Nu vi er igang med det...Badeforhæng.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Nu vi er igang med det...Badeforhæng.

Indlægaf ShuruQ » 2. maj 2016, 19:15

HappyPaww skrev:
ShuruQ skrev:Det er helt utroligt så slimet og klamt og nærmest med mug/skimmel på sådan et badeforhæng kan blive for neden :badr:.

Jeg ved det ikke præcist men vil skide på hver sjette til ottende uge ca.

Så forstår jeg godt du skifter det :lol:

Jeg vasker det ret sjældent - nok en-to gange i dets levetid og så bliver det udskiftet, når det er klamt eller grimt. Køber nok nyt en gang om året ca.

Det var jo ikke meningen du skulle nå og quote før jeg fik det rettet :-D.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4233

Indlægaf Flora » 2. maj 2016, 19:15

Jeg var slet ikke klar over badeforhæng var noget man sådan skulle vaske/skifte ud jævnligt :genert:

Nå, men i anledning af tråden har jeg lige været ude at kigge på mit badeforhæng. Det er gulligt forneden (af kalk går jeg ud fra), men ikke ulækkert overhovedet og det har altså hængt et par år vil jeg tro. Hvis det bliver klamt smider jeg det ud og køber et nyt.
6
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1146
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9626

Indlægaf kidkomb » 2. maj 2016, 19:16

Jeg har et ret anstrengt forhold til sådan noget forhæng-noget.
Men det er fordi jeg ikke kan HAVE at det sniger sig ind på mig og klistrer til mig og ARGHH.
Jeg kan heller ikke have brusedøre. Jeg synes det er SÅ grimt, at det aldrig er rent at se på.
Så jeg har en bruseforhængs-stang nede ved gulvet også.
Og har lagt forhænget op, så der er en løbegang til den nederste stang og det ikke rører gulvet. Og MIG. Det rører ikke mig! :-D (Den er ikke skruet fast eller noget, den hænger bare i forhænget.)
Til gengæld er det lidt kringlet at stige ind og ud af badet :lol:

Nå, men det hænger jo aldrig "foldet" og vandet i bunden bliver hældt ud efter hvert bad og jeg tørrer hele brusekabinen af, inklusiv underkanten af badeforhænget, når jeg har været i bad. Med et håndklæde. Wee endnu et håndklæde. Som nok bliver skiftet to gange om ugen. Kæresten gør det samme, minus at tørre forhæng af. Der sætter han vist grænsen :lol:
Så jeg vasker det altså kun, hvis det lugter.... :mellow:
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2367

Indlægaf Juki » 2. maj 2016, 19:18

Flora skrev:Jeg var slet ikke klar over badeforhæng var noget man sådan skulle vaske/skifte ud jævnligt :genert:

Heller ikke mig.. :genert:
2
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5690

Indlægaf Animi » 2. maj 2016, 19:20

Når jeg tænker over det, så har jeg kun vasket det én gang i løbet af 2 år - og kun fordi jeg skulle leje lejligheden ud, og jeg tænkte at det så hellere lige måtte få en tur :lol2: Om mine lejere har vasket det mens de boede her, aner jeg ikke.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 2. maj 2016, 19:25

Men.. Hvorfor vasker I overhovedet jeres badeforhæng?

Når først de er blevet brune/gullige i bunden kommer det vel ikke af at blive vaske i maskine, eller hvad? Desuden koster et badeforhæng vel alverden.
0
Billede
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10259

Indlægaf icelady » 2. maj 2016, 19:26

Om det bliver beskidt/snasket/gulligt/jordslået kommer jo an på flere ting:

Om det hænger foldet sammen i våd tilstand; om det når badeværelsesgulvet, om der luftes ud på badeværelse.

Jeg har stort set aldrig lukket for vinduet og eftersom det ikke når gulvet, (og fordi jeg vasker det jævnligt) bliver det ikke gulligt.

Men har hos andre set hvor de er gullige og tæt på jordslået.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10259

Indlægaf icelady » 2. maj 2016, 19:28

Juki skrev:Men.. Hvorfor vasker I overhovedet jeres badeforhæng?

Når først de er blevet brune/gullige i bunden kommer det vel ikke af at blive vaske i maskine, eller hvad? Desuden koster et badeforhæng vel alverden.

Jeg vasker mine, fordi de er specielle (og har været dyre). :D

Havde det været dem til 50 kr i Jysk på tilbud havde jeg nok ikke vasket.

Bla har jeg et, der skal ligne en FB-side.

Derudover vasker jeg dem, fordi jeg ikke kan have tanken om, hvordan de KAN komme til at se ud, hvis man ikke vasker dem.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 2. maj 2016, 19:30

Der findes så mange fine bruseforhæng. Så man bliver nødt til at skifte dem ud en gang imellem. Bare se dette bruseforhæng. Det er en giraf der rider en haj. En haj!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 2. maj 2016, 19:33

Øh, sjældent. Sommetider lader jeg lige bunden stå i noget Rodalon, og så bliver det hængt til tørre efter hvert bad. Tror det bliver vasket 2 gange om året.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1146
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9626

Indlægaf kidkomb » 2. maj 2016, 19:39

MED EN SABEL!
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 2. maj 2016, 19:39

Ca. hver anden måned - og sørger så ellers for at det får lov til at tørre ordentligt imellem hvert bad :)
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 150
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 2. maj 2016, 19:42

Mit rører heller ikke gulvet men er lige over. Det er sådan et tungt stift et så det søger ikke kroppen når vandet tændes, sådan et forhæng skal dø :gisp: Jeg har to jeg skifter imellem og de vaskes nok hver anden måned og er altid slået ud efter vask, rulles ind til siden når det er tørt.

Skifter mellem et pink og turkis med marguritter på, fra Rice :)
0
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 2. maj 2016, 19:43

Rosa Espinosa skrev:Der findes så mange fine bruseforhæng. Så man bliver nødt til at skifte dem ud en gang imellem. Bare se dette bruseforhæng. Det er en giraf der rider en haj. En haj!

HVOR fås det!? :ad!:
1
Billede
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 2. maj 2016, 19:47

Juki skrev:Men.. Hvorfor vasker I overhovedet jeres badeforhæng?

Sjovt så forskellig man er.

Det er naturligt for dig ikke at gøre det, eller måske har du bare aldrig tænkt på det, mens jeg aldrig havde overvejet ikke at gøre det. Jeg vasker det fordi jeg synes det er rart at de dufter af sæbe en gang imellem og fordi det for mig er logisk at vaske det når alt andet vaskes fra tid til anden. Men Rosa har også ret, de skal skiftes ud uanset, mest for fornyelsens skyld :).

Den ene ting er ikke mere rigtig end den anden, men man tænker jo forskelligt og heldigvis.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Livets forhold"