Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 1576
Likede indlæg: 8799

Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2016, 18:57

Nej det er ikke 1. April, husk det når I læser nedenstående link!

"Stenstrup Kirkes organist lider angiveligt af overfølsomhed overfor elektromagnetiske stråler, som kommer fra mobiltelefoner og trådløse netværk.
Dette har fået menighedsrådet i Stenstrup-Lunde Kirker til at gå temmelig langt for at stille hende tilfreds.
Der er nemlig blevet trukket 30.000 kroner op af kirkekassen, så den kvindelige organist har kunne få en sølvpapirshat med fløjl på, tøj med sølvtrådsvævet stof og et nyt lag strålebeskyttende maling på kontoret."

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... er/6081684

Er det god og ordentlig medarbejderpleje/behandling eller er det lige i overkanten af, hvor langt man bør går for at imødekomme en medarbejder?
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 1576
Likede indlæg: 8799

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2016, 18:59

På mig virker det lige i overkanten, men måske er det bare ordet sølvpapirshat jeg reagerer på? :gruble:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 610
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 54
Likede indlæg: 985

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf BlueBunny » 13. maj 2016, 19:02

Såfremt løsningen er sagligt/lægeligt begrundet så synes jeg det er ok.
30.000kr er ikke meget hvis alternativet er at der skal opsiges et samarbejde og findes en ny.
1
Brugeravatar
eks-Maupassant
Indlæg: 4607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:52
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2694

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf eks-Maupassant » 13. maj 2016, 19:03

Hun må godt nok være god til at spille orgel
4
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 1576
Likede indlæg: 8799

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2016, 19:05

BlueBunny skrev:Såfremt løsningen er sagligt/lægeligt begrundet så synes jeg det er ok.
30.000kr er ikke meget hvis alternativet er at der skal opsiges et samarbejde og findes en ny.


"Beslutningen om købet er taget, selv om organistens sygdom ikke er anerkendt af Sundhedsstyrelsen. Alligevel mener hun, at pengene er givet godt. Organistens sygdom er forsvundet, hvilket dog også skyldes, at man har gjort det forbudt at have tændte mobiltelefoner i kirken. "
:gruble:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 406
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 33
Likede indlæg: 398

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Daflo » 13. maj 2016, 19:08

:D Sølvpapirshat, det må da være en tanketorsk fra journalisten.

Hvis det er en god medarbejder synes jeg egentlig ikke 30.000 kr er at gå meget langt. Jeg hører tit om folk der bliver tildelt kurser eller personalegoder der koster langt mere, også fordi virksomheden vil holde på medarbejderen.
3
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 406
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 33
Likede indlæg: 398

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Daflo » 13. maj 2016, 19:09

Wizzze skrev:"Beslutningen om købet er taget, selv om organistens sygdom ikke er anerkendt af Sundhedsstyrelsen. Alligevel mener hun, at pengene er givet godt. Organistens sygdom er forsvundet, hvilket dog også skyldes, at man har gjort det forbudt at have tændte mobiltelefoner i kirken. "
:gruble:


Jeg ville nok have foreslået at de begyndte med at forbyde mobiltelefonerne, også se om det ikke var nok. Altså før jeg købte sølvpapirshatte til folk.
9
Brugeravatar
eks-Maupassant
Indlæg: 4607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:52
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2694

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf eks-Maupassant » 13. maj 2016, 19:12

Wizzze skrev:
BlueBunny skrev:Såfremt løsningen er sagligt/lægeligt begrundet så synes jeg det er ok.
30.000kr er ikke meget hvis alternativet er at der skal opsiges et samarbejde og findes en ny.


"Beslutningen om købet er taget, selv om organistens sygdom ikke er anerkendt af Sundhedsstyrelsen. Alligevel mener hun, at pengene er givet godt. Organistens sygdom er forsvundet, hvilket dog også skyldes, at man har gjort det forbudt at have tændte mobiltelefoner i kirken. "
:gruble:


Det er da en fremragende ting i sig selv!
6
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Indlæg: 2408
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:49
Kort karma: 325
Likede indlæg: 5177

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Rosa Espinosa » 13. maj 2016, 19:23

"...få en sølvpapirshat med fløjl på" - hvor er det bare en helt igennem fabelagtig sætning :lun: Det lyder som indledningen til et Casper og Mandril afsnit. Jeg ville se det.
16
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 1366
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 382
Likede indlæg: 2879

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Urtekussen » 13. maj 2016, 19:28

Hvad er koden for sølvpapirhat-smileyen?
2
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
ShuruQ
Indlæg: 7574
Tilmeldt: 24. aug 2015, 00:54
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 7837

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf ShuruQ » 13. maj 2016, 19:30

Urtekussen skrev:Hvad er koden for sølvpapirhat-smileyen?


Tror ikke vi har en :gruble:.

Måske på tide at genoplive tråden om de uundværlige smilieys :danse:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 1576
Likede indlæg: 8799

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2016, 19:40

ShuruQ skrev:
Urtekussen skrev:Hvad er koden for sølvpapirhat-smileyen?


Tror ikke vi har en :gruble:.

Måske på tide at genoplive tråden om de uundværlige smilieys :danse:.


ork jo Billede

Billede Billede
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 6524
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 833
Likede indlæg: 11862

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. maj 2016, 19:41

Hvis der er tale om et reelt fysisk problem, og der ikke er en konflikt omkring løsningen, bryder jeg mig faktisk ikke om ordvalget "stille tilfreds". Jeg synes ikke, at det er forkælet at ønske at kunne trives på sin arbejdsplads uden smerter.

Det eneste, jeg opfatter som et potentielt problem, er, at lidelsen måske i virkeligheden er psykisk betinget, hvorved hjælpen kan ende som en bjørnetjeneste.
9
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
ShuruQ
Indlæg: 7574
Tilmeldt: 24. aug 2015, 00:54
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 7837

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf ShuruQ » 13. maj 2016, 19:42

Wizzze skrev:
ShuruQ skrev:
Urtekussen skrev:Hvad er koden for sølvpapirhat-smileyen?


Tror ikke vi har en :gruble:.

Måske på tide at genoplive tråden om de uundværlige smilieys :danse:.


ork jo Billede

Billede Billede


Man kan altid finde de smileys man skal bruge andre steder, men jeg mente nu i vores eget faste smileysrepertoire :).
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 3725
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 314
Likede indlæg: 5126

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Persnikedy » 13. maj 2016, 20:00

Det med sølvpapir hatten :lol:

men altså, det lyder virkelig ubehageligt. Jeg hælder dog mere til at det er psykisk
0
Fab-Yule-Ous

Tilbage til "Generelt"