Den værste dag i dit liv?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4107

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf Viskelæder » 5. maj 2016, 19:56

Jeg kan ikke huske en specifik dag, men da jeg var 23 og havde en depression. Det var de værste 5 måneder i mit liv, meget værre end de dødsfald osv., jeg har oplevet.
1
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 5. maj 2016, 20:54

Den dag jeg stod som 15-årig, og min mor var ved at dø i armene på mig, og jeg var 5 minutter fra at være forældreløs som 15-årig topper det pænt meget.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1228

Indlægaf godtnavn » 5. maj 2016, 21:23

Kan ikke sætte fingeren på én bestemt dag, men sidste sensommer-efterår. Først blev min kærestes far myrdet, vi fik beskeden mens vi var på ferie. Jeg var gravid og det holdt os oppe i det hele. Et par måneder efter mistede vi barnet, og der gik vi begge to helt ned. Jeg fik orlov fra studiet og kæresten fik et par ugers sygemelding.

Jeg har før været gennem svære ting, men der har altid været en stærk ved min side, enten en i familien eller min kæreste efter jeg fik ham. Men de følelser vi havde var svære for andre at forstå, og min kæreste var lige så nede som mig. Det er fandme hårdt at gå kollektivt ned så man ikke har nogen til at samle en op.

Det gode der kom ud af det, det er fandme svært, men om ikke andet er vi om muligt endnu sikre på vores kærlighed og ønsker om børn, vi lærte også hvem der var der for os og hvem vi troede var venner som svigtede. Men det gode opvejer på ingen måde det vi gik igennem.
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 392
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3880

Indlægaf Delfin » 5. maj 2016, 22:05

Det kan jeg simpelthen ikke gradbøje, men der har været mange af dem.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 5. maj 2016, 22:16

Da min far døde, i august 2014.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Gerbilwoman
Kort karma: 51
Likede indlæg: 490

Indlægaf Gerbilwoman » 5. maj 2016, 22:41

Da vi mistede vores lille dreng pga alt for tidlig fødsel i uge 23+1 - efter en lang periode med alvorlig sygdom hos mig, der endte med den operation som startede fødslen alt for tidligt :trist:
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2516
Kontakt:

Indlægaf Annione » 6. maj 2016, 00:43

Den dag jeg blev udstødt af Jehovas vidner.
Jeg var ret fattet. Tog hjem og ringede til alle mine venner og sagde farvel, hvorefter jeg slettede deres nummer (for ikke ved en fejl at komme til at ringe til dem).
Jeg havde 5 telefonnumre tilbage i min telefon. Bl.a. til mit arbejde samt 1 kollega. Det var det/de eneste jeg havde tilbage i mit liv, som efterfølgende ville tale med mig.

Faktisk var den dag bare starten på den værste periode i mit liv. Aldrig har jeg været så alene og ensom. Jeg kendte ingen. Mine tidligere venner ville ikke engang hilse på mig.
12
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 167
Likede indlæg: 892

Indlægaf Æble » 6. maj 2016, 06:39

Bliver ked af at læse alle de forfærdelige ting i har været ude for. Men også opløftet, for i kom igennem. Får mig til at tænke på om krise/sorg er et livsvilkår?

Da jeg var deprimeret som ung troede jeg bare at det var mig den var gal med. "alle andre" havde liv der kørte på skinner.

Har mistet bedsteforældre, og var ked af det, men det var ikke en krise.

Nu har jeg været gennem en krise som var værre en dengang jeg ikke ønskede at leve mere, og tænker om man kan slippe gennem livet uden krise?

Synes noget af det værste er ensomheden, det føles som om man er den eneste der rammes og "alle andre" bare er lykkelige. B
1
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Indlægaf Lismaens » 6. maj 2016, 06:55

.
Senest rettet af Lismaens 6. maj 2016, 10:43, rettet i alt 1 gang.
1
Mocca
Kort karma: 18
Likede indlæg: 374

Indlægaf Mocca » 6. maj 2016, 08:59

Der er to 'min værste dag'.

Første gang, da min søn kun var knap 1,5 år, og blev hasteindlagt med mistanke om tarmslyng. Han var overtræt, ked af det, og havde ondt.
Så lavede de to røntgenundersøgelser på han, hvor han fik sprøjtet kontrastvæske op bag i. Han var for lille til at man forklare ham, hvorfor han ikke måtte presse, og hvorfor der stod 4-5 mennesker omkring ham, og holdt ham fast og gjorde mærkelige ting med ham, imens han havde ondt.

De tilbød at jeg kunne vente udenfor, og en sygeplejeske i stedet for kunne holde hans arme fast.
Jeg valgte dog at være der, i håb om, at det ville gøre ham lidt tryg.
Så imens jeg forsøgte at gøre ham tryg, var jeg skrækslagen, og overbevist om, at han ville dø.

De var stadig ikke sikre på, at det var tármslyng efter to utydelige resultater, og ville lave undersøgelsen en 3. gang, for at være sikre. Det nægtede jeg dem.

Så de valgte at operere.
Jeg lå på sygehuset med ham i dagene efter, og de første 1,5 døgn snakkede han ikke til mig. Lå bare og kiggede skeptisk på mig.

Det var rigtig slemme dage...

Den anden 'værste dag', var den dag, jeg opdagede, at alt hvad jeg i 20 år havde bygget mit liv på at tillid, respekt, kærlighed, værdier og familieliv, var bygget på en løgn.
De næste par måneder efter væltede skeletterne ud af skabet. Hvergang jeg troede, at 'nu bliver det ikke værre', dukkede nyt op.
Overlevede på min humor...
Og nok på, at det hele ikke kom på en gang. Nåede lige hver gang at tro, at NU var alt fremme, og nu kunne jeg bearbejde og komme videre.
0
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 953

Indlægaf Evapeva » 6. maj 2016, 09:57

Var den dag, jeg fik konstateret en missed abortion i 13. uge. Mandag den 4. april 2011. Det var vores ønskebaby, som ikke blev til noget.

Selvom man allerede midt i situationen ved, at man såmænd nok skal få nogle børn en skønne dag, så er det alligevel næsten en blasfemisk tanke, mens man sørger over den første lille blyp.

Disclaimer: Siden da har vi fået to dejlige drenge, så denne historie endte godt - og det var vel sådan, vi kom igennem det. :)
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1833

Indlægaf Anilara » 6. maj 2016, 16:52

Den dag jeg fandt ud af min daværende kærestes sindssyge dobbeltliv. Det tog nogle måneder at komme til mig selv, og følelsen af at være både dum, naiv og at have spildt flere år af mit liv var decideret skrækkelig.
Jeg kom igennem det ved at fastholde kontakten med ham i noget tid - så jeg kunne få svar på noget af alt det jeg ikke forstod. Og så var det utrolig heldigt jeg samtidig gik på højskole, så jeg skulle forholde mig til andre mennesker frem for at lukke mig inde.

Normalt min far en dag dør, kan jeg ikke forestille mig en værre dag vil komme. Det bliver ubærligt, og det stikker i hjertet at læse om jer, der har mistet jeres fædre, da jeg så levende kan forestille mig hvor frygteligt det må føles.
0
computermus
Kort karma: 44
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 909

Indlægaf computermus » 7. maj 2016, 19:06

Den dag hvor jeg fik at vide at min mormor var død, var ret slem. Sikkert også meget set i lyset af at jeg på daværende tidspunkt kun var knapt 8 år.
Jeg var helt overbevist om at vi (min mor og jeg) skulle hjem og besøge min mormor som vi plejede at gøre ca. hver 14. dag. At min mor standsede ved den lille kirke der lå ca. 3 kilometer fra min mormors hus, tænkte jeg ikke over, for vi besøgte tit min morfars gravsted, når vi var hos min mormor.
Da vi går hen til min morfars gravsted, siger min mor noget i retningen af " Vi skal lige se til mormor" . Hvortil jeg får sagt " Jamen mormor er ikke her, hun er hjemme i huset" . Jeg havde også godt set at der lå mange blomster, men på en eller anden måde har jeg lukket af for det.
Hvor til min mor siger " Nej , skat , mormor ligger her ved siden af morfar". Og så brød min 8 årige lille verden fuldstændig sammen.
Flere år efter brød jeg mig absolut ikke om at komme på lige den kirkegård. Jeg ville gerne på ferie hos min mors gamle skoleveninde, som jeg havde været fra jeg var knapt 4 år, men at besøge min mormors gravsted, nej tak.
Det lyder sikkert underligt, men selvom det efterhånden ligger 36 år tilbage i tiden, så er der stadigvæk tidspunkter i mit liv hvor jeg savner min mormor. Der er også tidspunkter hvor jeg i en stille stund, siger til hende " Kan du se mormor, det går mig godt nu . Du var lidt bekymret for mit temperament, men det er der for det meste styr på".
4
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 24
Likede indlæg: 322

Indlægaf twinkle » 7. maj 2016, 19:36

Da jeg måtte tage alt for tidligt afsked med min far Langfredag i år, den 25. marts. Han var syg med både lungekræft og modermærkekræft, så prognoserne var aldrig gode. Men fuck, jeg troede vi havde mere tid.
Alt gik så godt, og så pludselig.. BUM. En tumor i maven på størrelse med en håndbold, som lægerne ikke ville røre med en ildtang.. Opdaget ved et tilfælde, fordi de ikke helt kunne se på scanningerne, hvad det var. Ikke en gang to uger efter, var han død. Det gik så hurtigt efter de tog ham af medicinen..

Det, at sidde ved siden af ham mens han trak vejret for sidste gang, var virkelig en surrealistisk oplevelse. Han var kun 55 år, jeg havde håbet på mindst 20 år mere.. Aller helst 30. Alle de oplevelser vi ikke nåede at få sammen..
Men han fik en værdig død, inden han blev alt for syg og dårlig. Han ville have hadet at være 100% plejekrævende.. og vi holdte bisættelsen, akkurat som han ville have den. Men fuck, fuck, fuck hvor jeg savner ham.
8
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 7. maj 2016, 20:29

Uden tvivl da min bror måtte overlevere mig nyheden om, at vores mor var død af kræft. Jeg var 11 år gammel, og en del af mig døde med hende den dag.
Mit sidste minde om min mor er, at hun ville give
Mig et kram, men jeg forlod hende og gik, fordi jeg var sur over hun skulle indlægges og at hun var syg af kræft. Det har jeg aldrig tilgivet mig selv.

Mange andre dårlige dage har fulgt efter den dag. Men det er den værste dag nogensinde.

Edit: Tak for de mange pæne kort. På et tidspunkt kan jeg måske tilgive mit 11-årige jeg. Sorg er bare en stor ting at skulle tackle i den alder. (hvilket jeg kan se mange andre desværre også har oplevet i denne tråd)
Senest rettet af No1 10. maj 2016, 13:44, rettet i alt 1 gang.
1

Tilbage til "Livets forhold"