Hvem har magten?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Petrix
Kort karma: 25
Likede indlæg: 119

Re: Hvem har magten?

Indlægaf Petrix » 8. maj 2016, 19:04

JessicaD skrev:Petrix - hvad baserer du dine antagelser på? Egne erfaringer eller dine venner/veninders?

Min erfaring er, at de fleste mænd meget gerne vil knalde, men det er en meget mindre procentdel, der vil noget mere. Ikke fordi de ikke søger et forhold, men fordi det ikke føles rigtigt, eller hvad man nu kan bruge som forklaring. Der er jo en del ting, der lige skal falde i hak hos begge parter, før man bliver forelskede og starter et forhold. Hvis man bare skal knalde, er der kun en enkelt ting, der skal falde i hak. :slem: :D

Baserer det i høj grad på egne erfaringer, men også hvad jeg oplever i min vennekreds. For mig er det vigtigt at den enkelte ting, som du snakker om der skal falde i hak, nu også falder i hak. Jeg skal tænde på min partner seksuelt, for hvis ikke jeg gør det, så vil min seksuelle lyst blive påvirket, og jeg vil ikke kunne tilfredstille hendes behov og hun vil derefter droppe mig, selvom jeg har forelsket mig i hendes personlighed.
0
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1139

Indlægaf englishchannel » 8. maj 2016, 20:34

A 7 skrev:
englishchannel skrev:
Jeg glemte så lige at sige, at jeg faktisk er enig i ovenstående. Men at jeg også tror, at teorien om The Wall (som det hedder i the manosphere, når en kvinde mister sin tiltrækningskraft) i ret høj grad er ønsketænkning og en copingmekanisme for frustrerede mænd.

For... det er da rigtigt, at kvinder kommer til at se mindre godt ud med alderen, men det gør mænd også. Og i modsætning til, hvad de her mænd typisk bilder sig selv ind, tæller mænds udseende også, og en lækker kvinde i starten af tyverne har som udgangspunkt stadig ikke lyst til at date en mand, der er 20 år ældre (med mindre han er Clooney eller Michael Fassbender). Det er egentlig lidt synd, hvis de her mænd primer sig selv til at tænke, at de unge lækre kvinder endelig venter lige om hjørnet, når det i praksis sjældent er tilfældet.

What? Hvorfor skulle mænd ønske at kvinder mister tiltrækningskraft? Eller misforstår jeg? :gruble:

Konceptet "The Wall" bygger på den antagelse, at kvinder har én værdi, hvilket er deres ungdom (i deres verden er ungdom lig skønhed, og omvendt). Det vil sige, at kvinder sidder på al magten fra de er ca. 16-26, hvorefter kvinden "hitter the wall" (dvs. mister sin tiltrækningskraft) og magten skifter til de jævnaldrende mænds favør. Samtidig antager man(d), at mændenes værdi stiger med alderen. Men age like wine, women age like milk, som de siger.

I sidste ende er "The Wall" en hævnfantasi udtænkt af vrede, unge mænd, der har problemer med jævnaldrende kvinder: "Det kan godt være, at du ikke vil knalde mig nu, men bare vent! Om 10 år har du ramt væggen, og så er det mig, der er ude at knalde 21-årige hver weekend, mens du sidder derhjemme og ser Skattefri Lørdag! Hahaha!"
4
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3767

Indlægaf Novella » 8. maj 2016, 21:14

Øh. The Wall? Jeg begyndte da først for alvor at vade i mænd, da jeg passerede sluttyverne. I trediverne har jeg da tværtimod kunnet tage usandsynligt for mig af retterne. Jeg har ikke gjort det (så meget :fløjt: ) men jeg er ikke ligefrem blevet usynlig. Men jeg har så heller ikke ledt efter fast forhold.
0
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 9. maj 2016, 14:17

Petrix skrev:Baserer det i høj grad på egne erfaringer, men også hvad jeg oplever i min vennekreds. For mig er det vigtigt at den enkelte ting, som du snakker om der skal falde i hak, nu også falder i hak. Jeg skal tænde på min partner seksuelt, for hvis ikke jeg gør det, så vil min seksuelle lyst blive påvirket, og jeg vil ikke kunne tilfredstille hendes behov og hun vil derefter droppe mig, selvom jeg har forelsket mig i hendes personlighed.

Men hvordan kan man overhovedet blive forelsket og starte et forhold, hvis man ikke tænder på hinanden? :gruble:
0
Petrix
Kort karma: 25
Likede indlæg: 119

Indlægaf Petrix » 9. maj 2016, 14:46

JessicaD skrev:
Petrix skrev:Baserer det i høj grad på egne erfaringer, men også hvad jeg oplever i min vennekreds. For mig er det vigtigt at den enkelte ting, som du snakker om der skal falde i hak, nu også falder i hak. Jeg skal tænde på min partner seksuelt, for hvis ikke jeg gør det, så vil min seksuelle lyst blive påvirket, og jeg vil ikke kunne tilfredstille hendes behov og hun vil derefter droppe mig, selvom jeg har forelsket mig i hendes personlighed.

Men hvordan kan man overhovedet blive forelsket og starte et forhold, hvis man ikke tænder på hinanden? :gruble:

Jeg kan godt forelske mig i en kvindes personlighed, uden at jeg decideret tænder seksuelt på hende. Det er ivhertfald den erfaring jeg indtil videre har gjort mig.
Jeg har utrolig svært ved at afvise folk, specielt når jeg godt kan lide dem, og det har bragt mig i nogle vanskelige situationer gennem tiden.
1
Thomas31
Kort karma: 5
Likede indlæg: 32

Indlægaf Thomas31 » 13. maj 2016, 16:13

englishchannel skrev:
Mulan skrev:Jeg tror på, at selv i et one-night stand findes der en form for kærlighed og lige så snart vi snakker magt ind i gamet her, så sker der sgu noget usundt i måden vi tænker om os selv og om vores medmennesker. For så indtager vi enten en dominant rolle, hvor vi påtvinger et andet menneske noget, eller fordi hvis man er lækker 20-årig (ifølge nogle af debattørene her i tråden) så har man al magt og kan lege med alle de små stakkels uskyldige mænner. (Uagtet at man som 20-årig køn pige, faktisk kan være RET træt af at blive udskældt for netop dette, trods det, at man aldrig har udvist interesse for disse mænd - men fordi man har en stram krop, så er man jo per se - et fucking tease-redskab med en masse fissemagt, selvom man bare ser sig selv som værende et menneske.)
Hvis man er 42-årige Hanne (ifølge samme) så skal man bare være taknemmelig, for de krummer, der kastes ud af mændene, for der har man totalt overskredet sidste salgsdato og man har intet at byde på og derfor mister man status og magt. (Med slet skjult skadefryd - igen fra samme debattører)

Og jeg kan slet ikke give Kisser nok ret i, at den der markedsføringsterminologi omkring mennesker er mærkelig.

Hvor er det en ulækker måde at se sine medmennesker på. ÅHR, hvor bliver jeg dog træt at læse det samme ordgejl omkring, hvor onde kvinder er og HAHA hvor er det fedt at de mister deres 'magt' over mændene, når de er blevet slappe i huden.

Jeg glemte så lige at sige, at jeg faktisk er enig i ovenstående. Men at jeg også tror, at teorien om The Wall (som det hedder i the manosphere, når en kvinde mister sin tiltrækningskraft) i ret høj grad er ønsketænkning og en copingmekanisme for frustrerede mænd.

For... det er da rigtigt, at kvinder kommer til at se mindre godt ud med alderen, men det gør mænd også. Og i modsætning til, hvad de her mænd typisk bilder sig selv ind, tæller mænds udseende også, og en lækker kvinde i starten af tyverne har som udgangspunkt stadig ikke lyst til at date en mand, der er 20 år ældre (med mindre han er Clooney eller Michael Fassbender). Det er egentlig lidt synd, hvis de her mænd primer sig selv til at tænke, at de unge lækre kvinder endelig venter lige om hjørnet, når det i praksis sjældent er tilfældet.

Men nu er " the manosphere" også af ret begrænset omfang og vel dårligt nok eksisterende i en dansk kontekst. De er en sørgelig flok, der reelt er lige så håbløse som de feminister, de foragter. Hvor feminister vil gavne kvinder på alle områder, fra enhver vinkel og med alle midler, så vil de her typer typisk gerne tilbage i tiden. Tilsyneladende i jagten på en rolle med respekt for manden, men med begrænset forståelse for realiteterne i den type samfund, hvor manden har ansvaret for alt og skilsmisse er umuligt osv. Det er det helt forkerte modsvar til feminismen

Mænds største og måske eneste problem er deres accept af de hele tiden mere ekstreme normer, der skal hindre mænd i at indse, at de også er frigjorte. De er ikke kvindehadere, voldtægtsforbrydere, drengerøve, chauvinister osv, hvis de udnytter dem. Dit aldersfokus er et fint eksempel. Fordi det er noget vrøvl. Vrøvl som kvinder gentager hele tiden, fordi de ønsker det sådan. Vrøvl, der virker, fordi de fleste mænd tror på det.
Men det er stadig forkert. Jeg er langt oppe i trediverne og finder det ikke bare nemt at score den 22-årige men også nemmere end den 32-årige. Formentlig fordi den ældre har en mere specifik dagsorden for hvad hun vil med en mand, koblet med en stor dosis entitlement baseret på de samfundsmæssige krav til mænd. Den yngre agerer bare ud fra tiltrækning.

Og det er bare et eksempel. Tænk hvis mænd fattede det. Indtil da har kvinder nok magten.
0
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 135
Likede indlæg: 1546

Indlægaf Bad Samaritan » 24. maj 2016, 07:57

Mure og manosfærer, og what the fuck not... Alt det dér jazz om alt for let imponérbare unge piger, omvandrende ikke spor Clooney-agtige mandlige midtvejskriser og skrukke kvinder med overskredne sidste salgsdatoer bliver kun diskuteret (og tilsyneladende også taget seriøst), fordi dem der skriver spalte op og spalte ned om det i blogs, livsstilsmagasiner og dating-litteratur, selv falder ind i de dér kategorier, og flittigt øser alle deres usikkerheder og forsmåethed ud over resten af os. I den virkelige verden møder kvinder mænd eller vice versa, sød musik opstår - og som det så ofte er tilfældet, når man hører en melodi man gerne vil nynne med på, så er den vildt fed de første par gange, man hører den. Men før man ved af det, så hænger den én langt ud af halsen, og så finder man en ny, hvis man mangler fantasien til at genfortolke den.

Alt det dér med at nogen har magten - at det er de yngre damer eller de ældre mænd - er en gang fis. Den der har magten er den, som ved hvad han eller hun vil have, og er i stand til at forfølge det... og i takt med at unge bliver mere og mere egenrådige, får flere og flere muligheder og lærer at træffe mere og mere livsomvæltende valg, får de også mere og mere at byde på, og nu trænger de sig ind på de enemærker, der før var forbeholdt dem af os med lidt mere i rygsækken. De gør sig mere gældende og bliver mere spændende for de ældre, der - som en added bonus - for lov at vælte sig lidt i opmærksomheden og den ungdommelighed, der følger med når man bader i et ungt sind.

Men hvad de ikke bringer med sig er livserfaring - og det er dér nogen bliver bondefanget, knaldet og smidt ud til højre. Det er dér, nogen lærer at skrive lange historier om ækle mænd eller luderagtige kvindfolk, og til sidst ender med at pakke alle deres dårlige erfaringer og forrådte intentioner ind i al muligt hadsk shit om fissens bydende magt eller patriarkalsk piksvingeri, indtil de selv initieres ind i bitterfissernes og de midaldrende mandslingers rækker, hvor alle deres skodoplevelser gøres til universelle sandheder for fremtidige generationer. For det er meget, meget nemmere at italesætte en fucked up verden end ens eget fucked up liv...

Jeg er selv en gammel rotte i det game efterhånden, med en halv snes messed up forhold i rygsækken og endnu flere engangsknald med unge som gamle. De fleste der kender mig vil nok mene, at jeg trives bedst med unge mennesker eller i hvert fald mennesker, som er unge af sind - ikke fordi at dér er det nemmere (for TRO mig, det er det ikke! :lol: ), men fordi jeg lever et (for mange) noget rodløst liv, og hverken har papbørn eller skilsmisser i rygsækken. Ikke fordi ansvar eller commitment skræmmer - for det HAR været tæt på et par gange. Men fordi friværdi og samtalekøkkener ikke siger mig en skid, og jeg får lyst til at dolke mig i øregangen med en stegegaffel, hver gang en jævnaldrende kvinder hælder alt sit bræk om "yngre, strammere modeller" ud over mig, fordi hun ikke lige kan holde synet af sig selv i spejlet ud længere.

Hvad jeg til gengæld tit ser OG finder vanvittigt tiltrækkende i jævnaldrende/ældre kvinder, er selvrefleksion, afklarethed og erfaring... De kan nogle (andre) tricks. Men jeg har seriøst intet at tilbyde dem - og så langt de fleste af dem jeg møder, er trukket helt op som små mekaniske Duracel-kaniner, kan slet ikke stoppe dem selv, og enhver lyst til at lukke mig selv ind i deres liv dør bare lige dér i al snakken om deres (under)livs svanesang og den dér lyd af klaprende æggestokke.

Så for nu lige at konkludere: Hvis folk chillede lidt mere ud, lagde livstilsmagasinerne fra sig og ikke ligefrem forsøgte at dyrke ralle mulige andres levede lorte-erfaringer, så tror jeg alt ville gå MEGET nemmere. Herregud, jeg vil sikkert stadigvæk duske hende den 23-årige poledancer - ikke kun fordi hun er fucking nice, men fordi hun ER pissesød og på nogen dage har en personlighed så fint og skrøbeligt som et 24-deles porcelænsstel, mens hun på andre er en 40-årig havnearbejder med en beskidt kæft - men jeg ville også kunne se mig selv blive gammel med hende... med nogen, egentlig - og det er vel det, det hele handler om med den magt dér? Om vi egentlig GIDER andre mennesker eller bare vil have magt over dem til at gøre som det passer os?
2
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2115

Indlægaf eks-Maupassant » 31. maj 2016, 00:31

Samano skrev:
englishchannel skrev:
A 7 skrev:
englishchannel skrev:

What? Hvorfor skulle mænd ønske at kvinder mister tiltrækningskraft? Eller misforstår jeg? :gruble:

Konceptet "The Wall" bygger på den antagelse, at kvinder har én værdi, hvilket er deres ungdom (i deres verden er ungdom lig skønhed, og omvendt). Det vil sige, at kvinder sidder på al magten fra de er ca. 16-26, hvorefter kvinden "hitter the wall" (dvs. mister sin tiltrækningskraft) og magten skifter til de jævnaldrende mænds favør. Samtidig antager man(d), at mændenes værdi stiger med alderen. Men age like wine, women age like milk, som de siger.

I sidste ende er "The Wall" en hævnfantasi udtænkt af vrede, unge mænd, der har problemer med jævnaldrende kvinder: "Det kan godt være, at du ikke vil knalde mig nu, men bare vent! Om 10 år har du ramt væggen, og så er det mig, der er ude at knalde 21-årige hver weekend, mens du sidder derhjemme og ser Skattefri Lørdag! Hahaha!"

Sjældent har jeg hørt noget så dumt og virkeligsfjernt :lol:

Pink Floyd har jo snakket om The Wall for længe siden.

I don't need no arms around me
And I dont need no drugs to calm me.
I have seen the writing on the wall.
Don't think I need anything at all.
No! Don't think I'll need anything at all.
All in all it was all just bricks in the wall.
All in all you were all just bricks in the wall.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 472

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 31. maj 2016, 05:31

Bad Samaritan skrev:De fleste der kender mig vil nok mene, at jeg trives bedst med unge mennesker eller i hvert fald mennesker, som er unge af sind - ikke fordi at dér er det nemmere (for TRO mig, det er det ikke! :lol: ), men fordi jeg lever et (for mange) noget rodløst liv, og hverken har papbørn eller skilsmisser i rygsækken. Ikke fordi ansvar eller commitment skræmmer - for det HAR været tæt på et par gange. Men fordi friværdi og samtalekøkkener ikke siger mig en skid, og jeg får lyst til at dolke mig i øregangen med en stegegaffel, hver gang en jævnaldrende kvinder hælder alt sit bræk om "yngre, strammere modeller" ud over mig, fordi hun ikke lige kan holde synet af sig selv i spejlet ud længere.
Sjovt som ældre mænd altid har en længere indviklet forklaring på hvorfor det er noget ganske andet og helt anderledes når lige netop de går efter yngre kvinder. Man kan også vælge den anden model, og ikke give 2 fucks for omverdenens kritiske øjne.
0
Brugeravatar
Bad Samaritan

Indlægaf Bad Samaritan » 31. maj 2016, 08:12

Vlad Kalashnikov skrev:
Bad Samaritan skrev:De fleste der kender mig vil nok mene, at jeg trives bedst med unge mennesker eller i hvert fald mennesker, som er unge af sind - ikke fordi at dér er det nemmere (for TRO mig, det er det ikke! :lol: ), men fordi jeg lever et (for mange) noget rodløst liv, og hverken har papbørn eller skilsmisser i rygsækken. Ikke fordi ansvar eller commitment skræmmer - for det HAR været tæt på et par gange. Men fordi friværdi og samtalekøkkener ikke siger mig en skid, og jeg får lyst til at dolke mig i øregangen med en stegegaffel, hver gang en jævnaldrende kvinder hælder alt sit bræk om "yngre, strammere modeller" ud over mig, fordi hun ikke lige kan holde synet af sig selv i spejlet ud længere.
Sjovt som ældre mænd altid har en længere indviklet forklaring på hvorfor det er noget ganske andet og helt anderledes når lige netop de går efter yngre kvinder. Man kan også vælge den anden model, og ikke give 2 fucks for omverdenens kritiske øjne.

Jeg synes ikke den er særlig indviklet. Om det er specielt anderledes skal jeg ikke kloge mig på. Hvis jeg vitterligt er en midtvejskrise, som bare knalder unge damer fordi de er... well... unge.. så tror jeg ikke, at jeg er en særlig typisk én af slagsen. Men du har ret I een ting: omverdenens kritiske øjne - og i særdeleshed dine - er ikke 2 fucks værd i mit aldrende univers. :)
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 31. maj 2016, 11:43

Bad Samaritan skrev:Jeg synes ikke den er særlig indviklet. Om det er specielt anderledes skal jeg ikke kloge mig på. Hvis jeg vitterligt er en midtvejskrise, som bare knalder unge damer fordi de er... well... unge.. så tror jeg ikke, at jeg er en særlig typisk én af slagsen. Men du har ret I een ting: omverdenens kritiske øjne - og i særdeleshed dine - er ikke 2 fucks værd i mit aldrende univers. :)
Du brugte 1 fuck på at svare på min besked. Men jeg er ikke kritisk, syntes bare det er lidt sjovt med alle dem der føler det nødvendigt at forklarer hvorfor det lige præcis er helt anderledes når de går efter unge kvinder - og overhovedet slet ikke som alle andre mænd der også går efter unge kvinder.
0
Brugeravatar
Bad Samaritan

Indlægaf Bad Samaritan » 31. maj 2016, 12:12

Vlad Kalashnikov skrev:Du brugte 1 fuck på at svare på min besked.

Det må være sådan loppen føler sig, når hunden i et fjernt øjeblik giver den lidt opmærksomhed...
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 31. maj 2016, 12:24

Bad Samaritan skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Du brugte 1 fuck på at svare på min besked.

Det må være sådan loppen føler sig, når hunden i et fjernt øjeblik giver den lidt opmærksomhed...
Den var 2. fucks.
0
Mocca
Kort karma: 18
Likede indlæg: 374

Indlægaf Mocca » 31. maj 2016, 17:47

Vlad Kalashnikov skrev:

Sjovt! For set udefra, virker det som om, at I begge to mener, at det er helt fint og ganske rimeligt og forståeligt, når I hver især selv primært er interesseret i kvinder, der er langt yngre, end jer selv, - men latterligt og tåbeligt, når andre midaldrende mænd gør det samme... :lol2:
10
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 31. maj 2016, 18:13

Mocca skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:

Sjovt! For set udefra, virker det som om, at I begge to mener, at det er helt fint og ganske rimeligt og forståeligt, når I hver især selv primært er interesseret i kvinder, der er langt yngre, end jer selv, - men latterligt og tåbeligt, når andre midaldrende mænd gør det samme... :lol2:

Hovedet på sømmet - jeg sad også og kunne ikke finde ud af, hvorfor de to hanner blev SÅ fornærmede og arrige på hinanden! :D Ja, sorry, lads, men på mig virkede det både lidt komisk, lidt overkill og lidt uforståeligt.
3
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".

Tilbage til "Forhold og sex"