Barn nr. 3?

Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 11
Likede indlæg: 123

Barn nr. 3?

Indlægaf Lathyrus » 13. maj 2016, 17:16

Min mand og jeg har to dejlige børn, en pige på 2 og en dreng på 5,5 år. Vi har egentlig altid tænkt st vi skulle have 3 børn og havde også planlagt at starte på projektet tilbage i januar måned.

Men så fik vi endelig solgt vores hus, samtidig med at jeg fik nyt job og også gik igang med en efteruddannelse. Det har altså været et hårdt forår og vi har derfor udskudt starten på projekt baby. Om 1 mrd flytter vi og så var planen at gå igang derefter.....men nu er jeg faktisk i tvivl om jeg ønsker et barn mere.

Jeg har lyst til at opleve babytiden igen, men er i tvivl om vi har overskud til et barn mere?
Jeg er introvert med brug for alenetid og jeg har svingende arbejdstider. Min mand er ligeledes introvert og han pendler, men med faste arb tider.

Jeg er simpelthen usikre på om vi vil føle vi selv drukner i legeaftaler, tvungne trivselsgrupper, forældremøder og fritidsinteresser, og om vi vil kunne give hvert enkelt barn opmærksomhed nok.

Men jeg længes også efter at have en lille baby igen og efter at opleve det fantastiske ved det at sætte et nyt lille menneske i verden. Min første fødsel og barsel var hård!! Men nr 2 har været nem og jeg har lyst til at opleve den glæde igen.

Hvad har I andre med 3 børn tænkt? Nogen der havde planlagt at stoppe med 2, men som alligevel gik lyst til en ekstra? Nogen der gar fortrudt at stoppe ved 2 ell??

Kom med alle jeres input :)
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2335

Re: Barn nr. 3?

Indlægaf Studsgaard » 13. maj 2016, 20:29

Jeg havde altid ønsket mange børn, men da jeg var gravid med nr 3 fik jeg pludselig en masse tvivl.
Havde vi overskud nok, hvad med den manglende hånd, jeg ville ikke kunne holde alle mine børn i hånden på samme tid (en sjov tank, det ved jeg godt, men den fyldte virkelig meget) hvad med bil, plads m.m.
Men efter lidt tid forsvandt tvivlen igen, og jeg er så lykkelig for jeg var blevet gravid da jeg fik de tvivl, for idag er jeg så glad for at vi har tre børn. Men imens jeg havde tvivlen virker meget usikker og er ikke sikker på vi havde fået flere hvis det havde været inden jeg var blevet gravid jeg havde haft det sådan.
1
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 11
Likede indlæg: 123

Indlægaf Lathyrus » 14. maj 2016, 12:56

Det med at holde i hånd er faktisk også noget vi tænker over - det ER altså praktisk at kunne holde ved alle børn.
Både min mand og jeg er en del alene med børnene - jeg morgen, eftermiddag og på mine hverdagsfridage og han weekender og aftener når jeg arbejder skævt. Så det med "den manglende hånd" er også et issue her.
Vi får rigeligt plads i det nye hus, men kommer til at skulle ha større bil.

Jeg er så bange for at fortryde uanset hvad vi vælger og stå som 39 årig og tænke pokkers at vi ikk sprang ud i det. Eller omvendt stå med 3 børn og være ved at drukne i logistik og længes efter mere frihed.
Jeg bliver 34 til sommer, men har haft meget svært ved at blive gravid og var indstillet til behandling med nr 2, men blev så økogravid mens vi ventede på at starte op. Vi har derfor ikke alverdens tid til at se det an. Og ingen garanti for at det overhovedet lykkes hvis vi beslutter at prøve.
0
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 14. maj 2016, 16:58

Uden at have børn selv, tænker jeg: kan jeres liv holde til worst case scenario (indenfor de almindelige tilfælde uden sygdom etc), og har I lysten, så gør det. Frygt for abstrakte ting har det med at være ubegrundede eller løse sig :)

Er du på forhånd ved at dø ved tanken om endnu en barsel som den første, er det måske godt, som det er?
1
TomKah
Kort karma: 18
Likede indlæg: 331

Indlægaf TomKah » 16. maj 2016, 21:21

Vi fik nummer 3 for et år siden og jeg er stadig lidt i tvivl. Jeg elsker han ubetinget og jeg er virkelig glad for at vi fik ham for jeg tror at jeg ville have længtes efter at få ham resten af livet hvis jeg ikke havde fået han. Men jeg synes det er hårdt og da mine var 5,5 og 2 var jeg på ingen måde klar til at få en mere.
Mine store var 9 og næsten 6 år da lillebror kom. Og jeg var selv 38.
1

Tilbage til "Forældre"