Sterilisering som 18 årig

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 473

Re: Sterilisering som 18 årig

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 4. maj 2016, 11:05

Sterilisering (og tilbageføring) er en nice-to-have; ikke en operation der burde udføres i et offentligt finansieret hospitalsvæsen.
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1855

Re: Sterilisering som 18 årig

Indlægaf Sangius » 4. maj 2016, 15:17

fisken80 skrev:
Angelina skrev:
Sangius skrev:Der er jo altså en pointe i, at beskytte folk mod sig selv. Vi tillader heller ikke kønsskifteoperation fra den ene dag til den anden.
Jeg synes det er udmærket med en alder på 25, og en tænketid på minimum 6 måneder derefter. Ydermere synes jeg også sagtens man kunne smide nogle psykolog samtaler ind.

Hvis det er sandt at op mod 40% fortryder, så er det da gode penge at give ud, hvis man forsøger at sikre lidt bedre, at dem der gør det, har gennemtænkt beslutningen. Så kunne det være, at det tal faldt, og man derved kunne spare penge på yderligere operationer for reversere det.

40% af AMERIKANERE fortryder - herhjemme viser det sig at tallet er ca 6% (dog uden at man ved om det bliver højere af lovændringen).

Men det du siger, er at jeg, der havde 2 børn, nær var død da jeg fik nr 2 - lige skal igennem 6 måneders tænketid og psykologtimer også, inden jeg skulle få lov til at undgå at blive gravid. Jeg synes faktisk det 1½ år jeg måtte vente til jeg fyldte 25 år var rigeligt lang tid.

Mener du også man skal igennem psykologtimer og et halvt års ventetid inden man skal have lov til at få børn - og være mindst 25 år? For at beskytte folk i mod sig selv.

Det sidste synes jeg er en ret god pointe.

Hvis det kun er 6 %, så er det jo ikke nødvendigt at gøre så stort et problem ud af det.

Jeg synes ikke det er til at sammenligne med børneområdet, da dette er umuligt at regulere, og derfor en moot point.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"