Niqab i undervisningen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Re: Niqab i undervisningen

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 7. maj 2016, 09:39

LadyFox skrev:Hvis man hver dag i et halvt år har undervist en kvinde i niqab, vil du så på påstå at man blot fordi ansigtet er tildækket at man ikke ville kunne identificere kvinden bag?

http://denstoredanske.dk/Sprog,_religio ... tifikation

At identificere en person betyder at fastslå identiteten på en person. Du kan gisne om at der er tale om en bestemt person baseret på stemmen, men du kan ikke identificere en person på stemmen. Og lige så vigtigt - censor, som ikke har mødt eleven eller den studerende før, kan slet ikke fastslå om stemmen tilhører en bestemt person.

Hvad nu hvis personen er hæs eller forkølet på eksamensdagen (eller påstår at være det) - hvordan vil du sikre at der ikke gemmer sig en person af samme højde og drøjde under dragten, som er væsentlig mere kyndig i faget, end den person som burde være under dragten?
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 7. maj 2016, 09:42

LadyFox skrev:Man kan da have stadig have massere af kropsprog selvom man er iført niqab.

Man kan også være skide morsom, selvom man holder sin kæft. Det har andre mennesker bare ikke rigtigt gavn af.
6
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 7. maj 2016, 09:55

Helt ærligt, så har jeg det ret stramt med at en arbejdsplads vil diktere, hvad jeg skal acceptere i min undervisning.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 643

Indlægaf Buller » 7. maj 2016, 10:16

Fru Sunshine skrev:Helt ærligt, så har jeg det ret stramt med at en arbejdsplads vil diktere, hvad jeg skal acceptere i min undervisning.

De har garanteret også bestemt hvilke fag du skal undervise i og sådan noget... ;)
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 7. maj 2016, 10:20

Jeg må indrømme jeg ikke er særligt begejstret for Khaterah Parwanis opdatering, selvom jeg kan se den modtager stor ros mange steder fra.

Jeg synes det er en lidt kedelig tankegang at fordi nogen tvinges (hvilket er forkert og moralsk forkasteligt) så skal andre gå imod dem selv og deres overbevisning i solidaritet for de der der tvinges? Det ødelægger jo andres frie valg til at gøre som de ønsker.

Hvis det er forkert at tvinge nogen i en burka er det i mit hoved ligeså forkert at tvinge nogen af en burka. At ens valg så har konsekvenser er en anden side af sagen. Alle de valg man træffer i livet har konsekvenser.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 7. maj 2016, 10:45

Buller skrev:
Fru Sunshine skrev:Helt ærligt, så har jeg det ret stramt med at en arbejdsplads vil diktere, hvad jeg skal acceptere i min undervisning.

De har garanteret også bestemt hvilke fag du skal undervise i og sådan noget... ;)

Det har ligesom ikke noget med påklædningen, som jo altså er trådens emne, at gøre :stoned:

(Og nej, de har faktisk ikke bestemt, hvilke fag jeg skal undervise i. Det har jeg selv, da jeg selv har valgt mine linjefag.)
0
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1531

Indlægaf fisken80 » 7. maj 2016, 10:51

Really? Så hvis du kunne acceptere, at dine elever kom til undervisning iført udelukkende badeshorts eller bikini, så skulle skolen også bare acceptere det? Og hvad hvis dine kolleger ikke ville acceptere det?
Jeg foretrækker godt nok i den grad en ledelse, der melder fuldstændig klart ud, hvad der er acceptabel påklædning i undervisningen.
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 7. maj 2016, 10:54

fisken80 skrev:

Really? Så hvis du kunne acceptere, at dine elever kom til undervisning iført udelukkende badeshorts eller bikini, så skulle skolen også bare acceptere det? Og hvad hvis dine kolleger ikke ville acceptere det?
Jeg foretrækker godt nok i den grad en ledelse, der melder fuldstændig klart ud, hvad der er acceptabel påklædning i undervisningen.

Og sådan er vi så forskellige. Jeg foretrækker ikke at blande mig i elevernes påklædning. Det er ikke mit job at diktere det og det er heller ikke min ledelses.

Man må gå ud fra, at forældrene nok har et ord at skulle have sagt omkring påklædning af børn og teens, og taler vi om voksne mennesker, skal undervisningsstedet da slet ikke blande sig.
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 7. maj 2016, 11:32

Det er jo bare dit problem. Det er de i deres fulde gode ret til at diktere.
0
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 7. maj 2016, 11:44

0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 7. maj 2016, 11:53

Advocatus-Diaboli skrev:

Det er jo bare dit problem. Det er de i deres fulde gode ret til at diktere.

Ja desværre.
Heldigvis arbejder jeg et sted, hvor der er plads til alle.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 7. maj 2016, 11:58

Tanten skrev:Ingen er bortvist fra skolen: http://vuc.dk/vuc-mener/nyheder/vis-nyh ... med-niqab/

Indirekte set er det lidt som hvis de var blevet bortvist.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Culpøs
Kort karma: 20
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 176

Indlægaf Culpøs » 7. maj 2016, 12:01

"Er det i orden, at VUC LYngby har valgt at forbyde niqab-klædte kvinder til den almindelige holdundervisning?"

Jeg synes ikke det er i orden.
0
Pacta Sunt Servanda :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 424
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6036

Indlægaf LadyFox » 7. maj 2016, 12:14

Advocatus-Diaboli skrev:
LadyFox skrev:Hvis man hver dag i et halvt år har undervist en kvinde i niqab, vil du så på påstå at man blot fordi ansigtet er tildækket at man ikke ville kunne identificere kvinden bag?

http://denstoredanske.dk/Sprog,_religio ... tifikation

At identificere en person betyder at fastslå identiteten på en person. Du kan gisne om at der er tale om en bestemt person baseret på stemmen, men du kan ikke identificere en person på stemmen. Og lige så vigtigt - censor, som ikke har mødt eleven eller den studerende før, kan slet ikke fastslå om stemmen tilhører en bestemt person.

Hvad nu hvis personen er hæs eller forkølet på eksamensdagen (eller påstår at være det) - hvordan vil du sikre at der ikke gemmer sig en person af samme højde og drøjde under dragten, som er væsentlig mere kyndig i faget, end den person som burde være under dragten?

Men nu snakkede vi jo om om elevens faste lære ville kunne identificere eleven - det har jeg svært ved at forstå hvis den fastelære der omgås elev daglig ikke kan niqab eller ej.

Jeg har slet ikke taget stilling til hvad jeg synes om emnet, jeg kan bare ikke sætte mig ind i at det skulle være genkendeligheden der er et i det her.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Zorglup
Kort karma: 10
Likede indlæg: 61

Indlægaf Zorglup » 7. maj 2016, 12:52

Det svarer jo til, at jeg insisterer på at beholde min styrthjelm på, under undervisning.
Hvordan er det med bankbesøg ? Der bliver en underlig stemning, indtil man har taget den af. :)
4
>>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<<

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"