Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4215

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Persnikedy » 13. maj 2016, 20:00

Det med sølvpapir hatten :lol:

men altså, det lyder virkelig ubehageligt. Jeg hælder dog mere til at det er psykisk
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10280

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. maj 2016, 20:11

Wizzze skrev:På mig virker det lige i overkanten, men måske er det bare ordet sølvpapirshat jeg reagerer på? :gruble:

Det tror jeg godt, at det kan være.
Hvis samme smerte var kommet pga. en forkert arbejdsstilling, allergi, dårligt indeklima eller lignende, ville du øjensynlig se anderledes på det.
Jeg tror, at man studser lidt, fordi den første association hos mange sikkert er "indbildt syge", og så virker initiativerne selvfølgelig meningsløse.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. maj 2016, 20:16

Rakel skrev:30.000kr er ret lidt, hvis det holder en person i jobbet som organist.

Visse steder i landet uden at kende det område, der nævnes, kan det være nærmest umuligt at finde en person med kompetence for kirkemusik/kirkeorgel og viden om at indgå i højmesse/kirkelige handlinger/menighedsarbejde og vil arbejde stort set alle weekender/helligdage foruden tjeneste på hverdage/aftener.

Som MR medlem havde jeg stemt for og set om de 30.000kr kunne afhjælpe problemet. Meget længere ville jeg næppe stemme for at gå.

Plus hvad det vil koste, hvis personen mister sit arbejde og måske på sigt skal langtidssygemeldes, undersøges på kryds og tværs, arbejdsprøves, osv.

Jeg synes som udgangspunkt, at det er al ære og respekt værd med et rummeligt arbejdsmarked.
2
Je suis un tableau noir.
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3113

Indlægaf Rakel » 13. maj 2016, 20:36

DetSorteCirkus skrev:
Rakel skrev:30.000kr er ret lidt, hvis det holder en person i jobbet som organist.

Visse steder i landet uden at kende det område, der nævnes, kan det være nærmest umuligt at finde en person med kompetence for kirkemusik/kirkeorgel og viden om at indgå i højmesse/kirkelige handlinger/menighedsarbejde og vil arbejde stort set alle weekender/helligdage foruden tjeneste på hverdage/aftener.

Som MR medlem havde jeg stemt for og set om de 30.000kr kunne afhjælpe problemet. Meget længere ville jeg næppe stemme for at gå.

Plus hvad det vil koste, hvis personen mister sit arbejde og måske på sigt skal langtidssygemeldes, undersøges på kryds og tværs, arbejdsprøves, osv.

Jeg synes som udgangspunkt, at det er al ære og respekt værd med et rummeligt arbejdsmarked.

Det et så ikke arbejdsgivers problem, men er det løst med de 30.000kr, så har arbejdsgiver (MR) vundet stort i min optik i forhold til at ansætte i et fag, hvor det kan være meget småt med ansøgere.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. maj 2016, 20:42

Rakel skrev:Det et så ikke arbejdsgivers problem, men er det løst med de 30.000kr, så har arbejdsgiver (MR) vundet stort i min optik i forhold til at ansætte i et fag, hvor det kan være meget småt med ansøgere.

Det var også bare ment som en anden type økonomisk association, for jeg synes hurtigt, at diskussioner som denne kan få en undertone af, at det er for galt, at man bruger 30.000 kr. på én medarbejder. Som om det kun er noget, man gør for at tækkes et menneske med krævermentalitet.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 785

Indlægaf Bimmerdyret » 13. maj 2016, 21:33

En del af disse "allergikere"/syge mennesker viser sig ikke at have problemer når de ikke ved at der er tændte mobiltelefoner eller lignende i rummet, men nu skal man så ikke kalde vedkommende noget ;)

Jeg synes 30.000 lyder som overpris - det bør klart kunne gøres billigere, og det er noget, der kun bør anvendes på arbejdspladsen og ikke i privaten.
Ellers må man vel antage at vedkommende også bliver beskattet af det?
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3455

Indlægaf dgd2007 » 13. maj 2016, 22:30

ShuruQ skrev:
Wizzze skrev:[...]
ork jo Billede
Billede Billede

Man kan altid finde de smileys man skal bruge andre steder, men jeg mente nu i vores eget faste smileysrepertoire :).
Den er herlig, den der kigger sig omkring :D
2
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Modesty Blame » 14. maj 2016, 06:06

Bimmerdyret skrev:En del af disse "allergikere"/syge mennesker viser sig ikke at have problemer når de ikke ved at der er tændte mobiltelefoner eller lignende i rummet, men nu skal man så ikke kalde vedkommende noget ;)

Jeg synes 30.000 lyder som overpris - det bør klart kunne gøres billigere, og det er noget, der kun bør anvendes på arbejdspladsen og ikke i privaten.

Mon ikke sølvpapirshatte er dyrere, når de skal passe ind i den kirkelige beklædning?

Jeg er vokset op i Stenstrup-Lunde, og bliver mindet om, at den daværende præst var en idiot, og derfor tænker jeg, at han er blevet skiftet ud sidenhen - men det er komplet irrelevant.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4299

Indlægaf Rapfisk » 14. maj 2016, 06:39

Jeg har ret svært ved at se konflikten. En arbejdsgiver har valgt at købe noget udstyr, som gør, at en medarbejder kan varetage sit arbejde. Måske er det psykisk, måske er det indbildning, men det virker. Alle er glade.

Hvis det er fordi, en kirkegænger mener, at pengene skulle være brugt på menigheden, vil jeg som Rakel i al stilfærdighed påpege, at organister ikke altid er lette at få, og at mange af kirkens kerneydelser, fx gudstjenesten , er svær at opretholde uden.
9
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4299

Indlægaf Rapfisk » 14. maj 2016, 06:43

Modesty Blame skrev:
Bimmerdyret skrev:En del af disse "allergikere"/syge mennesker viser sig ikke at have problemer når de ikke ved at der er tændte mobiltelefoner eller lignende i rummet, men nu skal man så ikke kalde vedkommende noget ;)

Mon ikke sølvpapirshatte er dyrere, når de skal passe ind i den kirkelige beklædning?

Jeg er vokset op i Stenstrup-Lunde, [...]

Er den sidste passage nødvendig? Jeg læser det som en ærekrænkende udtalelse om en identificerbar person, der ikke kan forsvare sig. Du har med al sandsynlighed ret, men det er underordnet, synes jeg.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 135
Likede indlæg: 1561

Indlægaf Bad Samaritan » 14. maj 2016, 07:18

Så'ehm... vi skal diskutere om en menighed, som dyrker historien om at en skizoid, høre-hallucineret palæstinenser, der angiveligt både skulle kunne gå på vandet og lav vand om til vin, blev sømmet op på et kors, tog flere dage om at dø og efterfølgende blev levende begravet under stort postyr, i virkelighen bare var ude på et overdrev, da de brugte 30.000 kroner af skatteborgernes penge på en sølvpapirshat til en orgel-spillende fantast med gallopperende motorolafobi? Ja, ok...

Nå, men... Menigheden må da bruge deres penge som de lyster. Men havde det ikke været nemmere - og mere formålstjeneligt for sognepræstens formidling af ikke altid lige spændende prædikener - hvis man bare bad folk om at lade mobillos blive hjemme, eller aflevere den ved døren?
1
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Modesty Blame » 14. maj 2016, 08:34

Rapfisk skrev:
Modesty Blame skrev:

Jeg er vokset op i Stenstrup-Lunde, [...]

Er den sidste passage nødvendig? Jeg læser det som en ærekrænkende udtalelse om en identificerbar person, der ikke kan forsvare sig. Du har med al sandsynlighed ret, men det er underordnet, synes jeg.

Så skal man vide, hvor gammel jeg er, og hvornår jeg boede der. Og da jeg har boet i 5 forskellige byer under min opvækst, er det komplet umuligt. I øvrigt er det ikke æreskrænkende at kalde nogen en idiot. Det er en mening.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 14. maj 2016, 09:14

Modesty Blame skrev:

Jeg er vokset op i Stenstrup-Lunde, og bliver mindet om, at den daværende præst var en idiot, og derfor tænker jeg, at han er blevet skiftet ud sidenhen - men det er komplet irrelevant.

De organister jeg har set har aldrig været iklædt nogen særlig "arbejdsuniform" - som fx præsterne jo har i form af deres præstekjoler og er jo heller ikke så synlige for de besøgende.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 14. maj 2016, 09:26

Rapfisk skrev:Jeg har ret svært ved at se konflikten. En arbejdsgiver har valgt at købe noget udstyr, som gør, at en medarbejder kan varetage sit arbejde. Måske er det psykisk, måske er det indbildning, men det virker. Alle er glade.

Hvis det er fordi, en kirkegænger mener, at pengene skulle være brugt på menigheden, vil jeg som Rakel i al stilfærdighed påpege, at organister ikke altid er lette at få, og at mange af kirkens kerneydelser, fx gudstjenesten , er svær at opretholde uden.

Uden bias :) ...
For den pågældende organist er det jo ikke bare et spørgsmål om at kunne varetage sit arbejde, da vedkommende jo må anses for at have det dårligt 24/7, hvor vedkommende bliver påvirket.
Dette er bare et gæt, men, og det er bare tanker fra min side af, så må en kirke anses for at være et af de steder hvor der nok er mindre påvirkning end i hjemmet, i byen, på gaden osv. set i forhold til udførelse af arbejdet. Organisten sidder ikke i storrumskontor med masser af computere, trådløse forbindelser mv.

Jeg vil se det som en beklædning, der også skal bruges udenfor arbejdstid, sådan at vedkommende ikke møder syg på arbejde, og så kan man så altid tage diskussionen om hvorvidt det er menigheden der skal betale eller om det burde betragtes som et lån.
Siger organisten op om 2 år, så står meningheden uden organist og en hat de nok vil få svært ved at komme af med på det almindelige marked.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 14. maj 2016, 10:22

Wizzze skrev:Er det god og ordentlig medarbejderpleje/behandling eller er det lige i overkanten af, hvor langt man bør går for at imødekomme en medarbejder?

Det er nok sådan de vælger at spinne den, for at score lidt empati-point.

I virkeligheden handler det nok mere om at organister er offentligt ansatte, og offentlige arbejdsgivere har ekstra pligter til ansatte, der er handikappede. Hun er nok i gråzonen angående det nye handikap-begreb i lovens forstand, og de kan nemt komme af med langt mere end 30.000 kroner, hvis de ikke overholder deres pligter.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Generelt"