Nu vi er igang med det...Badeforhæng.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Re: Nu vi er igang med det...Badeforhæng.

Indlægaf Sorenspige » 3. maj 2016, 18:09

Vores bliver nok vasket 2-4 gange om året. Det bliver kalket til, men det bliver ikke ulækkert og fyldt med skimmel eller lignende.
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 3. maj 2016, 18:33

Jeg vasker det jævnligt, måske en gang hver anden måned. Og skifter det nok en gang om året
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Metsen
Kort karma: 21
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 159

Indlægaf Metsen » 3. maj 2016, 19:04

Juki skrev:
ShuruQ skrev:Det er helt utroligt så slimet og klamt og nærmest med mug/skimmel på sådan et badeforhæng kan blive for neden :badr:.

Det har jeg aldrig oplevet.

Måske det har noget at gøre med hvor meget kalk der er i vandet hvor man bor? :gruble:

Eller også er det fordi forhænget er langt og rører gulvet/væggen/ikke 'får lov' at tørre ordentligt, når man har været i bad?

Jeg/min roomie vasker vores hver 2-3 måned vil jeg tro. Det virker ikke klammo, men bliver hurtigt stift i det nederste stykke. Det er lidt kort, så det rører ikke gulvet, men der er vildt meget kalk i vandet her.
0
Århus og jobsøgende ASAP - hjæælp! :)
Brugeravatar
MissIce
Kort karma: 7
Likede indlæg: 106

Indlægaf MissIce » 4. maj 2016, 17:19

Sjovt som vaner bare er forskellige. I forhold til håndklædedebatten er jeg en af de dovne/ulækre med badehåndklædevask en gang om ugen. Men i denne tråd er jeg over-hysterisk... Jeg vasker nemlig vores badeforhæng en gang om ugen :8:

Der er to hovedårsager til, at jeg vasker forhænget ugentligt:

Dels har jeg to farvetemaer til badeværelsestekstilerne. Så når de blå/grønne håndklæder ryger i vaskemaskinen kommer det blå/grønne forhæng også med. På samme måde ryger hele den bordeaux serie i vaskemaskinen sammen.

Og den anden hovedårsag er, at vi har badekar som vi bruger som brusekabine. Og badeforhænget hænger inden for og op ad badekarskanten. Så forhænget kan ikke tørre i bunden på samme måde, som hvis det hang frit.

Om hyppigheden af forhængsvask (fedt ord i øvrigt) ændrer sig når vi flytter i hus med brusekabine(r) ved jeg ikke. Men jeg tror det dog ikke, da det er en så indarbejdet rutine at samle alt sammen i en maskinefuld, så... Min CDO ville nok ikke kunne rumme det :gisp:
1
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 24
Likede indlæg: 330

Indlægaf Tilly » 7. maj 2016, 17:02

Der er ikke så meget kalk i vandet hvor jeg bor, så synes egentlig nemt mit badeforhæng kan holde sig pænt længe uden at blive vasket :genert: Så tror godt der kan gå 2-3 måneder imellem, det er nok lidt tilfældigt hvornår jeg lige får taget mig sammen til at smide det med til vask.
0
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 18. maj 2016, 21:41

Kan man redde sit badeforhæng, når nu det har har fået pletter på de nederste 10 cm.?

Smide det i Rodalon/vand, eller opgive?

Jeg vaskede det i sidste weekend (for 2. gang i år). Den svampede lugt forsvandt og flertallet af pletter - men desværre ikke dem alle.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3885

Indlægaf Delfin » 18. maj 2016, 23:14

MissIce skrev:Sjovt som vaner bare er forskellige. I forhold til håndklædedebatten er jeg en af de dovne/ulækre med badehåndklædevask en gang om ugen. Men i denne tråd er jeg over-hysterisk... Jeg vasker nemlig vores badeforhæng en gang om ugen :8:

Der er to hovedårsager til, at jeg vasker forhænget ugentligt:

Dels har jeg to farvetemaer til badeværelsestekstilerne. Så når de blå/grønne håndklæder ryger i vaskemaskinen kommer det blå/grønne forhæng også med. På samme måde ryger hele den bordeaux serie i vaskemaskinen sammen.

Og den anden hovedårsag er, at vi har badekar som vi bruger som brusekabine. Og badeforhænget hænger inden for og op ad badekarskanten. Så forhænget kan ikke tørre i bunden på samme måde, som hvis det hang frit.

Om hyppigheden af forhængsvask (fedt ord i øvrigt) ændrer sig når vi flytter i hus med brusekabine(r) ved jeg ikke. Men jeg tror det dog ikke, da det er en så indarbejdet rutine at samle alt sammen i en maskinefuld, så... Min CDO ville nok ikke kunne rumme det :gisp:

Hoooold da kæft. Så I er simpelthen oppe at kravle på en stige en gang om ugen for at pille det ned :worship:
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 19. maj 2016, 04:13

^^her behøves ikke en stige, det kan klares ved at stå på gulvet. Det kræver selvfølgelig at man er høj nok, men stige behøves ikke :)
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3885

Indlægaf Delfin » 19. maj 2016, 04:46

Panton skrev:^^her behøves ikke en stige, det kan klares ved at stå på gulvet. Det kræver selvfølgelig at man er høj nok, men stige behøves ikke :)

Det gør det selvfølgelig lidt lettere.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
MissIce
Kort karma: 7
Likede indlæg: 106

Indlægaf MissIce » 19. maj 2016, 05:22

Delfin skrev:
Panton skrev:^^her behøves ikke en stige, det kan klares ved at stå på gulvet. Det kræver selvfølgelig at man er høj nok, men stige behøves ikke :)

Det gør det selvfølgelig lidt lettere.

Jeg har også sat røv af så sent, at jeg sagtens kan nå fra gulvet af :D Hvis jeg havde været lavere, er det da muligt, at jeg havde en anden vane ang. badeforhæng. Men det er jo rent teoretisk gætteri :D
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 19. maj 2016, 06:06

IrmaPigen skrev:Kan man redde sit badeforhæng, når nu det har har fået pletter på de nederste 10 cm.?

Jeg vaskede det i sidste weekend (for 2. gang i år). Den svampede lugt forsvandt og flertallet af pletter - men desværre ikke dem alle.

Jeg lægger mit badeforhæng i vand med eddikesyre i. Det man afkalker kaffemaskinen af i er ganske effektivt til det formål. :)
Det får lov, at ligge et par timer og bliver så vasket bagefter.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 19. maj 2016, 15:29

Lemonella skrev:
IrmaPigen skrev:Kan man redde sit badeforhæng, når nu det har har fået pletter på de nederste 10 cm.?

Jeg lægger mit badeforhæng i vand med eddikesyre i. Det man afkalker kaffemaskinen af i er ganske effektivt til det formål. :)

Eddikesyre fjerner kalk. Mit problem er sådan nogle jordslåede pletter.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1853

Indlægaf Sangius » 19. maj 2016, 16:00

Vasker det måske en gang om året. Har aldrig oplevet at det bliver klamt, det bliver bare kalket i bunden. Vi bruger også bare det forhæng den tidligere ejer efterlod, uden at vaske det.
Jeg bruger også min badekåbe i ugevis uden at tænke over at vaske den.
Går også kun i bad hver 2. dag, og på en god uge, vasker jeg måske hår 1 gang.

Det er utroligt at jeg ikke vælter mig i e-coli befængte sår, og lugter af død ged.

Jeg synes det har taget overhånd, hvor bakterieforskrækkede folk kan være... :)
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 19. maj 2016, 16:08

IrmaPigen skrev:
Lemonella skrev:

Eddikesyre fjerner kalk. Mit problem er sådan nogle jordslåede pletter.

Så må det her råd kunne bruges. :)
http://politiken.dk/forbrugogliv/boligo ... t-som-nyt/
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lady Murtagh
Kort karma: 1
Geografisk sted: Varde
Likede indlæg: 21

Indlægaf Lady Murtagh » 19. maj 2016, 21:51

Jeg HADER at vi er nød til at have badeforhæng, fordi min mand ikke mener at vi er voksne nok til at håndtere en glasdør :rulle: da denne vil gå ud i samme retning som døren ind til toilettet (sådan en dør ind til en brusekabine står jo vildt meget åben og det er helt sikkert ikke muligt at låse badeværelsesdøren gaah :rulle: )

JEg vasker vores med jævne mellemrum og ville også skifte dem også, men det er så bøvlet fordi man kun kan få bruseforhæng der er meget brede og derfor skal klippes til og have lukket enden med en lighter for at undgå at det trævler og klippes kort i bunden fordi de er for lange
0

Tilbage til "Livets forhold"