Øv, hvor vemodigt...Stereo Studio

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10262

Re: Øv, hvor vemodigt...Stereo Studio

Indlægaf icelady » 28. aug 2015, 11:39

Det har i flere år kun været et spørgsmål om tid, før de måtte lukke nøglen.

Bare kig i deres butikker de sidste par år; mindre og mindre musik, men mere og mere spil, bøger og merchandise.

Jeg brugte flittigt Stereo Studiet i min ungdom, men som voksen stoppede jeg med at købe vinyl/CDer og har stort set kun købt DVDer og spil hos dem.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6739

Indlægaf Wizzze » 28. aug 2015, 11:39

TP og SS og lign. steder var jo Da Bomb i 80´erne, og stedet man hang ud, og blev inspireret. Desværre lærte de aldrig at omstille sig, det var jo dem der skulle have lavet online tjenesterne til at starte med, og så brugt personalet til at lave de fede lister til os andre dovne hunde.
Men de klamrede sig til de fysiske medier og gamle forretningsmodeller, desværre.
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9653

Indlægaf kidkomb » 28. aug 2015, 11:48

Sjovt, jeg kørte forbi en Stereo Studie i sidste uge og snakkede med min kæreste om, at det var sært, at de har kunnet holde så længe efter TP røg.

Tiden, hvor man faktisk hørte et helt album. Gav sig tid til, at lære sangene at kende. Gik på opdagelse i nyt musik.
Det savner jeg også! TP gik i hvert fald ikke konkurs pga mig :lol:
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 260
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2097

Indlægaf Pjeps » 28. aug 2015, 12:07

Æv, men vi har jo selv været med til at grave deres grav. Vi streamer det meste af vores musik og film.

Ærgerligt for SS var næsten altid min redning når jeg skulle bruge en dvd/tv-serie der ikke kunne streames eller som jeg bare godt gad eje ( her og nu og ikke gad vente på levering )
0
:ninja:
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 28. aug 2015, 12:10

Hvad er TP??
1
....

Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1974

Indlægaf lillebjoern » 28. aug 2015, 12:12

Tja, vemodigt er det vel, men tiderne skifter jo. Blockbuster måtte jo også lukke - og det gik endda ret stærkt - fordi vi er begyndt at streame film og serier i stedet. Mennesker vil altid gøre det, der er nemmest (og billigst).
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 28. aug 2015, 12:13

Skumfidusen skrev:
icelady skrev:Hvad er TP??

En musikbutik-kæde der lukkede for mange år siden. TP hørte primært til på Sjælland og Stereo Studio primært Jylland og Fyn.

Tænkte nok det var såen noget kjøwenhavneri :D

Tak. :)
1
....

Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2269

Indlægaf didas » 28. aug 2015, 12:23

Skumfidusen skrev:
icelady skrev:Hvad er TP??

En musikbutik-kæde der lukkede for mange år siden. TP hørte primært til på Sjælland og Stereo Studio primært Jylland og Fyn.

Så mange år siden er det nu ikke, at jeg sidst var i en fysisk butik i Amager Centret, men måske de var lidt bagud der :lol: Mener de lukkede omkring 2012, men selvfølgelig set i forhold til en tid, hvor udvikling osv. går stærkt, så er 3 år måske mange år :gruble:

Jeg kan godt savne nogle gange når man som teenager hang ud i GUF eller i Axel Music i Scala og når man havde en ny CD med hjem og sad og studerede "indlægssedlen", og det allerbedste var, når sangteksterne var der. Det var tider :lun:
3
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 28. aug 2015, 14:13

didas skrev:Jeg kan godt savne nogle gange når man som teenager hang ud i GUF eller i Axel Music i Scala og når man havde en ny CD med hjem og sad og studerede "indlægssedlen", og det allerbedste var, når sangteksterne var der. Det var tider :lun:

På en eller anden måde havde man bare et andet forhold til musik dengang, det ikke lige var så let tilgængeligt. Hvor man fx ønskede sange i radioen, fordi det kunne være måden at få lov at høre dem - eller overspillede sange til bånd.

Et bånd med nøje udvalgte sange, omhyggeligt overspillet en ad gangen til en af ens første kæreste :love: Man kan bare ikke forklare en 17-årig i dag, hvor særligt det var.
2
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 28. aug 2015, 14:47

Ikke Stereo Studio :whine: De har så mange gode LP'er :lun:
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kommodedyret » 28. aug 2015, 15:26

Gad vide om Sex Beat på Studiestræde stadig eksisterer? Damn det var cool dengang jeg var ung. :rock:
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10174

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. aug 2015, 09:16

Jeg er egentlig ikke så nostalgisk omkring den udvikling.
TP, der jo altså var pendanten til SS her, var vigtig for mig, fordi jeg der ofte kunne få den lidt mere alternative musik uden først at skulle bestille den hjem. Inspirationen til hvad jeg skulle høre og købe kom primært fra magasiner, venner og Det Elektriske Barometer. Det var ikke noget, jeg fik fra personalet i TP.
I dag kan jeg på lovlig vis få adgang til al den musik, jeg lyster, når jeg ønsker det, og det er også let at få fat i baggrundsviden og sangtekster på nettet.
Jeg synes ikke, at noget bliver bedre, fordi det er svært og tidskrævende at fremskaffe.

At jeg så godt kan forstå, at mange musikere er utilfredse med de streamingaftaler, der er blevet forhandlet hjem, er en anden sag. Det gør mig bare ikke analog igen, og for nogle kunstnere byder nettet på fordele, som de ikke havde før.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1015
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9197

Indlægaf Fru Sunshine » 31. aug 2015, 14:50

Ninjawho skrev:Køber i stadig fysiske cd'er?

Jeg kan godt nok ikke huske hvornår jeg sidst har været inde i en butik og købt en cd.

Føler mig lidt som et oldtidsfund, men ja, en gang imellem gør jeg.

Jeg har også stadig alle mine gamle LP'er.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Queen Molly
Kort karma: 3
Likede indlæg: 40

Indlægaf Queen Molly » 31. aug 2015, 15:06

Jeg køber stadig både lp og cd, og kan bruge virkelig lang tid i stereo studiet.
0
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 31. aug 2015, 16:21

Akehurst2 skrev:
didas skrev:Jeg kan godt savne nogle gange når man som teenager hang ud i GUF eller i Axel Music i Scala og når man havde en ny CD med hjem og sad og studerede "indlægssedlen", og det allerbedste var, når sangteksterne var der. Det var tider :lun:

På en eller anden måde havde man bare et andet forhold til musik dengang, det ikke lige var så let tilgængeligt. Hvor man fx ønskede sange i radioen, fordi det kunne være måden at få lov at høre dem - eller overspillede sange til bånd.

Et bånd med nøje udvalgte sange, omhyggeligt overspillet en ad gangen til en af ens første kæreste :love: Man kan bare ikke forklare en 17-årig i dag, hvor særligt det var.

Når man sad med fingrene klar til at trykke "record" til de gode sange på Hej P3 om eftermiddagen :D

Og de så formastede sig til at snakke inden sangen var slut! :evil:
3

Tilbage til "Generelt"