Amalies baby

Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Re: Amalies baby

Indlægaf Sorenspige » 22. jul 2016, 19:45

Karkluden skrev:
Sorenspige skrev:Jeg har ikke set serien, men har Amalie seriøst fået lov til kejsersnit med den begrundelse?

I DK må vi ikke nægte nogen et kejsersnit. Vi må overtale, argumentere osv, men ingen kan nægtes kejsersnit.
Jeg har arbejdet i svangreamb, og har hørt mange meget mærkeligere begrundelser end det med tissemissen..

Mit fødested besluttede sidste år, at de ikke længere foretog planlagte kejsersnit på moderens ønske, men kun med medicinsk begrundelse. Hvis man ønsker det anderledes, må man vælge et andet sygehus.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3445

Indlægaf HappyPaww » 22. jul 2016, 21:01

Synes virkelig, at kvinder med direkte ikke medicinske/alvorligt psykisk betingede grunde til at få KS, skulle få tilsendt en regning efterfølgende...
4
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5910

Indlægaf Dikus » 22. jul 2016, 22:28

Sorenspige skrev:
Karkluden skrev:
Sorenspige skrev:Jeg har ikke set serien, men har Amalie seriøst fået lov til kejsersnit med den begrundelse?

I DK må vi ikke nægte nogen et kejsersnit. Vi må overtale, argumentere osv, men ingen kan nægtes kejsersnit.
Jeg har arbejdet i svangreamb, og har hørt mange meget mærkeligere begrundelser end det med tissemissen..

Mit fødested besluttede sidste år, at de ikke længere foretog planlagte kejsersnit på moderens ønske, men kun med medicinsk begrundelse. Hvis man ønsker det anderledes, må man vælge et andet sygehus.

Så må man håbe, de med det mener "begrundelser de er enige i" og ikke det, der skal i kassen med "moderens beslutning"
1
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 23. jul 2016, 07:18

"At kunne fortsætte samlivet hurtigt efter fødslen". For det er jo det første man tænker på med en nyfødt....
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3445

Indlægaf HappyPaww » 23. jul 2016, 08:21

Hun har i øvrigt lige født :)
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2961

Indlægaf JoyNips » 23. jul 2016, 11:33

HappyHippo skrev:"At kunne fortsætte samlivet hurtigt efter fødslen". For det er jo det første man tænker på med en nyfødt....

Folk er forskellige og har forskellige prioriteter. Jeg har både veninder, der har dyrket sex med deres mænd få dage efter vaginal fødsel og veninder, der først har fået gang i sexlivet igen efter barslen var overstået. Der er vel ikke noget af det, der er mere rigtigt end det andet...
7
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 23. jul 2016, 11:49

JoyNips skrev:
HappyHippo skrev:"At kunne fortsætte samlivet hurtigt efter fødslen". For det er jo det første man tænker på med en nyfødt....

Folk er forskellige og har forskellige prioriteter. Jeg har både veninder, der har dyrket sex med deres mænd få dage efter vaginal fødsel og veninder, der først har fået gang i sexlivet igen efter barslen var overstået. Der er vel ikke noget af det, der er mere rigtigt end det andet...

Enig. Så længe, det ligesom al anden sex foregår, fordi begge gerne vil, er det naturligvis parrets beslutning og privatliv. Når det er sagt, betyder det ikke, at jeg ikke synes, at det er en sær begrundelse for et medicinsk indgreb.
2
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 23. jul 2016, 16:27

Sorenspige skrev:
Karkluden skrev:

Sådan er det også i Århus, hvor jeg var. Der må man til Randers, hvis det er et "ikke-medicinsk indiceret kejsersnit". Men det er immervæk stadig sådan, at man ikke kan nægtes et kejsersnit i Danmark. Man kan blot risikere at skulle køre længere efter det, det synes jeg så er fair nok. Fx er Århus et pænt stort optageområde i forvejen + de har rigtig, rigtig mange specialfødsler pga landsdelsfunktion. Det er fair nok, at de der ønsker planlagt kejsersnit, men ikke er tvunget til det medicinsk, må køre 20-30 minutter til Randers.
De bliver nemlig stadig taget imod på Århus (og får KS dér), hvis fødslen går i gang før det planlagte.

Og ja, industriferie-argumentet var ment gravalvorligt.

Mht sex som en anden kommenterede: jeg synes det er helt ok, at man dyrker sex så snart (eller sent) man er klar. Det er da op til hver person, ingen tvivl. Jeg synes bare det er et lidt tosset argument for KS, da der netop ligeså godt kan være mulighed for det ved vaginal fødsel, som der kan være umulighed ved KS pga komplikationer.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Film og TV"