Hvad så med toiletbørsten?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Re: Hvad så med toiletbørsten?

Indlægaf IrmaPigen » 3. maj 2016, 22:29

Studsgaard skrev:Vi har de billige fra ikea og de bliver jævnligt skiftet. (Flere gange om året) Kan ikke klare sådan en klam wc'børste.

Ok. Jeg kan så ikke døje billige plastikbørster.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 3. maj 2016, 23:38

Jeg skifter den ret ofte og køber lager, når der ligger nogen til 5-10 kroner.
Jeg bryder sammen og tilstår, at jeg åbenbart er klam. Jeg har en vægholder, som hænger næsten i gulvhøjde, men jeg kører da ikke børsten og ned ad væggen og skålen bliver vasket, når jeg skifter børste og måske også indimellem, hvis jeg finder den klam, så jeg kan ærligt talt ikke se problemet. Det er bare fedt, at man ikke skal flytte rundt på den, når der skal vaskes gulv.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 4. maj 2016, 05:03

Wizzze skrev:Vi har en Vipp Toiletbørste
https://www.vipp.com/bad/badprodukter/t ... etboerste/

Hvor man løbende skifter hovedet, hvem tror I har æren af det job?? Ligesom nogen jo også skal fjerne hår fra afløbet, snaske snaske :tie:

Den er magen til vores og her er det mig der skifter, samt renser snask. :D
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 4. maj 2016, 11:05

Vi bruger også den billige sorte fra IKEA.
0
ajnaM
Kort karma: 54
Likede indlæg: 747

Indlægaf ajnaM » 4. maj 2016, 11:28

Hahaha, jeg havde helt glemt tråden om toiletbørste-opvaskemaskinen. :lol: Åh, det var sjovt.

Jeg ved sgu ikke, hvor tit jeg skifter min. Ikke noget, der minder om hver tredje måned. Jeg tror ikke engang, vores er i brug så ofte. Er det noget, I andre bruger sådan på daglig basis? Jeg føler ikke rigtig behovet, må jeg indrømme. :genert:
0
ajnaM

Indlægaf ajnaM » 4. maj 2016, 11:31

Hvor man løbende skifter hovedet, hvem tror I har æren af det job?? Ligesom nogen jo også skal fjerne hår fra afløbet, snaske snaske :tie:

Ad. :tie:

Jeg må indrømme, jeg ikke helt forstår de der fancy nogen, hvor man skifter hovedet. Hvem har lyst til at stå og skrue sådan et børstehoved af? Det er altså den i forholdet, der er under tøflen, der får den tjans. :D (Og herhjemme er det også manden, der renser snask... i øvrigt en tjans, han er blevet væsentligt mindre glad for, efter vi har fået børn, der tisser i badet. :lol: )
1
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 4. maj 2016, 11:38

Gid der fandtes en eller anden form for plastikbeskyttelse, man kunne have på hænderne under ulækre opgaver.
Det ville dælme være smart.

:-D
10
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 569

Indlægaf Lulu » 4. maj 2016, 11:42

ajnaM skrev:Hahaha, jeg havde helt glemt tråden om toiletbørste-opvaskemaskinen. :lol: Åh, det var sjovt.

Jeg ved sgu ikke, hvor tit jeg skifter min. Ikke noget, der minder om hver tredje måned. Jeg tror ikke engang, vores er i brug så ofte. Er det noget, I andre bruger sådan på daglig basis? Jeg føler ikke rigtig behovet, må jeg indrømme. :genert:

Jeg bruger toilebørsten hver søndag når jeg gør badeværelse rent. Så skrubber jeg lige toilet også. Ellers er den jo i brug hvis der er knap så lækre ting op ad kummen som ikke går væk ved skyld.
0
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Indlægaf Lismaens » 4. maj 2016, 12:02

ajnaM skrev:

Ad. :tie:

Jeg må indrømme, jeg ikke helt forstår de der fancy nogen, hvor man skifter hovedet. Hvem har lyst til at stå og skrue sådan et børstehoved af? Det er altså den i forholdet, der er under tøflen, der får den tjans. :D (Og herhjemme er det også manden, der renser snask... i øvrigt en tjans, han er blevet væsentligt mindre glad for, efter vi har fået børn, der tisser i badet. :lol: )

Det er bare på med gode engangshandsker, skrue af, smide ud og skrue på. Tager ét minut max.

Jeg må indrømme at jeg aldrig har ejet en "åben" toiletbørste/holder. Jeg synes det er så nasty, især hvis det er hos nogle der ikke holder den fri for snask, så man kan se det. :tie"
0
ajnaM

Indlægaf ajnaM » 4. maj 2016, 12:11

Lulu skrev:
Jeg bruger toilebørsten hver søndag når jeg gør badeværelse rent. Så skrubber jeg lige toilet også. Ellers er den jo i brug hvis der er knap så lækre ting op ad kummen som ikke går væk ved skyld.

Ah ja, vi bruger den selvfølgelig, når vi vasker toilettet. Men der bliver den jo netop ren. (Eller så ren, som den nu bliver, når dens funktion er at rengøre toilettet...)
0
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Indlægaf Lismaens » 5. maj 2016, 20:42

Kom lige til at tænke på tråden her :-D

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... us/6069724
0
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 853

Indlægaf Daphne » 5. maj 2016, 21:04

Vi har haft vores toiletbørste i flere år - det må åbenbart være god kvalitet, for den er slet ikke træls at se på. Den er sort, så det hjælper nok også. Den ser nærmest ny ud. Den kommer aldrig tilbage i det lukkede hylster uden at være skyllet godt. Og så bliver den gjort ren sammen med toiletrens/desinficerende rengøringsmiddel, når der gøres toilet rent.
Jeg synes faktisk, det er lidt noget miljøsvineri bare at bruge i kort tid og smide ud i et væk - hvor klamme er folks toiletter lige? Børsten bliver jo gjort ren sammen med toilettet - det gør den i hvert fald herhjemme. Jeg synes ellers jeg er hys med bakterier...
Når det er sagt, så har jeg set mange klamme børster hos andre, der burde skiftes - eller bare skylles inden de blev sat tilbage i den som regel hvide skål med udsigt til lorte-vand :badr:
Men tænker de billige børster hurtigt bliver trælse og klamme i forhold til de lidt dyrere...
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6814

Indlægaf Wizzze » 5. maj 2016, 21:46

Lismaens skrev:Kom lige til at tænke på tråden her :-D

Bare indrøm, hvem herinde er det der har været på spil? :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 6. maj 2016, 00:46

Min blev skiftet sidste år. Efter 10 år. Den var ved at blive en smule klam.
2
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 6. maj 2016, 05:46

Wizzze skrev:
Lismaens skrev:Kom lige til at tænke på tråden her :-D

Bare indrøm, hvem herinde er det der har været på spil? :D

jeg håber da, at de børster der blev stjålet, var renere end den på billedet. Den er da direkte klam. :puke:
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Livets forhold"