Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 6113
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6831

Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2016, 18:57

Nej det er ikke 1. April, husk det når I læser nedenstående link!

"Stenstrup Kirkes organist lider angiveligt af overfølsomhed overfor elektromagnetiske stråler, som kommer fra mobiltelefoner og trådløse netværk.
Dette har fået menighedsrådet i Stenstrup-Lunde Kirker til at gå temmelig langt for at stille hende tilfreds.
Der er nemlig blevet trukket 30.000 kroner op af kirkekassen, så den kvindelige organist har kunne få en sølvpapirshat med fløjl på, tøj med sølvtrådsvævet stof og et nyt lag strålebeskyttende maling på kontoret."

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... er/6081684

Er det god og ordentlig medarbejderpleje/behandling eller er det lige i overkanten af, hvor langt man bør går for at imødekomme en medarbejder?
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 6113
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6831

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2016, 18:59

På mig virker det lige i overkanten, men måske er det bare ordet sølvpapirshat jeg reagerer på? :gruble:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 480
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 41
Likede indlæg: 757

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf BlueBunny » 13. maj 2016, 19:02

Såfremt løsningen er sagligt/lægeligt begrundet så synes jeg det er ok.
30.000kr er ikke meget hvis alternativet er at der skal opsiges et samarbejde og findes en ny.
1
Brugeravatar
eks-Maupassant
Indlæg: 3235
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:52
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2122

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf eks-Maupassant » 13. maj 2016, 19:03

Hun må godt nok være god til at spille orgel
5
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 6113
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6831

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2016, 19:05

BlueBunny skrev:Såfremt løsningen er sagligt/lægeligt begrundet så synes jeg det er ok.
30.000kr er ikke meget hvis alternativet er at der skal opsiges et samarbejde og findes en ny.


"Beslutningen om købet er taget, selv om organistens sygdom ikke er anerkendt af Sundhedsstyrelsen. Alligevel mener hun, at pengene er givet godt. Organistens sygdom er forsvundet, hvilket dog også skyldes, at man har gjort det forbudt at have tændte mobiltelefoner i kirken. "
:gruble:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 383
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 31
Likede indlæg: 348

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Daflo » 13. maj 2016, 19:08

:D Sølvpapirshat, det må da være en tanketorsk fra journalisten.

Hvis det er en god medarbejder synes jeg egentlig ikke 30.000 kr er at gå meget langt. Jeg hører tit om folk der bliver tildelt kurser eller personalegoder der koster langt mere, også fordi virksomheden vil holde på medarbejderen.
3
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 383
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 31
Likede indlæg: 348

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Daflo » 13. maj 2016, 19:09

Wizzze skrev:"Beslutningen om købet er taget, selv om organistens sygdom ikke er anerkendt af Sundhedsstyrelsen. Alligevel mener hun, at pengene er givet godt. Organistens sygdom er forsvundet, hvilket dog også skyldes, at man har gjort det forbudt at have tændte mobiltelefoner i kirken. "
:gruble:


Jeg ville nok have foreslået at de begyndte med at forbyde mobiltelefonerne, også se om det ikke var nok. Altså før jeg købte sølvpapirshatte til folk.
9
Brugeravatar
eks-Maupassant
Indlæg: 3235
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:52
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2122

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf eks-Maupassant » 13. maj 2016, 19:12

Wizzze skrev:
BlueBunny skrev:Såfremt løsningen er sagligt/lægeligt begrundet så synes jeg det er ok.
30.000kr er ikke meget hvis alternativet er at der skal opsiges et samarbejde og findes en ny.


"Beslutningen om købet er taget, selv om organistens sygdom ikke er anerkendt af Sundhedsstyrelsen. Alligevel mener hun, at pengene er givet godt. Organistens sygdom er forsvundet, hvilket dog også skyldes, at man har gjort det forbudt at have tændte mobiltelefoner i kirken. "
:gruble:


Det er da en fremragende ting i sig selv!
6
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Indlæg: 2117
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:49
Kort karma: 292
Likede indlæg: 4475

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Rosa Espinosa » 13. maj 2016, 19:23

"...få en sølvpapirshat med fløjl på" - hvor er det bare en helt igennem fabelagtig sætning :lun: Det lyder som indledningen til et Casper og Mandril afsnit. Jeg ville se det.
16
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 1305
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 358
Likede indlæg: 2718

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Urtekussen » 13. maj 2016, 19:28

Hvad er koden for sølvpapirhat-smileyen?
2
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
ShuruQ
Indlæg: 7573
Tilmeldt: 24. aug 2015, 00:54
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf ShuruQ » 13. maj 2016, 19:30

Urtekussen skrev:Hvad er koden for sølvpapirhat-smileyen?


Tror ikke vi har en :gruble:.

Måske på tide at genoplive tråden om de uundværlige smilieys :danse:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 6113
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6831

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2016, 19:40

ShuruQ skrev:
Urtekussen skrev:Hvad er koden for sølvpapirhat-smileyen?


Tror ikke vi har en :gruble:.

Måske på tide at genoplive tråden om de uundværlige smilieys :danse:.


ork jo Billede

Billede Billede
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 5745
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. maj 2016, 19:41

Hvis der er tale om et reelt fysisk problem, og der ikke er en konflikt omkring løsningen, bryder jeg mig faktisk ikke om ordvalget "stille tilfreds". Jeg synes ikke, at det er forkælet at ønske at kunne trives på sin arbejdsplads uden smerter.

Det eneste, jeg opfatter som et potentielt problem, er, at lidelsen måske i virkeligheden er psykisk betinget, hvorved hjælpen kan ende som en bjørnetjeneste.
9
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
ShuruQ
Indlæg: 7573
Tilmeldt: 24. aug 2015, 00:54
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf ShuruQ » 13. maj 2016, 19:42

Wizzze skrev:
ShuruQ skrev:
Urtekussen skrev:Hvad er koden for sølvpapirhat-smileyen?


Tror ikke vi har en :gruble:.

Måske på tide at genoplive tråden om de uundværlige smilieys :danse:.


ork jo Billede

Billede Billede


Man kan altid finde de smileys man skal bruge andre steder, men jeg mente nu i vores eget faste smileysrepertoire :).
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Rakel
Indlæg: 3009
Tilmeldt: 13. aug 2015, 20:27
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3128

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Rakel » 13. maj 2016, 19:58

30.000kr er ret lidt, hvis det holder en person i jobbet som organist.

Visse steder i landet uden at kende det område, der nævnes, kan det være nærmest umuligt at finde en person med kompetence for kirkemusik/kirkeorgel og viden om at indgå i højmesse/kirkelige handlinger/menighedsarbejde og vil arbejde stort set alle weekender/helligdage foruden tjeneste på hverdage/aftener.

Som MR medlem havde jeg stemt for og set om de 30.000kr kunne afhjælpe problemet. Meget længere ville jeg næppe stemme for at gå.
3

Tilbage til "Generelt"