Nu vi er igang med det...Badeforhæng.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2396

Re: Nu vi er igang med det...Badeforhæng.

Indlægaf Juki » 2. maj 2016, 19:49

ShuruQ skrev:
Juki skrev:Men.. Hvorfor vasker I overhovedet jeres badeforhæng?

Når først de er blevet brune/gullige i bunden kommer det vel ikke af at blive vaske i maskine, eller hvad? Desuden koster et badeforhæng vel alverden.

Sjovt så forskellig man er.

Det er naturligt for dig ikke at gøre det, eller måske har du bare aldrig tænkt på det, mens jeg aldrig havde overvejet ikke at gøre det. Jeg vasker det fordi jeg synes det er rart at de dufter af sæbe en gang imellem og fordi det for mig er logisk at vaske det når alt andet vaskes fra tid til anden. Men Rosa har også ret, de skal skiftes ud uanset, mest for fornyelsens skyld :).

Den ene ting er ikke mere rigtig end den anden, men man tænker jo forskelligt og heldigvis.

Jeg har nok bare tænkt at det ikke er "besværet" værd at vaske det (netop fordi det ikke er blevet synligt beskidt) :D
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5788

Indlægaf Animi » 2. maj 2016, 19:49

Da jeg gik på efterskole, var badeforhængene blevet mugne forneden. De havde åbenbart ikke råd til nye badeforhæng (på trods af at det var en af de dyreste efterskoler i DK jeg gik på :lol:) så i stedet klippede vores forstander bare det mugne af. Hun havde så ikke lige tænkt på, at mens en pige på 175cm kun havde sine knæ synlige, så fik jeg vist en del mere med mine sølle 160cm :lol:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2396

Indlægaf Juki » 2. maj 2016, 19:50

Jeg har lige et spørgsmål mere (Det er jo som en hel ny verden for mig :D)

Vasker I jeres badeforhæng alene eller sammen med noget? (Går ud fra at I vasker det i maskinen?)
1
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 2. maj 2016, 19:52

Juki skrev:Jeg har lige et spørgsmål mere (Det er jo som en hel ny verden for mig :D)

Vasker I jeres badeforhæng alene eller sammen med noget? (Går ud fra at I vasker det i maskinen?)

Nej, jeg går da ned til søen med mit vaskebræt :afro:.

Nej, skal nok være ordentlig. Det jeg har nu vasker jeg i maskinen alene, mest fordi det kun må få 30 grader og jeg har ikke andet der skal vaskes ved så lav en temperatur :).
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2276

Indlægaf didas » 2. maj 2016, 19:54

Rosa Espinosa skrev:Der findes så mange fine bruseforhæng. Så man bliver nødt til at skifte dem ud en gang imellem. Bare se dette bruseforhæng. Det er en giraf der rider en haj. En haj!

Det har været mit all time yndlingsforhæng, siden jeg så det første gang :-D Det skal så meget anskaffes, hvis jeg en dag skal bruge et forhæng!! :rock:
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 2. maj 2016, 20:01

Hver 2. måned så'n cirka.
Det bliver næsten ikke vådt, så når det bliver stift af kalk, bliver det lagt i eddikevand natten over, og så i vaskemaskinen på 40 grader, næste morgen.
Men nu sidder bruseren osse altid i sin holder når jeg bader.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1150

Indlægaf zembra1986 » 2. maj 2016, 20:04

Stort set aldrig :genert:
0
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 2. maj 2016, 20:06

Juki skrev:Jeg har lige et spørgsmål mere (Det er jo som en hel ny verden for mig :D)

Jeg vasker det alene, 40 grader sammen med vaskemiddel og en 1/3 flaske hvid eddike. Sætter det over om aftenen, stopper maskinen, lader det ligge natten over, og kører vasken færdig næste formiddag.

Ringene ligger i eddikevand i en balje i køkkenet natten over.

Jeg gør det hver 4.-6. uge.
1
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4109

Indlægaf Viskelæder » 2. maj 2016, 20:35

Nok engang hver 3. måned.
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1846

Indlægaf Anilara » 2. maj 2016, 20:49

Aldrig. Jeg har aldrig hverken vasket eller skiftet et badeforhæng. Det kunne aldrig nogensinde falde mig ind at gøre det af mig selv. Her har jeg "kun" boet halvandet år, men kunne sikkert vente helt til jeg flyttede med at få et nyt, fordi jeg slet ikke skænker det en tanke.

Føj egentlig :-D Heldigvis føler jeg mig så klam nu, at jeg overvejer om jeg skulle købe et nyt...
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6122

Indlægaf LadyFox » 2. maj 2016, 20:49

Jeg har aldrig vasket er forhæng. ALDRIG! Jeg vidste slet ikke der var noget man gjorde :shock:

Jeg har da skiftet forhæng et par gange, men det har været fordi jeg har fået et nyt, eller fordi jeger flyttet eller sådan noget. Aldrig fordi det er blevet ulækkert. Det jeg har nu er over 1½ år gammelt - og er slet ikke ulækkert, det ser ud som da det blev hængt op, bortset fra et par klatter neglelak.
3
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 628

Indlægaf Sevii » 2. maj 2016, 21:01

..... Ej, nu føler jeg mig klam...

Jeg vasker ikke mit badeforhæng. Jeg køber bare et nyt, når jeg sådan... føler for det. :fløjt:
1
:banan: :banan:
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Indlægaf Purple Haze » 2. maj 2016, 22:20

Køber også nyt, vasker det ikke.
Det sker vel en gang om året, måske hvert halvandet år.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 2. maj 2016, 22:31

Det vi har nu, har hængt i 7 måneder, uden at blive vasket. Har tit tænkt på at vaske det, især fordi det har fået en spøjs orangebrun farve forneden :slem:
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 2. maj 2016, 22:48

Eh, det gør jeg ikke rigtigt pt. Jeg flyttede ind i min kærestes lejlighed 1/12 og vidste vi skulle flytte her til sommer, hvor jeg kasserer hans grimme ikea-forhæng, og så køber jeg et pænt, stift, tung et, der bliver vasket en gang om måneden-agtig - måske hver anden. Kommer an på hvor meget vi bader hjemme. Får jeg job på et somatisk hospital fremfor hjemmesygepleje eller psyk, er min erfaring, at jeg bader 60% på sygehusets omklædning og 35% i FWs omklædning og kun 5% hjemme, og kæresten bader 50/50 hjemme og i FW, og så gider jeg ikke vaske det så tit.

Min mor har nu brusekabine med dør, men da hun havde forhæng vaskede hun det hver uge :stoned:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Livets forhold"