Hyggelig fyr ...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6822

Hyggelig fyr ...

Indlægaf Wizzze » 28. aug 2015, 11:31

Hvordan kan sådan en mand få lov at fortsætte så længe med sådan en adfærd :forvirret:

"Den første kvinde, som han var kærester med, blev udsat for voldtægt flere gange om ugen og blev blandt andet hevet i håret og sparket ned ad trapperne i opgangen til deres Aalborg-lejlighed.

I 2005 fik manden en ny kæreste, som han er tiltalt for at have voldtaget flere gange ugentligt og til tider dagligt og udsatte hende for grov vold frem til år 2010.

Blandt andet tvang han hende ifølge anklagen til at tage omkring 20 piller, hvorefter han bagbandt hende, stak en sprøjte med ukendt indhold i låret på hende og sagde: "Det er slangegift" og "nu får du det, nu dør du", eller lignende.

Senere tvang han hende med ud til en øde lade i Ebeltoft, hvor han viste hende et reb og en pistol og gav hende valget mellem at hænge sig eller skyde sig. Derefter lagde han løkken om halsen på hende.

Han er også tiltalt for at have slået flere tænder løse på en tredje kvinde og trukket en af dem ud med en tang. Han hældte også ætsende væske i kvindens underliv, hvilket gav hende varige mén.

I starten af 2014 tatoverede han hendes skamben efter at have bedøvet hende.

Han har ifølge tiltalen også voldtaget og truet sin kvindelige nabo på livet."
http://jyllands-posten.dk/indland/polit ... i-%C3%A5r/

:tie: :8: :ad!: :shock: :trist: :puke: :cuss: :evil:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3347

Re: Hyggelig fyr ...

Indlægaf Hunkat » 28. aug 2015, 11:35

Det er sjældent jeg går ind for dødstraf men jeg er klar til at gøre en undtagelse.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9728

Indlægaf kidkomb » 28. aug 2015, 11:51

Det er også et af de få tilfælde, hvor jeg tænker; "så afliv ham dog". Han har formentlig så ondt i livet og han bliver nok aldrig normal eller sikker at lukke ud igen. Så er det altså mere humant, at aflive ham. Bedre for ham, bedre for kvinderne, bedre for samfundet. (Shhhh, vi snakker ikke om retssikkerhed :blush:)
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10340

Indlægaf icelady » 28. aug 2015, 11:52

Frygten for, hvad andre mennesker kan påføre en af fysisk og psykisk smerte er en utrolig vægtig grund til at folk ikke siger noget.

Edit: Den lange forklaring kan være at hvis man render ind i en sådan type og måske ikke har det største selvværd er det desværre for nemt for en type som ham at fange en i sit spin. Og jo mere man oplever, jo mere nedbrudt bliver man. Og til sidst ender du med "jeg ved trods alt hvad jeg har men ikke hvad jeg kan få"-tankegangen, som er en dræbende tankegang.

Og som eks til en sådan type, ja så er man ikke den, der træder frem først og anklager ham for noget. Nej, så vil man helst glemme han nogensinde har eksisteret og derfor anmelder man ikke.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6822

Indlægaf Wizzze » 28. aug 2015, 12:00

icelady skrev:Frygten for, hvad andre mennesker kan påføre en af fysisk og psykisk smerte er en utrolig vægtig grund til at folk ikke siger noget.

Det er nok sådan noget :gruble: Men det han allerede har gjort er jo så frygteligt, at det vel nærmest ikke kan blive værre :tie: Så man kan forundres over han ikke er blevet anmeldt og burret inde for lang tid siden. Men det er jo nok skidenemt at sige, på sikker afstand og med sit på det tørre, men meget mere svært i praksis, når man er underkuet, radbrækket og psykisk terroriseret :whine:

Men ja, det er når man læser sådan noget her, at de mest basale middelalderlige lyster kommer op i en. Jeg har en fantasi om at slippe Ado løs med en hækkesaks, ved ikke hvorfor lige Ado, men jeg har en teori om at det ville blive ekstra smertefuldt :devil:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1986

Indlægaf lillebjoern » 28. aug 2015, 12:10

Shit, hvor er det uhyggeligt at sådan noget sker. Jeg var sikker på, inden jeg læste artiklen, at det var noget der foregik ude i den store, vide verden, men i lillebitte Danmark? :(

Og hvor er det dog frygteligt for de ofre. Det må være så evigt frygteligt at leve i konstant frygt og (virkelig voldsom) smerte, og ikke kunne sige det til nogen.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 28. aug 2015, 12:30

Det er så rædselsfuldt.

Jeg giver gerne et bidrag, så vi kan købe en øde klippe-ø, hvor han kan placeres.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5925

Indlægaf Dikus » 28. aug 2015, 17:39

Men bortset fra det ætsede underliv og skambenet, er det vel bare vold? Og meget normalt, det ikke anmeldes? Og de mere outrerede ting er sket for nyligt?

Og misforstå mig ikke. Jeg mener ikke, almindelig vold mod kvinder er bare. Men føler ikke et behov for at romantisere almindelig vold mod kvinder ved at udråbe dette til at være ekstra slemt.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10282

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. aug 2015, 22:23

Jeg gætter på, at det bl.a. har kunne lade sig gøre, fordi manden har bevæget sig i samme miljø. Om det så har skyldtes, at han selv befinder sig samme sted eller bevidst er gået efter ressourcesvage kvinder.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 29. aug 2015, 04:38

DetSorteCirkus skrev:Jeg gætter på, at det bl.a. har kunne lade sig gøre, fordi manden har bevæget sig i samme miljø. Om det så har skyldtes, at han selv befinder sig samme sted eller bevidst er gået efter ressourcesvage kvinder.

Nu har jeg sovet på dit indlæg. Og jeg kan mærke, jeg har svært ved at slippe det.

Mener du virkeligt det? At det kun er ressourcesvage kvinder, der udsættes for vold?
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. aug 2015, 07:39

Dikus skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg gætter på, at det bl.a. har kunne lade sig gøre, fordi manden har bevæget sig i samme miljø. Om det så har skyldtes, at han selv befinder sig samme sted eller bevidst er gået efter ressourcesvage kvinder.

Nu har jeg sovet på dit indlæg. Og jeg kan mærke, jeg har svært ved at slippe det.

Mener du virkeligt det? At det kun er ressourcesvage kvinder, der udsættes for vold?

Ja, for ressourcer har ikke kun noget med social status, økonomi, osv. at gøre, og ressourcesvag er ikke et skældsord for mig. Det er ikke det synonym for "taber", som jeg godt ved, at nogen desværre bruger det som.
Når et menneske i en længere periode lever med at blive behandlet så forfærdeligt som beskrevet, og her lægger jeg netop vægt på kontinuiteten, for alle kan selvfølgelig være uheldige at ende kortvarigt sammen med en idiot, der viser sig at være voldelig, vil jeg mene, at en del af årsagen skal findes i offerets vilkår og psykiske råderum. Er man ikke i stand til at fjerne sig fra vold, fx. fordi man overfor sig selv taler den ned eller ikke har netværket til at turde komme væk fra en voldelig partner (måske føles det, som om han er alt, man har), er det, fordi der mangler en form for ressourcer til at reagere på situationen.

Jeg vil mene, at der i alle samfundslag findes miljøer og kredse, hvor vold finder sted, og hvor såvel udøver som offer på et eller andet plan er skadede. Det kan være forklaringen på, at manden har kunne finde en så lang række af partnere at mishandle uden at blive anmeldt, men det kan også skyldes, at han er "god" til at spotte udsatte kvinder på tværs af samfundsskel.
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 29. aug 2015, 08:50

Jeg tror, du overser de mange scenarier, hvor svagheden kommer som del af forholdet. Langsomt og snigende.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. aug 2015, 08:58

Dikus skrev:Jeg tror, du overser de mange scenarier, hvor svagheden kommer som del af forholdet. Langsomt og snigende.

Selvfølgelig kan nedbrydningen af ressourcer ske i selve forholdet. Det ændrer dog ikke ved, at jeg i dette tilfælde vil mene, at en væsentlig del af årsagen til, at en så afstumpet mand kan undgå at blive anmeldt så mange gange, skal findes i allerede eksisterende faktorer i i hvert fald nogle af ofrenes liv.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 29. aug 2015, 09:08

Ikke at det sikkert ikke er rigtigt at han har gjort det. Forfærdeligt nok. Men han ER altså kun tiltalt pt. Ikke dømt. Jeg tror vi alle kan huske sager hvor folk er blevet hængt ud inden de er dømt og det så har vist sig at der intet var i det. Så mon ikke man skulle afvente retssagen før høtyvene blev fundet frem?
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. aug 2015, 09:24

Ninjawho skrev:Jeg er virkelig chokeret over den sag. Det er simpelthen så trist.

Ifølge TV2Nord er en kvinde medtiltalt. Det forstår jeg ikke, hvorfor det ikke er omtalt andre steder

"Den 44-årige er sammen med en medtiltalt kvinde, som han også havde et forhold til, tiltalt i hele 53 forhold der strækker sig fra de omtalte voldtægter over trusler til røveri, tyveri og færdselsovertrædelser".

http://www.tv2nord.dk/artikel/358444:11 ... ge-om-ugen

At han, formodentlig, for nej, han er jo ikke dømt endnu, har stået bag så mange forhold, der til sammen danner et billede af en diplomatisk sagt speciel type, bestyrker mig helt klart i, at ofrenes generelle vilkår har været medvirkende til, at han først bliver tiltalt nu.
0
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Forhold og sex"