Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 41
Likede indlæg: 329

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf sortkaffe » 25. maj 2016, 18:24

POCKETKITTEN skrev:Arya plejede at være min favorit, men hun har godt nok været kedelig længe. Tyrion, Danaerys og Sansa kan jeg bedst lide.

Jeg synes også hun er kedelig nu, og jeg kan ikke rigtig falde ind i historien med hvorfor hun gør som hun gør.. "en pige har intet navn..." og så slår de på hinanden..igen.
3
Brugeravatar
Faceless
Kort karma: 35
Likede indlæg: 371

Indlægaf Faceless » 25. maj 2016, 19:11

Samano skrev:
Jeg er så ikke helt enig at den forudgående liste var fyldestgørende hvis det er kravende og ikke at det er en stor karakter.

Ja okay men det ændrer jo ikke på hans rolle i tv-serien er rimelig ubetydelig.
Der jo også karakterer fra bøgerne, der slet ikke er med.

Det ændre dog ikke på udgangspunktet om, at der er flere som er døde indtil videre i denne sæson end tidligere.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16 :lun:
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 166
Likede indlæg: 890

Indlægaf Æble » 25. maj 2016, 19:19

Ej er det ikke lige meget? I er ikke enige om hvad en vigtig karakter er, så der kan aldrig findes et korrekt svar.
1
Brugeravatar
Faceless
Kort karma: 35
Likede indlæg: 371

Indlægaf Faceless » 25. maj 2016, 19:22

Samano skrev:Altså jeg er ret sikker på at i antal døde, at der er flere til red wedding sæsonen og ved kampen ved muren.

Men det var først i afsnit 9. Jeg snakker om til-og-med afsnit 6, som er det vi er nået til i 6. sæson.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16 :lun:
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2561

Indlægaf LaScrooge » 25. maj 2016, 23:01

Faceless skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
LaScrooge skrev:Sansa har format. Hendes naivitet er bortfaldet og hun forstår nu at hun selv må få tingene til at ske. Hårde lærepenge, men det der skulle til for at hun kunne blive rigtigt bad-ass. Hun er den sidste legitime arvtager til Norden, i lige linje.

Næ, det er hun ikke. For det første er titlen som Warden of the North ikke noget man arver, men noget som man udpeges til af Kongen. For det andet, selv hvis den gik i arv, så ville Bran Stark som hankøn naturligvis stå før Sansa Stark i en arvefølge.

Og derefter Rickon. :gogo:

.... ingen ved, at de to lever....
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 26. maj 2016, 14:55

LaScrooge skrev:
Faceless skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
LaScrooge skrev:Sansa har format. Hendes naivitet er bortfaldet og hun forstår nu at hun selv må få tingene til at ske. Hårde lærepenge, men det der skulle til for at hun kunne blive rigtigt bad-ass. Hun er den sidste legitime arvtager til Norden, i lige linje.

Næ, det er hun ikke. For det første er titlen som Warden of the North ikke noget man arver, men noget som man udpeges til af Kongen. For det andet, selv hvis den gik i arv, så ville Bran Stark som hankøn naturligvis stå før Sansa Stark i en arvefølge.

Og derefter Rickon. :gogo:

.... ingen ved, at de to lever....

Der tager du fejl igen. Ramsey sendte en ravn til Sansa og Jon og fortalte dem at han havde Rickon i sin fangekælder. Selv hvis de ikke havde vist det, så havde minimum Brann og Rickon stadig været de legitime arvtagere i lige linje - hvis det ellers var noget man brugte, og ikke noget man blev udpeget til af Kongen.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1904

Indlægaf Purple Haze » 26. maj 2016, 20:43

Synes virkelig ikke Sansa viser format. Hun er præcis så nem at manipulere som hun har været hele tiden, og Ramseys brev fik da lige det resultat han satsede på.
Men spændende om hun er gravid.

En interessant teori er at Jon faktisk er søn af Ned Starks søster og 'the mad king' og derfor faktisk er Dan.s bror og den ægte avetager til tronen.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1149
Likede indlæg: 6745

Indlægaf Wizzze » 26. maj 2016, 21:26

Purple Haze skrev:Synes virkelig ikke Sansa viser format. Hun er præcis så nem at manipulere som hun har været hele tiden, og Ramseys brev fik da lige det resultat han satsede på.
Men spændende om hun er gravid.

En interessant teori er at Jon faktisk er søn af Ned Starks søster og 'the mad king' og derfor faktisk er Dan.s bror og den ægte avetager til tronen.

R + L = J er en interessant teori, og en mange mener er fakta, nu må vi se, der er også andre lige så interessante teorier om Jon´s ophav.
Det er forresten ikke the mad king som er faderen men Rhaegar, hans søn og Danys ældste storebror. Jon ville dermed være Danys Nevø.
Rhaegar døde i Roberts Rebellion, i tvekamp med Robert i slaget ved Ruby Ford. Altså før serien starter. Rhaegar var officielt gift med Elia Martell, søster til Oberyn, og de havde 2 små børn, både børn og Elia blev dræbt af Gregor Clegane (the Mountain) da Tywin Lannister kommer for at "beskytte" King´s Landing mod Roberts tropper efter slaget ved Ruby ford.
Det er derfor Oberyn er så opsat på at slå the mountain ihjel.
Hvad ingen så ved er at Varys (i bøgerne) får reddet det ene af de 2 børn, drengen Aegon, ved at bytte ham med en anden drengebaby fra fleabottom.
Så i bøgerne er der en anden Targaryen, Aegon, som har ført en hær af lejesoldater og elefanter fra Volantis til Westeros, så hvor Dany stadig er i Meereen, så er der i bøgerne allerede en Targaryen hær i Westeros syd for Kings Landing. Den storyline har de så valgt ikke at tage med i serien, men det er jo muligt de vil lade Jon Snow overtage noget af den storyline :gruble:

Dog har vi nu set Lyanna i flashbacks, og the tower of joy, så det er nu nok R+L=J vi får at se, men måske blandet med lidt af Aegon historien? :gruble:
Ligesom at de har samlet Euron og Victarion til en person/storyline i serien.
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 308
Likede indlæg: 5721

Indlægaf Animi » 26. maj 2016, 21:29

Det vil virkelig undre mig, hvis R+L=J ikke sker. Jeg er ret sikker på, at det ender sådan.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Indlægaf catnip » 29. maj 2016, 09:40

Scenen med Hodor er første gang jeg har fældet en tåre over Game of Thrones.

Men hvad så nu? Bliver han en zombie?
0
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 30. maj 2016, 08:32

Efter dette afsnit, kan jeg se at nogen af de amerikanske/engelske nyhedssider jeg følger har artikler med "OMG! Red Wedding actor is BACK! :nerve:"
Ærligt, så synes jeg ikke at det var så overraskende at vi så Edmure Tully. Det var da LANGT mere overraskende at se Benjen Stark stadigvæk er i live, nu hvor man troede at han var død.

Jeg syntes det var et fint nok afsnit i dag, der skete bare ikke så meget. Jeg synes at de burde stoppe med at prøve at presse 4-5 plots ind i hvert afsnit, for det føles bare så halvgjort og blah.... Jeg vil meget hellere af lidt mere fremgang af to plots ad gangen, end kun at se et par minutter af hvert plot hver gang. Slutningen med Khaleesi var sådan lidt "Nåh, det kunne de da godt have nået at vise sidste gang vi så hende. Spild af tid i dette afsnit."
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. maj 2016, 14:21

catnip skrev:Scenen med Hodor er første gang jeg har fældet en tåre over Game of Thrones.

Men hvad så nu? Bliver han en zombie?

Det er ligesom the walking dead - indtil der kommer uigenkaldeligt bevis på andet, så er folk ikke døde endnu. Indtil videre er der jo kun rusket lidt i ham.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. maj 2016, 14:23

Animi skrev:Efter dette afsnit, kan jeg se at nogen af de amerikanske/engelske nyhedssider jeg følger har artikler med "OMG! Red Wedding actor is BACK! :nerve:"
Ærligt, så synes jeg ikke at det var så overraskende at vi så Edmure Tully. Det var da LANGT mere overraskende at se Benjen Stark stadigvæk er i live, nu hvor man troede at han var død.

Jeg syntes det var et fint nok afsnit i dag, der skete bare ikke så meget. Jeg synes at de burde stoppe med at prøve at presse 4-5 plots ind i hvert afsnit, for det føles bare så halvgjort og blah.... Jeg vil meget hellere af lidt mere fremgang af to plots ad gangen, end kun at se et par minutter af hvert plot hver gang. Slutningen med Khaleesi var sådan lidt "Nåh, det kunne de da godt have nået at vise sidste gang vi så hende. Spild af tid i dette afsnit."

De har jo ikke frie hænder til at gøre hvad de vil. Mange af skuespillernes aflønnes per afsnit de er med i. Så det bliver der forhandlet ret hårdt om.
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. maj 2016, 14:24

Her er en af de teorier, jeg kunne have sympati for, men som jeg ikke helt tror på..

awx6xnx_700b_v1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 30. maj 2016, 14:32

Advocatus-Diaboli skrev:
Animi skrev:Efter dette afsnit, kan jeg se at nogen af de amerikanske/engelske nyhedssider jeg følger har artikler med "OMG! Red Wedding actor is BACK! :nerve:"

De har jo ikke frie hænder til at gøre hvad de vil. Mange af skuespillernes aflønnes per afsnit de er med i. Så det bliver der forhandlet ret hårdt om.

Ja okay, så kan jeg godt se at det ikke ville fungere helt
0

Tilbage til "Film og TV"