Dit valg og brug af sociale medier

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Re: Dit valg og brug af sociale medier

Indlægaf Sjo » 12. maj 2016, 19:30

Facebook og instagram. Jeg er ikke privat på IG men poster heller ikke voldsomt personlige billeder. Mit feed er en dejlig blanding af billeder af vin, sko, feriebilleder og mad/kage.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 12. maj 2016, 20:42

Kun Instagram. Min profil er åben men uinteressant for andre end min familie.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Joe » 12. maj 2016, 21:31

Jeg er på Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat og LinkedIn.

Mest bemærkelsesværdigt er mit forhold til LinkedIn disse dage. Hver anden dag mener jeg, at min profil skal være privat, så gud og hver mand ikke kan se, at jeg drikker øl på en mandag og lignende. Og hver anden dag tænker jeg, at den jo viser meget fint, hvem jeg er, og eftersom jeg ikke poster blodige trusser eller bruger hashtagget #aftersex gør det ikke noget, at alle kan se den. Så derfor er min profil nogle gange privat, nogle gange offentlig. Jeg er lidt skør.

Twitter glemmer jeg ofte at gå ind på, Snapchat er den sikreste vej til at have kontakt med min bror, Facebook har ufatteligt meget snavs liggende på mig i form af mine messenger-samtaler, LinkedIn er det bedste stalkingværktøj, nu hvor alle er stoppet med at lægge noget op på Facebook.
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2111

Indlægaf Danseprinsesse » 12. maj 2016, 21:35

Jeg har en Facebookprofil, som jeg stort set ikke bruger. Det sidste år har jeg vist lavet 1-2 opdateringer, og jeg er ligeså dårlig til at tjekke andres opdateringer.
Der er enkelte grupper jeg bruger af og til, men primært bruger jeg Facebook i forhold til vores virksomhed.

Jeg har ikke rigtig behov for at bruge Facebook socialt, og derfor har jeg heller ikke overvejet profiler andre steder.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2382

Indlægaf Juki » 12. maj 2016, 21:49

Jeg er på:

Pinterest - Er meget aktiv derinde i perioder. Mest når jeg lige mangler inspiration til noget.
Facebook - Bruger jeg stort set kun pga. Messenger.
Snapchat - Bliver brugt til at modtage sjove billeder. Sender sjældent noget selv.
Instagram - Bruger jeg til at følge forskellige folk. Poster sjældent noget selv.
Youtube - Følger også en masse forskellige der. Kommenterer engang imellem på videoer, men lægger aldrig offentlige videoer ud selv.

Kan ikke lige huske om jeg er andre steder :genert:
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
d.d84
Kort karma: 7
Likede indlæg: 62

Indlægaf d.d84 » 14. maj 2016, 07:14

Jeg har en Facebook profil som jeg er inde på flere gange dagligt, men stortset aldrig poster noget på. Har dog nogle grupper jeg skriver i, bl.a. gamle debatmødregrupper.
Så har jeg en Instagram konto, den poster jeg heller ikke meget på.
Har lige fået Snapchat, men fatter stadig ikke helt idéen.
Både min fb og min ig profil er lukkede.
0
Flowergirl
Kort karma: 9
Likede indlæg: 149

Indlægaf Flowergirl » 14. maj 2016, 16:23

Jeg har;
Facebook: bruger jeg kun pga. Min uddannelse og alt hvad der foregår af informationer, opgaver, hjælp til studiet osv. foregår derinde på min holds gruppe.
Instagram: bruger jeg meget - ligger ikke så mange billeder ind, men kan godt lide at kigge rundt derinde. Hvis jeg poster noget er det typisk mode, mad, natur.
Pinterest: bruger jeg til at finde inspiration.
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 14. maj 2016, 16:42

Jeg har

- Facebook; er venner med kolleger, elever, familie og venner/veninder og bruger det generelt meget.
- Instagram; har en åben profil og poster forskellige billeder, men primært mad, træning og diverse hverdagsglimt.
- Snapchat; er først for nylig begyndt at lære det.
- LinkedIn; bruger det ikke meget, men holder det opdateret
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 242
Likede indlæg: 1093

Indlægaf MyGirl » 14. maj 2016, 17:20

Kun LinkedIn - som jeg bruger en del professionelt.
0
Brugeravatar
Utilregnelig
Kort karma: 9
Likede indlæg: 79

Indlægaf Utilregnelig » 14. maj 2016, 19:51

Jeg er aktiv på Facebook, LinkedIn, Twitter, Tumblr, Instagram og Pinterest :genert: Og jeg bruger de forskellige platforme meget forskellige. De har alle sammen en bestemt og separat funktion for mig.

Facebook bruger jeg til at holde mig opdateret på, hvad mine venner render rundt og laver :lol: Jeg poster ikke specielt meget selv - kun når der er sket store ting i mit liv, som jeg gerne vil dele med alle mine venner på én gang. Min profil er også meget lukket. Jeg bruger grupper og messenger en del dog og også events.

På LinkedIn er jeg meget aktiv lige pt., da jeg bliver færdiguddannet til sommer. Jeg følger mange grupper/feeds derinde, kommenterer på artikler inden for min branche og søger jobs.

Twitter bruger jeg ligeledes mest professionelt, hvor jeg følger de store meningsdannere i mit felt. Jeg tweeter også en del selv, hvilket mest er links til artikler.

Tumblr er til sjov og ballade! Her følger jeg de forskellige fandoms, jeg er en del af og også nogle af mine venner. Jeg reblogger ikke så meget og laver heller ikke så mange posts selv. Hvis jeg endelig gør, handler de om rejsedestinationer, som jeg gerne vil besøge.

Jeg er ikke så bekendt med Instagram endnu, men indtil videre er jeg ret vild med formatet. Derinde følger jeg mest katte- og rejseprofiler samt mine venner. Det, jeg selv lægger op, er bare små hverdagsglimt, hvilket jeg synes er rigtig hyggeligt. Det er et slags meget lille vindue ind i min dagligdag.

Pinterest er den af de sociale medier, jeg bruger mindst. Jeg pinner mest posts, der har med tøj, bolig, mad og rejser at gøre, men jeg følger ikke nogen bestemt - jeg kigger bare på det, Pinterest foreslår mig.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2517
Kontakt:

Indlægaf Annione » 14. maj 2016, 22:50

Jeg bruger Facebook rimelig meget - det er hyggeligt at kunne følge med i mine venners liv, selvom jeg rejser meget - eller da jeg boede i Norge.

Jeg har en privat Instagram profil som jeg bruger af og til. Jeg har også en åben ig profil, hvor jeg dagligt postet billeder af døre. Det bruger jeg en del tid på + at jeg selvfølgelig også er på døre-jagt ofte.

Jeg har både konto på Twitter og Snapchat - bruger dem aldrig. Har bare ikke set lyset i dem...

Ellers er der jo debatten.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2112

Indlægaf eks-Maupassant » 14. maj 2016, 22:56

Jeg har lukket ned for samtlige af mine profiler, fandt det var spild af tid når man medregner tidsspildet på ligegyldig information med :)

Har haft facebook (som jeg brugte klart mest), linkedin, g+ og twitter.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 392
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3880

Indlægaf Delfin » 14. maj 2016, 23:12

Jeg bruger facebook. Fortrinsvis interessegrupper og privatsnak, men jeg bruger også væggen i ny og næ.

Havde engang en profil på linkedin, da jeg ikke kunne få lov at læse en bestemt jobannonce uden at have den. Jeg nåede aldrig at finde ud, at at man åbenbart (iflg tråden her) kan bruge den til socialt medie og ikke bare jobsøgning. Men jeg blev da foreslået et par kontakter, selvom de jobmæssigt ligger et andet sted end jeg. Den ene var den legendariske keller, så det må have noget med mailadresser at gøre, tænker jeg. :D
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Mus84
Kort karma: 12
Likede indlæg: 225

Indlægaf Mus84 » 15. maj 2016, 12:03

Har fb og Instagram. Fb bliver mest brugt til at følge et par grupper. Har forskellige venindegrupper hvor vi holder hinanden opdateret og vores liv osv samt laver aftaler når hele gruppen skal ses. Har grupper med tidligere mødregrupper og med strikkeklub hvor vi viser billeder af vores projekter og deler tips osv imellem at vi mødes irl. Deler sjældent noget på min væg og synes generelt fb er blevet kedeligt, men tjekker alligevel ofte min konto :blush:

På Instagram har jeg to konti, en privat for venner og familie hvor der bla kan ses børnebilleder og en offentlig hvor jeg viser kreaprojekter, hækling, mad og bolig. Bruger det meget til inspiration til nye kreaprojekter.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
SoMaPe
Kort karma: 2
Likede indlæg: 55

Indlægaf SoMaPe » 15. maj 2016, 18:24

Jeg har kun Facebook, men jeg er ikke ret aktiv. Kan se at sidst jeg lavede en opdatering var d. 10 april. Det interesserer mig ikke og jeg ved ikke hvordan man bruger halvdelen af tingene derinde :P
0
Kinda Pissed About Not Being A Mermaid

Tilbage til "Livets forhold"