Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1157
Likede indlæg: 6810

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Wizzze » 29. jun 2016, 08:38

POCKETKITTEN skrev:
Æble skrev:Er med på det ikke er Robert der er faderen. Men Rhaegar bortførte Lyanna? Er teorien at de stak af sammen?

Kunne det være en anden?

Den ene teori er, at han bortførte og voldtog hende. Den anden er, at hun fulgte med ham frivilligt, fordi hun var in love.

Jeg kan slet ikke se, hvem der ellers skulle være far.

Du glemmer den tredje teori, at hun og Rhaegar "stikker af sammen" men det faktisk er the Mad King, som voldtager hende, og det er derfor at Rhaegar gemmer hende væk i Dorne hvor faderen ikke kan nå hende. Det skulle også være årsagen til at Rhaegar var i gang med at arrangere sit eget kup mod faderen, han blev bare "overhalet" af Robert.

Hvis den teori holder så er Dany og Jon bror og søster, eller halvbror og halvsøster.

Men ja, helt sikkert familie. Men hvordan bevises det? Lige nu er det jo kun noget Bran ved via sine syner, det bliver nok en del at sæson 7-8 nu Dany kommer til Westeros.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 208
Likede indlæg: 2651

Indlægaf POCKETKITTEN » 29. jun 2016, 08:39

Den teori kendte jeg ikke.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 29. jun 2016, 08:40

Er jeg i øvrigt den eneste der synes det er mærkeligt at ingen er fulgt efter Sam for at få familiesværdet tilbage??
Burde det ikke være opdaget om morgenen efter de er forsvundet, hvorefter faderen vel ville have sendt alle sine folk efter dem, for at få sværdet tilbage?? :gruble:
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 208
Likede indlæg: 2651

Indlægaf POCKETKITTEN » 29. jun 2016, 08:41

Haha, det er jeg da virkelig glad for, at de ikke brugte tid på i de sidste afsnit. Kedelige Sam. :genert:
3
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 29. jun 2016, 08:45

POCKETKITTEN skrev:Den teori kendte jeg ikke.

http://www.bustle.com/articles/169363-c ... rlj-theory
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5760

Indlægaf Animi » 29. jun 2016, 19:01

Den oficielle HBO blog, har smidt denne her op, hvor Rhaegar står som Jons far:

static1.squarespace.com.png

http://www.makinggameofthrones.com/prod ... nfographic
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Nacaw
Kort karma: 3
Likede indlæg: 21

Indlægaf Nacaw » 30. jun 2016, 09:04

Animi skrev:Teorien er at de var forelsket og stak af sammen, og evt blev gift. Det var vist Robert der fortalte andre at hun var blevet bortført, men det passer ikke helt med andres fortællinger om at Rhaegar var en god mand.
Så hvis Lyanna og Rhaegar rent faktisk var blevet gift, er Jon den retmæssige arving til Jerntronen - såfremt hans ophav kan bevises.

Rhaegar var allerede gift (med Ellia Martel), så Jon Snow er helt sikkert en bastard. Selv hvis han ikke var en bastard ville Daenerys være foran ham i arverækkefølgen på den side. :)

Arverækkefølgen efter Robert er lidt mere kompliceret. Efter at begge hans brødre og deres børn er døde, er det sådan set muligt at Cersie er den retmæssige hersker. Hende eller en gammel onkel til Robert vi ikke har hørt om. Gendry ville ikke kom i spil her eftersom han også er bastard (og nærmest skrevet ud af serien). I bog udgaven er det lidt anderledes, men i tv serien har Cersie et okay claim.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5760

Indlægaf Animi » 30. jun 2016, 09:19

Nacaw skrev:
Animi skrev:Teorien er at de var forelsket og stak af sammen, og evt blev gift. Det var vist Robert der fortalte andre at hun var blevet bortført, men det passer ikke helt med andres fortællinger om at Rhaegar var en god mand.
Så hvis Lyanna og Rhaegar rent faktisk var blevet gift, er Jon den retmæssige arving til Jerntronen - såfremt hans ophav kan bevises.

Rhaegar var allerede gift (med Ellia Martel), så Jon Snow er helt sikkert en bastard. Selv hvis han ikke var en bastard ville Daenerys være foran ham i arverækkefølgen på den side. :)

Det kunne sagtens være at Rhaegar var gift med begge - det var jo sket før at en Targaryen tog sig to koner.
Og hvordan ville Dany være foran Jon, hvis han ikke er en bastard? Tronen vil jo først gå videre til børnene, før den evt går videre til søskende, så siden Rhaegar var arving til tronen, bør hans børn jo være først i tronfølgen, ikke hans søskende
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. jun 2016, 09:29

Nacaw skrev:

Nej, for de har naturligvis ikke ligestilling. En mand står før en kvinde i arverækken, selvom han er yngre end hende. Det har vi set flere gange i serien. Kvinder bliver kun regenter i det univers på 2 måder; de gifter sig til titlen eller de tager selv titlen - med eller uden vold.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Nacaw
Kort karma: 3
Likede indlæg: 21

Indlægaf Nacaw » 30. jun 2016, 09:36

Du kan ikke have 2 koner legitimt, heller ikke som Targaryan. At de har haft 2 koner før, er ikke relavant. Men det er en af grundene til den borgerkrig som udbrød før i tiden mellem Targaryan bastard og kongen, som synes de skulle anerkendes.

Daenerys er det eneste overlevende barn af den sidste konge. Derfor ville tronen gå til hende, ikke sønnen af en prins :) Hvis Rhaegar havde nået at blive konge, ville det derimod være Jon Snow.
Konge > børn > børn af børn > søskende
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. jun 2016, 09:51

Nacaw skrev:Du kan ikke have 2 koner legitimt, heller ikke som Targaryan. At de har haft 2 koner før, er ikke relavant.

Der er mange eksempler på flerkoneri. http://awoiaf.westeros.org/index.php/Polygamy
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. jun 2016, 14:46

Wizzze skrev:Og hvor har Varys holdt den jetpack gemt!! Med tanke på hvor lang tid det f.eks. tager Brienne på at komme rundt, så er der godt nok andre der har ild i røven.

aXwXBGz_460s_v1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Faceless
Kort karma: 35
Likede indlæg: 371

Indlægaf Faceless » 30. jun 2016, 14:57

Æble skrev:Jeg havde håbet på Jon og Dani sammen - a song of ice and fire. Men det er også ok med Dani på jerntronen og Jon som King of the North.

Hvem kunne være en ægtemand (alliance) for Dani? Der var kun Jon tilbage som et reelt match.

Ikke i følge Littlefinger . . . Han her gjort sine hensigter ret tydelige. Og Dany er en vej til at opnå det mål.
1
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16 :lun:
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 30. jun 2016, 14:59

Advocatus-Diaboli skrev:
Wizzze skrev:Og hvor har Varys holdt den jetpack gemt!! Med tanke på hvor lang tid det f.eks. tager Brienne på at komme rundt, så er der godt nok andre der har ild i røven.

aXwXBGz_460s_v1.jpg

Bortset fra at hun ikke sejler mod the Iron Islands, men mod Sunspear må man tro (eller måske Storm´s end). Men Ja Varys er sejlet tilbare mod Meereen med hvad han kunne få af Tyrell / Martell skibe, han har bare stadig været meget hurtig frem og tilbage!
0
Brugeravatar
Faceless
Kort karma: 35
Likede indlæg: 371

Indlægaf Faceless » 30. jun 2016, 15:35

Jeg har lige haft brug for lidt dage til at tænke over det sidste afsnit – og den første ting der slog mig i afsnittet, var den helt ufatteligt smukke musik. Den må jeg altså have ned på computeren. :love:

– For første gang i serien, er jeg blevet oprigtigt rørt i dette afsnit (ud over at jeg var forfærdet over Hodors død), da de udnævnte Jon til Konge af Norden. Jeg har altså bare et ufatteligt svagt punkt når det kommer til underdogs – hvilke må siges at være tydeligt, i det Jon og Sam er to af mine yndlingskarakter — sammen med Varys.
Og hvor var jeg dog glad for at se, at den rolleliste de havde uploaded på IMDB før afsnittet ikke var komplet. For jeg var helt trist over så lidt vi har set til Sam og Gilly denne sæson, så det var godt lige at få en scene mere med dem. – Og så sammen med Frank, af alle mennesker. :lol: (WOW et bibliotek!)

Og for første gang, siden Dorne er blev introduceret i serien, fik vi ren faktisk en god scene derfra, fordi den badass, no-bullshit bedstemor til Olenna var med i scenen. Åh, hvor jeg dog elsker hendes karakter! :worship:

Men hvor var der dog i det hele taget mange helt fantastiske scener med i dette afsnit!
Lancel i kælderen der slæber sig frem for at slukke lysene.
Tommens selvmord. – Den scene synes jeg især var fantastik fordi den var filmet så udramatisk at det kom som et chok.
Dany der udnævner Tyrion til hendes hånd.
Jon der bliver udråbt til konge.
Arya der får hævn over Walder Frey på den mest groteske måde.
Davos der konfrontere Melisandre.
Jaimes blik til Cersei, der bare så tydeligt siger hvor stor foragt han har overfor det hun har gjort. Hun har lige tilintetgjort hans gerning da han slog The Mad King ihjel – alle de år han har levet med at blive kaldt The Kingslayer.
Danys kæmpe flåde der sejler mod Westeros — jeg frygter dog lidt Tyrions tilbagevenden til Westeros, han er jo stadig eftersøgt for mordet på hans far (og Shae).
Og selvfølgelig scenen fra the Tower of Joy. (Hvorfor bliver den kaldt det? Det er ikke fra bøgerne.)

Med alle de store karakter, der er døde i denne sæson, håber jeg rigtig meget, at de igen laver et stort fælles interview, som de gjorde after 4. sæson med The Fallen Roundtable.
3
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16 :lun:

Tilbage til "Film og TV"