Posten ændres igen igen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1161
Likede indlæg: 6823

Posten ændres igen igen

Indlægaf Wizzze » 3. maj 2016, 06:30

PostDK bløder, de seneste portoændringer er ikke nok til at redde deres økonomi, så nu kommer der nye ændringer igen igen.

A-breve bliver afskaffet, så det bliver ikke længere muligt at sende et brev, dag-til-dag. Fremover bliver B-post standard, selvom det ikke længere kommer til at hedde B-breve, men bare breve, leveringstiden for et brev stiger fra 3 dage til 5dage. Samtidig afskaffes lørdagsomdelingen, så breve og pakker fremover kun omdeles man-fre.

Den gennemsnitlige dansker sender mellem 3 og 4 breve om året. Siden år 2000 er mængden af brevpost faldet med over 80%, så kommer det overhovedet til at betyde noget?? Vil du blive påvirket af de nye PostDK ændringer??
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Re: Posten ændres igen igen

Indlægaf Angelina » 3. maj 2016, 06:33

Jeg vil overhovedet ikke blive påvirket, for jeg undgår post danmark som pesten, fordi de i mange år har været 3-5 dage om at levere posten, de i mange år har ingen service har haft - de i mange år har forringet service og øget priserne.

Jeg ved ikke rigtigt hvad deres plan er, altså ud over at de er ved at afvikle sig selv helt. Det er ærgerligt man ikke bryder monopolet, jeg tror service og rettidig levering kunne få brevmængden til at stige lidt igen.
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 723
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6871

Indlægaf Daine » 3. maj 2016, 06:38

Det kommer ikke til at påvirke mig overhovedet, jeg sender næsten aldrig post alligevel. Og hvis bare de firmaer mv der ikke bruger eboks tager hensyn til de længere leveringstid, er det fint nok med mig.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 3. maj 2016, 06:40

Privat bliver vi ikke påvirket specielt, men jeg tænker da at visse virksomheder nok vil blive påvirket af det.

Det er desværre min erhvervsmæssige erfaring med PostDk, at de er sløve, smider uendeligt mange breve væk og ikke leverer til tiden - og heller ikke afhenter på de aftalte tidspunkter længere.

Derudover kender jeg vist ikke nogen, som ikke på et tidspunkt har fundet en pakkeseddel i postkassen på et tidspunkt, hvor de helt 100% sikkert var hjemme - det er simpelthen så elendig service.

Når jeg online handler og jeg har muligheden for at vælge noget andet end PostDk, gør jeg det.
6
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1161
Likede indlæg: 6823

Indlægaf Wizzze » 3. maj 2016, 06:45

Det får ihvertfald ikke postmængden til at stige, ikke at vi bidrog meget til mængderne i forvejen. Vi får ikke engang tjekket postkassen hver dag, og dette vil da ikke medføre flere ture til postkassen.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 3. maj 2016, 06:47

Deres brev-monopol skal sløjfes, og så kan de få lov at rådne op, når konkurrencen slår dem ihjel.
8
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Rakel
Kort karma: 423
Likede indlæg: 3113

Indlægaf Rakel » 3. maj 2016, 06:51

Konkret betyder det intet. Jeg fandt et a brev i min postkasse, der var en måned undervejs. 19kr....

Vi bruger PostDK og Royal Mail, men i praksis sejler begge virksomheder allederede.
1
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3348

Indlægaf Hunkat » 3. maj 2016, 06:55

Hvis de så faktisk begynder at leverer pakker man-fre så er det jo en klar forbedring allerede...
9
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 3. maj 2016, 07:24

Helt ærligt, rager mig en høstblomst.

Til gengæld ville det så være rart hvis de rent faktisk leverede mine pakker, i stedet for at sætte dem på min dørmåtte, når jeg ikke er hjemme.
0
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4572

Indlægaf Akehurst2 » 3. maj 2016, 07:30

Jeg elsker papirpost. Det er det bedste at få et rigtigt brev eller postkort.

Jeg sender derfor også en del post - fordi, jeg synes det er hyggeligt og folk bliver glade. Men jeg er godt nok træt af, at det er blevet noget nær umuligt at fx ramme folks fødselsdage med kortet.
2
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 357
Likede indlæg: 2717

Indlægaf Urtekussen » 3. maj 2016, 07:31

Vi kommer på mit arbejde til at finde på noget andet med vores post, som tit indeholder officielle papirer til stempling, og det haster af og til.
En behandlingstid på op til ti dage (fem dage frem og fem tilbage) vil være katastrofalt.
2
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8524

Indlægaf 2SHY » 3. maj 2016, 07:31

Jeg sender sjældent breve eller pakker, så på den front gør det mig ikke så meget. Til gengæld modtager jeg temmelig mange pakker hvoraf en del kommer med PostDK så det er jeg lidt træt af. Jeg formoder at det før eller siden også rammer pakkeleveringer
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10282

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. maj 2016, 07:33

Det eneste papirpost, jeg efterhånden sender, er postkort til børn, når jeg er i sommerhus, men det slutter nu, hvor det vil være lettere - og billigere! - selv at tage kortet med hjem. Det kommer jeg nu ikke til at gøre. Jeg vil bare gå over til virtuelle postkort. Så kan man også selv bestemme motivet. Og selvom de børn, jeg kender, godt kan lide at få et rigtig kort, tror jeg faktisk, at noget virtuelt efterhånden er lige så personligt for dem som noget i papir.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10345

Indlægaf icelady » 3. maj 2016, 07:38

Jeg tror det på sigt ender med, at folk må hente deres breve/pakker i feks Døgnboksen eller et sted kun bemandet med en person.

Fremover vil mængden af breve næppe stige, og så har de kun oakkerne tilbage; det marked overtages vel i stigende grad af div kurer-firmaer, fordi de kan gøre det billigere & bedre end Post.dk.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4300

Indlægaf Rapfisk » 3. maj 2016, 07:48

Jeg synes efterhånden vi er der, hvor PostDanmark mister sin berettigelse. Luk butikken (jeg kommer til at fælde en tåre af historiske årsager), lad private komme til, og brug så nogle midler på at lukke hullerne i internetadgangen i de tyndt befolkede områder.

Som en folketingskandidat, jeg følger på FB, skrev i dag: Vi sender masser af pakker, køber på nettet og får fødevarerne leveret. Der er rigeligt kundegrundlag for Posten, men de færreste vælger dem, fordi de får bedre og/eller billigere service fra andre.
Senest rettet af Rapfisk 3. maj 2016, 09:03, rettet i alt 1 gang.
8
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:

Tilbage til "Generelt"