Forståelse for psykisk syge?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Re: Forståelse for psykisk syge?

Indlægaf Mani » 10. maj 2016, 19:21

Jeg ved hvor lidt jeg forstod om psykisk sygdom før jeg selv fik en diagnose - og min mor er psykisk syg. Der er stadig adskillige psykiske sygdomme jeg har svært ved at begribe - ikke af uvilje, men fordi det er svært at forstå.
4
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 10. maj 2016, 19:22

gnostic skrev:Jeg overvejer at forlade tråden.
Jeg får det skidt af det.

Det så jeg ikke. Pas på dig selv.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 2995

Indlægaf vibbsen » 10. maj 2016, 22:29

gnostic skrev:Jeg overvejer at forlade tråden.
Jeg får det skidt af det.

Det vil måske være en god ide. Hvis du får det skidt af en tråd som du selv har valgt at starte, så er det smarteste måske at trække dig....Jeg oplever dig som et meget sårbart menneske som har svært ved at deale med at folk ikke ser tingene fra dit perspektiv. Og så er et debatforum måske ikke det smarteste sted at være.....
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 625

Indlægaf Sevii » 11. maj 2016, 05:17

Nu når jeg selv har kæmpet med depression og angst, så har jeg oplevet delte meninger, men jeg har altid betragtet det som uvidenhed, eller mennesker der bare ikke har nogen indlevelse. Og jeg er ret sikker på, at det er sandt. Jeg kan ikke se hvad man skulle have ud af at være ond for ondskabens skyld. Det andet giver mere mening for mig, fordi folk er bare generelt totalt uvidende om psykisk sygdomme. Men altså, måske er det tilfældet, men jeg tror ikke det er de fleste. Håber jeg da :)
0
:banan: :banan:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2860

Indlægaf JoyNips » 11. maj 2016, 05:27

Nu tager vi den for prins Knud: nej, 90 % af verdensbefolkningen hader ikke psykisk syge/handicappede/samfundets nederste lag/indsæt selv tilfældig gruppe og nej, det er heller ikke hele verdens livsmission at mobbe omtalte grupper, ligesom 90 % af verdensbefolkningen ikke ønsker at aflive omtalte grupper. Nu kan du fandme ikke oprette flere tråde om det samme mere.
5
Brugeravatar
HansPeter
Kort karma: 1
Likede indlæg: 1

Indlægaf HansPeter » 11. maj 2016, 09:50

*øgenavn slettet af moderator* det Passer jo ik at alle er efter psykiske syge !!!!! hold Op med det pjat *øgenavn fjernet af moderator* !
0
Vil Heller være sammen med min beste ven Torben og min goe ven Casper end være her inde for, det er ik arto!!!

det er ik mig på Profil Billed men jeg valgte billedet fordi ham manden på Billedet, også hedder Rasmus Carlsen.
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 188

Indlægaf gnostic » 11. maj 2016, 12:21

HansPeter skrev:*øgenavn slettet af moderator* det Passer jo ik at alle er efter psykiske syge !!!!! hold Op med det pjat *øgenavn fjernet af moderator* !

Mit brugernavn er "gnostic", ikke noget somhelst andet, tak.
1
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2860

Indlægaf JoyNips » 11. maj 2016, 12:47

Kunne man overveje at slette øgenavnet begge steder i indlægget...?
2
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 11. maj 2016, 13:02

Jeg forstår ikke hvad du får ud af disse tråde, gnostic?
2
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
gnostic

Indlægaf gnostic » 11. maj 2016, 13:18

Sjo skrev:Jeg forstår ikke hvad du får ud af disse tråde, gnostic?

Jeg får intet ud af dem. Men jeg tror hver gang, at jeg får noget positivt ud af dem. Min fejl.
0
Sjo

Indlægaf Sjo » 11. maj 2016, 13:29

gnostic skrev:

Jeg får intet ud af dem. Men jeg tror hver gang, at jeg får noget positivt ud af dem. Min fejl.

Men kan du virkelig ikke selv se hvorfor, du ikke får noget positivt ud af dem? Du anerkender ikke svar, der strider mod din egen overbevisning og trækker dig, fordi du bliver ked af det.
2
gnostic

Indlægaf gnostic » 11. maj 2016, 13:42

Sjo skrev:
gnostic skrev:

Men kan du virkelig ikke selv se hvorfor, du ikke får noget positivt ud af dem? Du anerkender ikke svar, der strider mod din egen overbevisning og trækker dig, fordi du bliver ked af det.

Mit problem er, at jeg gentager samme fejl om igen. Det gør jeg i rigtig mange situationer.
Jeg kan godt tage ved lære af mine fejl, men det afholder mig ikke fra at prøve igen, i den fulde overbevisning at en lille detalje kan gøre hele udslaget mellem fiasko og succes.
0
Sjo

Indlægaf Sjo » 11. maj 2016, 13:47

gnostic skrev:
Sjo skrev:
gnostic skrev:

Mit problem er, at jeg gentager samme fejl om igen. Det gør jeg i rigtig mange situationer.
Jeg kan godt tage ved lære af mine fejl, men det afholder mig ikke fra at prøve igen, i den fulde overbevisning at en lille detalje kan gøre hele udslaget mellem fiasko og succes.

Og det forstår jeg godt, sådan er det jo, når man brænder for noget og gerne vil slå sin pointe fast, det duer bare ikke, når du i den grad påvirkes emotionelt af det jo.
0
Guldfuglen
Kort karma: 14
Likede indlæg: 193

Indlægaf Guldfuglen » 11. maj 2016, 20:20

Ej, prøv lige at høre her. Man kan sagtens få en hel masse viden gennem diverse oplysningskampagner, men det betyder ikke at man opnår en dybere forståelse for emnet.

Jeg tror de færreste mennesker forstår hvor invaliderende psykisk sygdom kan være, med mindre man har haft det tæt inde på livet. At dét så er skide ærgerligt, kan vi godt blive enige om.

Jeg synes godt nok, det er trist, at du ser mennesker som onde på den måde.
4
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 12. maj 2016, 00:49

Er fuld enig med Vibssen.. Dette er jo en debatside. Man skal kunne klare andre har en anden holdning end en selv. Det er jo det der netop skaber debat.

Jeg tror bestemt ikke at 90 % er onde. 10 % af befolkningen er psykisk syge, det vil sige alle dem der ikke er psykisk syge er onde... Nej det er de ikke. Det er jo også dine nærmeste venner, familie osv der ville være onde. Samt næsten alle andre. Jeg er selv psykisk syg og tror bestemt ikke på det medmindre der fremlægges beviser for det. Der er rigtig mange der er søde mod psykisk syge. Mange dem der ikke er, er simpelthen uvidende om psykisk sygdom. Hvilke konskvenser det har og hvad det gør ved en. De stigmatiserer ofte og det er også i den befolkningsgrubbe tabu opstår, fordi de er uvidende, og tror på nogle ting de får fortalt er rigtige. Det betyder ikke at disse mennesker er onde eller kan lide det. Der findes onde mennesker i denne verden, og for mange af dem, men de udgør stadig kun en lille procentdel fordi der er så mange mennesker på denne jord der faktisk ikke er onde...

Jeg er selv blevet mobbet gennem min skolegang, men tror ikke folk er disideret onde. Deres handlinger kan være onde, fordi de prøver at få blikket væk fra dem selv og over på andre. Dette gør dog intet sted deres handlinger ok, fordi det de gør er forkerte fordi det gør ondt og skade på dem det går ud over. Men det betyder ikke at personerne som udgangspunkt kun er onde. Jeg har også lært at nogle af dem der har mobbet har haft det rigtig skidt, og været magtesløse, men at de fakisk inderst inde er gode og rare mennesker. Igen det er stadig forkert det de har gjort, men de er stadig ikke onde...
1
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Tilbage til "Livets forhold"