Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 471

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. maj 2016, 06:16

Advocatus-Diaboli skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Fjern reglerne der begrænser og lad alle kører i studentervogn som de har lyst.

Hell yeah. Og i samme ånd - fjern regler der påbyder sikkerhedsseler, obligatorisk kørelys i dagslys, forbyder håndholdte mobiltelefoner og alle hastighedsgrænser, og lad folk gøre som de har lyst til.
Syntes du det? Ja det må du jo syntes siden du nu skriver det, og ikke andre har skrevet noget i den retning, og alt andet ville være idiotisk debatskik.
0
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Stars » 17. maj 2016, 07:42

LadyFox skrev:
Thestral skrev:
Angelina skrev:Jeg tror bare jeg ligeså uforstående overfor dette som jeg er overfor studenterhuer til ikke-studenter .... og nu så studenterkørsel til ikke-studenter. Hvis man gerne vil være student, hvorfor bliver man så ikke det? Hvis man gerne vil have nogle traditioner for afslutning af sin uddannelse, hvorfor så ikke lave nogle, i stedet for at stjæle fra de andre?
Den tåler vidst en gentagelse

Men behøver det være fordi at man gerne vil være student? Kunne motivet ikke også være fordi man gerne ville ud og køre vogn?

Helt ærligt, det ser jo vildt sjovt ud.

Min datter ville (i slut juni sidste år) gerne være student. Udelukkende for at køre i vogn. Selvom studentereksamen klart er en god basis for en ung, er det måske lige i overkanten at bruge 3 år på at uddanne sig til til én dags druk-kørsel :wacko:

Og så tror jeg Purple Haze har fat i noget rigtigt om trafiksikkerhed og hvor mange lastbiler, der er plads til.
Jeg stemmer for, at alle eksamens- og studenterkørsler skal foregå i godkendte transportmidler og selvfølgelig med chauffører godkendt til persontransport af de der 20-30 personer. om det så skal være nemmere at få godkendt en køretøj til lejlighedsvis transport vil jeg overlade til klogere folk. Men ellers kan man jo strække studenterkørslen over flere dage (nu er det jo kun 2-3 dage, der drejer sig om), så flere kan leje en partybus:

party_bus_polterabend_københavn_event_københavn_bus_udlejning_1.jpg

Spinn-off emnet om huerne: Jeg synes, det er latterligt at efterligne studenterhuerne.
Hvorfor kan slagteren ikke bruge bowleren, mureren bruge murerkasketten osv?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"