Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf thomassneum » 18. maj 2016, 07:32

Precaseptica skrev:
thomassneum skrev:
Precaseptica skrev:Islam bliver kaldt fredens religion. Jeg tror du mener noget andet. Islam tillader så absolut vold imod fredelige og at røve folk. Det siger bogen og forfatteren bag religionen så det siger derfor sig selv.

Jeg er som sagt ikke helt inde i sagen. Det er ganske muligt at det blot er nogle lokale bøller som politiet har styr på. Det kan dog også være noget politiet så absolut skal sige, for at dæmpe på "islamofobien". Det lod ikke til at værtshusejerne havde indtryk af at politiet var på sagen.

Islam kaldes jo fredens relligion.. så nej jeg mener ikke noget andet.

Ja, det er lokale bøller, men politiet har ikke nødvendigvis "styr" på dem.
De her bøller er let påvirkelige drenge, som søger status igennem de her gernninger. Ligesom drenge som bliver prospects for HA osv. - Her bliver Islam så bare misbrugt, og godskrevet som undskyldning for at være kriminel.

Det er den profil som alle med kendskab til de her sager, tager som udgangspunkt. Jeg ser ingen grund til at mistro, eller pålægge politiet motiver.

Islam er på ingen måde fredens religion. Det er det tætteste vi har på krigens religion i år 2016. Men det er rigtigt at muslimer og sympatisører kalder det fredens religion.

Det er muligt at de blot er bøller der bare bruger en undskyldning. Men islam ikke blot tillader men påbyder den form for adfærd værtshusejerne blev udsat for. Det er lodret løgn at sige islam ikke tillader vold med fredelige. Både koranen og haditherne ansporer direkte til at det er muslimernes opgave at tage del i domsuddelelsen over de vantro.

Men som sagt kan du stadig godt have ret i at lige de her drenge blot er en flok tosser, der så en nem undskyldning. Det skal dog ikke kædes sammen med at religionen er komplet uskyldig og på ingen måde ser positivt på at muslimer antaster ikke-muslimer.

"Man" kalder den "fredens relligion". ;)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 18. maj 2016, 07:36

thomassneum skrev:"Man" kalder den "fredens relligion". ;)

Netop.
0
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 134
Likede indlæg: 1540

Indlægaf Bad Samaritan » 19. maj 2016, 18:56

Åh, det er pinlig læsning, det her...

http://www.politiko.dk/nyheder/det-sket ... -noerrebro

Selv om jeg måske synes dæmoniseringen af Støjberg er temmelig langt ude i hegnet efterhånden, så er hendes nedladende facon i det her interview - det dér snæversyn og den arrogance, hun serverer det med, både før og efter - simpelthen til at brække sig over...
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"