Jeg skal sørme på tur igen

Nå men kom med tips til god mad (bistro niveau).
Andre spændende ting at ta sig til udover de klassiske Eiffeltårn, Sacre Ceur osv.
Har Luxembourghaven og d'orsay museum på må se listen.
paint skrev:i din kategori "andre spændende ting", ville jeg foreslå en gåtur i Marais-kvarteret, hvis du ikke allerede har været der. Det er Paris' ultimative boheme-kvarter, med masser af små hyggelige gader og stræder og finurlige restauranter, café'er og butikker. Der er en masse tøjbutikker, i mere eller mindre alternativ stil.
Tag Metroen til stationen 'Hotel de Ville' og drag ind i kvarteret derfra. Man skal vælge de små gader og ikke de store Boulevarder, som Rue de Rivoli. Forøvrigt, får man nogle af Europas bedste Falafler, på et lille sted som hedder “l’As du Falafe i Rue des Rosiers. Når man nu er i kvarteret alligevel, kan man smutte en tur hen til Place des Vosges, som i virkeligheden, trods navnet, er en flot park - lige midt i Marais-kvarteret.
Myresluger skrev:Orangeriet er mit favorit museum i Paris. Sainte Chapelle er en rigtig fin kirke med nogle rigtig fine glasmosaikker - den er jeg også ret vild med.