Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 5935
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 786
Likede indlæg: 10642

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. maj 2016, 20:11

Wizzze skrev:På mig virker det lige i overkanten, men måske er det bare ordet sølvpapirshat jeg reagerer på? :gruble:


Det tror jeg godt, at det kan være.
Hvis samme smerte var kommet pga. en forkert arbejdsstilling, allergi, dårligt indeklima eller lignende, ville du øjensynlig se anderledes på det.
Jeg tror, at man studser lidt, fordi den første association hos mange sikkert er "indbildt syge", og så virker initiativerne selvfølgelig meningsløse.
1
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 5935
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 786
Likede indlæg: 10642

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. maj 2016, 20:16

Rakel skrev:30.000kr er ret lidt, hvis det holder en person i jobbet som organist.

Visse steder i landet uden at kende det område, der nævnes, kan det være nærmest umuligt at finde en person med kompetence for kirkemusik/kirkeorgel og viden om at indgå i højmesse/kirkelige handlinger/menighedsarbejde og vil arbejde stort set alle weekender/helligdage foruden tjeneste på hverdage/aftener.

Som MR medlem havde jeg stemt for og set om de 30.000kr kunne afhjælpe problemet. Meget længere ville jeg næppe stemme for at gå.


Plus hvad det vil koste, hvis personen mister sit arbejde og måske på sigt skal langtidssygemeldes, undersøges på kryds og tværs, arbejdsprøves, osv.

Jeg synes som udgangspunkt, at det er al ære og respekt værd med et rummeligt arbejdsmarked.
2
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 5935
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 786
Likede indlæg: 10642

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. maj 2016, 20:42

Rakel skrev:Det et så ikke arbejdsgivers problem, men er det løst med de 30.000kr, så har arbejdsgiver (MR) vundet stort i min optik i forhold til at ansætte i et fag, hvor det kan være meget småt med ansøgere.


Det var også bare ment som en anden type økonomisk association, for jeg synes hurtigt, at diskussioner som denne kan få en undertone af, at det er for galt, at man bruger 30.000 kr. på én medarbejder. Som om det kun er noget, man gør for at tækkes et menneske med krævermentalitet.
2
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1090
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 68
Likede indlæg: 818

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Bimmerdyret » 13. maj 2016, 21:33

En del af disse "allergikere"/syge mennesker viser sig ikke at have problemer når de ikke ved at der er tændte mobiltelefoner eller lignende i rummet, men nu skal man så ikke kalde vedkommende noget ;)

Jeg synes 30.000 lyder som overpris - det bør klart kunne gøres billigere, og det er noget, der kun bør anvendes på arbejdspladsen og ikke i privaten.
Ellers må man vel antage at vedkommende også bliver beskattet af det?
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 5267
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3837

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf dgd2007 » 13. maj 2016, 22:30

ShuruQ skrev:
Wizzze skrev:[...]
ork jo Billede
Billede Billede

Man kan altid finde de smileys man skal bruge andre steder, men jeg mente nu i vores eget faste smileysrepertoire :).
Den er herlig, den der kigger sig omkring :D
2
Modesty Blame
Indlæg: 535
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 88
Likede indlæg: 1073

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Modesty Blame » 14. maj 2016, 06:06

Bimmerdyret skrev:En del af disse "allergikere"/syge mennesker viser sig ikke at have problemer når de ikke ved at der er tændte mobiltelefoner eller lignende i rummet, men nu skal man så ikke kalde vedkommende noget ;)

Jeg synes 30.000 lyder som overpris - det bør klart kunne gøres billigere, og det er noget, der kun bør anvendes på arbejdspladsen og ikke i privaten.
Ellers må man vel antage at vedkommende også bliver beskattet af det?

Mon ikke sølvpapirshatte er dyrere, når de skal passe ind i den kirkelige beklædning?

Jeg er vokset op i Stenstrup-Lunde, og bliver mindet om, at den daværende præst var en idiot, og derfor tænker jeg, at han er blevet skiftet ud sidenhen - men det er komplet irrelevant.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 2894
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 558
Likede indlæg: 4446

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Rapfisk » 14. maj 2016, 06:39

Jeg har ret svært ved at se konflikten. En arbejdsgiver har valgt at købe noget udstyr, som gør, at en medarbejder kan varetage sit arbejde. Måske er det psykisk, måske er det indbildning, men det virker. Alle er glade.

Hvis det er fordi, en kirkegænger mener, at pengene skulle være brugt på menigheden, vil jeg som Rakel i al stilfærdighed påpege, at organister ikke altid er lette at få, og at mange af kirkens kerneydelser, fx gudstjenesten , er svær at opretholde uden.
9
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 2894
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 558
Likede indlæg: 4446

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Rapfisk » 14. maj 2016, 06:43

Modesty Blame skrev:
Bimmerdyret skrev:En del af disse "allergikere"/syge mennesker viser sig ikke at have problemer når de ikke ved at der er tændte mobiltelefoner eller lignende i rummet, men nu skal man så ikke kalde vedkommende noget ;)

Jeg synes 30.000 lyder som overpris - det bør klart kunne gøres billigere, og det er noget, der kun bør anvendes på arbejdspladsen og ikke i privaten.
Ellers må man vel antage at vedkommende også bliver beskattet af det?

Mon ikke sølvpapirshatte er dyrere, når de skal passe ind i den kirkelige beklædning?

Jeg er vokset op i Stenstrup-Lunde, [...]

Er den sidste passage nødvendig? Jeg læser det som en ærekrænkende udtalelse om en identificerbar person, der ikke kan forsvare sig. Du har med al sandsynlighed ret, men det er underordnet, synes jeg.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Bad Samaritan
Indlæg: 503
Tilmeldt: 9. maj 2016, 20:45
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1676

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Bad Samaritan » 14. maj 2016, 07:18

Så'ehm... vi skal diskutere om en menighed, som dyrker historien om at en skizoid, høre-hallucineret palæstinenser, der angiveligt både skulle kunne gå på vandet og lav vand om til vin, blev sømmet op på et kors, tog flere dage om at dø og efterfølgende blev levende begravet under stort postyr, i virkelighen bare var ude på et overdrev, da de brugte 30.000 kroner af skatteborgernes penge på en sølvpapirshat til en orgel-spillende fantast med gallopperende motorolafobi? Ja, ok...

Nå, men... Menigheden må da bruge deres penge som de lyster. Men havde det ikke været nemmere - og mere formålstjeneligt for sognepræstens formidling af ikke altid lige spændende prædikener - hvis man bare bad folk om at lade mobillos blive hjemme, eller aflevere den ved døren?
1
Modesty Blame
Indlæg: 535
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 88
Likede indlæg: 1073

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Modesty Blame » 14. maj 2016, 08:34

Rapfisk skrev:
Modesty Blame skrev:
Bimmerdyret skrev:En del af disse "allergikere"/syge mennesker viser sig ikke at have problemer når de ikke ved at der er tændte mobiltelefoner eller lignende i rummet, men nu skal man så ikke kalde vedkommende noget ;)

Jeg synes 30.000 lyder som overpris - det bør klart kunne gøres billigere, og det er noget, der kun bør anvendes på arbejdspladsen og ikke i privaten.
Ellers må man vel antage at vedkommende også bliver beskattet af det?

Mon ikke sølvpapirshatte er dyrere, når de skal passe ind i den kirkelige beklædning?

Jeg er vokset op i Stenstrup-Lunde, [...]

Er den sidste passage nødvendig? Jeg læser det som en ærekrænkende udtalelse om en identificerbar person, der ikke kan forsvare sig. Du har med al sandsynlighed ret, men det er underordnet, synes jeg.

Så skal man vide, hvor gammel jeg er, og hvornår jeg boede der. Og da jeg har boet i 5 forskellige byer under min opvækst, er det komplet umuligt. I øvrigt er det ikke æreskrænkende at kalde nogen en idiot. Det er en mening.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1090
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 68
Likede indlæg: 818

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Bimmerdyret » 14. maj 2016, 09:14

Modesty Blame skrev:
Bimmerdyret skrev:En del af disse "allergikere"/syge mennesker viser sig ikke at have problemer når de ikke ved at der er tændte mobiltelefoner eller lignende i rummet, men nu skal man så ikke kalde vedkommende noget ;)

Jeg synes 30.000 lyder som overpris - det bør klart kunne gøres billigere, og det er noget, der kun bør anvendes på arbejdspladsen og ikke i privaten.
Ellers må man vel antage at vedkommende også bliver beskattet af det?

Mon ikke sølvpapirshatte er dyrere, når de skal passe ind i den kirkelige beklædning?

Jeg er vokset op i Stenstrup-Lunde, og bliver mindet om, at den daværende præst var en idiot, og derfor tænker jeg, at han er blevet skiftet ud sidenhen - men det er komplet irrelevant.


De organister jeg har set har aldrig været iklædt nogen særlig "arbejdsuniform" - som fx præsterne jo har i form af deres præstekjoler og er jo heller ikke så synlige for de besøgende.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1090
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 68
Likede indlæg: 818

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Bimmerdyret » 14. maj 2016, 09:26

Rapfisk skrev:Jeg har ret svært ved at se konflikten. En arbejdsgiver har valgt at købe noget udstyr, som gør, at en medarbejder kan varetage sit arbejde. Måske er det psykisk, måske er det indbildning, men det virker. Alle er glade.

Hvis det er fordi, en kirkegænger mener, at pengene skulle være brugt på menigheden, vil jeg som Rakel i al stilfærdighed påpege, at organister ikke altid er lette at få, og at mange af kirkens kerneydelser, fx gudstjenesten , er svær at opretholde uden.


Uden bias :) ...
For den pågældende organist er det jo ikke bare et spørgsmål om at kunne varetage sit arbejde, da vedkommende jo må anses for at have det dårligt 24/7, hvor vedkommende bliver påvirket.
Dette er bare et gæt, men, og det er bare tanker fra min side af, så må en kirke anses for at være et af de steder hvor der nok er mindre påvirkning end i hjemmet, i byen, på gaden osv. set i forhold til udførelse af arbejdet. Organisten sidder ikke i storrumskontor med masser af computere, trådløse forbindelser mv.

Jeg vil se det som en beklædning, der også skal bruges udenfor arbejdstid, sådan at vedkommende ikke møder syg på arbejde, og så kan man så altid tage diskussionen om hvorvidt det er menigheden der skal betale eller om det burde betragtes som et lån.
Siger organisten op om 2 år, så står meningheden uden organist og en hat de nok vil få svært ved at komme af med på det almindelige marked.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2248

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 14. maj 2016, 10:22

Wizzze skrev:Er det god og ordentlig medarbejderpleje/behandling eller er det lige i overkanten af, hvor langt man bør går for at imødekomme en medarbejder?


Det er nok sådan de vælger at spinne den, for at score lidt empati-point.

I virkeligheden handler det nok mere om at organister er offentligt ansatte, og offentlige arbejdsgivere har ekstra pligter til ansatte, der er handikappede. Hun er nok i gråzonen angående det nye handikap-begreb i lovens forstand, og de kan nemt komme af med langt mere end 30.000 kroner, hvis de ikke overholder deres pligter.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2248

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 14. maj 2016, 10:24

Rapfisk skrev:Er den sidste passage nødvendig? Jeg læser det som en ærekrænkende udtalelse om en identificerbar person, der ikke kan forsvare sig.


Jamen, så identificer lige den pågældende person...
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 812
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 313
Likede indlæg: 2390

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Mulan » 14. maj 2016, 11:20

Det er egentlig en interessant diagnose den der. Jeg kommer til at tænke på den nyeste tinnitusforskning, som fortæller os at den tone/hyl/ringen/blibben/whatevslyd man hører er et respons, der kommer fra centrale netværk i hjernen og forårsager et usynligt, i visse tilfælde meget invaliderende, problem.
Der kan måske trækkes paraleller til at hjernen muligvis kan detektere de elektromagnetiske bølger - som faktisk også afgiver en lyd, den er bare så højfrekvent (mener det er høj og ikke lav), at vi ikke registrerer den og at at hjernen måske laver noget lignende som ved tinnitus. Måske er der reelt set mennesker, hvis hjerne (som jo også har en masse impulser, der består af elektriske signaler) påvirkes af visse former for E/M. Ligesom man også har folk der er supersmagere, hypersensitive eller fx lydfølsomme uden høretab. Der er også ny forskning, som viser at ved tilslutning af svag strøm til kraniet, kan man øge midlertidig arbejdshukommelse og præstation. Der dannes nye blodkar i hjernen ved strømtilførslen og det kunne vel også hænge sammen med evt. hovedsmerter. (Kig evt. selv på tDCS).

Jeg ved det ikke og jeg tænker egentlig bare højt på skrift :)

Under alle omstændigheder, så bruger arbejdsmarkedet mange penge på at hjælpe folk, der har diverse funktionsnedsættelser med fx apparatur, støtte og andet til hjælp i hverdag og på job, for at sikre personens livskvalitet. Det sikrer både det menneskelige aspekt, men også rent samfundsmæssigt, der får man altså ekstra ressourcer og undlader at parkere mennesker på fx invalidepension eller kontanthjælp. Hvilket er langt dyrere på længere sigt.

At man gør sig til dommer over, hvem der må få, det synes jeg er en glidebane. Hvis arbejdsgiver og arbejdstager er tilfredse og det sikrer en særlig menneskelig kompetence, der er svær at få fat på ellers, så kan jeg ikke se det store problem her.
3
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "

Tilbage til "Generelt"