Søvn og træning

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 498

Søvn og træning

Indlægaf Grissebassen » 13. maj 2016, 10:42

Træning skulle være så sundt. Men jeg har et problem, som er ret demotiverende for mig.
Jeg sover utroligt dårlig, når jeg har trænet. Jeg har som regel ingen problemer med at falde i søvn, men jeg vågner efter et par timer og sover derefter meget let resten af natten, hvis jeg ikke decideret ligger lysvågen. Jeg oplever samme problem, når jeg har drukket alkohol - deraf tænker jeg, at det måske ikke er helt sundt med samme søvnproblemer som følge af træning.
Jeg har læst mig til, at det tager ca. 4 timer for kroppen at falde ned efter træning. Noget med adrenalin eller sådan noget. Derfor er jeg meget opmærksom på at være færdig med min træning senest 4 timer inden jeg går i seng.
Er der nogen, der oplever lignende eller ved noget om, hvad det kan skyldes eller hvad man kan gøre?
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Re: Søvn og træning

Indlægaf Fuck.exe » 13. maj 2016, 11:08

Hvad med fx at stå tidligere op om morgenen og få dagens træning overstået som det første? Så er du måske faldet til ro og er mere træt om aftenen :)
Føler du uro i kroppen om natten efter træning? Så kan et dagligt magnesium tilskud måske være løsningen.
2
Gulvaber er også mennesker.
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 13. maj 2016, 11:12

Fuck.exe skrev:Hvad med fx at stå tidligere op om morgenen og få dagens træning overstået som det første? Så er du måske faldet til ro og er mere træt om aftenen :)
Føler du uro i kroppen om natten efter træning? Så kan et dagligt magnesium tilskud måske være løsningen.

Nu skrev jeg "træning" - det er måske lidt misvisende :genert:
Jeg træner primært holdsport, så det er ikke mig, der styrer hvornår træningen ligger. Men når jeg træner i fitness, er det det samme.
Jeg føler ingen uro i kroppen, men det kunne da være, jeg skulle prøve magnesium, bare for lige at se om det virker :)
0
Brugeravatar
Fuck.exe

Indlægaf Fuck.exe » 13. maj 2016, 11:19

Grissebassen skrev:
Fuck.exe skrev:Hvad med fx at stå tidligere op om morgenen og få dagens træning overstået som det første? Så er du måske faldet til ro og er mere træt om aftenen :)

Jeg træner primært holdsport, så det er ikke mig, der styrer hvornår træningen ligger. Men når jeg træner i fitness, er det det samme.
Jeg føler ingen uro i kroppen, men det kunne da være, jeg skulle prøve magnesium, bare for lige at se om det virker :)

Ja, så er det jo ikke så nemt :D

For mig har magnesium haft en rigtig god effekt. Jeg plejer at have uro i benene hvis jeg løber sent om aftenen (og det gør jeg ofte når det er varmt), men det har hjulpet rigtig meget. Jeg føler også at jeg sover bedre og tungere.
Det var da værd at prøve :)
1
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 13. maj 2016, 11:27

Fuck.exe skrev:
Grissebassen skrev:

Ja, så er det jo ikke så nemt :D

For mig har magnesium haft en rigtig god effekt. Jeg plejer at have uro i benene hvis jeg løber sent om aftenen (og det gør jeg ofte når det er varmt), men det har hjulpet rigtig meget. Jeg føler også at jeg sover bedre og tungere.
Det var da værd at prøve :)

Måske det også hjælper på søvnen, når man har fået et par øl i solen og skal tidligt op næste dag :P
1
Brugeravatar
Fuck.exe

Indlægaf Fuck.exe » 13. maj 2016, 11:31

:lol:

Ellers kan jeg virkelig anbefale rødvin :D
3
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 934

Indlægaf IrmaPigen » 22. maj 2016, 04:38

Hvis jeg løber tæt på sengetid kan jeg have besvær med at falde i søvn.

Så problem er lidt et andet end dit. Men at drikke en halv øl hjælper.
0

Tilbage til "Helbred"