Forståelse for psykisk syge?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
HansPeter
Kort karma: 1
Likede indlæg: 1

Re: Forståelse for psykisk syge?

Indlægaf HansPeter » 11. maj 2016, 09:50

*øgenavn slettet af moderator* det Passer jo ik at alle er efter psykiske syge !!!!! hold Op med det pjat *øgenavn fjernet af moderator* !
0
Vil Heller være sammen med min beste ven Torben og min goe ven Casper end være her inde for, det er ik arto!!!

det er ik mig på Profil Billed men jeg valgte billedet fordi ham manden på Billedet, også hedder Rasmus Carlsen.
gnostic
Midlertidigt bortvist
Kort karma: 128
Likede indlæg: 371

Indlægaf gnostic » 11. maj 2016, 12:21

HansPeter skrev:*øgenavn slettet af moderator* det Passer jo ik at alle er efter psykiske syge !!!!! hold Op med det pjat *øgenavn fjernet af moderator* !

Mit brugernavn er "gnostic", ikke noget somhelst andet, tak.
1
JoyNips
Kort karma: 407
Likede indlæg: 6262

Indlægaf JoyNips » 11. maj 2016, 12:47

Kunne man overveje at slette øgenavnet begge steder i indlægget...?
2
Sjo
Kort karma: 63
Likede indlæg: 1010

Indlægaf Sjo » 11. maj 2016, 13:02

Jeg forstår ikke hvad du får ud af disse tråde, gnostic?
2
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
gnostic
Midlertidigt bortvist

Indlægaf gnostic » 11. maj 2016, 13:18

Sjo skrev:Jeg forstår ikke hvad du får ud af disse tråde, gnostic?

Jeg får intet ud af dem. Men jeg tror hver gang, at jeg får noget positivt ud af dem. Min fejl.
0
Sjo

Indlægaf Sjo » 11. maj 2016, 13:29

gnostic skrev:

Jeg får intet ud af dem. Men jeg tror hver gang, at jeg får noget positivt ud af dem. Min fejl.

Men kan du virkelig ikke selv se hvorfor, du ikke får noget positivt ud af dem? Du anerkender ikke svar, der strider mod din egen overbevisning og trækker dig, fordi du bliver ked af det.
2
gnostic
Midlertidigt bortvist

Indlægaf gnostic » 11. maj 2016, 13:42

Sjo skrev:
gnostic skrev:

Men kan du virkelig ikke selv se hvorfor, du ikke får noget positivt ud af dem? Du anerkender ikke svar, der strider mod din egen overbevisning og trækker dig, fordi du bliver ked af det.

Mit problem er, at jeg gentager samme fejl om igen. Det gør jeg i rigtig mange situationer.
Jeg kan godt tage ved lære af mine fejl, men det afholder mig ikke fra at prøve igen, i den fulde overbevisning at en lille detalje kan gøre hele udslaget mellem fiasko og succes.
0
Sjo

Indlægaf Sjo » 11. maj 2016, 13:47

gnostic skrev:
Sjo skrev:
gnostic skrev:

Mit problem er, at jeg gentager samme fejl om igen. Det gør jeg i rigtig mange situationer.
Jeg kan godt tage ved lære af mine fejl, men det afholder mig ikke fra at prøve igen, i den fulde overbevisning at en lille detalje kan gøre hele udslaget mellem fiasko og succes.

Og det forstår jeg godt, sådan er det jo, når man brænder for noget og gerne vil slå sin pointe fast, det duer bare ikke, når du i den grad påvirkes emotionelt af det jo.
0
Guldfuglen
Kort karma: 24
Likede indlæg: 339

Indlægaf Guldfuglen » 11. maj 2016, 20:20

Ej, prøv lige at høre her. Man kan sagtens få en hel masse viden gennem diverse oplysningskampagner, men det betyder ikke at man opnår en dybere forståelse for emnet.

Jeg tror de færreste mennesker forstår hvor invaliderende psykisk sygdom kan være, med mindre man har haft det tæt inde på livet. At dét så er skide ærgerligt, kan vi godt blive enige om.

Jeg synes godt nok, det er trist, at du ser mennesker som onde på den måde.
4
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 43
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 341

Indlægaf Hurrze » 12. maj 2016, 00:49

Er fuld enig med Vibssen.. Dette er jo en debatside. Man skal kunne klare andre har en anden holdning end en selv. Det er jo det der netop skaber debat.

Jeg tror bestemt ikke at 90 % er onde. 10 % af befolkningen er psykisk syge, det vil sige alle dem der ikke er psykisk syge er onde... Nej det er de ikke. Det er jo også dine nærmeste venner, familie osv der ville være onde. Samt næsten alle andre. Jeg er selv psykisk syg og tror bestemt ikke på det medmindre der fremlægges beviser for det. Der er rigtig mange der er søde mod psykisk syge. Mange dem der ikke er, er simpelthen uvidende om psykisk sygdom. Hvilke konskvenser det har og hvad det gør ved en. De stigmatiserer ofte og det er også i den befolkningsgrubbe tabu opstår, fordi de er uvidende, og tror på nogle ting de får fortalt er rigtige. Det betyder ikke at disse mennesker er onde eller kan lide det. Der findes onde mennesker i denne verden, og for mange af dem, men de udgør stadig kun en lille procentdel fordi der er så mange mennesker på denne jord der faktisk ikke er onde...

Jeg er selv blevet mobbet gennem min skolegang, men tror ikke folk er disideret onde. Deres handlinger kan være onde, fordi de prøver at få blikket væk fra dem selv og over på andre. Dette gør dog intet sted deres handlinger ok, fordi det de gør er forkerte fordi det gør ondt og skade på dem det går ud over. Men det betyder ikke at personerne som udgangspunkt kun er onde. Jeg har også lært at nogle af dem der har mobbet har haft det rigtig skidt, og været magtesløse, men at de fakisk inderst inde er gode og rare mennesker. Igen det er stadig forkert det de har gjort, men de er stadig ikke onde...
1
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
gnostic
Midlertidigt bortvist

Indlægaf gnostic » 21. maj 2016, 16:30

Hvis det her ikke er udtryk for decideret ondskab, så ved jeg snart ikke!

http://www.avisen.dk/la-kandidat-til-en ... 87632.aspx

Hun har været syg i to år af blandt andet slidgigt, fibromyalgi og har en borderline diagnose. Hendes forældre var narkomaner, og hun har psykiske skader på grund af omsorgssvigt.

- Du kan godt høre, at det du siger, det lugter lidt af ansvarsfralæggelse? ”Det er ikke min skyld. Det er samfundets. Det er mine forældres, det er sygdommens skyld. Det er ikke min egen skyld.”

Hold da kæft hvor var det ondskabsfuldt sagt!

Hvis det vitterligt er sådan det er, at man ikke kan gøre for sin egen situation, så hjælper det ikke, at man får at vide at man bare skal tage sig sammen og "lade være med at skyde skylden over på sygdommen"!

Det er virkelig, VIRKELIG ondt det her!

A: "Jeg har ondt i hovedet! HJÆLP!"

B: Hold op med at beklage dig og kom igang!

A: "Jamen du kastede en sten i hovedet på mig!"

B: Ja, men derfor behøver du da ikke at beklage dig over hovedpine, vel? Stop dog det klynkeri, og lad være med at beklage dig over at få en sten i hovedet!
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 488
Likede indlæg: 6106

Indlægaf vibbsen » 21. maj 2016, 18:40

gnostic skrev:Hvis det her ikke er udtryk for decideret ondskab, så ved jeg snart ikke!

Hun har været syg i to år af blandt andet slidgigt, fibromyalgi og har en borderline diagnose. Hendes forældre var narkomaner, og hun har psykiske skader på grund af omsorgssvigt.

- Du kan godt høre, at det du siger, det lugter lidt af ansvarsfralæggelse? ”Det er ikke min skyld. Det er samfundets. Det er mine forældres, det er sygdommens skyld. Det er ikke min egen skyld.”

Hvis det vitterligt er sådan det er, at man ikke kan gøre for sin egen situation, så hjælper det ikke, at man får at vide at man bare skal tage sig sammen og "lade være med at skyde skylden over på sygdommen"!

B: Ja, men derfor behøver du da ikke at beklage dig over hovedpine, vel? Stop dog det klynkeri, og lad være med at beklage dig over at få en sten i hovedet!

Hvor kommer stenen ind i billedet ????

Når forandringens vinde blæser er der nogen der bygger læhegn (Eller kontakter EB og får dem til at trykke deres tudehistorie) og nogen der bygger vindmøller.....Åbenbart så har Kenneth Nielsen fået nok af at høre på Lines jammer og prøver at gøre hende opmærksom på at hun jo kunne prøve at bygge vindmøller istedet for at sidde og forvente at nogen leverer et læhegn til hende....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
gnostic
Midlertidigt bortvist

Indlægaf gnostic » 21. maj 2016, 19:18

vibbsen skrev:
gnostic skrev:Hvis det her ikke er udtryk for decideret ondskab, så ved jeg snart ikke!

Hvor kommer stenen ind i billedet ????

Når forandringens vinde blæser er der nogen der bygger læhegn (Eller kontakter EB og får dem til at trykke deres tudehistorie) og nogen der bygger vindmøller.....Åbenbart så har Kenneth Nielsen fået nok af at høre på Lines jammer og prøver at gøre hende opmærksom på at hun jo kunne prøve at bygge vindmøller istedet for at sidde og forvente at nogen leverer et læhegn til hende....

Og hvad hvis man ikke er i stand til at bygge vindmøller pga. sygdom?

Analogien med stenen var for at vise, at B er skyld i A's hovedpine. Ligesom Liberal Alliance er skyld i mennesker på offentlig forsørgelse er udsat for had og umenneskelig behandling.
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 162
Likede indlæg: 2108

Indlægaf dykkersild » 21. maj 2016, 19:41

Gnostic - nu skal du altså stoppe, logge af og lade være med at lave tråde du fortryder og dermed sletter.

Slut med at trække gamle tråde frem - du ved, at du får det dårligt så stop før det går galt.
0

Tilbage til "Livets forhold"