Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Pandesteg » 6. maj 2016, 16:36

topmadras3 skrev:Hvis man skal starte op med at løbe,lyder hver 3 dag som en god ide,eller er hver 2 dag bedre?

Og noget andet(er det ok at skrive her eller skal der en ny tråd til :genert: )jeg har jo tabt en del kg men jeg har det stadig som inden jeg tabte mig ,tænker ej det tøj/str kan jeg ikke passe,men det kan jeg jo,det er som om mit selvbillede ikke er fuldt med ,kender i den følelse og hvad kan man gøre-altså er gået fra str 46 til 36 så jeg synes det er dumt at jeg føler mig som inden vægttabet


Hold da op, tillykke med det kæmpe vægttab!! Vildt flot klaret!

Da jeg startede med at løbe løb jeg 2 gange om ugen i en lang periode. Kunne nok godt have løbet 3 gange om ugen, men hver 2. Dag synes jeg næsten lyder lidt i overkanten i starten - du skulle jo nødigt overbelaste dine knæ og løb er jo ret hårdt for kroppen :kys:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Muspel » 6. maj 2016, 19:24

Pandesteg skrev:
topmadras3 skrev:Hvis man skal starte op med at løbe,lyder hver 3 dag som en god ide,eller er hver 2 dag bedre?

Og noget andet(er det ok at skrive her eller skal der en ny tråd til :genert: )jeg har jo tabt en del kg men jeg har det stadig som inden jeg tabte mig ,tænker ej det tøj/str kan jeg ikke passe,men det kan jeg jo,det er som om mit selvbillede ikke er fuldt med ,kender i den følelse og hvad kan man gøre-altså er gået fra str 46 til 36 så jeg synes det er dumt at jeg føler mig som inden vægttabet


Hold da op, tillykke med det kæmpe vægttab!! Vildt flot klaret!

Da jeg startede med at løbe løb jeg 2 gange om ugen i en lang periode. Kunne nok godt have løbet 3 gange om ugen, men hver 2. Dag synes jeg næsten lyder lidt i overkanten i starten - du skulle jo nødigt overbelaste dine knæ og løb er jo ret hårdt for kroppen :kys:


Jeg ville også satse på hver 3. dag.

Jeg kender ikke til at tabe så meget (godt gået i øvrigt!!) men jeg synes, at det lyder realistisk. At hjernen ikke kan følge helt med. Måske du skulle have nogen til at hjælpe dig med at shoppe? Så du ikke selv skal beslutte, hvad du 'kan'?
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 8. maj 2016, 06:11

Normalt ville jeg opdatere på ugen, der er gået, men jeg springer over i denne omgang. Det er slet ikke gået som ønsket. As in - overhovedet ikke. Det nytter ikke at slå sig selv i hovedet, men blot komme videre. Lesson learned.

Den kommende uge skulle gerne blive bedre. Det er i hvert fald min plan.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 8. maj 2016, 07:05

I hear ya, Ally. Jeg var nok for ambitiøs, fordi jeg havde ferie, for jeg har kun trænet én gang og haft én semifastedag på et sted under 1000, men over 500.

Vi har dog nået en del i haven, desværre ikke alt, og når én ting tilgodeses her i huset, drukner en anden, så jeg vader i rod, skidt og vasketøj. Det er ikke det bedste udgangspunkt for en ny uge.

Hvor er min morgenmad på sengen? Irriterende at være gift med en mand, der sover til langt op ad formiddagen/over middag! Jeg er sulten, men jeg kunne forestille mig, han har talt med ungerne om at hente rundstykker, og jeg skal ikke spise morgenmad to gange. Vi skal så meget i dag, at jeg har svært ved at overskue, hvordan jeg skal nå noget som helst. Så blokerer min aktionsevne - jeg går helt i stå. Forudser en dag med knas på humøret. Øv.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 8. maj 2016, 09:44

Og så er det simpelthen lykkedes mig at få to megavabler UNDER begge storetæer, på "trædepuden". Jeg fandt mine elskede sandaler frem i går, et par, jeg aldrig har haft problemer med (jeg har knyster, så udvalget er sparsomt :whine: ), men efter tre timer havde jeg simpelthen fået vabler. WTF??

Jeg kan jo ikke gå ordentligt, så det er da tvivlsomt, om jeg kommer ned at træne i morgen - og hvad dælen gør jeg med fodtøj på arbejde? Jeg går mellem 9500 og 13000 skridt på en arbejdsdag... :gruble:
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 8. maj 2016, 10:07

Selvom jeg måske ikke har spist så sundt, eller drukket nok vand, så har jeg faktisk været aktiv 6 ud af ugens 7 dage. Jeg havde hovedpine i fredags, så der orkede jeg ikke noget.
Så jeg er godt tilfreds, og vil fortsætte den gode stil i næste uge - bare med mere vand :D
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 8. maj 2016, 10:07

Guilded_Lily skrev:Jeg kan jo ikke gå ordentligt, så det er da tvivlsomt, om jeg kommer ned at træne i morgen - og hvad dælen gør jeg med fodtøj på arbejde? Jeg går mellem 9500 og 13000 skridt på en arbejdsdag... :gruble:

Ouch! Det lyder ikke godt. Ved vabler plejer jeg at prikke hul, få væsken ud, smøre et ordentlig lag vaseline/Eight hour-salve på og dække med et plaster. Det gør i hvert fald mindre ondt, når jeg så går på vablen.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 8. maj 2016, 10:14

Ally skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg kan jo ikke gå ordentligt, så det er da tvivlsomt, om jeg kommer ned at træne i morgen - og hvad dælen gør jeg med fodtøj på arbejde? Jeg går mellem 9500 og 13000 skridt på en arbejdsdag... :gruble:

Ouch! Det lyder ikke godt. Ved vabler plejer jeg at prikke hul, få væsken ud, smøre et ordentlig lag vaseline/Eight hour-salve på og dække med et plaster. Det gør i hvert fald mindre ondt, når jeg så går på vablen.


Det kunne være, jeg skulle prøve det. Min mor (sygeplejerske) sagde altid, man ikke måtte prikke hul pga. infektionsrisiko, men det er godt nok en sær og træls fornemmelse at gå på. Den ene er på størrelse med en enkrone, den anden med en 50øre.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf LadyFox » 8. maj 2016, 14:57

Jeg spiste et stykke kage inden klokke 10.00 idag, ellers er jeg nået alle mine mål for denne uge - det er skønt :)
3
...
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Sophaya » 8. maj 2016, 17:12

Jeg skriver tit fra min telefon, så jeg får altså ikke logget ind :lol: det gør mig nu ikke så meget, at mine mål ikke står på første side. Mine mål blev overholdt ok - men ikke så godt som jeg gerne havde set. I denne uge bliver de en smule mere konkrete:

- Mere motion end normalt
- Mere vand end normalt
- Sundere mad end normalt
- Ingen chips overhovedet
- Skære ned på forbrug af cola light
- Vitaminer, for søren da
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Sophaya » 8. maj 2016, 17:16

Jeg har desuden købt broccoli på frost. Jeg synes ofte jeg har lyst til broccoli, så glæder mig til bare at kunne poppe nogle buketter ud af fryseren selvom jeg måske ikke lige har købt ind. Jeg håber på at få spist en masse broccoli, kylling og perlespelt i denne uge.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Muspel » 8. maj 2016, 19:31

Jeg får heller ikke logget ind. Det virker lidt uoverskueligt fra telefonen. Men hvis det er ok med jer andre, at jeg ikke ændrer i oversigten- så vil jeg gerne være med alligevel.

Evaluering:
Træne to gange
Gå tur de dage, jeg ikke træner. Minimum 20 minutter
Cykle to dage på arbejde
Kun en sød sukker-agtig ting pr dag

Jeg fik trænet, og gik noget tur. Ikke hver dag. Men i dag fx to timer med klapvogn (var barnepige, og vidste, at hun sov så længe jeg gik...)
Jeg fik cyklet 2 gange, men den ene gang var til konference meget tættere på end arbejdet.
Og ok med sukkeret. Ud over weekenden :blush:

Nye mål
Træne to gange
Gå mindst tre dage
Cykle på arbejde tre dage.
Igang med at spise antiinflammatiorisk.
0
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf topmadras3 » 8. maj 2016, 19:33

Pandesteg, Muspel og Ballademager tak det er en del kg der er væk :pompom: jeg prøver at kigge på det link-måske jeg bare er utålmodig og det tager lidt tid før mit egen syn på kroppen følger med


Dvs mine mål for Maj måned er løb hver 3 dag,fortsætte med hjemmetræning af mave/arme, drikke mere vand,mindre kaffe-
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Novella » 8. maj 2016, 19:53

Nå, men jeg kom ikke ud at løbe mit halvmarathon i går, for jeg var snottet og havde ondt i halsen hele ugen. Pisrøvlort. Så nu har jeg været ude at løbe her til aften, og vejret var helt suverænt, temperaturen var perfekt og jeg fik slæbt min mås rundt på tre hivende og hvæsende kilometer. Der havde godt nok været langt til 21. Så jeg hopper med her igen og prøver at få mig samlet op til en løbeform.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 9. maj 2016, 14:53

Mens har meldt sin ankomst. Suk. Men det er alligevel fint, at det er nu og ikke i næste uge, hvor jeg rejser til Belfast. Fårk, hvor jeg dog glæder mig til at skulle derover!

Mit Madlog-abonnement udløber på lørdag, men jeg overvejer kraftigt at forlænge det med endnu ti uger. Enten med start fra på søndag eller også bliver det, når jeg har været i Belfast. Can't decide. Under alle omstændigheder vil jeg NYDE dagene i Belfast; arbejde (of course...), lege turist, tage på lokale pubs, spise lækker mad og generelt værdsætte muligheden for at komme af sted :love:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"