Hvad vil det sige at være ambitiøs? og er du ambitiøs?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad vil det sige at være ambitiøs? og er du ambitiøs?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 14. maj 2016, 11:42

Som flere andre opfatter jeg det også som at være en type der sætter sig nye mål hele tiden og forsøger at udvikle sig og måske stige i graderne.

Jeg har nok ikke selv været den ambitiøse type da jeg var yngre. Har arbejdet i en branche hvor man ikke steg i graderne medmindre man holdt sig i samme virksomhed i mange år. Og det gjorde jeg sjældent. Skiftede arbejdsplads temmelig ofte og flyttede en del.
Men nu hvor jeg har skiftet branche og er blevet ældre, kan jeg godt mærke at jeg er blevet mere ambitiøs. Både fordi muligheden i denne branche måske er større, men også fordi jeg rent faktisk elsker mit job.
Jeg bliver irriteret når andre forsøger at overtage mine opgaver eller hvis jeg holder fri på et tidspunkt hvor man har gang i vigtige projekter. Tanken om at andre skulle møve sig ind på mit område gør mig som sagt irriteret.

Jeg har helt klart ambitioner om at få mere ansvar og blive udfordret på flere forskellige områder. Jeg suger erfaringerne til mig og vurderer hele tiden om min arbejdsplads bliver ved med at leve op til de mål om udvikling som jeg har.
0

Tilbage til "Livets forhold"