Free-bleeding - det nye sort?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5905

Re: Free-bleeding - det nye sort?

Indlægaf Dikus » 13. maj 2016, 20:20

Animi skrev:Selvom 4chan lavede en joke ud af det for nogen år siden, hørte jeg om konceptet mange år før - så det er ikke trolling, selvom nogen har trollet med det.

Men det er vist mere et statement, for at gøre oprør med at kvinder nogen steder bliver set som urene mens de har menstruation og at ikke alle har adgang til bind osv som vi har

Nåh ja. Og kvinder dør i de huse, de isoleres i under blødninger. For nogle gange har de brug for lægehjælp og mad.
3
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3766

Indlægaf Novella » 13. maj 2016, 20:28

Kommodedyret skrev:Men hvordan skal man så opsamle det menstruationsblod som man skal bruge til sine sataniske ritualer? :gruble:

Ja og til småkagerne? Læste I ikke Dannie Druehyld i 1990'erne?

Nå men jeg er altså ikke fristet. Jeg undlader heller ikke at bruge toiletpapir, fordi utroligt mange sistas i verden ikke har adgang til lokummer. Det kan være fint nok at sove på et håndklæde (evt med sex involveret), men jeg kan sgu ikke rende rundt og sjaske det hele til i løbet af dagen.
4
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1405

Indlægaf Filipai » 13. maj 2016, 20:31

Sangius skrev:Jeg tror egentlig godt jeg kunne. Bløder aldrig så meget. Men har svært ved at se hvorfor menstruationsblod på et bind skulle lugte mere end menstruationsblod i en trusse.

Men det gør det virkeligt. Jeg har prøvet stofbind, og der lugter det omtrent slet ikke. Det synes jeg normale bind gør.

Jeg kunne principielt også godt, men jeg bløder også max i 2 dage, og det er nærmest minimalt. Men det gider jeg sgu ikke ofre mine fine trusser for.
1
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2520
Kontakt:

Indlægaf Annione » 13. maj 2016, 20:55

Jeg bryder mig heller ikke vildt meget om tamponer - men skal jeg svømme, så fyrer jeg gerne én op. Jeg bløder så lidt, at jeg ikke en gang bruger bind, men bare trusseindlæg.

Jeg synes forøvrigt det er langt ude, hvis der er ret mange, der hopper på den. Det MÅ være en joke.
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
McFurPants
Kort karma: 6
Likede indlæg: 157

Indlægaf McFurPants » 13. maj 2016, 20:57

Filipai skrev:
Sangius skrev:Jeg tror egentlig godt jeg kunne. Bløder aldrig så meget. Men har svært ved at se hvorfor menstruationsblod på et bind skulle lugte mere end menstruationsblod i en trusse.

Men det gør det virkeligt. Jeg har prøvet stofbind, og der lugter det omtrent slet ikke. Det synes jeg normale bind gør.

Jeg kunne principielt også godt, men jeg bløder også max i 2 dage, og det er nærmest minimalt. Men det gider jeg sgu ikke ofre mine fine trusser for.

Jeg har præcis samme oplevelse. Jeg var ikke klar over at menstruation ikke behøvede at lugte som det gør, før jeg skiftede til stofbind for snart 2 år siden.
1
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 13. maj 2016, 21:45

Allmost_Famous skrev:Nu har jeg ikke lige klikket mig ind på de der links, men free-bleeding handler (så vidt jeg ved) ikke om at bløde ud over det hele. Det er en teknik, hvor man holder blodet inde på samme måde som hvis man holder sig for at udsætte toiletbesøg. Nogle kan altså holde blodet tilbage længe, og går så på toilettet og åbner sluserne, vasker sig, og holder det tilbage igen indtil næste besøg.

Jeg tror da nok lige, at der er nogen der ikke bliver inkontinent som gammel, når der står 5 timers lange knibeøvelser på menuen. Fuck.
6
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 784

Indlægaf Bimmerdyret » 14. maj 2016, 09:41

Free bleeding er en hoax-trend fra 2104
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 14. maj 2016, 09:50

Novella skrev:
Kommodedyret skrev:Men hvordan skal man så opsamle det menstruationsblod som man skal bruge til sine sataniske ritualer? :gruble:

Ja og til småkagerne? Læste I ikke Dannie Druehyld i 1990'erne?

Arh ja, dengang gik man virkelig op i at gøre noget ved ressourcespild.
Stop spild af kropsvæsker! ( #drinkmyownpiss)
1
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5761

Indlægaf Animi » 14. maj 2016, 09:54

Bimmerdyret skrev:Free bleeding er en hoax-trend fra 2104

Det fandtes nu også før 4chan's hoax i 2014 :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2275

Indlægaf Zombie » 15. maj 2016, 09:34

Free-bleeding har været en hoaxtrend der tog afsæt i reel aktivisme. Der er derfor lavet en masse ekstreme jokes, hoaxes osv. med det, men selve movement er reel nok.

Det stammer jo (selvf.) fra USA, hvor de har et helt andet forhold til menstruation end vi har her i DK. Da jeg var i USA med min familie, sad vi på en afslappet, casual restaurant, da min søster bad om at få et bind. Jeg tog det ind i hånden og rakte det diskret hen over bordet til hende.
Mens hun var på toilettet, kom (den kvindelige) tjener hen og bad os om at være "more discreet with lady products". Det var en "family restaurant" og vi var i risiko for at gøre de andre gæster "uncomfortable".
Vores guide fortalte senere, at det var en ret forventlig reaktion i store dele af USA.

Det er klart, at det er en stor belastning for kvinder, når der er så stort et tabu omkring det at menstruere. Det skal skjules fra alt og alle, og man skjuler også medfølgende gener og ubehag.
I DK reklamerer vi godt nok ikke med vores menstruationer, men jeg tror da omvendt heller ikke at vi alle sammen skammer os over dem på samme måde.

Jeg synes derfor, at denne movement har sin ret og selvom dens aktivisme har været grænsende det lidt ekstreme, så forstår jeg godt deres anke. Det er så bare synd og skam, at det bliver gjort til en stråmands-movement pga. de hoaxtrends der er blevet smidt oven i, for at latterliggøre den. Men det er nu meget almindeligt, at man som aktiv feminist eller aktiv feministisk gruppe/movement udsættes for latterliggørelse og hån.
5
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3015

Indlægaf vibbsen » 15. maj 2016, 12:12

Fuck.exe skrev:
Allmost_Famous skrev:Nu har jeg ikke lige klikket mig ind på de der links, men free-bleeding handler (så vidt jeg ved) ikke om at bløde ud over det hele. Det er en teknik, hvor man holder blodet inde på samme måde som hvis man holder sig for at udsætte toiletbesøg. Nogle kan altså holde blodet tilbage længe, og går så på toilettet og åbner sluserne, vasker sig, og holder det tilbage igen indtil næste besøg.

Jeg tror da nok lige, at der er nogen der ikke bliver inkontinent som gammel, når der står 5 timers lange knibeøvelser på menuen. Fuck.

Det tænkte jeg også......Men så tænkte jeg : Så dårlig som jeg er til at huske mine knibeøvelser i det daglige, så vil jeg jo rende rundt og sjatbløde hele tiden....Kæft et svineri..."Undskyld, må jeg lige låne en klud til at tørre menstruationsblod op...Jeg kom til at slippe mit knib" :tie: :tie: :tie: :tie:

Det være sagt, så synes jeg det er en mega fed joke....Den får tydeligvis folk op af stolene....Især elsker jeg historien om den indiske mor der sagsøgte tampax producenten for at have taget hendes datters mødom.....Gad vide hvordan de egentlig har tjekket at tøsebarnet ikke længere har en mødom...Det lyder lidt skummelt...
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1145

Indlægaf zembra1986 » 15. maj 2016, 14:57

Jeg fatter intet??

For det første er det virkelig klamt :wacko:

For det andet så må de godt nok bløde meget mindre end jeg gør, hvis jeg ikke brugte bind, cup, tampax eller andet, så ville jeg bløde igennem på nul komma 5, og det ville decideret løbe ned af benene på mig :gruble: (sorry for det grafiske billede :genert:)
1
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2113

Indlægaf eks-Maupassant » 15. maj 2016, 15:54

vibbsen skrev:
Fuck.exe skrev:

Det tænkte jeg også......Men så tænkte jeg : Så dårlig som jeg er til at huske mine knibeøvelser i det daglige, så vil jeg jo rende rundt og sjatbløde hele tiden....Kæft et svineri..."Undskyld, må jeg lige låne en klud til at tørre menstruationsblod op...Jeg kom til at slippe mit knib" :tie: :tie: :tie: :tie:

Det være sagt, så synes jeg det er en mega fed joke....Den får tydeligvis folk op af stolene....Især elsker jeg historien om den indiske mor der sagsøgte tampax producenten for at have taget hendes datters mødom.....Gad vide hvordan de egentlig har tjekket at tøsebarnet ikke længere har en mødom...Det lyder lidt skummelt...

Ja man ku godt blive uncomfortable som en amerikaner hvis man var på en restaurent og nabobordet sidder og tørrer menstrautionsblod op :)
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3446

Indlægaf dgd2007 » 15. maj 2016, 16:02

Da jeg var ung og uskyldig, var der også nogle af de mere crazy rødstrømper, der hævdede, at man "ikke har accepteret sig selv som kvinde, før man kan drikke sit eget menstruationsblod" :tie:

Jeg er ikke selv særlig vild med nogen former for kropslige udsondringer. Det skal også siges, at da jeg begyndte at debattere for en 14-15 år siden, var jeg også lettere rystet over de spørgsmål fra piger om, hvordan de kunne komme over deres ubehag ved at sluge sæd. Jeg var helt: "Jamen, det er da heller ikke meningen, at man skal det???" :genert:

Jeg skal dog sige, at hvis det stammer fra en happening om, at bind og tamponer ikke skal være så dyre, fordi halvdelen af befolkningen ikke kan undvære dem, så er det jo en anden sag. Men i sig selv lyder det lettere vanvittigt at gå rundt og bløde på alting! :wacko:
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3015

Indlægaf vibbsen » 15. maj 2016, 16:34

eks-Maupassant skrev:
Ja man ku godt blive uncomfortable som en amerikaner hvis man var på en restaurent og nabobordet sidder og tørrer menstrautionsblod op :)

Og når man ved hvor meget tid personalet har til at rengøre fly der skal retur, så er det også også temmelig sur røv hvis man har 27D og vedkommende der sad der på vej ud, faldt i søvn og slap knibet :badr:
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Forhold og sex"