Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3473

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ballademager » 24. maj 2016, 08:32

Tak for grønt og støtte til mit lille egotripper-projekt :kys:

Fik snakket med en af de andre instruktører i går, og han fik rettet lidt på min teknik og frem for alt gjort mig i bedre humør. Så dejligt at have sådan en i sit netværk :D

Endte med at tage to timer i rap, fordi jeg lige skulle ud og hjælpe en af de andre. Nøj, det var hårdt, og min læg var heller ikke sådan vildt imponeret bagefter. Når det her uddannelse er overstået, SÅ skal jeg have en uges tid uden træning :D
3
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4514

Indlægaf Akehurst2 » 24. maj 2016, 08:51

LadyFox skrev:Jeg spiser for få måltider, drikker for meget Pepsi Max, og alt for mange snacks i form ag is, chips, kage og slik. Eller synes jeg at jeg spiser rimelig sundt og varieret, dog med plads til forbedring.
Så jeg kan klart se steder som jeg ret nemt kan ændre lidt på. Jeg kender mig selv nok til at vide det nytter intet at blive for ambitiøs omkring det. Men jeg har købt noget god saft, og danskvand jeg kan drikke i stedet for cola, og så har jeg købt lidt frugt og knækbrød jeg kan snacke, og et bedre alternativ at stege i end smør.
Så jeg tænker det er en ret fin start, og så vil jeg bruge aftenen på at søge inspiration til alternativer og sunderetter jeg kan kaste mig ud i.

Vær opmærksom på sukker. Der er rigtig meget sukker i det meste saft og frugt indeholder også en del sukker. Det gør ikke så meget at stege i smør - det man steger i tilfører ikke meget fedtstof (medmindre man steger noget paneret - og hvis man gerne vil tabe sig er panering jo alligevel ikke lige det, man skal gå efter).

Held og lykke med at få smidt de par kg. Det kan ikke være meget, hvis det er et enkelt tal i BMI :)
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5981

Indlægaf LadyFox » 24. maj 2016, 09:14

Akehurst2 skrev:
LadyFox skrev:Jeg spiser for få måltider, drikker for meget Pepsi Max, og alt for mange snacks i form ag is, chips, kage og slik. Eller synes jeg at jeg spiser rimelig sundt og varieret, dog med plads til forbedring.
Så jeg kan klart se steder som jeg ret nemt kan ændre lidt på. Jeg kender mig selv nok til at vide det nytter intet at blive for ambitiøs omkring det. Men jeg har købt noget god saft, og danskvand jeg kan drikke i stedet for cola, og så har jeg købt lidt frugt og knækbrød jeg kan snacke, og et bedre alternativ at stege i end smør.
Så jeg tænker det er en ret fin start, og så vil jeg bruge aftenen på at søge inspiration til alternativer og sunderetter jeg kan kaste mig ud i.

Vær opmærksom på sukker. Der er rigtig meget sukker i det meste saft og frugt indeholder også en del sukker. Det gør ikke så meget at stege i smør - det man steger i tilfører ikke meget fedtstof (medmindre man steger noget paneret - og hvis man gerne vil tabe sig er panering jo alligevel ikke lige det, man skal gå efter).

Held og lykke med at få smidt de par kg. Det kan ikke være meget, hvis det er et enkelt tal i BMI :)

Tak :D

Det er jeg klar over, men da det netop ikke er mere end 3-4 kilo jeg "bliver nødt til" at tabe, så gider jeg ikke at skære sukker helt væk. Jeg kigger blot på kalorierne, og vælger den saft osv. med mindst. Jeg tror egetlig jeg ville kunne tabe de kilo blot ved at skære i mit kageforbrug, jeg spiser seriøst meget kage :blush2:

Altså, lidt frugt og saft i Danskvand er trods alt stadig en hel del "lettere" end sodavand og kage :)
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 55
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 436

Indlægaf Santopia » 24. maj 2016, 09:16

LadyFox: Der er jo ingen kalorier i pepsi max. Altså det er død usundt, men det feder ikke. Hvis du derimod skifter til saftevand som ikke er light, så kan du pludselig opleve en vægtøgning. Så det ville jeg lige være obs å, hvis jeg var dig.
2
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4514

Indlægaf Akehurst2 » 24. maj 2016, 09:18

LadyFox skrev:Tak :D

Det er jeg klar over, men da det netop ikke er mere end 3-4 kilo jeg "bliver nødt til" at tabe, så gider jeg ikke at skære sukker helt væk. Jeg kigger blot på kalorierne, og vælger den saft osv. med mindst. Jeg tror egetlig jeg ville kunne tabe de kilo blot ved at skære i mit kageforbrug, jeg spiser seriøst meget kage :blush2:

Altså, lidt frugt og saft i Danskvand er trods alt stadig en hel del "lettere" end sodavand og kage :)

Frugt er klart bedre end kage - men jeg fik selv helt en åbenbaring omkring frugt, da nogle påpegede, at 2-3 stykker om dagen, som jeg spiste, faktisk var en del, og det hjalp mig at skære det ned til et stykke om dagen.

Og ja - der kan skæres meget ved at droppe kagen indimellem her også :genert:
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5981

Indlægaf LadyFox » 24. maj 2016, 09:31

Akehurst2 skrev:
LadyFox skrev:Tak :D

Frugt er klart bedre end kage - men jeg fik selv helt en åbenbaring omkring frugt, da nogle påpegede, at 2-3 stykker om dagen, som jeg spiste, faktisk var en del, og det hjalp mig at skære det ned til et stykke om dagen.

Og ja - der kan skæres meget ved at droppe kagen indimellem her også :genert:

Helt sikkert. Jeg er også glad for at du siger det, og det er helt klart også et sted jeg ville kigge hvis det stod værre til her. :)
Men det er nu heller ikke fordi jeg spiser voldt som meget frugt, igår spiste jeg f.eks. to halve stykker. :)

Jeg er lige holdt op med at ryge i april måned, og det er også der en del af kiloerne kommer fra, så jeg synes også det er lidt ekstra svært at skulle tage helt fat, fordi jeg lidt har brug for et eller andet der kan bruges som sutteklud når det bliver svært.

Men jeg har slet ikke rørt kage eller sodavand siden fredag, så det synes jeg er meget godt :)
3
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
orchid89
Kort karma: 4
Likede indlæg: 41

Indlægaf orchid89 » 25. maj 2016, 18:51

Hej, er der plads til en mere i tråden? Jeg orker ikke lige at skulle have min egen tråd.

Jeg er begyndt på projekt-bliv-sund-og-tab-mig igen (igen, igen). I øjeblikket er min vægt det højeste, den nogensinde har været, og det er sgu ret deprimerende. Heldigvis føler jeg mig af forskellige årsager super motiveret til at gøre noget ved det. Jeg har kun været i gang i et par dage, men hånden på hjertet kan jeg allerede nu mærke, at jeg har væsentligt mere energi, og min hud ser flottere ud, hvilket jo altid er dejligt. Jeg er ikke den type, der laver radikale ændringer fra den ene dag til den anden, så lige nu er mit mål sådan set ”bare” at gå en aftentur hver dag (helst mindst 4,5 km), og så tæller jeg kalorier. Jeg regner med kun at tælle kalorier her i starten, da jeg på ingen måde synes, det er en holdbar løsning på lang sigt, men kort sigt er det ganske fin metode og øjenåbner.

Jeg har allerede lidt krise her til aften, for jeg har fået min menstruation, og det virker lidt som et ’fripas’ til at spise chokolade, but must resist! I stedet vil jeg bevæge mig ud på min gåtur.
5
Brugeravatar
topmadras3
Kort karma: 34
Likede indlæg: 123

Indlægaf topmadras3 » 25. maj 2016, 19:18

Jeg får da løbet :pompom: - i dag i alt 4,9 km på 28,56 min og to små pauser og jeg syntes faktisk det er rigtig rart istedet for at være i et træningscenter,håber at det bliver en fast rutine jeg kan bygge op nu hen over sommeren hvor vejret er skønt og det er rart at komme ud

Får drukket mere vand og kaffen er ca 1 kop om dagen, så næste uge skal jeg bare fortsætte med løb og lidt kaffe og hjemmetræning :sol:

Og i går fandt jeg et par Asics løbesko med 70% rabat :banan:
5
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 25. maj 2016, 19:27

Ballademager skrev:Tak for grønt og støtte til mit lille egotripper-projekt :kys:

Fik snakket med en af de andre instruktører i går, og han fik rettet lidt på min teknik og frem for alt gjort mig i bedre humør. Så dejligt at have sådan en i sit netværk :D

Endte med at tage to timer i rap, fordi jeg lige skulle ud og hjælpe en af de andre. Nøj, det var hårdt, og min læg var heller ikke sådan vildt imponeret bagefter. Når det her uddannelse er overstået, SÅ skal jeg have en uges tid uden træning :D

Hvad skal du være instruktør i? :) Og hey, alting kræver øvelse, og når du arbejder på det skal det nok flaske sig for dig. :)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2474

Indlægaf Pandesteg » 25. maj 2016, 19:38

Jeg har købt nye løbesko i dag! :love: har ønsket mig dem så længe og endelig blev de mine. Nu er jeg så også fattig :tie: :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1710

Indlægaf Guilded_Lily » 25. maj 2016, 20:31

Jeg er lidt misundelig på jer, der kan løbe. Jeg forsøgte, før jeg startede i fitness, fordi jeg var vældig glad for - og god til - at løbe som teenager, men jeg føler simpelthen, min krop er alt for tung og klumpet at tumle rundt med på vejen, jeg kan slet ikke komme ind i et ordentligt glid. Jeg brugte løbebåndet i starten i fitness, men jeg gider ikke, fordi jeg går helt kold efter 2-4 minutter. Det er jo ikke engang en km for mit vedkommende. Jeg har ikke stamina nok til at fortsætte. Og når jeg ikke mærker fremgang, giver jeg op. Dumt, men that's a fact.

Jeg bør virkelig sparke mig selv godt og grundigt i r*ven! or et par uger siden sad dete par jeans dejligt behageligt løst og jeg kunne med lethed spænde bæltet ind i sidste hul, som jeg klippede for 13 mdr. siden. Nu sidder de meget tæt til i taljen, bæltet er spændt i andetsidste hul og maven vælter ud over kanten. For fanden, altså, nu var jeg endelig tilfreds! Jeg er stresset, jeg sover ikke nok og kosten er en videnskab for sig. Jeg står op i håbet om at gennemføre en fastedag - kan ikke holde den og ender omkring 900-1100 kcal - og forsøger så igen dagen efter. Dvs. mit kalorieindtag er alt for lavt og min forbrænding går i stå = vægten stiger pronto!

Jeg skal lige have overstået forældresamtaler i morgen og tirsdag, så kan jeg begynde at slappe lidt af på arbejde (I hope!), og så håber jeg dælme, der kommer styr på livsstilen, så jeg er tilfreds inden sommerferien starter! Basta!

Jeg har i øvrigt ondt i nakken og ryggen igen, så jeg har lige bestilt tid til første opfølgende massage efter første omgang i sidste uge. Jeg skal lige have overstået mens, så det bliver først næste onsdag. Må ty til manden og Wall-E indtil da...
0
Brugeravatar
topmadras3
Kort karma: 34
Likede indlæg: 123

Indlægaf topmadras3 » 25. maj 2016, 20:46

Guildet Lily
Mht løb er det så ikke også fint nok i starten,så du skifter mellem løb/gå :genert: ? Men det handler vel også om hvad du har det godt med og hvis du nu syntes løb er røvsygt er der måske noget andet der passer dig bedre?
Søvn/stress gør ikke det hele nemmere,så håber du får det bedre :kram:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1710

Indlægaf Guilded_Lily » 26. maj 2016, 05:01

topmadras3 skrev:Guildet Lily
Mht løb er det så ikke også fint nok i starten,så du skifter mellem løb/gå :genert: ? Men det handler vel også om hvad du har det godt med og hvis du nu syntes løb er røvsygt er der måske noget andet der passer dig bedre?
Søvn/stress gør ikke det hele nemmere,så håber du får det bedre :kram:

Jeg kan slet ikke løbe mere end 4-500 m i det første stræk, og max. 200 resten af turen med et-to minutters gang i mellem. Og vi taler en lille runde herude på landet eller i skoven på hhv. 3,4 og 4 km. Det tager alt ml. 33 minutter og tæt på en time. På løbebåndet er 844 m rekorden uden pause - én gang. Næste løbepas er jeg ved at dejse om efter 500 m. Og jeg løber kun med 8-9 km/t på løbebåndet (på vejen er det kun omkring 5). Så jeg er gået fra min lærers vurdering som et atletiktalent til klumpe-dumpe, der knapt kan løfte fødderne fra asfalten.

Den gør lidt ondt.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3473

Indlægaf Ballademager » 26. maj 2016, 13:39

Oddinary skrev:
Ballademager skrev:Tak for grønt og støtte til mit lille egotripper-projekt :kys:

Hvad skal du være instruktør i? :) Og hey, alting kræver øvelse, og når du arbejder på det skal det nok flaske sig for dig. :)

Tak for dine pæne ord :) Jeg knokler videre og håber at lande den snart. Har lært noget af denne her process. Før i tiden kunne jeg godt blive ret opgivende, hvis noget drillede. Denne her gang har jeg bare kløet på i en uendelighed :D
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5704

Indlægaf Animi » 26. maj 2016, 20:43

Jeg fik et pulsur i fødselsdagsgave :banan: Det har jeg virkelig ønsket mig i lang tid, så glæder mig til at bruge det :banan:
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Sund og/eller slank"