Den værste dag i dit liv?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 35
Likede indlæg: 244

Re: Den værste dag i dit liv?

Indlægaf Prosperity74 » 8. maj 2016, 19:45

Set i bagklog skabens lys, var det da jeg blev gift med min eksmand. Magen til manipulerende og kontrollerende mand skal man lede længe efter :/
1
Brugeravatar
SoMaPe
Kort karma: 2
Likede indlæg: 55

Indlægaf SoMaPe » 8. maj 2016, 21:04

De ca. 16 måneder jeg var slemt depressiv.
Jeg husker heldigvis ikke ret meget, men jeg husker hvordan hver evig eneste dag var en kamp for at overleve. En kamp for ikke at hoppe ud foran den bus der kommer kørende forbi, for ikke at tage den store kniv i køkkenet og stikke mig selv ned.
Hver dag var en kamp og jeg husker hvordan det fra den ene dag til den anden virkede til at være slut med de dårlige tanker. Selvfølgelig er det ikke sket fra den ene dag til den anden, men det er sådan jeg husker det.
Jeg ved virkelig ikke hvordan det lykkedes mig ikke at skade mig selv, jeg var så ensom og så alene med mine tanker det første år at det nemmeste ville have været at smutte herfra.

Heldigvis gjorde jeg ikke nogen skade på mig selv og jeg er i dag en glad ung kvinde :)
3
Kinda Pissed About Not Being A Mermaid
Brugeravatar
Cordelia222
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Indlægaf Cordelia222 » 9. maj 2016, 14:14

Umiddelbart er der to, men har været igennem en del møg, så der kan sagtens være flere, men det er disse, jeg umiddelbart hæfter mig ved.
Den første var da min daværende kæreste valgte at slå op med mig ved at knalde en anden. Og arrangerede det sådan, at jeg tog dem i det. Narhat.
Den anden var da en tæt veninde valgte at afslutte vores mangeårige venskab skriftligt og uden advarsel. Det slog benene væk under mig og kostede nogle andre venskaber oveni. Det tog noget tid at komme ovenpå igen.
0
"Is a dream a lie if it don't come true, or is it something worse?"
At Disney, we mostly do happy endings... :devil:
Single and awesome! - Vil du ændre på singledelen? :genert:
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 9. maj 2016, 15:06

Da jeg gik fra min kæreste lige efter gymnasiet. Jeg var knust.

Jeg har vist ikke haft en virkelig forfærdelige oplevelse/"værste dag" i mit liv endnu.
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 9. maj 2016, 16:17

Da jeg som 20-årig besluttede for at gøre en ende på det hele. Det lykkedes selvsagt ikke og selv om jeg virkelig gerne ville have været min lorte psyke foruden, så førte det også til behandling og et meget bedre liv - det er jeg virkelig taknemmelig for.
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Faceless
Kort karma: 35
Likede indlæg: 371

Indlægaf Faceless » 10. maj 2016, 13:33

År 2000.
Min familie og jeg bliver kørt ned en sen aften, 14 dage før min 15 års fødselsdag. Min mor dør på stedet, min far er indlagt på intensiv i 6 mdr. før hans krop giver op over for de indre kvæstelser han pådrog sig. I den periode var det kun muligt at tale med ham i knap 1 uge, hvor han var ude af sin respirator.
Jeg selv er også alvorligt kvæstet og indlagt i 1 1/2 månedstid. Hos mig er det dog mest mit ansigt det er gået ud over, og jeg mister derfor mit ene øje.

År 2012.
Min lillebror har fået en hashpsykose to år tidligere og er blevet skizofren. Han skærer alle i familien/hans venner ud af sit liv pga. hans vrangforestillinger. Han kommer derfor bl.a. ikke til begravelsen da min farfar dør året før.
Samtidig kæmper jeg med stress på mit studie, og i USA bliver min nevø født 3 mdr. for tidligt og ligger i kuvøse.
Efter jeg kæmpede mig igennem 9 eksamener på knap en måned den sommer, bliver korthuset væltet totalt da min lillebror bliver fundet død i sin lejlighed, kun 23 år gammel. Han har ligget i omkring en måned før han blev fundet og jeg er den sidste i familien der var sammen med ham, før han også skar mig fra. Det var to dage før jul og vi tog afsked ved at jeg gav ham et kæmpe langt kram med følelsen af, at jeg ikke havde løst til at slippe ham igen. :trist:
Efter sommeren forsøgte jeg at forsætte mit studie, men alt sejlede omkring mig. Nytårsaften bryder jeg (endelig) fuldstændig sammen og melder mig ud af mit studie.
–Det har efterfølgende vist sig, at jeg har pådraget mig en hjerneskade, da jeg blev kørt ned på cykel i '11.

De to år skiller sig særligt ud for mig.
Hvad jeg har lært af det? . . . At leve med sorg . . .
. . . Jo, noget godt er der kommet ud af det. Vi er blevet meget tættere knyttet i familien - det er bare en forbandet måde vi er blevet det på.
1
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16 :lun:
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2103

Indlægaf Pjeps » 10. maj 2016, 14:30

Den dag sidste år da jeg fik af vide at min bedste ven havde taget sit eget liv.

Jeg tænker stadig på ham hver eneste dag.
1
:ninja:
AndreaPetrea
Kort karma: 2

Indlægaf AndreaPetrea » 10. maj 2016, 21:10

Da min farmor, som jeg var meget tæt knyttet til, under vores lørdagsmiddag fik noget galt i halsen. Ambulancen blev sendt til den forkerte by, og jeg stod så længe ude på gaden og tænkte, at hvis den bare kom nu... Eller nu. Mens min far kæmpede for at redde hende.

Det sværeste, jeg nogensinde har gjort, var at gå tilbage i huset og se min farfar, som elskede min farmor over alt på jorden, sidde og holde hendes hånd og sige farvel.

Til september er det fem år siden, og jeg tænker stadig på det noget nær hver dag. Efter et par år kunne jeg begynde at tænke på de gode minder, men det føles stadig som at få en mavepuster, når jeg tænker på dén aften.

Jeg lærte, at jeg ikke skal vente med at fortælle mennesker, jeg elsker, hvor meget de betyder for mig. Og så tænker jeg nogen gange, at hvis jeg kunne overleve dét, så kan jeg også klare andre svære ting.
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 43
Likede indlæg: 315

Indlægaf Zinde » 15. maj 2016, 19:52

Der er mange, og de allerfleste var i den periode, hvor vores nyfødte datter lå i to måneder og svævede mellem liv og død på Børneintensiv.

Jeg tror, den værste dag var den dag, hun fik kramper. Der var ellers endelig lidt lys forude efter en stor åben hjerteoperation og omfattende postoperative komplikationer. Men så fik hun kramper. Og både vi og lægerne håbede lidt, at det skyldtes meningitis, for det var bedre end alternativet - som var hjerneskade.

Men det var ikke meningitis. Og dén dag var vist den værste i mit liv.
En dag, hvor jeg måtte ringe til mine forældre og søskende og sige, at Helga havde voldsomme kramper, som de ikke kunne stoppe.
En dag, hvor overlægen fra børneneurologisk fortalte os om de forskellige årsager til slagtilfælde - hjerneblødning og blodpropper i hjernen - og derefter sagde "og jeres pige har desværre begge dele. Det gør mig ondt for jer"
En dag, hvor vores lille piges sygeplejerske græd med os.
En dag, hvor jeg lænede mig ind over min datters seng, kyssede hende og sagde til hende, at det var ok, hvis hun gav op nu. At vi var så stolte af hende, at hun havde kæmpet så længe og så tappert, og at det var ok, hvis hun ikke kunne mere.

Det var en lortedag...
0
Some people never meet their hero
I gave birth to mine
:lun:
Brugeravatar
Zinde

Indlægaf Zinde » 15. maj 2016, 19:57

Hov, jeg glemte at svare på de andre spørgsmål.

Jeg kom igennem det, fordi man ikke dør af det. Det var ikke nogen kraftanstrengelse eller andet beundringsværdigt, jeg var der bare. Jeg havde lyst til at stikke af, men det kunne jeg jo ikke. Så jeg blev der.

Og jeg har ikke fået noget positivt ud af den tid. En masse negativt, men intet godt.
0
I gave birth to mine
Fræksak
Kort karma: 44
Likede indlæg: 338

Indlægaf Fræksak » 15. maj 2016, 20:04

Det lyder som et mareridt, Zinde. Må man spørge, hvordan hun har det i dag?
0
Brugeravatar
Zinde

Indlægaf Zinde » 15. maj 2016, 20:07

Fræksak skrev:Det lyder som et mareridt, Zinde. Må man spørge, hvordan hun har det i dag?

Det var det også. Mareridt på mareridt.

Man må meget gerne spørge!
Det går fantastisk. Hun bliver 2 om en måned, og hun stortrives, tilsyneladende uden mén. Hun er et mirakel :lun:
38
I gave birth to mine
Fræksak
Kort karma: 44
Likede indlæg: 338

Indlægaf Fræksak » 15. maj 2016, 20:13

Zinde skrev:
Fræksak skrev:Det lyder som et mareridt, Zinde. Må man spørge, hvordan hun har det i dag?

Det går fantastisk. Hun bliver 2 om en måned, og hun stortrives, tilsyneladende uden mén. Hun er et mirakel :lun:

Åh, hvor pragtfuldt! Jeg forventede det værste ud fra din beskrivelse. Dejligt :love2: .
2
Brugeravatar
Zinde

Indlægaf Zinde » 15. maj 2016, 20:15

Fræksak skrev:
Zinde skrev:

Åh, hvor pragtfuldt! Jeg forventede det værste ud fra din beskrivelse. Dejligt :love2: .

:kys:
Vi forventede også det værste - over flere omgange. Hun var ved at dø fra os flere gange i den tid. Det er helt surrealistisk, at vi fik lov at beholde hende.
1
I gave birth to mine
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1857

Indlægaf Sangius » 15. maj 2016, 20:21

Trods dødsfald af tætte familiemedlemmer og ting i den dur, så må det være da jeg fik en spontan abort. Det var virkelig uventet, som lyn fra en klar himmel. Jeg var alene hjemme, det gjorde vanvittig ondt, og jeg var bange af h til.

Dødsfaldene var alle noget, jeg vidste ville ske, og de skete alle efter et langt sygdomsforløb. Så dagen hvor døden indtraf har altid været både enormt sorgfuld, men samtidig også det eneste der kunne få en ende på det. Hvis det giver mening.
0

Tilbage til "Livets forhold"