiddag var jeg på en open bus tour i Belfast. Det var helt klart pengene værd!

Generelt oplevede jeg folk i Belfast som værende yderst imødekommende, flinke og festglade - og flere af dem, jeg mødte, komplimenterede mig for mit engelsk, hvilket i den grad varmede (and still do...) mit engelsklærerhjerte. At få at vide af fremmede, at man taler rigtig flot, flydende engelsk og har et stort ordforråd betyder bare rigtig meget.
7
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1710

Indlægaf Guilded_Lily » 22. maj 2016, 13:30

Hvor er jeg glad på dine vegne, Ally. Det lyder som den absolut perfekte tur - og gode billeder på Insta :-D

Det er så stort, når man roses for sit sprog. Da jeg boede i Eltham, troede mine roomies ikke, jeg var dansker. Og da jeg rejste hjem, mente de, jeg var blevet "proper east end" :lol: :lol: Jeg er også blevet rost af min engelske svoger og familie, men jeg skal ærligt indrømme, jeg ind i mellem kan blive en smule usikker på deres jokes - jeg forstår, men kan ikke give igen. De er meget upper middle class og bruger et ret højt sprog, som man virkelig skal være indfødt for at tackle 100%. Men de skønne mennesker!

Primark :love: 'Nuff said!
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 22. maj 2016, 13:31

Jeg har brugt søndagen på at arbejde. Og jeg er ikke færdig endnu! Jeg havde planer om at springe ned i fitness, men jeg begynder at tvivle på, jeg når det.
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 22. maj 2016, 18:11

Guilded_Lily skrev:Hvor er jeg glad på dine vegne, Ally. Det lyder som den absolut perfekte tur - og gode billeder på Insta :-D

Det er så stort, når man roses for sit sprog. Da jeg boede i Eltham, troede mine roomies ikke, jeg var dansker. Og da jeg rejste hjem, mente de, jeg var blevet "proper east end" :lol: :lol: Jeg er også blevet rost af min engelske svoger og familie, men jeg skal ærligt indrømme, jeg ind i mellem kan blive en smule usikker på deres jokes - jeg forstår, men kan ikke give igen. De er meget upper middle class og bruger et ret højt sprog, som man virkelig skal være indfødt for at tackle 100%. Men de skønne mennesker!

Primark :love: 'Nuff said!

Tak tak, det har virkelig også været en helt og aldeles absolut perfekt tur :love:

Vi var "koblet på" flere ledere på skolen og første morgen blev vi hentet af den ene; han var lidt svær at forstå i starten, men som dagene gik, gik det også meget bedre med at forstå den nordirske dialekt. Men ja, det betyder virkelig meget, når man bliver rost for sit sprog - jeg blev rost af både lederne, en læsevejleder og en elev på skolen, en fremmed dame i en sandwichbar, en ekspedient i en tøjbutik og en taxachauffør :lol:

Onsdag eftermiddag besøgte vi skolens beauty afdeling og sekretæren fortalte, at de havde fået et afbud og inden jeg fik set mig om, havde jeg fået en tid til skønhedsbehandling. Det var SÅ lækkert - og gratis! Eleven, der udførte behandlingerne på mig, var simpelthen så skøn og jeg følte mig så tryg i hendes hænder, så da hun spurgte, om hun måtte massere min mave, der ellers er mit største issue ved min krop, sagde jeg blot ja - og det føltes så skønt. Netop fordi jeg følte mig tryg i hendes selskab.

Primark. Don't get me started! :lol: Jeg gik derfra med en masse T-shirts (billederne kan se i "Hvad har du sidst købt?"-tråden), trusser og strømpebukser. Derudover var jeg også i mange andre butikker - de har mange plus size-butikker i Belfast; noget af tøjet er decideret skrækkeligt, mens andet er flot og med flatterende snit.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 22. maj 2016, 19:51

Ally skrev:Tak tak, det har virkelig også været en helt og aldeles absolut perfekt tur :love:

Vi var "koblet på" flere ledere på skolen og første morgen blev vi hentet af den ene; han var lidt svær at forstå i starten, men som dagene gik, gik det også meget bedre med at forstå den nordirske dialekt. Men ja, det betyder virkelig meget, når man bliver rost for sit sprog - jeg blev rost af både lederne, en læsevejleder og en elev på skolen, en fremmed dame i en sandwichbar, en ekspedient i en tøjbutik og en taxachauffør :lol:

Onsdag eftermiddag besøgte vi skolens beauty afdeling og sekretæren fortalte, at de havde fået et afbud og inden jeg fik set mig om, havde jeg fået en tid til skønhedsbehandling. Det var SÅ lækkert - og gratis! Eleven, der udførte behandlingerne på mig, var simpelthen så skøn og jeg følte mig så tryg i hendes hænder, så da hun spurgte, om hun måtte massere min mave, der ellers er mit største issue ved min krop, sagde jeg blot ja - og det føltes så skønt. Netop fordi jeg følte mig tryg i hendes selskab.

Primark. Don't get me started! :lol: Jeg gik derfra med en masse T-shirts (billederne kan se i "Hvad har du sidst købt?"-tråden), trusser og strømpebukser. Derudover var jeg også i mange andre butikker - de har mange plus size-butikker i Belfast; noget af tøjet er decideret skrækkeligt, mens andet er flot og med flatterende snit.

Da jeg i sin tid skulle vælge universitet, fik jeg muligheden mellem Aberdeen, Glasgow og Greenwich. Jeg var lidt tændt på Skotland, men London har mit hjerte, og jeg var sgu lidt bange for, jeg ikke ville fatte en bjælde af undervisningen deroppe :lol: Min svogers mors familie stammer fra Irland, og min svoger er herregod til dialekter, så når de starter - jeg ved lige, hvad du mener! :lol: :lun:

Jeg har efterhånden et standardsvar til ekspedienterne i Boots og deslige butikker med kundeklubber, der altid lige skal høre, om jeg har et kort og om jeg ikke lige skal have ét.

Det lyder fantastisk med den skønhedsbehandling! :love:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 22. maj 2016, 20:00

Jeg kom ikke ned at træne i dag. Jeg er SÅ tung i hovedet af at sidde med mails, handleplaner, planlægning af nye forløb (hvad kan vi nå, når fem ugers undervisning splittes af endnu en linjeuge - så reelt fire ugers alm. undervisning tilbage) og historielæsning. Jeg har ikke magtet at rette stile. De SKAL være rettet til torsdag, hvor første hold forældre kommer til samtale. Tirsdag har vi fagfordeling, så det fylder også en del - jeg skal finde to ekstra lektioner for at nå op på det timetal, jeg skal have næste år (mere uv,, mindre forberedelse - jamen, det er jo herligt!)

I det hele taget har jeg lidt for mange frustrationer og opgaver for tiden til, at det lykkes mig systematisk at overholde nogen mål. Det lykkedes mig at holde en enkelt fastedag denne uge, men det var så også det. Jeg glæder mig godt nok til sommerferie! Jeg savner tid til ordentlig samvær med mine børn, så de får noget respekt tilbage, savner tid til ordentlige gåture med hunden, at pusle i haven, træne, generelt bare mere overskud.

*Brok slut*
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3478

Indlægaf Ballademager » 22. maj 2016, 20:34

Advarsel... Klynkeindlæg coming up :genert:

Har mega krise over min instruktøruddannelse. Er blevet gjort opmærksom på en ting, som jeg ikke gør rigtigt, men kan simpelthen ikke finde ud af at gøre det rigtigt. Øver og øver og øver, men det er stadig forkert... Bliver så ked af det, hvis jeg ikke består sidste del. Oven i det hele har jeg forstrakt en muskel i læggen, så den er mega øm. Og jeg har deadline for sidste del lige om lidt... :shock:

Der er mange følelser i det her, fordi det at være instruktør er blevet et vigtigt, personligt projekt for mig. Det giver et tiltrængt skud selvtillid og en masse fede, fede oplevelser med mine holddeltagere.

Vil så gerne bestå, så jeg kan vide, at jeg kan få lov at fortsætte undervisningen.

:genert:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 23. maj 2016, 04:57

Øv, Ballademager, det er godt nok træls med den ting! Jeg håber, det lykkes dig at inkorporere øvelsen, så den sidder der! :ae: :kram:

____

Jeg HADER mens! Og GUD, hvor jeg ikke orker på arbejde!
1
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 23. maj 2016, 11:20

Mere Belfast-snak, I apologize...

Jeg gav mig selv lov til at NYDE byen, maden og drikkevarerne (irsk øl er godt :D) og gik rigtig meget - og trods pommes frites, chips, øl, kage og lækker mad, lykkedes det mig at tabe 1,3 kg. siden sidste lørdag. Mit samlede vægttab er nu på 9 kg.

:banan: :banan: :banan:
7
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 23. maj 2016, 11:24

Ally skrev:Mere Belfast-snak, I apologize...

Jeg gav mig selv lov til at NYDE byen, maden og drikkevarerne (irsk øl er godt :D) og gik rigtig meget - og trods pommes frites, chips, øl, kage og lækker mad, lykkedes det mig at tabe 1,3 kg. siden sidste lørdag. Mit samlede vægttab er nu på 9 kg.

:banan: :banan: :banan:

Way to go :worship:
1

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 23. maj 2016, 11:25

Guilded_Lily skrev:Øv, Ballademager, det er godt nok træls med den ting! Jeg håber, det lykkes dig at inkorporere øvelsen, så den sidder der! :ae: :kram:

____

Jeg HADER mens! Og GUD, hvor jeg ikke orker på arbejde!

Tak :kys:

Jeg har også mens... Er sølle og har ondt af mig selv :genert:
0

Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 23. maj 2016, 12:15

Skide(undskyld)godt, Ally :klap: Man skal ikke undervurdere shoppeture og sightseeings kalorieforbrænding!

Ballademager skrev:
Tak :kys:

Jeg har også mens... Er sølle og har ondt af mig selv :genert:

Jeg hører dig! Efter jeg fødte min datter synes jeg, det er blevet lidt voldsomt. Nu har jeg blødt igennem om natten to gange. Det har jeg sgu ikke gjort, siden jeg var teenager! Det er dog ikke helt oppe i "gå-til-lægen"-niveau.

Men jeg kan SLET ikke holde fingrene fra chokolade pt. Fastedage? Hvafforenfisk?
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5734

Indlægaf Animi » 24. maj 2016, 07:34

Jeg har givet mig selv et fripas resten af ugen. Jeg kunne sikkert godt hvis jeg virkelig ville, få presset lidt motion ind hver dag. Men jeg ved også bare at det vil stresse mig helt vildt, fordi jeg skal SÅ meget resten af ugen. Og jeg vil helst ikke være stresset, jeg har trods alt fødselsdag i morgen :klap:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Sund og/eller slank"