Elcykel-erfaringer

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 300
Likede indlæg: 3035

Re: Elcykel-erfaringer

Indlægaf vibbsen » 19. sep 2016, 15:04

Falstria skrev:
vibbsen skrev:
Falstria skrev:
Hvordan får man nogen til at forsikre sådan noget skidt imod tyveri osv.?

Den er forsikret på din ganske almindelig indbo forsikring. Men faktisk så fortalte cykelhandleren at der bliver stjålet færre el-cykler end der bliver stjålet f.eks. Avenue cykler eller Christiania Cykler. Det skyldes at el-cyklen er fuldstændig værdiløs uden sit batteri. Og man kan ikke bare tage batteriet af og lade det op. Man skal have en nøgle. Ellers ødelægger man det. Man kan heller ikke bare gå ind og købe et batteri uden at der bliver stillet en masse spørgsmål og registeret en masse i fabrikantens system.....Kort sagt : Alt for meget bøvl til at en cykeltyv med respekt for sig selv gider rode med det...Så hvis man ellers bare tager sit batteri med sig, så er man faktisk ret sikker på at ens cykel stadig er der når man kommer tilbage.....
Han havde kun hørt om en kunde der havde fået stjålet sin...Og vedkommende havde ladet den stå udenfor Brugsen med nøglen i låsen.... :stoned: :stoned:

Jeg har en Batavus Allegro som jeg fik sidste år. Vi gav omkring 18.000 (fordi min mand er en værre købmand og vi betalte kontant). Og jeg er bare så glad for den.

Personligt ville jeg aldrig købe en supermarkeds el-cykel....Det er en stor investering at købe en elcykel. Og den kræver altså lidt ekstra vedligeholdelse og service. For 600 kroner kan man købe en "livstidsservice aftale" hos cykelhandleren. Du kan købe lige præcis ingenting i den retning hos Kvickly.....Og så er der også den der med hvis der går noget galt når der er gået mere end de 6 måneder som er den garanti man har ret til jvf. Købeloven. Så skal man lige pludselig selv til at bevise at fejlen var der fra starten af....Og kan man nu også det ????

For godt 1 måned siden gik min bagagebærer i stykker. Den består af 2 rør som går ind i hinanden. Og den skrue som holder de 2 dele sammen havde løsnet sig lidt. Det betød at bagagebærer pludselig lagde sig baglæns ned...Med min datter i cykelstol på....Heldigvis kørte vi meget langsomt. Heldigvis har jeg købt "bedst i test" barnestolen fra Yepp. Og heldigvis havde hun cykelhjelm på. Så ingen af os kom til skade. Vi blev forskrækkede som bare pokker. Nok mest mig. For jeg kunne ligesom se hvor galt det kunne være gået hvis uheldet var sket på vej ned at Valby bakke med 30 km i timen....Cyklen derimod....Den havde det sgu skidt...Alt el var flået fra hinanden og ledningerne hang og dinglede.
Det kostede mig ikke en krone at få den repareret. Tvært om. Så var de simpelthen så kede af det. Og spurgte flere gange til om min datter var OK. Jeg fik alt el skiftet ud. Jeg fik en ny Yepp cykelstol, med en anden slags beslag og endnu en undskyldning.....På trods af at cyklen er 1 1/2 år gammel og jeg faktisk ikke har haft den til service og efterspænding....

Havde det været en supermarked cykel så havde jeg antagelig fået en spand og hoppe i...

Men det er rasende mange penge....Jeg kunne havde fået en OK scooter for det samme.....Men jeg vil hellere have Elzy :love: :love: :love: :love: Det er altså og mere cool at køre på elcykel end det er at køre på scooter :-D :-D :-D :-D :-D

Og man sparer jo ansvarsforsikringen så længe det stadig kan gå for at være en cykel og brændstoffet er billigere :)

Indboforsikringen dækker normalt ikke en scooter og jeg kunne let forestille mig at der er en beløbsgrænse for cykler, jeg har hørt at de skulle ligge i området 15-20.000 kr. og så er elcyklen til 22.000 kr. jo ikke dækket, ihvertfald ikke fuldt ud.

Det er ikke noget problem at få hævet summen på sin indboforsikring således at den passer med ens cykels værdi. (Nogen steder f.eks. alka dækkes cykler med op til 40000 pr. stk. som standarddækning) Hvis man f.eks. har en superduper letvægts karbon racercykel som man bruger til at fremvise sit super stramme spandex outfit i weekenden, så koster den ofte noget mere end en elcykel :-D :-D :-D
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 84
Likede indlæg: 443

Re: Elcykel-erfaringer

Indlægaf Falstria » 19. sep 2016, 15:21

vibbsen skrev:
Det er ikke noget problem at få hævet summen på sin indboforsikring således at den passer med ens cykels værdi. (Nogen steder f.eks. alka dækkes cykler med op til 40000 pr. stk. som standarddækning) Hvis man f.eks. har en superduper letvægts karbon racercykel som man bruger til at fremvise sit super stramme spandex outfit i weekenden, så koster den ofte noget mere end en elcykel :-D :-D :-D

Ja :) jeg troede dog at det var mere vanskeligt at forsikre noget indbo i den prisklasse, når man jævnligt parkere det på offentlige steder og forlader det i timevis.

For andre køretøjer kræver det jo en særlig kasko forsikring.

Men forsikring skal jo heller ikke altid give mening :)
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"