Dit valg og brug af sociale medier

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10238

Dit valg og brug af sociale medier

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. maj 2016, 05:10

Hvilke sociale medier bruger du - og hvorfor?

Inspireret af Singletrådens lille snak Instagram fik jeg lyst til at lave en tråd om, hvordan vi hver især benytter os af de sociale medier, især med henblik på gensidig inspiration.

Personligt kunne jeg godt tænke mig at prøve flere af medierne, end jeg gør nu; jeg synes bare, at det kan være lidt svært at komme i gang uden at have et formål og måske også nogle tips til hvem og hvad, der kunne være interessant(e) at følge.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 717
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6836

Re: Dit valg og brug af sociale medier

Indlægaf Daine » 12. maj 2016, 05:19

Jeg bruger kun Facebook, jeg aner ikke hvordan man bruger de andre.

Og min Facebook vennegruppe er ikke ret stor (Familie, lidt kollegaer og tidligere skolekammerater og så en bunke debatfolk), jeg bruger primært FB for at følge min omgangskreds og så til at få ideer fra de andre AB butikker, hvor jeg følger en del. Man kan vel kalde det intern inspiration.

Edit. Jeg gad egentlig godt lære at bruge Instagram, jeg er bare en skovl til sådan noget. Det tog mig også flere år at få oprettet en FBkonto.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 12. maj 2016, 05:23

Jeg bruger facebook og instagram. Min instagram er lukket, så man skal ansøge mig om at kigge med - her er jeg ret privat, på den måde at tilfældige perifære bekendte (og mine naboer) ikke får lov at følge med. Facebook er mere åbent, og jeg slår derfor ikke lige så personlige ting op - ikke at min instagram er voldsomt personlig, men lige lidt mere.
0
x
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10238

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. maj 2016, 05:31

Sophaya skrev:Jeg bruger facebook og instagram. Min instagram er lukket, så man skal ansøge mig om at kigge med - her er jeg ret privat, på den måde at tilfældige perifære bekendte (og mine naboer) ikke får lov at følge med. Facebook er mere åbent, og jeg slår derfor ikke lige så personlige ting op - ikke at min instagram er voldsomt personlig, men lige lidt mere.

Hvad kunne du fx. vise billeder af på Instagram?
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3932

Indlægaf Angelina » 12. maj 2016, 05:39

Jeg bruger det jo så primært professionelt - rigtigt meget facebook - og en mikro-smule instagram (jeg forsøger stadig at lære sproget derinde, lidt op af bakke)
0
~indsæt smart signatur her~
POCKETKITTEN
Kort karma: 206
Likede indlæg: 2632

Indlægaf POCKETKITTEN » 12. maj 2016, 05:40

Bruger Facebook, Instagram og Twitter

Er ikke ret aktiv på Facebook udadtil, men bruger gruppe- og Messengerfunktionerne meget. Jeg har dog mest profilen for at følge med i livet hos min omgangskreds.

Instagram bruger jeg til ligegyldige hverdagsbilleder, og Twitter bruger jeg i arbejdsøjemed.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 12. maj 2016, 05:42

Jeg bruger facebook.
Jeg har osse twitter, google+, Instagram, pinTeresa og snapchat. Men bruger dem sjældent.
Linkedin-profil har jeg osse, fordi en jobkursus-konsulent mente at det var det nye sort.
Det er bare stort set ubrugeligt, i de brancher jeg søger job i.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 12. maj 2016, 05:54

DetSorteCirkus skrev:
Sophaya skrev:Jeg bruger facebook og instagram. Min instagram er lukket, så man skal ansøge mig om at kigge med - her er jeg ret privat, på den måde at tilfældige perifære bekendte (og mine naboer) ikke får lov at følge med. Facebook er mere åbent, og jeg slår derfor ikke lige så personlige ting op - ikke at min instagram er voldsomt personlig, men lige lidt mere.

Hvad kunne du fx. vise billeder af på Instagram?

Billeder af øjeblikke, vil jeg sige. Min far og hans børn i min stue, et billede af den bog jeg læser, et billede af mad/kat/den buket blomster, jeg lige har købt. Hverdagsglimt. Jeg er ikke en af dem med pæne, strømlinede instagrams fulde af hvidt-i-hvidt interiør. Min instagram viser lidt af mig, og det synes jeg er meget hyggeligt.
1
x
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 214
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1981

Indlægaf Lurende Peber » 12. maj 2016, 06:06

Facebook bruges primært til kontakt og arrangementer.
Slår ind i mellem et billede eller en vittighed op.
LinkedIn bruges til professionel kontakt. Følger nogle diskussioner (absolut afslappet) .
Twitter har jeg en nær-død konto på.

Og bruger rigeligt tid på nettet, så ikke flere konti til mig :)
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 12. maj 2016, 06:37

FB til venner, klassekammerater, tidligere klassekammerater, tidligere venner og en bunke debatfolk. Den er lukket for omverdenen og jeg poster ikke alverdens men bruger mest gruppefunktionerne og chatfunktionen.

Twitter til idoldyrkelse. Lige nu er det tid til Cannes hvor mit idol har 3 film med og en enkelt har trailer premiere så for mig er der den del red carpets jeg forsøger at følge med i. Kontoen er lukket og der er ingen venner kun folk der dyrker mit idol på samme måde som jeg.

Instagram. Kontoen er lukket. Det er kun meget nære venner der er lukket ind og det er hovedsageligt hverdagsglimt jeg poster. Ikke noget af mig selv eller min familie men mere steder jeg er eller ting jeg ser.

og så debatten selvfølgelig :D
Senest rettet af Thestral 12. maj 2016, 07:08, rettet i alt 1 gang.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1154
Likede indlæg: 6757

Indlægaf Wizzze » 12. maj 2016, 06:58

Debatten :genert:

Ok, jeg er også på LinkedIn, det er nødvendigt som konsulent, men jeg er ikke aktiv derinde.
Har ikke nogle guldkorn på 140tegn som jeg vil belaste verden med, ej heller har jeg billeder som jeg vil påtvinge mine medmennesker og Facebook har aldrig fanget mig, og hvorfor skal de have rettigheder til mine data? Tinder, snap og alt det andet forstå jeg stadig ikke hvad går ud på (old man here :genert: )
0
Do as I say! :whip:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2924

Indlægaf JoyNips » 12. maj 2016, 07:09

Facebook og instagram. Jeg er ikke selv voldsomt aktiv på instagram (har haft profil i et par år og kun smidt små 100 billeder op i alt), men bruger det mest til at følge med i en del sportsudøveres hverdag.
Desuden også Linkedin.

Og nå ja, så har jeg Horsebook, men jeg har ikke helt fanget pointen med det endnu.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5739

Indlægaf Animi » 12. maj 2016, 07:14

Facebook, Instagram og Snapchat.

Facebook er en nem måde at holde kontakt med folk på og en nem måde af arrangere ting på. Skal snart holde fødselsdag, og så er det ti gange nemmere at oprette en begivenhed på FB, end at skulle ringe rundt og holde styr på det.
Det bliver derfor også brugt til kontakt med min studiegruppe og sådan noget.

Instagram fordi jeg synes det er hyggeligt. Det er også mere "tilladt" at slå mærkelige/ligegyldige billeder op derinde, synes jeg, end på fx FB.

Snapchat, hvis jeg ser noget sjovt eller lignende som folk skal se :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4532

Indlægaf Akehurst2 » 12. maj 2016, 07:42

Jeg har en linkedin-profil og den er opdateret, men der er ikke gjort meget ud af den. Professionelt er den meget god til at finde folk og til at de kan finde mig, men det er det - jeg lægger ikke alt muligt op eller skriver derinde.

Og det er så det - er ikke på andre sociale medier. Facebook er et meget bevidst fravalg - jeg kan slet ikke stå inde for deres forretningsmodel, særligt deres tilgang til rettigheder og deres hykleriske dobbeltmoral hvor voldsforherligelse, racisme og misogyni er tilladt, mens nøgenhed er forbudt. Jeg vil simpelthen ikke have noget med det foretagende at gøre.

Alt det der andet med billeder er ikke rigtig mig. Jeg tager meget, meget sjældent billeder og deler dem højst med de allernærmeste, og de kan få en sms, hvis det er.
0
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4532

Indlægaf Akehurst2 » 12. maj 2016, 07:42

Lurende Peber skrev:Facebook bruges primært til kontakt og arrangementer.
Slår ind i mellem et billede eller en vittighed op.
LinkedIn bruges til professionel kontakt. Følger nogle diskussioner (absolut afslappet) .
Twitter har jeg en nær-død konto på.

Og bruger rigeligt tid på nettet, så ikke flere konti til mig :)

Også her. Jeg kan spilde rigeligt med tid, så skal ikke friste mig selv yderligere.
0

Tilbage til "Livets forhold"