Min bonusdatter hader mig

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1186

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Muspel » 2. maj 2016, 17:46

Firebird skrev:
Muspel skrev:
Firebird skrev:Stolen for døren. Enten er det ham og dig, eller også er det ham og datteren i dobbeltsengen. Der er ikke noget fedt ved at være tredje hjul, så hvis i skal finde ud af det sammen, er det klaphammertid. Mænd forstår det med klaphammeren. Ulempen er jo naturligvis at han kan vælge datteren. Spørgsmålet er så om det er dit tab. Hvis du ikke sætter foden ned nu, kommer du til at leve med det her for evigt.

Her er jeg godt nok helt uenig! Dater man en mand med barn, så ER man i anden række. Selvfølgelig! Hvis han fik valget mellem datter eller kæreste, vil enhver ordentlig mand da vælge datteren?
Men dermed ikke sagt, at hun skal bestemme alt.

Du er fuldstændig i din egen ret til at bestemme hvordan du vil gøre tingene, og hvordan du opfatter din egen situation i relationen. Det ændrer ikke på det faktum at den lille terrorist kan fortsætte den her stil de næste 15 år. Ville du selv kunne holde til det? Dater du manden eller datteren? Er du virkelig klar til at underlægge dig en 10 årigs luner? Jeg tror du kører sur på et tidspunkt. Så hellere klare rammer fra starten af.

Jeg dater ikke nogen. Men datede jeg en mand med barn, var barnet en del af pakken. Og jeg tror ikke på, at nogen børn er terrorister, jeg tror på, at de udtrykker et behov med det sprog, de nu har. Dermed ikke sagt, at jeg i denne situation fx ville lade hende bestemme. Men jeg ville heller ikke stå så fast, at faren risikerede sit forhold til datteren.
3
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Indlægaf Rakel » 2. maj 2016, 17:46

Firebird skrev:
Seraphina skrev:
Rakel skrev:
Seraphina skrev:
Muspel skrev:
Firebird skrev:Stolen for døren. Enten er det ham og dig, eller også er det ham og datteren i dobbeltsengen. Der er ikke noget fedt ved at være tredje hjul, så hvis i skal finde ud af det sammen, er det klaphammertid. Mænd forstår det med klaphammeren. Ulempen er jo naturligvis at han kan vælge datteren. Spørgsmålet er så om det er dit tab. Hvis du ikke sætter foden ned nu, kommer du til at leve med det her for evigt.

Her er jeg godt nok helt uenig! Dater man en mand med barn, så ER man i anden række. Selvfølgelig! Hvis han fik valget mellem datter eller kæreste, vil enhver ordentlig mand da vælge datteren?

Jeg er glad for, at du skriver det her, for jeg er meget enig. En af de ting jeg faldt for (og stadig synes er dejligt) er hvor højt han elsker sit barn. Så selvfølgelig kunne jeg ikke drømme om at bede ham om at vælge. Jeg ville bare ønske, at han valgte mig lidt mere end han gør nu :)

Hun er 10 år gammel og har kendt denne hverdag med fars nye kæreste, som han ikke bor sammen med én måned og du har ikke overskud til at give det tid og forståelse?

Hvor skriver jeg det? :gruble: Selvfølgelig har jeg tid. Det tog mig over et halvt år at være sikker på ham, før jeg ville møde hende. Jeg havde ikke tænkt mig at introducere mig for hende og så skride, når det blev svært. Men jeg synes han er urimelig (ikke hende) og ville gerne høre andres mening. Helt fair, hvis man ikke er enig - det er derfor jeg spørger.

Rakel! Hvis du havde læst mine indlæg, ville det være klart for dig at jeg går efter manden for at kvinden ikke bliver tvunget ud i et tween helvede. Selvfølgelig skal en ti årrig have tid til at justerere sig, men manden har valgt, og nu løber han fra regningen. Klare linjer tak.

Løbet fra regningen? Han bor ikke sammen med kæresten. De har kendt hinanden under et år og hun har mødt barnet over en måned? Jeg kan sket ikke se det.

Måske han forsøger at få barnets nye virkelighed til at fungere?
Det ville jeg kunne forstå og respektere som kæreste og så komme med input til at få det til at falde på plads.

Det tager nok en del længere end den måned, der er gået og kompromiser fra begge voksne.
5
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1343

Indlægaf Sophies-mor » 2. maj 2016, 17:48

Rakel skrev:
Firebird skrev:
Seraphina skrev:
Rakel skrev:
Seraphina skrev:
Muspel skrev:

Jeg er glad for, at du skriver det her, for jeg er meget enig. En af de ting jeg faldt for (og stadig synes er dejligt) er hvor højt han elsker sit barn. Så selvfølgelig kunne jeg ikke drømme om at bede ham om at vælge. Jeg ville bare ønske, at han valgte mig lidt mere end han gør nu :)

Hun er 10 år gammel og har kendt denne hverdag med fars nye kæreste, som han ikke bor sammen med én måned og du har ikke overskud til at give det tid og forståelse?

Hvor skriver jeg det? :gruble: Selvfølgelig har jeg tid. Det tog mig over et halvt år at være sikker på ham, før jeg ville møde hende. Jeg havde ikke tænkt mig at introducere mig for hende og så skride, når det blev svært. Men jeg synes han er urimelig (ikke hende) og ville gerne høre andres mening. Helt fair, hvis man ikke er enig - det er derfor jeg spørger.

Rakel! Hvis du havde læst mine indlæg, ville det være klart for dig at jeg går efter manden for at kvinden ikke bliver tvunget ud i et tween helvede. Selvfølgelig skal en ti årrig have tid til at justerere sig, men manden har valgt, og nu løber han fra regningen. Klare linjer tak.

Løbet fra regningen? Han bor ikke sammen med kæresten. De har kendt hinanden under et år og hun har mødt barnet over en måned? Jeg kan sket ikke se det.

Måske han forsøger at få barnets nye virkelighed til at fungere?
Det ville jeg kunne forstå og respektere som kæreste og så komme med input til at få det til at falde på plads.

Det tager nok en del længere end den måned, der er gået og kompromiser fra begge voksne.

Enig med Rakel her i det sidste især.
Det tager en hel del længere tid end en måned, og der skal ædes mange kameler. Fra alle sider.

Tid. Det tager altså tid. Og som sagt i mit tidligere indlæg... at køre med 110 gør ingen gavn. Snarere tværtimod.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 2. maj 2016, 17:49

Okay. Fint nok. Det var bare min mening.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10296

Indlægaf icelady » 2. maj 2016, 17:51

Jeg synes du skal sætte dig ned og snakke med din kæreste (når han ikke har datteren).

Og få snakket om hvordan det skal være fremover; vil han sætte klare linjer overfor datteren; vil han bakke dig op når du siger noget til hende osv osv.

Det virker umiddelbart til, at han ikke rigtig tager noget styring ang datteren, og så er spørgsmålet om du vil tage styringen?

Rent praktisk lige nu, så burde du måske bakke lidt af. Hvordan ville du have det, hvis du var vant til at have en person for dig selv og pludselig er der en, som du skal dele ham med?
Spis aftensmad sammen med dem nogle dage, men tag hjem og sov.
Og så må kæresten på banen overfor datteren ang at sengen er din og hans, når du overnatter der.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Seraphina
Kort karma: 11
Likede indlæg: 90

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 17:52

Okay, jeg kan godt høre debattens røst. Det gør sgu lidt ondt, men okay.
Hvis jeg ikke sover der, så kommer vi ikke til at ses, når hun er der. Min kæreste og jeg arbejder forskudt, og jeg arbejder rigtig meget, så fra kl. 20 til næste morgen kl. 7 er ofte vores tid i hverdagene. Jeg arbejder hveranden weekend.
Jeg synes, at det er svært kun at skulle ses 2-3 gange hveranden uge, hvor man falder fuldstændigt udmattet i søvn 3 timer efter man er kommet hjem til den anden. Rigtig svært. Jeg har lige gjort det i 8 måneder.
Selvfølgelig skal det ikke gå ud over hende, at vi ikke har tid til at ses på andre tidspunkter, men jeg er sgu også ked af at holdningen er, at det er synd for hende at jeg er der.
5
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 2. maj 2016, 17:53

icelady skrev:Jeg synes du skal sætte dig ned og snakke med din kæreste (når han ikke har datteren).

Og få snakket om hvordan det skal være fremover; vil han sætte klare linjer overfor datteren; vil han bakke dig op når du siger noget til hende osv osv.

Det virker umiddelbart til, at han ikke rigtig tager noget styring ang datteren, og så er spørgsmålet om du vil tage styringen?

Rent praktisk lige nu, så burde du måske bakke lidt af. Hvordan ville du have det, hvis du var vant til at have en person for dig selv og pludselig er der en, som du skal dele ham med?
Spis aftensmad sammen med dem nogle dage, men tag hjem og sov.
Og så må kæresten på banen overfor datteren ang at sengen er din og hans, når du overnatter der.

I øvrigt...
Det, jeg markerede med fed:
Du skal slet ikke begynde at korrekse/ rette osv, på datteren endnu. Det er alt for tidligt.

Men din kæreste skal også stramme sig an og I to skal have en lang snak TS.
2
Billede SÅ kom bananen!

Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 2. maj 2016, 17:54

Seraphina skrev:Okay, jeg kan godt høre debattens røst. Det gør sgu lidt ondt, men okay.
Hvis jeg ikke sover der, så kommer vi ikke til at ses, når hun er der. Min kæreste og jeg arbejder forskudt, og jeg arbejder rigtig meget, så fra kl. 20 til næste morgen kl. 7 er ofte vores tid i hverdagene. Jeg arbejder hveranden weekend.
Jeg synes, at det er svært kun at skulle ses 2-3 gange hveranden uge, hvor man falder fuldstændigt udmattet i søvn 3 timer efter man er kommet hjem til den anden. Rigtig svært. Jeg har lige gjort det i 8 måneder.
Selvfølgelig skal det ikke gå ud over hende, at vi ikke har tid til at ses på andre tidspunkter, men jeg er sgu også ked af at holdningen er, at det er synd for hende at jeg er der.

Det er jo slet ikke det, at vi siger!?
Sæt farten ned. Og få fælles fodslag i, hvad I som de voksne gør.
Det er det eneste.
2
Billede SÅ kom bananen!

Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2326

Indlægaf Studsgaard » 2. maj 2016, 17:54

Jeg tænker det skal være din kæreste der sætter grænserne for hende, ikke dig.

Og så skal i have aftalt reglerne om hvornår du skal være sammen med dem i hans børne uger, så det er jer/ham der bestemmer, og ikke hende der skal bestemme om du kommer over. Og så giv hende plads til at vænne sig til at dele sin fars opmærksomhed.

Det med dobbeltsengen tænker jeg også er far der skal sætte grænserne.
Jeg kan godt forstå hun bliver jaloux, måske kan man aftale at hun har et bestemt antal dage (måske to og så sover du der kun den ene dag) på eget værelse i løbet af ugen, så det ikke kun er dig der er årsagen til hun ikke sover med far, for det kan jeg godt forstå hun føler sig vraget over. Og så øger i tiden efter et par uger, så det ikke går fra, at der i hendes ingen øjne, ikke var nogen kæreste til der er en kæreste der meget af tiden.
Senest rettet af Studsgaard 2. maj 2016, 17:58, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Seraphina

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 17:55

Sophies-mor skrev:I øvrigt...
Det, jeg markerede med fed:
Du skal slet ikke begynde at korrekse/ rette osv, på datteren endnu. Det er alt for tidligt.

Men din kæreste skal også stramme sig an og I to skal have en lang snak TS.

Ja, det har du ret i :)
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10296

Indlægaf icelady » 2. maj 2016, 17:58

Seraphina skrev:Okay, jeg kan godt høre debattens røst. Det gør sgu lidt ondt, men okay.

Jeg tror du misforstår folk, for jeg er sikker på alle kan sætte sig ind i at når man er forelsket og i forvejen ikke ser meget til hinanden, ja så vil man selvfølgelig gerne være så meget sammen som muligt.

Men du skal tænke langsigtet her; det nytter ikke noget du tænker i løsninger der gælder NU, men tværtimod tænke i løsninger, der gælder på lang sigt. :)

Her og nu får du (og din kæreste og hans datter) intet ud af at trumfe overnatninger igennem. Lige så vel som det er en tilvænningsproces for dig at der er et barn, er det også en tilvænningsproces for datteren.

Og din kæreste kan jo sagtens snakke med datteren om at på et tidspnkt kommer du og overnatter det.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Seraphina

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 17:58

Sophies-mor skrev:

Det er det eneste.

Ok, jeg læste det hårdere end det var intenderet. Det er vist bare super følelsesladet.
1
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1186

Indlægaf Muspel » 2. maj 2016, 18:00

Men trådstarter: nu bliver debatten lidt heftig. Særligt fordi nogen af os er vældigt uenige.

Men husk på, at du får opbakning i, at din kæreste ikke skal lade dig tage kampene med datteren. Og at han skal træde lidt i karakter og fx godt lige kunne have sagt 'hun bliver hele weekenden, fordi det har vi bestemt - og det bliver dødhyggeligt"
Måske det dog vil være en god ide at fortsætte med 'men nu går vi to på legepladsen / i svømmehallen / ned og handle mens saraphina tager et bad/læser lidt/something" sådan at der bliver tid til lidt far-datter tid sådan en weekend.

Og jeg synes bestemt ikke, det er synd for hende, at du er der, men skal det blive en succes fremadrettet, skal hendes følelser også ses.
15
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10270

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. maj 2016, 18:00

Mht. det med at tage tingene lidt mere med ro, som jeg er enig i, så er det generelt vigtigt at huske på, at mens du har kendt din kæreste i et år og været vant til at komme i hans hjem hveranden uge, er du (i hvert fald i kød og blod) stadig noget helt nyt for datteren.
Det betyder, at I lige nu kører i forskellige tempi.
6
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 2. maj 2016, 18:01

Seraphina skrev:
Sophies-mor skrev:

Det er det eneste.

Ok, jeg læste det hårdere end det var intenderet. Det er vist bare super følelsesladet.

Det er det da?
Mine stedbørn er nu 26 til sommer og 24 til vinter, jeg lærte dem at kende, da den mindste var 8 mdr. - kun som ven af deres far! - senere blev jeg så mere end det og ja, vi har været gift i 16 år om lidt.
Men er du vimmer, der er slugt enormt mange kameler undervejs.
Børnene er altid hans førsteprioritet, forstået på den måde, at jeg VED at han vil mig, men hvis børnene har brug for eks. flyttehjælp, og jeg har brug for bilen kl. 16, så finder vi en anden løsning for mit vedkommende.
Dårligt og fiktivt eksempel, men :stoned:
:lol: :lol:
0
Billede SÅ kom bananen!

Tilbage til "Forhold og sex"