Gardinspørgsmål - til jer der kan sy!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3922

Gardinspørgsmål - til jer der kan sy!

Indlægaf Angelina » 5. maj 2016, 04:13

Jeg har jo disse grå gardiner i mit mødelokale og mit kontor - jeg vil rigtigt gerne have dem i mit studie også, men der er vinduerne væsentligt højere (der er 4½ meter til loftet).

Kan man (og med man, mener jeg en syerske,ikke mig) på en eller anden smart måde sy to gardiner sammen, så det ikke ligner to gardiner der bare er syet sammen (men lidt ligner det er med vilje :D ) - så jeg kan få de samme gardiner, bare længere?

Billede
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 388
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3817

Re: Gardinspørgsmål - til jer der kan sy!

Indlægaf Delfin » 5. maj 2016, 04:56

Man kunne vel godt sy en eller flere tværgående striber i af en matchende nuance til at samle det med, men det kræver en sikker hånd.
Jeg tror, jeg ville få syet efter mål. Det kan blive en dyr fornøjelse hos rigtige gardinfirmaer, men det kan gøres forholdsvis billigt hos fx Jysk eller Bilka. Bilka sender en gardinbus med stofprøver og opmåling, hvis man ønsker det. https://gardiner.bilka.dk/?utm_source=% ... paign=link

Edit. Glem Bilka. De har en max længde på 3½ meter. Underligt, der er da mindst 10 meter på en stofrulle.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 226
Likede indlæg: 1387

Indlægaf Filipai » 5. maj 2016, 06:09

Har du tænkt dig at have binde båndet på? For hvis du vil det, og kunne sætte det over syningerne, tænker jeg at det ville være den nemmeste udvej
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 5. maj 2016, 06:11

Delfin skrev:Man kunne vel godt sy en eller flere tværgående striber i af en matchende nuance til at samle det med, men det kræver en sikker hånd.
Jeg tror, jeg ville få syet efter mål. Det kan blive en dyr fornøjelse hos rigtige gardinfirmaer, men det kan gøres forholdsvis billigt hos fx Jysk eller Bilka. Bilka sender en gardinbus med stofprøver og opmåling, hvis man ønsker det. https://gardiner.bilka.dk/?utm_source=% ... paign=link

Edit. Glem Bilka. De har en max længde på 3½ meter. Underligt, der er da mindst 10 meter på en stofrulle.

Men humlen er jo at jeg gerne vil have de SAMME gardiner i resten af lokalerne - så jeg ikke skal skifte de seks gardiner jeg har i forvejen.

Den sikre hånd ved jeg den professionelle syerske har, spørgsmålet var mere hvordan det skal syes sammen for at ende med et pænt resultat og ikke "damen har syet to gardiner sammen" :D
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 5. maj 2016, 06:12

Filipai skrev:Har du tænkt dig at have binde båndet på? For hvis du vil det, og kunne sætte det over syningerne, tænker jeg at det ville være den nemmeste udvej

Jo, men det ville jo kun virke så længe gardinerne er trukket fra, ligeså snart de er for, ville syningen jo være ret tydelig :D
0
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 78
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 636

Indlægaf Tricolette » 5. maj 2016, 06:36

Jeg tvivler meget på at resultatet vil blive særligt pænt, for du vil altid kunne se syningen på tværs af gardinet. Og det vil netop signalere, at her har man vist målt/klippet forkert eller syet 2 længder sammen.

Ved du, hvor er de oprindelige gardiner fra? For så ville jeg undersøge, om det var muligt at købe x meter af stoffet, således der er nok til at sy gardinerne i fuld længde fra starten.
1
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 5. maj 2016, 06:41

Tricolette skrev:Jeg tvivler meget på at resultatet vil blive særligt pænt, for du vil altid kunne se syningen på tværs af gardinet. Og det vil netop signalere, at her har man vist målt/klippet forkert eller syet 2 længder sammen.

Ved du, hvor er de oprindelige gardiner fra? For så ville jeg undersøge, om det var muligt at købe x meter af stoffet, således der er nok til at sy gardinerne i fuld længde fra starten.

De er fra ikea - og nej, de har ikke stoffet på lager.
0
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 78
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 636

Indlægaf Tricolette » 5. maj 2016, 06:47

Angelina skrev:
Tricolette skrev:Jeg tvivler meget på at resultatet vil blive særligt pænt, for du vil altid kunne se syningen på tværs af gardinet. Og det vil netop signalere, at her har man vist målt/klippet forkert eller syet 2 længder sammen.

De er fra ikea - og nej, de har ikke stoffet på lager.

Så ville jeg nok opgive at få de samme gardiner over det hele :(

Alternativ tager du det ene gardin under armen og går på jagt i diverse stofbutikker, du kommer forbi på din vej rundt omkring i landet, for at finde noget stof som bare er lidt i samme farve og stil. Og så længe de ikke hænger lige ved siden af hinanden eller i samme rum, så opdages det sikkert ikke, hvis der er lidt farve- eller kvalitetsforskel.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2285

Indlægaf Studsgaard » 5. maj 2016, 08:39

Jeg tænker også det vil være ret tydeligt når der er en syning et sted midt på.
Alternativt tænke jeg om man kan lave flere syninger, således det skaber et mønster og ser ud som om det er med vilje?
Men så vil de jo ikke ligne de andre.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1144
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9625

Indlægaf kidkomb » 5. maj 2016, 09:01

Pink stribe(r) på alle gardiner.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1144
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9625

Indlægaf kidkomb » 5. maj 2016, 09:03

Jeg kan faktisk ikke huske om de gardiner der hedder Sanela er pink, selvom den hedder mørkrosa. Jeg husker det som om vi har knaldpink gardiner, men det kan også være de lige er udgået.
-jeg kommer desværre ikke på arbejde før om 14 dage.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 388
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3817

Indlægaf Delfin » 5. maj 2016, 17:33

Angelina skrev:
Delfin skrev:Man kunne vel godt sy en eller flere tværgående striber i af en matchende nuance til at samle det med, men det kræver en sikker hånd.

Men humlen er jo at jeg gerne vil have de SAMME gardiner i resten af lokalerne - så jeg ikke skal skifte de seks gardiner jeg har i forvejen.

Den sikre hånd ved jeg den professionelle syerske har, spørgsmålet var mere hvordan det skal syes sammen for at ende med et pænt resultat og ikke "damen har syet to gardiner sammen" :D

Min tanke var, at du skulle få syet nogen magen til, hvis du ellers kan opstøve det samme stof.
0
14 11 14 :banan:

Tilbage til "Bolig"