Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Re: Hvad stiller jeg op? (umulig tømmer)

Indlægaf IrmaPigen » 19. maj 2016, 18:34

Smiling_Goat skrev:
Faceless skrev:
JoyNips skrev:
Daine skrev:Man kan altid kontakte Forbrugerhotlinen på 70131330.

Med hensyn til betalingen, så giver det efter min mening ikke voldsomt meget mening at tilbageholde den. Der vil jo aldrig være tale om, at udskiftningen af vinduer skal ske gratis. Der er indgået en aftale om en pris for udskiftning af vinduer til lydtætte vinduer. Det er den pris, der skal betales.

At de ikke lever op til det aftalte ændrer ikke på, at der skal betales for ydelsen. Den skal bare udbedres uden omkostninger for forbrugeren.

Men det er netop dét jeg ikke stoler på vil ske. Det har de jo allerede bevidst én gang. Og hvis jeg giver dem pengene, har jeg ikke længere nogle kort på hånden, da jeg jo netop ikke har nogle papir på at det skal være eller er lydtætte vinduer.
Jeg mener tilstadighed ikke at de har udført det arbejde jeg bestilte hos dem, erko vil jeg ikke betale.

Problemet er, at de har stærkere beviser for deres sag, end du har. De har en faktura, som de kan sende ind til inkasso, og det gør de, hvis du ikke betaler. Inkasso er græsk-katolsk ift. om tømreren har lavet sit arbejde korrekt, de skal bare inddrive pengene.

Det er en god ide at få noget rådgivning, før du betaler, men jeg tror godt, du kan regne med at skulle slippe pengene, før du kan indlede en klagesag - om ikke andet så for at spare bøvlet med inkasso.

Du kan da ikke bare sende til inkasso, hvis der er indsigelse. Og her kan vel meget vel være tale om et konneks modkrav.
.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 19. maj 2016, 18:59

IrmaPigen skrev:
Smiling_Goat skrev:
Faceless skrev:
JoyNips skrev:
Daine skrev:Man kan altid kontakte Forbrugerhotlinen på 70131330.

Med hensyn til betalingen, så giver det efter min mening ikke voldsomt meget mening at tilbageholde den. Der vil jo aldrig være tale om, at udskiftningen af vinduer skal ske gratis. Der er indgået en aftale om en pris for udskiftning af vinduer til lydtætte vinduer. Det er den pris, der skal betales.

At de ikke lever op til det aftalte ændrer ikke på, at der skal betales for ydelsen. Den skal bare udbedres uden omkostninger for forbrugeren.

Men det er netop dét jeg ikke stoler på vil ske. Det har de jo allerede bevidst én gang. Og hvis jeg giver dem pengene, har jeg ikke længere nogle kort på hånden, da jeg jo netop ikke har nogle papir på at det skal være eller er lydtætte vinduer.
Jeg mener tilstadighed ikke at de har udført det arbejde jeg bestilte hos dem, erko vil jeg ikke betale.

Problemet er, at de har stærkere beviser for deres sag, end du har. De har en faktura, som de kan sende ind til inkasso, og det gør de, hvis du ikke betaler. Inkasso er græsk-katolsk ift. om tømreren har lavet sit arbejde korrekt, de skal bare inddrive pengene.

Det er en god ide at få noget rådgivning, før du betaler, men jeg tror godt, du kan regne med at skulle slippe pengene, før du kan indlede en klagesag - om ikke andet så for at spare bøvlet med inkasso.

Du kan da ikke bare sende til inkasso, hvis der er indsigelse. Og her kan vel meget vel være tale om et konneks modkrav.
.

Okay okay, efter to tilbagemeldinger om, at jeg er fejlinformeret, skal jeg nok erkende, at jeg måske havde misforstået reglerne. Jeg troede, virksomheden kunne sende til inkasso uagtet købers indvendinger - jeg er faktisk rigtig glad for at blive rettet i den vildfarelse :)
2
Brugeravatar
Lady Murtagh
Kort karma: 1
Geografisk sted: Varde
Likede indlæg: 21

Indlægaf Lady Murtagh » 19. maj 2016, 21:47

Faceless skrev:Lille update:

Jeg var inde hos gratis retshjælp i går, for at snakke med dem om, hvordan jeg skulle håndtere sagen. Jeg fik at vide at jeg skulle skrive en mail, med en frist for hvornår jeg senest skal have papirerne.

Dette har jeg gjort med beskeden om, at hvis jeg ikke havde modtaget dem, vil jeg gå til Byggeriets Ankenævn. Og lo and behold, manden har ren faktisk svaret! Han har også forsøgt at ringe, men det har jeg ikke opdaget — men derudover ønsker jeg at have det hele på skrift fra nu af.

Hans svar på min mail . . .
"Hvornår har du forespurgt på dokumentation ?"

:skeptisk: :rulle: :stoned: Jeg skal sgu da have dokumentation på de vinduer uanset hvad, Preben!

Så, der er sagen så nu.

Hold da magle han er op af bakke :rulle:
1
HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 236

Indlægaf HerErJeg » 20. maj 2016, 04:47

Jeg er ikke så sikker på at det er glasset det er galt med. Hvis vinduet ikke lukker ordentligt tæt eller gummiet er for ringe, så kommer der bunker af støj ind langs kanten. Hvordan er vinduerne fuget udvendigt og indvendigt?

I bunden af termoruden i kantlidsten står en lang talrække som kan fortælle om glastykkelser, glasafstand, u-værdi mm.
Måske du kan lave et lille afskrift af den her?
0

Tilbage til "Livets forhold"