Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1183

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Muspel » 4. maj 2016, 06:13

Ballademager skrev:
Muspel skrev:Her er ugen startet ok. Ingen snack i dag, og ok måltider.

Og jeg har trænet på vej fra arbejde. Selvom klokken blev 17 inden jeg var dernede, og selvom jeg har sulten.
Knæene driller. Overvejer at prøve det der med antiinflammatiorisk kost af. Er der nogen af jer, der har erfaringer med det?

Kan ikke huske, om du har sagt det før, men har du været ved lægen med de knæ?

Nej. Men jeg går ved min fysioterapeut. Og der er laaaangsom fremgang, så det skal nok komme. Min krop er bare ikke så god til at komme over det.

Men tak fordi du spørger
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3493

Indlægaf Ballademager » 4. maj 2016, 07:28

Muspel skrev:
Ballademager skrev:

Og jeg har trænet på vej fra arbejde. Selvom klokken blev 17 inden jeg var dernede, og selvom jeg har sulten.
Knæene driller. Overvejer at prøve det der med antiinflammatiorisk kost af. Er der nogen af jer, der har erfaringer med det?

Nej. Men jeg går ved min fysioterapeut. Og der er laaaangsom fremgang, så det skal nok komme. Min krop er bare ikke så god til at komme over det.

Men tak fordi du spørger

Men har du ikke fået en diagnose? Undskyld, at jeg bliver ved med at grave i det. Fysioterapeuter er dygtige, men hvis der ikke er en diagnose, så må det være svært at anvise behandling?

Havde selv knæproblemer for nogle år siden. Blev ikke scannet/undersøgt videre i første omgang, men blev henvist til fys. Gik hos tre forskellige, som kom med tre forskellige diagnoser. Jeg lavede øvelser, intet hjalp, og efter et år var jeg ikke kommet videre.
Til sidst blev jeg scannet og fik en helt fjerde diagnose, som kunne løses med en blokade i løbet af 14 dage.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Muspel

Indlægaf Muspel » 4. maj 2016, 11:17

Ballademager skrev:
Muspel skrev:
Ballademager skrev:

Men tak fordi du spørger

Men har du ikke fået en diagnose? Undskyld, at jeg bliver ved med at grave i det. Fysioterapeuter er dygtige, men hvis der ikke er en diagnose, så må det være svært at anvise behandling?

Havde selv knæproblemer for nogle år siden. Blev ikke scannet/undersøgt videre i første omgang, men blev henvist til fys. Gik hos tre forskellige, som kom med tre forskellige diagnoser. Jeg lavede øvelser, intet hjalp, og efter et år var jeg ikke kommet videre.
Til sidst blev jeg scannet og fik en helt fjerde diagnose, som kunne løses med en blokade i løbet af 14 dage.

HM jaa - det lyder som om, det ikke vil være dumt - tak for det kærlige skub.
1
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 4. maj 2016, 11:29

Det har jeg. Vi snakkede lidt antiinflammatorisk kost for nyligt her: viewtopic.php?f=34&t=3018

Spørg endelig hvis der er andet :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1712

Indlægaf Guilded_Lily » 4. maj 2016, 15:00

Så lykkedes det endelig at komme ned og træne. Triceps og brystmuskulatur er stadig ømme, så det gjorde det lidt besværligt, men jeg var stædig. Jeg er spændt på tilstanden i morgen.... :tie:
3
Muspel

Indlægaf Muspel » 4. maj 2016, 15:14

Aima skrev:

Det har jeg. Vi snakkede lidt antiinflammatorisk kost for nyligt her: viewtopic.php?f=34&t=3018

Tak, den havde jeg ikke set. Og taget i betragtning af, at jeg har alle de symptomer, du beskriver i tråden, må jeg hellere komme igang!

Hvor fundamentalistisk går du til værks? Hvad med fx tilsat sukker i rugbrød? Og jeg læste også et sted, at man helst skal undgå frugt- gør du det?
... Mit største afsavn bliver helt klart kaffe. Og ost.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5741

Indlægaf Animi » 4. maj 2016, 16:01

Så fik jeg gået en tur og løbet 10-20-30. Jeg kan kun klare 5 minutters intervalløb indtil videre, for hold kæft det er hårdt - især i solskinsvejret
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 5. maj 2016, 01:38

Muspel skrev:
Aima skrev:

Tak, den havde jeg ikke set. Og taget i betragtning af, at jeg har alle de symptomer, du beskriver i tråden, må jeg hellere komme igang!

Hvor fundamentalistisk går du til værks? Hvad med fx tilsat sukker i rugbrød? Og jeg læste også et sted, at man helst skal undgå frugt- gør du det?
... Mit største afsavn bliver helt klart kaffe. Og ost.

Jeg synes egentlig, jeg er ret striks, når jeg tager en periode med all in på antiinflammatorisk, men det er jeg måske ikke helt alligevel. Jeg drikker stadig kaffe, dog begrænser jeg det til et par kopper om dagen. Jeg spiser også en smule mager ost, hvis jeg har lyst og jeg kunne sagtens finde på at spise almindeligt rugbrød, hvis ikke det var fordi jeg oftest selv bagte palæo-varianten selv.
Jeg spiser dog ikke frugt, nej.

Min taktik er faktisk lidt omvendt, når det er. I stedet for fokus på alt det, jeg ikke må få, koncentrerer jeg mig om det, jeg skal have. Jeg planlægger mine måltider med udgangspunkt i inflammationshæmmende råvarer, og så handler det mest om at få dem kørt ned, så at sige. Så jeg spiser virkelig mange grøntsager, sådan helt åndssvagt mange, faktisk, og store portioner fisk og kylling og et hav af blåbær, og når jeg så har spist alt det, er jeg jo stopmæt, så behovet for andet er begrænset. Men altså, hvis det lige var lidt mager feta der gjorde, at 400 gram rosenkål smagte godt, så spiste jeg også dét.

Men det er bare en vildt god fornemmelse med alle de grøntsager, følelsen af sundhed er nærnest til at tage og føle på, når man har fyldt sig med spinat og rosenkål og grønne bønner og hvidløg og ingefær og masser af fisk i en uge i træk. Jeg er ret vild med det :)
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 5. maj 2016, 06:58

Guilded_Lily skrev:Så lykkedes det endelig at komme ned og træne. Triceps og brystmuskulatur er stadig ømme, så det gjorde det lidt besværligt, men jeg var stædig. Jeg er spændt på tilstanden i morgen.... :tie:

...jeg skal vist ingen steder i dag.... :wacko:
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 5. maj 2016, 07:11

Guilded_Lily skrev:
Guilded_Lily skrev:Så lykkedes det endelig at komme ned og træne. Triceps og brystmuskulatur er stadig ømme, så det gjorde det lidt besværligt, men jeg var stædig. Jeg er spændt på tilstanden i morgen.... :tie:

God bedring, eller hvad man nu siger :ae: Du skal sgu have en high five for at give den så meget gas :gogo:
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 5. maj 2016, 07:15

Ballademager skrev:
Guilded_Lily skrev:

God bedring, eller hvad man nu siger :ae: Du skal sgu have en high five for at give den så meget gas :gogo:

He he - tak :-D

Det føltes godt, da jeg var i gang, men i dag - av, for langt ind i....

Og jeg skal have renset havegang og terrasse for ukrudt i dag :tie:
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 5. maj 2016, 07:16

Ugens første træning var i går, og det var skønt. I dag er der to timers event, og man skulle da være et skarn, hvis man ikke lige nappede den med. Glæder mig til fuld skrald :pompom:

Kosten går stadig godt. Har spist masser af grøntsager og droppet sukker og hvidt brød. Min min mave har fået det meget bedre på de fire-fem dage. Det er virkelig rart at slippe af med følelsen af at være forstoppet hele tiden :genert:
2

Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6012

Indlægaf LadyFox » 5. maj 2016, 08:12

Jeg cyklede de sidste km i går, og nu har jeg lagt kikærter i blød til falafler i morgen og jeg har heller ikke spistslik om morgenen, så her går det meget godt :) Nu skal jeg bare få gået 16 km i løbet af weekenden :)
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Muspel

Indlægaf Muspel » 5. maj 2016, 08:19

Aima skrev:
Jeg synes egentlig, jeg er ret striks, når jeg tager en periode med all in på antiinflammatorisk, men det er jeg måske ikke helt alligevel. Jeg drikker stadig kaffe, dog begrænser jeg det til et par kopper om dagen. Jeg spiser også en smule mager ost, hvis jeg har lyst og jeg kunne sagtens finde på at spise almindeligt rugbrød, hvis ikke det var fordi jeg oftest selv bagte palæo-varianten selv.
Jeg spiser dog ikke frugt, nej.

Min taktik er faktisk lidt omvendt, når det er. I stedet for fokus på alt det, jeg ikke må få, koncentrerer jeg mig om det, jeg skal have. Jeg planlægger mine måltider med udgangspunkt i inflammationshæmmende råvarer, og så handler det mest om at få dem kørt ned, så at sige. Så jeg spiser virkelig mange grøntsager, sådan helt åndssvagt mange, faktisk, og store portioner fisk og kylling og et hav af blåbær, og når jeg så har spist alt det, er jeg jo stopmæt, så behovet for andet er begrænset. Men altså, hvis det lige var lidt mager feta der gjorde, at 400 gram rosenkål smagte godt, så spiste jeg også dét.

Men det er bare en vildt god fornemmelse med alle de grøntsager, følelsen af sundhed er nærnest til at tage og føle på, når man har fyldt sig med spinat og rosenkål og grønne bønner og hvidløg og ingefær og masser af fisk i en uge i træk. Jeg er ret vild med det :)

Tak for svar :) jeg blev helt glad over, du stadig drikker kaffe :D

Jeg spiser i forvejen ret mange grønsager, så det er ikke den store ændring. Men mindre kød og mindre sukker bliver helt klart et indsatsområde.
Men tak for ideen om at have fokus på at skrue op i stedet for ned. Det er mere motiverede.
1
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 72
Likede indlæg: 790

Indlægaf Mangoness » 5. maj 2016, 09:20

Ork, jeg må hellere komme ordentligt igang :mellow:

- Følge Low FODmap
- Spise mange små måltider om dagen så jeg får nok grøntsager
- Skrue op for animalske produkter så jeg får lidt mæthedsfornemmelse
- Gå ture mindst 3 gange om ugen
- Styrketræne 3 gange om ugen
- Lære at slappe mere af psykisk

Min mave bliver meget oppustet af grøntsager, frugt, kornprodukter og bælgfrugter (generelt alt plantemad - specielt hvis jeg spiser store mængder). Jeg har fået at vide af lægen, at jeg har irriteret tyktarm, så jeg kan prøve at følge Low FODmap.

Ideelt ville jeg gerne spise primært plantebaseret (med meget små mængder animalsk for at få nok B12 så jeg slipper for kosttilskud), men efter et halvt år med forsøget så var jeg konstant sulten (på trods af mange grove grøntsager og vegetabilsk protein i alle måltider samt store portioner), min mave blev ekstremt oppustet, og jeg fik ekstra meget uren hud.

Så. Nu må jeg prøve noget andet. Animalske produkter hjælper på min mæthedsfornemmelse (min mave bliver ikke oppustet af laktose). Og nu - hvor jeg har skåret flere og flere High FODmap fødevarer ud - så bliver min hud renere og renere, og min mave bliver mindre oppustet. Så jeg tænker, at jeg er på rette vej. Jeg skal bare lige lære at spise mange små måltider i stedet for at spise få store, følge low FODmap bedre og motionere igen. Og så er der selvfølgelig det psykiske.

Min første prioritetet er kosten og motion. :)
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Tilbage til "Sund og/eller slank"